Boogierooster 27.07.2004 00:54:35 | |
---|
Elikkäs: Pari aikaisempaa keskusteluakin löysin, mutta sisältö jäi vähäiseksi. Eli onko kyseisestä laitteesta kertomista? Kotisoittoon suurimmissa osin olen vahvistinta suunnitellut ostavani. Sellasta rock/heavy rock pohjalta. Kitarana on les paul humppareilla. Kaikki tieto otetaan vastaan. Niin ja paljon tällaisesta voisi käytettynä maksaa?? Niin ja säröytyyko kotivoimakkuuksillakin jo tarpeeksi vai täytyisikö skaffata pedaali? "Blinding signs flap,
Flicker, flicker, flicker blam. Pow, pow.
Stairway scare Dan dare who's there?"
Pink Floyd: Astronomy Domine |
E.Q 27.07.2004 01:29:45 | |
---|
Kotisoittoon suurimmissa osin olen vahvistinta suunnitellut ostavani. Sellasta rock/heavy rock pohjalta. Kitarana on les paul humppareilla. Kaikki tieto otetaan vastaan. Niin ja paljon tällaisesta voisi käytettynä maksaa?? Niin ja säröytyyko kotivoimakkuuksillakin jo tarpeeksi vai täytyisikö skaffata pedaali? Ei tosta nyt mitään hevisäröjä irtoa ilman pedaalia. Mutta semmonen hyvä blues/rock soundi kyllä. K100#10 |
Mites olis THD:n UniValve? Vähän samantyyppinen vehje (voi pistää mitä putkia tahansa) ja siinä on sisäänrakennettuna keinokuorma. 2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat! |
Hanok 27.07.2004 10:39:32 | |
---|
Creamsoundien etuasteet on käsittääkseni suunniteltu vanhojen Fenderin vahvistinten pohjalta. Se varmaankin antaa viitettä laitteen perussoundista - mistään hevikoneesta ei siis taida olla kyse. |
kulmahiomakone 27.07.2004 10:51:20 | |
---|
Jeps. Etuaste on Fenderin Champista ja pääte Saloran Metropoliksesta. Näin väittävät. Aika pitkälti on siis kyse modatusta putkiradiosta. |
E.Q 27.07.2004 12:16:54 (muokattu 27.07.2004 17:50:07) | |
---|
Jeps. Etuaste on Fenderin Champista ja pääte Saloran Metropoliksesta. Näin väittävät. Aika pitkälti on siis kyse modatusta putkiradiosta. Näin on , olen saanut kunnian testata laitetta sen kehittäjän ja valmistajan luona vantaalla, ja todellakin keskusteltuamme teknisistä asioista, selvisi että asia on kuten yllä. K100#10 |
Mikko Kankaanpää 27.07.2004 15:33:20 | |
---|
Olen tarkastellut yhden laitteen sisälmyksiä ja kytkentä on tosiaankin niin yksinkertainen kun vain voi. Tämä on tietysti hyvä asia. Päätteessä on erikoista tuo päätemuuntajan kytkentä joka on napattu vanhoista putkiradioista. Vaikea sano miten vaikuttaa soundiin verrattuna perinteiseen kytkentään. Joistakin modaamistani putkiradioista olen tuon kytkennän vaihtanut perus SE kytkentään ja joihinkin taas jättänyt tuon ennalleen. Creamsoundin eroja esim. Fender tweed champ:n : -Päätteessä EL84 kun champissa 6V6 -Etuasteessa tone ja volume potikat ja ennen päätettä master vola kun champissa vain volume -Kotelo paksua ja raskasta lastulevyä kun champeissa kevyttä mäntyä -Etulevy 18mm vaneria joka ei varmasti resonoi kun champeissa 6,5mm vaneria joka taatusti resonoi hiukan (tämä on yksi syy miksi champeissa ym vanhoissa fenkuissa on niin ilmava ja kolmi ulotteinen soundi) -etuasteessa paljon enemmän gainia -tasasuuntaus diodisillalla kun champeissa putkella Creamsound on tehty point-to-point periaatteella kuten vanhat putkiradiotkin. Komponentteina, lukuunottamatta celestion elementtiä ja teetettyjä muuntajia, on käytetty perus elektroniikkakaupan kamaa eli halvinta mahdollista niin kuin suurimmassa osassa kaupallisista kitaravahvistimissa on vuosikymmenten ajan tehty. Näiden valmistus taitaa olla lopetettu?! Mikko http://www.uraltone.com |
ollisal 27.07.2004 16:17:48 | |
---|
Mitenköhän tämmöinen vahvistin pärjäisi osaavan rakentajan rakentamalle esim tuollaiselle Uraltone Jr- rakennussarjalle? Kysyjää varmaankin kiinnostaisi. |
Boogierooster 27.07.2004 17:28:30 (muokattu 27.07.2004 17:29:50) | |
---|
Niin toikin on yksi: ENTÄ URALTONE JR. ONKO KOKEMUKSIA? Hintaansa nähden hyvä putkipeli? Niin, on lopetettu. Huudossa on yksi käytettynä. "Blinding signs flap,
Flicker, flicker, flicker blam. Pow, pow.
Stairway scare Dan dare who's there?"
Pink Floyd: Astronomy Domine |
Dr. Muff 27.07.2004 23:08:56 | |
---|
Niin toikin on yksi: ENTÄ URALTONE JR. ONKO KOKEMUKSIA? Hintaansa nähden hyvä putkipeli? Niin, on lopetettu. Huudossa on yksi käytettynä. Joo on. Jäsen wuchi kertoo varmaan lisää, kun gasiltaan kerkiää. :D I Smell Urine |
wuchi 28.07.2004 07:04:36 | |
---|
Niin toikin on yksi: ENTÄ URALTONE JR. ONKO KOKEMUKSIA? Hintaansa nähden hyvä putkipeli? Niin, on lopetettu. Huudossa on yksi käytettynä. Harvemmin sitä meikäläistä kutsutaan keskusteluun :) Elikkä mulla on kesäkuusta asti ollut Mikon Uraltone jr ja voin sanoa että olen erittäin tyytyväinen käyttäjä. Koneesta irtoaa todella upeat puhtaat ja kun etuastevolumen ruuvaa täysille niin kevyet rutut irtoaa. Soundia pystyy hiukan vastuksia vaihtamalla muuttamaan. Esim etu- ja pääteasten vahvistukseen ja takaisinkytkentään. Mikko myös suunnittelee siihen erilaisia modeja, esim uusi "särökkäämpi" etuaste on tällä hetkellä suunnitteilla. Aamutuimaan kun suoraan tähän iskeydyin vastaamaan niin en kunnolla ehtinyt lukemaan koko threadia mutta jos ton tyyppistä vahvistinta etsii niin suosittelen lämpimästi jos on järkeä huikan päässä ja kolvi on oikeinpäin kädessä. Hinta ei ole paha. Hommaa siinä hiukan on, mutta itse koin sen varsin mukavaksi puuhasteluksi. Ja soundi on loistava! "..tännehän mahtuu ku vanhaan rakennukseen." |