Aihe: Mitä kapuloita käytät?
1 2 3 4
drumm
08.07.2004 00:52:11
Mikäköhän liike noita regal tippejä myy pääkaupunkiseudulla?
Vois joskus ostaa parin testattavaksi.

Musamaailma ainakin myy.
Ussr
08.07.2004 13:01:38

Taman Japanese Oak 7A. Nuo olen todennut melko kestäviksi.
Maa - tuo jumalan golfpallo.
The Freakdolls
ltg
08.07.2004 17:40:41
Tama Japanese oak 5a. Käyvät hieman käsille, kun niin kovia ovat, mutta tipit kestävät kauan.
IMIK#5,KK#3
Minkä vanhana oppii, sen uutena taitaa
tthei
09.07.2004 02:45:43

Itse soittelen suurimmaksi osaksi Vic Firthin 5A tai Extreme 5A kapuloilla. Ne on juuri sopivan paksuiset ja noissa Extreme tikuissa on vähän enemmän pituutta ja tykkään niilläkin soitella.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
mooch
11.07.2004 22:04:04
No huh, millaisilla kukkakepeillä soitatte :p

Itsellä ollut juuri jonkun aikaa vic firthin american crusherit, ja rudimenteissa martinin 3S:t. Eli todella paksua tavaraa... Hickoryä molemmat.

Muuten, millaista puuta vaahtera mahtaa olla, kestävää? Painavaa? Itse kokeilin eräitä tammi-kapuloita, aivan ihanan painavat, mutta eihän ne kestäneet mitään.. muutaman kerran (vahingossa) kanttiin niin ilkeesti vaan poks. Hickory mulla kyllä kestää mutta painoa paljon vähemmän kuin tammessa.
Paas
11.07.2004 22:27:27
Muuten, millaista puuta vaahtera mahtaa olla, kestävää? Painavaa?

Kevyet ja mukavan tuntuiset kädessä mutta hajoavat hickoryä helpommin.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Tapani L
11.07.2004 23:26:25
Pro-Mark 7a. Parhaimmat kapulat mitä olen testannut.
narzghail
12.07.2004 10:22:33 (muokattu 12.07.2004 10:25:10)
Tuli tuossa nyloneista mieleen, jotta olenko minä ainoa, jonka käsissä puu halkesi heti aivan nylonin alta?

Mikä tahansa kapula, joka ei ole liian iso/painava/pieni/kevyt/rikki kelpaa. Vaterin tikut tuntuvat kestävän.
-Ukonvasara halkaisee saastaisen kallon-
bluesman86
12.07.2004 14:16:08 (muokattu 12.07.2004 14:18:24)
parhaat on ollu käteen promarkin rich lathan mallit(saundi oli tappeeks puinen ja kevyt) mutta kun ei ne kestäny mitään mutta noi taman japaneseoak 7a(hiukan enemmän raskautta äänessä mutta ei liikaa) kestää isältä pojalle.

edittiä: ainiin noi lathamit oli hickoria ja noi toiset tammee.
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
miän vain
12.07.2004 14:22:46

Tama oak 214b. Tai vastaava. Tammea jokatapauksessa. Kestävät, hyväsoundiset, mukavantuntuiset.

Vaahterakepit (eli maple) on aika kuningakset. Harmi vaan, että niitä ei tunnu taas saavan mistään. Kestävätkin niin vähän aikaa. Niillä on niin kiva soittaa, että ihan innostuu - siis tavallista enemmän - ja sitten menee hakkaamiseksi.
totomiettinen
12.07.2004 16:12:59
No huh, millaisilla kukkakepeillä soitatte :p

Itsellä ollut juuri jonkun aikaa vic firthin american crusherit, ja rudimenteissa martinin 3S:t. Eli todella paksua tavaraa... Hickoryä molemmat.

Tota, millaset on noi martinin 3s:t? (hinta, paksuus...)

Rudimenteissähän (virvelisoittamisessa/klasarissa) ois juuri tarkotus käyttää mahdollisimman painavia/paksuja kapuloita, niin sillä kiinnostas.

Itellä on klasarissa kätösissä vic firthin sd general...hmmm mikäs se nyt on? no...prkl kun unohtu. En muista tarkkaa mallinimeä, mutta joku sd general hässäkkä se nimi on.

