Aihe: Ibanez SRX 500 ostoslistalla.
1 2
Hicks
26.07.2004 15:11:54 (muokattu 26.07.2004 15:13:20)
Eli kaipaisin kokemuksia edellämainitusta Aktiivimikeillä varustetusta bassosta:)

Periaatteessa olen jo ostopäätökseni tehnyt kokeilujen perusteella, mutta pitempiaikaisemmat kokemukset ja muut näkemykset olisvat jees.
hinta on siinä 550-600e eli myös toista mallia/merkkiä voitte suositella :P

vaihdossa menee muuten yamaha rbx 270 passiivi.
mr.bungle
26.07.2004 15:48:50

Eli kaipaisin kokemuksia edellämainitusta Aktiivimikeillä varustetusta bassosta:)

Periaatteessa olen jo ostopäätökseni tehnyt kokeilujen perusteella, mutta pitempiaikaisemmat kokemukset ja muut näkemykset olisvat jees.

vaihdossa menee muuten yamaha rbx 270 passiivi.

Eipä se hirveästi mene tosta Yamahasta paremmaksi, ainakaan mun omien kokemusten perusteella (itsellä rbx 250, kaupassa testailin SRX 500:aa). Säästä vielä tovi.
Jooba
26.07.2004 18:07:01
Kannattaa ostaa... toi SRX 500 nimeomaan... on muuten hyvä... pystyy moneen musiikki lajiin ja hyvä slap saundin saa ku pistät kaikki nupit täysille... jes jes... osta vaan... hinta/laatu suhde erittäin hyvä...
mr.bungle
26.07.2004 20:49:04

Vielä mölötän vähän:

torilla on myynnissä muutamia bassoja, jotka ovat hintahaarukassasi, ja todennäköisesti tuota Ibaa laadukkaampia:

Warwick Fortress One, pyynti 600 euroa
Fender Aerodyne Jazz Bass, 600 euroa
Yamaha rbx755, 420 euroa
MTD Heir, 600 euroo
Johannes_t
26.07.2004 22:46:42

torilla on myynnissä muutamia bassoja, jotka ovat hintahaarukassasi, ja todennäköisesti tuota Ibaa laadukkaampia:

Fender Aerodyne Jazz Bass, 600 euroa

Noita kahta olen sillä silmällä katsellut, rahatilanne ei vain oikein anna myöden. Harmittaa.
balzary
26.07.2004 22:53:21

tuo bunglen mainitsema Heir on varmasti kova peli (niinkuin ne muutkin listassa). paria 5-kielistä oon joskus kaupassa testannu ja saivat kyllä viisarin värähtämään.
Soitan, siis olen.
Incarnation
26.07.2004 23:37:13

Nappaappa tuo. Jos rahatilanne sallisi niin veisin sen nokkasi edestä... ;)
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
bassotus
27.07.2004 00:26:16

Yamahasta ei kokemusta, mutta aikanaan varsin samannäköisellä Fortressilla jokusen keikan soittaneena on pakko kehua tuota Warwickia. Wenge-kauloja ei liikaa tuohon hintaan liiku, ja on muuten mukava kädessä.. Itseasiassa tuo torilla olevan kuvan vehje taitaa olla oikeastaan Fortress Masterman, ainakin tuon twin-jazz mikin perusteella; jos se on Masterman-mallia niin siitä löytyy on varsin näppärä aktiivielektroniikka jossa bass/treble-säädöt mikin molemmille keloille - irtoaa yllättävän monipuolisia soundeja jos jaksaa kokeilla.
choose not a life of imitation
balzary
27.07.2004 09:49:03

sellanen kommentti vielä, että jos kuitenkin ostat kaupasta uuden, niin ei välttämättä kannata antaa sitä yammua vaihdossa. meinaan että jos tulee vaihtobasso, sen arvo lasketaan alkuperäsestä hinnasta. jos ei oo vaihdokkia niin on parempi hinuta alennusta. eli myy jammu yksityiselle ja sitten vasta uutta keppiä ostamaan. tai sitten pidät kakkosbassona.
Soitan, siis olen.
Keny
27.07.2004 10:40:47
tuo bunglen mainitsema Heir on varmasti kova peli (niinkuin ne muutkin listassa). paria 5-kielistä oon joskus kaupassa testannu ja saivat kyllä viisarin värähtämään.

Juu näin on eli MTD heir on hintalaatu suhteessa hiton hyvä peli.Passiivi laite mutta soi aivan hemmetin lujaa ja murisee.
Tossa mun yksilössä on vaahteralauta mikä on munsta parempi kun ruusupuu mut makuasioita noi.Konepellin alla on tilaa hyvin jos haluaa jonkun etuasteen sinne upottaa.

Nii juu myynnissä on.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Hicks
27.07.2004 18:14:29
Jep jep, kiitoksia kovasti!!!!

Nyt olenkin vähän kahdenvaiheilla

IBANEZ SRX 500 tai Warwick Rockbass corvette..
Johannes_t
27.07.2004 21:48:17

En kyllä mitenkään pysty ymmärtämään kumpaakaan vaihtoehtoa, kun kerran torilla myydään paljon laadukkaampia bassoja, vieläpä suht samoissa hinnoissa.

