PIM 26.07.2004 16:12:54 (muokattu 26.07.2004 16:13:19) | |
---|
Gipsy hei, chill out. Itse myönnät toisessa ketjussa paskat välittäväsi muusikkotovereiden tekijäoikeuksista lainailemalla levyjä kavereille (vai saako levyn tekijänoikeuksien haltija oman osuutensa tästä transaktiosta?) mutta täällä taas olet niin moralistia, että oikein huvittaa. Jos oikein aletaan pilkkua viilaamaan niin oma toimintasi on jopa moraalisesti arveluttavampaa koska poljet kolmannen osapuolen oikeuksia välittämällä eteenpäin omaisuutta, joka ei edes sinulle kuulu. Trokarit sentään kuitenkin omistavat myymänsä tavarat. Avattu: Peten kitarakirppis osoitteessa www.halonen.cc/kirppis
Teretulemast tekemään löytöjä. |
Gypsy 26.07.2004 16:49:45 (muokattu 26.07.2004 18:17:26) | |
---|
Siitä ei varmasti ole kenellekkään haittaa, että mä lainaan levyjäni kavereille. Päin vastoin, kun mä lainaan levyn, niin kaveri saattaa sen ostaa itelleenkin sitten kun täytyy palauttaa mun levy mulle. Ja tohon väitökseen, että mä en omista sitä, niin mä olen ostanu levyn, ja kai siinä tulee mukana vähän oikeuksiakin: Kopioita on luvallista tehdä myös perheenjäsenille ja tuttavapiirille, kunhan rajoitat sen lain edellyttämään "muutamaan kappaleeseen". Muutamalla kappaleella tarkoitetaan yleisesti 2 - 4 kappaleen valmistamista. Yksityistä käyttöä koskeva kopiointi ei saa milloinkaan tapahtua ansiotarkoituksessa. Lähde: Antipiracy.fi Mutta löysää vähäsen, rupes vaan vituttaan tossa sekasin ollessa noi kaiken maailman trokarit jotka ostaa kasan paskoja kodinkoneita, "laittaa kuntoon" ja myy vanhuksille. LISÄYS: Vasta huomasin sun allekirjotuksen. Ei siinä mitään. Ei sulla olis halvalla bassoja? |
karkki 26.07.2004 18:36:57 | |
---|
Eskobra ja toinen tunnettu jobbari eddieher. Molempien herrojen pakeilla olen ostoaikeissa käynyt, eikä minulle ainakaan mitään pahoja viboja jäänyt. Eddien kanssa tehtiin kaupat Iban RG570:stä, annoin pois vanhan Framus-basson sekä enemmänkin muodollisen välirahan ja olen kauppaan edelleen tyytyväinen. Miehen sivulla on yleensä myytävänä kymmenkunta kitaraa, yleensä harvinaisia keppejä ja roikkuvat myynnissä pitkään. Minusta Eddie ei tee kitarakauppaa bisnesmielessä vaan lähinnä harrastuksena. Minun mielestäni jobbarin tuntomerkit eivät täyty. Olisi ihan kiva ostaa, omistaa ja myydä kivoja kitaroita, kun olisi vain tarpeeksi tilaa ja rahaa tuollaiseen harrastukseen. Tarjoa King Crimson -vinyylejä! |
balzary 26.07.2004 21:33:31 | |
---|
Taisi löytyä se minun entinen stratoni... pee130: ihan mielenkiinnosta, viittitkö kertoa paljolla myit? Soitan, siis olen. |
R.Syke 27.07.2004 06:52:36 | |
---|
Nappikauppaa, sanon minä! -Tutkikaas varsin, mitä Feedback(?) myy toreilla ja turuilla. Ettei olis nappikauppaa... |
makoskela 27.07.2004 08:18:02 | |
---|
Ottamatta sen enempää kantaa siihen, kuka tekee moraalisesti oikein tai väärin niin muistan itsekin ostaneeni tuolta EB:ltä yhden todellisen helmen aivan pilkkahinnalla. Ei mies tiennyt yhtään mitä myi. En siis valita. Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
p130 27.07.2004 11:14:32 | |
---|