Joka tapauksessa ne vic firthin "klasarikapulat". Oisko sd 1 general...
mooch
12.07.2004 17:39:24
Tota, millaset on noi martinin 3s:t? (hinta, paksuus...)

Rudimenteissähän (virvelisoittamisessa/klasarissa) ois juuri tarkotus käyttää mahdollisimman painavia/paksuja kapuloita, niin sillä kiinnostas.

Itellä on klasarissa kätösissä vic firthin sd general...hmmm mikäs se nyt on? no...prkl kun unohtu. En muista tarkkaa mallinimeä, mutta joku sd general hässäkkä se nimi on.

Joka tapauksessa ne vic firthin "klasarikapulat". Oisko sd 1 general...

Nojuu, klasaripuolen opetusta kun olen saanut, niin sieltä kautta olen löytänyt painavuuden mukavuuden. Ja mukana ne on myös siinä ns. "viihdemusiikissa".

Tein kesän alussa reissun Hesaan ihan kapuloista ettimään, sieltä tuli jotain silloin hyviä mukaan, mutta tammea oli ja poikki meni.

Soitin Laineelle soittelin ja kyselin ihan ilman mitään "ennakkotietoja", painavaa ja paksua keppiä. Sieltä tuli nuo Martinit. Niissä on vaan sellanen, että Martinin tehdas on englanissa palanut eikä niitä keppejä enää tule, nuo on Soitin Laineen varastosta.

Mutta siis, hyvät kepit ollu tähän asti, saa nähä tietysti että kauan kestää.. Ja hickoryä siis on.
McNulty
13.07.2004 10:22:57
Hmm... vaikka kitaristi olenkin, tulee reeniksellä kiusattua rumpalia sen verran että näyttää omat fuusio/funk-kompit =)
Käsistään löytää usein Vic Firth SD7 Whacker tai Vic Firth 3AN kepukat. Nylontip-tyyppisiä kepuloita ovat molemmat.

Näin amatöörinä sillä tuskin on mitään merkitystä millä sitä mäiskii mutta mielestäni nylontipillä tulee loistava ride- ja haitsusaundi. Puisia keppejä suosin kyllä, jotain alumiinisia ja hiilikuituisia keppejä käyttämällä saa kyllä pellit aikas nopsaa solmuun... jollei ne ole sitten jotain valurautaa =)
T-Bone
rc
27.07.2004 20:16:26 (muokattu 27.07.2004 20:16:47)
Vic Firth 7AN, nailonia päissä, hajotan kapulani aina päästä, nämä kestävät kauemmin.
Oikotie Onneen
opa2
27.07.2004 20:29:34
Itellä on nyt kapuloina Ayoten Funkit ja B-Stickin Ball Headid. Nuo kestää suht hyvin ja on hyvä tatsi. Suosittelen varsinkin noita Ayoteja testaamaan.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Klooni
28.07.2004 20:50:11
Ahead 2B, massaa pitää olla että saa meteliä aikaiseksi ! (ainoat positiiviset ominaisuudet meikun rummuttamisessa : soittaa kovaa ja on jalastaan nopea :-P)

-Kloonin rumpali
Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna ! http://kloonin.omaservo.net/
tom tom
29.07.2004 18:55:49 (muokattu 29.07.2004 18:56:03)
aheadithan nuo 5b
Käyttäydy! (miten?)
Wiitala
29.07.2004 22:01:21 (muokattu 29.07.2004 22:10:10)
Tällä hetkellä kapulapussista löytyy näitä:

Vic Firth American Custom SD4 Combo (mitä yleensä käytän)
Vic Firth Jazz Brush (Parhaat vispilät millä olen soittanut)
Vic Firth American Custom Timpani T1 General (malletit)
Vic Firth American Custom SD1 General (virvelisoittoon)
Vic Firth World Classics Alex Acuña Signature SAAC Percussion (timbales jne...)

(+ pari paria Vic Firthin 7A kapuloita varalla...)

Juu, myönnetään... VicFirthillä on melkoinen monopoli minun kapulapussissani. ; )
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
veke69
30.07.2004 12:24:18
Vic Firth 7A. Mitenniin rudimenteissa pitää käyttää paksuja, kertokaa mulle tietämättömälle...?

-Veke
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)