Mudhoney 26.07.2004 22:38:27 | |
---|
Mulla on menossa vanhan Cimar SG kunnostus ja maalinpoiston jälkeen jo aiemmin hieman löysä kaulaliitos on äitynyt tosi pahaksi. Eli heiluu niin perkeleesti. Mikä on parastapa saada pulttikaulaliitos taas tiukaksi? Itse ajattelin kokeilla liimata ohuita viilupaloja kaulan kummallekkin puolelle? Onko mitään järkeä? Projekti on muuten edennyt hyvin, kitara on todella hyvän tuntuinen käteen ja maalin alta paljastui mahonki body ja mahonki kaula, joten ei huvittaisi tämän kaulaliitoksen takia luopua koko projektista. |
Congi 26.07.2004 23:20:48 (muokattu 26.07.2004 23:21:09) | |
---|
Itse ajattelin kokeilla liimata ohuita viilupaloja kaulan kummallekkin puolelle? Onko mitään järkeä? On järkee. Mielestäni siihen käy aluksi vaikka paksumpikin viilu, liimattuan voi aina hiekkapaperilla ohentaa. T.Congi |
Mudhoney 27.07.2004 11:37:49 | |
---|
Mikähän liima olisi paras tuohon tarkoitukseen? Tämä on esimmäinen projektini, joten olen aika tietämätön. |
poppamies 27.07.2004 12:22:21 (muokattu 27.07.2004 12:22:49) | |
---|
...ajattelin kokeilla liimata ohuita viilupaloja kaulan kummallekkin puolelle? Onko mitään järkeä? ... Toki on mutta liimaisin kyllä (mahonkiviilut) ennemminkin kaulataskun jommalle kummalle, tai molemmille puolille tarpeen mukaan ja hioisin ne niin että siitä tulisi "yhtä puuta" bodyn kanssa. Liimamiseen soveltuu mikä tahansa puuliima. Kiilto, Bostik, what ever. "G-strings are for strippers" |
Mäkin tekisin sen kyllä niin, että liimaisin ne (nimenomaan mahonki-) viilut sinne taskuun. Vaan tuo kaulaan liimaaminen taitaa olla huomattavasti helpompaa, varsinkin siinä vaiheessa kun se liitos hiotaan jämptiksi. Ja en näe mitään syytä miksei koivuviilu kävisi yhtä hyvin. Joka tapauksessa homma onnistuu kummin päin vaan. Ja aikaa kuluu kotvan verran. Juu, varmast näi, mää kysyi? |