Molempien herrojen pakeilla olen ostoaikeissa käynyt, eikä minulle ainakaan mitään pahoja viboja jäänyt. Kyllä mahdolliselle ostajalle ollaan tosi kivoja ainakin niin kauan kuin kaupanteko näyttää mahdolliselta. Liekö muilla eskobralle myyneillä on vastaavia kokemuksia? Eddie ei ole tuttu muuten kuin sivujensa ja myynti-ilmoitusten kautta. Ja joskus on huuto.netissä kilpailtu samoista soittimista jotka ovat ilmaantuneet kyseisille sivuille myyntiin lähes välittömästi huutokaupan päätyttyä. Huomattavasti voittohuutoa korkeammalla hintapyynnöllä. Mutta tyyppiä en sen suuremmin tunne tai tiedä, olipahan vain mielenkiintoinen sattuma että vain ja ainoastaan kaksi "alan harrastajaa" kiinnostui stratostani. Ilmoitus oli torilla kuitenkin useamman viikon. Eipä silti, kyllähän minullakin tahtovat vehkeet vaihtua usein. Mutta jos jotain myyn, niin tavoitehintana on sama mitä maksoin. Yleensä se myyntihinta sitten jää muutaman kympin yli tai alle sen... Aika nollapeliä. Viikolla esimerkiksi myin vuosia omistamani Carvinin samaan hintaan kuin siitä maksoin. Annoin vain siihen vielä laukun kaupan päälle... pee130: ihan mielenkiinnosta, viittitkö kertoa paljolla myit? 550 euroa minä siitä sain, ihmeen paljon jopa. Vaan eki-setä on joutunut aika paljon siihen työtä kaupan jälkeen tekemään. Ei taida isoa voittoa tosiaankaan tuosta tulla, jos nyt edes kaupaksi tuolla hinnalla menee... Vaan saa sillä sentään kulut hyvin katettua. Mutta jos ei myydessään tuon historiaa kerro, niin saunan taakse saisi äijän viedä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Ei mies tiennyt yhtään mitä myi. En siis valita. Mutta esitti tietävänsa kaiken tietämisen arvoisen, eikö vain? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
makoskela 27.07.2004 11:26:58 | |
---|
Mutta esitti tietävänsa kaiken tietämisen arvoisen, eikö vain? Itse asiassa ei. Muista soittimista (kävin hänen kämpillään) juttua toki riitti. Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
Cosmic Ted 27.07.2004 12:48:29 | |
---|
p130, ostitko oulun panttilainaamosta tuon straton. Taisin testata sitä eikä ollut huono. Testasin aamulla kun nostivat ikkunaan. Oli saman päivän iltana kadonnut. Taisivat pyytää 550€. Rok |
p130 27.07.2004 13:10:44 (muokattu 27.07.2004 13:12:50) | |
---|
ostitko oulun panttilainaamosta tuon straton. Joo, sieltähän minä. Ihan en pyyntihintaa maksanut. Oli tarkoituksena laittaa siihen vintagetalla jossakin vaiheessa, mutta loppui viitseliäisyys... Toiseksi tuossa kiinnostivat Lace Sensorit, halusin tyypittää niitä oikein kunnolla. Mutta kun selvisi että mikitkin olisivat menneet vaihtoon (eli eivät miellyttäneet pätkääkään) niin päätin laittaa myyntiin. Kanikonttorilla kun nuo testausmahdollisuudet eivät kovin häävit ole. Vaan en minä sitä määrättömän kalliinakaan pitänyt. Helpommalla ja halvemmallakin saisi hyvän straton. Akustisesti se kyllä soi helkkarin hyvin ja oli siistissä kunnossakin. EDIT: kirjoitusvirhe + pikku lisäys Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Dr. Muff 27.07.2004 13:16:10 | |
---|
Eddie ei ole tuttu muuten kuin sivujensa ja myynti-ilmoitusten kautta. Ja joskus on huuto.netissä kilpailtu samoista soittimista jotka ovat ilmaantuneet kyseisille sivuille myyntiin lähes välittömästi huutokaupan päätyttyä. Huomattavasti voittohuutoa korkeammalla hintapyynnöllä. Mutta tyyppiä en sen suuremmin tunne tai tiedä, olipahan vain mielenkiintoinen sattuma että vain ja ainoastaan kaksi "alan harrastajaa" kiinnostui stratostani. Ilmoitus oli torilla kuitenkin useamman viikon.. Olen kanssa huomannut ton Eddie:n puuhat. Kerran yhdestä soittimesta kauppaakin tein. Mitä mä nyt olen seurannut, niin hän ainakin jonkun verran parantelee myymiään soittimia. Japsikitaroihin uudet elektroniikat yms. Mä en henk.koht. pidä kovin pahana tota. Ei munsta kovin suurta vaivanpalkkaa ole itselleen saanut, hintapyyntöjen perusteella. Toi onkin jo arvelluttavampaa mitä aloittajalle oli sattunut. I Smell Urine |
