Aihe: Yamaha Motif ES7/8?
1 2 3 4
Tuukka2
26.07.2004 13:27:03
Toimiiko tuo motif myös hyvin keikkakäytössä?Jos jaksatte niin kertokaa sen ominaisuuksista.
M.i.k.key
26.07.2004 13:31:14
Hienosti toimii. Soundien laatu on loistava ja niiden löytäminen käy nopeasti. Master-pankki on hyvä systeemi. Siihen voi tallentaa soundeja sekä voice että perform puolelta. Onhan se kieltämättä aika iso laite mutta loistopeli. Viimeksi käyttänyt sitä paljon jousi ja puhallinäänien soittamiseen "oikeiden" soittimien seassa ja lopputulos toimii mahtavasti.
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Fuzzy Boner
26.07.2004 17:54:43
Hienosti toimii. Soundien laatu on loistava ja niiden löytäminen käy nopeasti. Master-pankki on hyvä systeemi. Siihen voi tallentaa soundeja sekä voice että perform puolelta. Onhan se kieltämättä aika iso laite mutta loistopeli. Viimeksi käyttänyt sitä paljon jousi ja puhallinäänien soittamiseen "oikeiden" soittimien seassa ja lopputulos toimii mahtavasti.

Juuri näin. Mulla on kovassa livekäytössä jatkuvasti. Toimii ku tupakki. (jos ei polta)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Fuzzy Boner
28.07.2004 22:21:00 (muokattu 28.07.2004 22:21:12)
loistopeli. Viimeksi käyttänyt sitä paljon puhallinäänien soittamiseen

Tosta vois lähteä jo poppiluvat
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Matthew
29.07.2004 18:14:03 (muokattu 15.08.2004 14:17:04)
Kiitos hyvistä kommenteista.

Pitkällisen pohdintojen jälkeen taidan kallistua ES7:n puolelle. Ostan siihen sitten myöhemmin painotetuilla koskettimilla varustetun masterkeyboardin, jos siltä tuntuu. Painotettuihin nyt muutenkin pääsee käsiksi soittamalla pianoa.

Mistä muuten tilasitte Yamahanne? Itse ajattelin tilata Thomannilta. Vai kannattaisikohan tilata ennemmin johonkin liikkeeseen? Osamaksu olisi kyllä poikaa...

Kyllä sormia jo syyhyttää. Kun menee nukkumaan ja sulkee silmänsä, niin Yamahan kuvat vain vilisevät. =)

Ja Wonder oli kyllä uskomaton!
Koolla ei ole väliä, kun sitä ei tarvitse käyttää.
oizo
29.07.2004 18:21:08
Mun mielestä paras vaihtoehto ois es6 ja joku piano. Ite ainakin tykkään tuosta yhdistelmästä. Es6:ta on mukava roudata ja 61 kosketinta piisaa iha hyvin. Livekäytössä toimii kyl hyvin tämä motifi. Eipä ole oikein mitään valittamisen aihetta ollut. Niin juu ja puhaltimetkin on oikein hyvät! :) Viime keikalla soitin brasseilla el bimbon soolon poliisiopisto -tyyliin. heh, menikö ny luvat? ;P
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
Jabbe
29.07.2004 19:33:49
Mistä muuten tilasitte Yamahanne? Itse ajattelin tilata Thomannilta. Vai kannattaisikohan tilata ennemmin johonkin liikkeeseen? Osamaksu olisi kyllä poikaa...

Ei tekis mieli haukkua loistavaa paikallista liikettä, mut älä ainakaan tilaa Karjalan Musiikista. Yamahalla kun tuntuu olevan jotain Itä-Suomea vastaan, tänne saapuu kaikki yammun tavara vähintään puoli vuotta myöhässä. Tilasin ES:ni syyskuussa (oisko ollu ensimmäisiä suomessa) ja sain joskus helmikuussa.