Mieti nyt vielä yön yli.
Sähköjänis
27.07.2004 22:15:24 (muokattu 27.07.2004 22:21:27)
En kyllä mitenkään pysty ymmärtämään kumpaakaan vaihtoehtoa, kun kerran torilla myydään paljon laadukkaampia bassoja, vieläpä suht samoissa hinnoissa.

Mieti nyt vielä yön yli.

mä oon dzouhannexen kans samaa mieltä. käytettynä saat enemmän vastinetta rahallesi. lisäksi käytetyt on valmiiks sisään soitettu joten sitä vaivaa ei itse tarvihe nähdä.
ite ostin taannoin käyetyn musarin ja pakko on kehua retostella että kyllähän se pieksee uudet ihan tuelta. lähinnä siksi että sillä on soitettu jo niin paljon. eikä hintakaan ollu paha, reippasti alle puolet uuden hinnasta.

edittiä: kävin ihan varta vasten torilla äskö pälyilemässä ja siellä on jo parilla ekalla sivulla läjäpäin bassoja jotka on
1 sun hintahaarukassa
2 parempia kuin nuo joita olet uutena ostamassa
2B saman tasoisia mutta halvempia kuin sun ostoslistalla olevat
mietippä siis vielä mihin rahasi laitat. köyhällä ei o varaa huonoon sanotaan ja siihen yhdyn minäkin.
Vituiks-män, suomalainen supersankari.
Sähköjänis
28.07.2004 00:46:24 (muokattu 28.07.2004 00:46:33)
oho.sori.
Vituiks-män, suomalainen supersankari.
Hicks
28.07.2004 09:50:36
Kiitoksia ihmisille, yllätitte minut positiivisesti palautteen määrällä :) täällä pitää hengata jatkossakin.

Periaatteessa se kannattaa ostaa nyt kunnolla parempi basso(siis verrattuna ex. Yamaha RBX270).
tuli eilen testailtua aitoa warwickin corvettea, rockbass versiota ja 5kielistä Warwick Streameria.

Näistä ylivoimaisesti eniten minua mielytti Warwick Corvette Std. US Swamp-ash, tämän hinta oli n. 1000e Kuopiolaisessa musiikkiliikkeessä, hinnasta saan varmaan tiputettua(tuttu liike).

Viellä täytyy sanoa että, käytetyn basson osto ei ehkä ole paras vaihtoehto minulle tällähetkellä, tili tulee perjantaina (n.1500e) ja en viitsisi sijoittaa kerralla 500e/enempää.
Uudesta minulla on mahdollisuus esimerkiksi maksaa kolmessa erässä, joka on paljon mukavampi vaihtoehto jos tulee yllättäviä menoja. Jonkunhan ne uudetkin on ostettava :P viellähän tätä ehtii miettiä, kiirettä kun ei ole.

Musicman on muuten minunkin unelmien basso mutta en viitsi ostaa koska sitten ei ole mitään saavutettavaa enää, paitsi moduluksen flea. :D
ei mutta musicman ei ole nyt edes vaihtoehtona koska tykkään soittaa sillä vain funk/jazz, kun taas basso jonka nyt olen ostamassa menee ehkä enemmän yleiseen käyttöön. (soitan (hard)rock/pop/punk-bändissä:P)
Kyllä se musicmanin vuorokin viellä tulee.
Keny
28.07.2004 10:08:12
Mtd Heirissa on se kiva että siinä on sekä musarin ja jazzbasson soundi mikityksestä johtuen.Ei nyt tietty matki suoraan mut melko lähelle.Eli siinä on musarin mikki takana ja kaulamikkinä jazztyyppinen.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
chief
28.07.2004 10:51:32
ei mutta musicman ei ole nyt edes vaihtoehtona koska tykkään soittaa sillä vain funk/jazz, kun taas basso jonka nyt olen ostamassa menee ehkä enemmän yleiseen käyttöön. (soitan (hard)rock/pop/punk-bändissä:P)
Kyllä se musicmanin vuorokin viellä tulee.

Mistä syystä olet sitä mieltä että musarilla et soittaisi rokkia ja poppia? Luullakseni sillä kyllä soittelee melkeinpä mitä vaan. Vai onko tämä joku tyylikysymys? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
OSTETAAN: SansAmp Bassdriver DI tms. monitoimikone.
Hicks
28.07.2004 11:10:51
Tyylikysymys 80%
tottumuskysymys 20%

sen verran kun olen soittanut musarilla niin jäi semmonen mielikuva että sillä oli hemmetin hyvä släpätä ja peukuttaa.
jotenkin vaan oli vaikea soittaa jotain rock:ia sillä :P
Johtuu varmaan sekin siitä tyylihommasta, siihen tottuisi varmaan hyvin pian.
balzary
28.07.2004 11:12:20

Tyylikysymys 80%
tottumuskysymys 20%

sen verran kun olen soittanut musarilla niin jäi semmonen mielikuva että sillä oli hemmetin hyvä släpätä ja peukuttaa.
jotenkin vaan oli vaikea soittaa jotain rock:ia sillä :P
Johtuu varmaan sekin siitä tyylihommasta, siihen tottuisi varmaan hyvin pian.

music manissa mulla ainakin oli outo, että se mikki on niin takana. eli on suht huono soitella peukkua siihen tukien, jos on tottunu soittelemaan lähempää kaulaa.
Soitan, siis olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)