R.Syke 28.07.2004 12:05:21 | |
---|
Olen kanssa huomannut ton Eddie:n puuhat. -Hei, olen nyt pudonnut kelkasta! Eddie, who? |
_Tony_ 28.07.2004 12:18:00 | |
---|
Täytyy välillä aina ihmetellä mistä tämä kateus oikein kumpuaa, se on ilmeisesti sisäänrakennettu suomalaisten geeneihin. Jopparit on hyvä asia sekä ostajien että myyjien kannalta. Esim. markkinatakaajat pörssissä ovat aika pitkälle samanlaisessa roolissa. Myyjä päättää mihin hintaan tavaralla tehdään kauppaa, ei siinä ostajanroolissa olevalla jopparilla ole mitään päätäntävaltaa. "Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa ...myynnissä Rocktron Intellifex efektiprosessori 260€... |
salmivaara 28.07.2004 12:33:42 | |
---|
Täytyy välillä aina ihmetellä mistä tämä kateus oikein kumpuaa, se on ilmeisesti sisäänrakennettu suomalaisten geeneihin. Siis mikä kateus? Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Läpistö 28.07.2004 12:41:37 | |
---|
Eskobra ei ole jobbari. Uskoisin pitävän paikkansa. Itse ostin häneltä Epiphonen Sheraton II:n ja ei kyllä ainakaan vaikuttanu miltään jobbarilta tms. Vaikutti lähinnä siltä, että kamat on todellakin vuosien varrella kerätty ja nyt niistä luovutaan tilanpuutteen vuoksi. Muutenkin kaveri vaikutti luotettavalta. (Ei-hevi-)Basistia haetaan Lahdesta päin! Otahan yhteyttä. |
Niskamies 28.07.2004 12:46:43 | |
---|
Kaupantekohan perustuu siihen että ostetaan halvemmalla kuin myydään. Tolla periaatteella elää miljoonia ihmisiö, joten en ymmärrä mitä väärää tossa on. Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6. |
kulmahiomakone 28.07.2004 13:16:35 | |
---|
Uskoisin pitävän paikkansa. Itse ostin häneltä Epiphonen Sheraton II:n ja ei kyllä ainakaan vaikuttanu miltään jobbarilta tms. Vaikutti lähinnä siltä, että kamat on todellakin vuosien varrella kerätty ja nyt niistä luovutaan tilanpuutteen vuoksi. Muutenkin kaveri vaikutti luotettavalta. Tästä samasta aiheesta oli aikaisemmin säie, jossa todettiin, että nimimerkillä "eskobra" on torilla myynnissä lukuisia kohteita, jotka ovat ostettu tovia aiemmin Helsingin pantin huutokaupasta. Notta mikä asiassa on vielä epäselvää? Kaupantekohan perustuu siihen että ostetaan halvemmalla kuin myydään. Tolla periaatteella elää miljoonia ihmisiö, joten en ymmärrä mitä väärää tossa on. Yhden jos toisenkin kannalta olisi parasta - ja itse näin lähinnä kuluttajana ajattelen - että kaupassa olisi välikäsiä mahdollisimman vähän. Välikädet, jotka eivät tuo kauppaan mitään lisäarvoa, ovat turhia. Ei sitä käy kiistäminen, etteivätkö monet ihmiset tässä maailmassa eläisi pelkillä myyntipuheilla, mutta heidän lätinänsä on muilta pois. |
poppamies 28.07.2004 13:34:59 (muokattu 28.07.2004 13:36:12) | |
---|
Kaupantekohan perustuu siihen että ostetaan halvemmalla kuin myydään. Tolla periaatteella elää miljoonia ihmisiö, joten en ymmärrä mitä väärää tossa on. Näinhän se tietenkin on mutta "ongelmana" näissä M.net/tori tapauksissa minunmielestä on se että ne on ikään kuin "perheen" sisällä tapahtuvia asioita. Kyllä minuakin vituttaisi jos minun isoveli ostaisi rummut pois mun pikkuveljeltä tonnilla ja möis ne mulle tuhannellaviidelläsadalla. Ymmärrätkö? Jos taas sama isoveli tekisi "löydön" ja ostaisi Ludwigin 60-luvun rummut jostain kuolinpesästä vaikkapa 100 € niin maksaisin kyllä ilomielin hänelle 1000 € niisä rummuista. "G-strings are for strippers" |
kulmahiomakone 28.07.2004 13:41:11 | |
---|
Poppamieheltä viisaita sanoja. Flunssaa. |