Mut eiköhän noita nykyään saa jo suht helposti mistä vaan. Suomesta saa ainakin helpommin kaikki takuu- jne. asiat hoidettua, itse ainakin tuen mieluummin paikallisia kuin thomannia. Ja halvemmallakin saa, t-kaupasta kun on paha tinkiä.
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Jabbe
29.07.2004 19:36:29
Mun mielestä paras vaihtoehto ois es6 ja joku piano. Ite ainakin tykkään tuosta yhdistelmästä. Es6:ta on mukava roudata ja 61 kosketinta piisaa iha hyvin. Livekäytössä toimii kyl hyvin tämä motifi. Eipä ole oikein mitään valittamisen aihetta ollut. Niin juu ja puhaltimetkin on oikein hyvät! :) Viime keikalla soitin brasseilla el bimbon soolon poliisiopisto -tyyliin. heh, menikö ny luvat? ;P

Mulla tuli kyl 61:n kanssa raja monesti vastaan. Lopulta eroa ei roudattavuudessa ole kuin muutama kilo. 76:lla pärjää vallan mainiosti yksinään mut 61 jo vaatii sen toisen kiipparin. Lisäksi, Motifissa on niin loistavat masterkeyboard ominaisuudet jotta luulen käyttäväni tuota vielä vuosien päästä pääkiipparina, ja sikäli on hyvä olla mahd. paljon koskettimia.

Mutta tuohan on ihan makuasia, riippuu mitä tarvitsee ja mistä pitää. Mut jos miettii ES6:n ja ES7:n hintaeroa, niin pitkällä tähtäimellä ne 15 kosketinta kannattanee ottaa.
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Matthew
29.07.2004 19:53:10
Jeps, kyllä ES7 vastaa enemmän tarpeitani. 61-synalla soittaessa vasen käsi hapuilee usein tyhjää. "Oho, eikö niitä ollutkaan enempää?"
Koolla ei ole väliä, kun sitä ei tarvitse käyttää.
Jabbe
29.07.2004 20:17:53
Jeps, kyllä ES7 vastaa enemmän tarpeitani. 61-synalla soittaessa vasen käsi hapuilee usein tyhjää. "Oho, eikö niitä ollutkaan enempää?"

Nimenomaan. :)
M.i.k.key
31.07.2004 02:04:09
Viime keikalla soitin brasseilla el bimbon soolon poliisiopisto -tyyliin. heh, menikö ny luvat? ;P

Kyllä tuosta varoitus ainakin tulee. Tarkkailuun joudut. Poppilupien menetys ei ole leikin asia! Ne kun lähtee ne ei hevillä tule takaisin!
HK
31.07.2004 06:08:24 (muokattu 31.07.2004 06:56:58)
Mulla ollu viimeset puol vuotta pelkästään toi keikoilla (tai no alussa Classic6) ja ei oo paljoa muuta tarvinnu. Kätevä ja hyvä. Ja kestävä, kolhiutunu vaikka mihin eikä naarmun naarmua.

Jaa eli onhan se aika turha, jos Jabbella on ollut keikalla. ;)

Itse en ole motifin omistaja, vaan kilpailevan merkin, ja täytyy kyllä myöntää että näin jälkeenpäin se yksi oktaavi lisää olisi kyllä tullut tarpeeseen. Mutta vain klassisia pianokappaleita hakiessa.

Edit: ja kyllä tuossa ärrällä alkavassa kummituksessa on oikeasti paljon paljon parempi pianosoundi:)
Peltikorva puupäässä.
Wonder
05.08.2004 17:15:01
Mitäe eroa on Motif 8:lla ja Motif ES8:lla? ES8 on liian kallis, mutta pelkkä 8 ei...
Petronome
05.08.2004 22:38:55
Ainakin Motif ES(6):ssa on poikkeuksellisen hyvä kiipparitatsi. Tosin törkeän äänekäskin se koskettimisto on.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
oizo
06.08.2004 23:25:41
Mitäe eroa on Motif 8:lla ja Motif ES8:lla? ES8 on liian kallis, mutta pelkkä 8 ei...

ES on uusi versio motifista. Vrt: Triton ->Triton studio, Motif->Motif ES. Kansii säästää tuohon ES:ään. Jos ei muuta niin osta vaikka ES6 ja sitten siihen joku 88-lauta ja sit midin kautta soitat...
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
Rantsu
06.08.2004 23:32:03
---ja sitten siihen joku 88-lauta ---

...kuten multa Roland A-80. :)
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Petronome
09.08.2004 12:06:42 (muokattu 09.08.2004 12:07:45)
Uusi plugarikortti tulossa: PLG150-AP. Näyttää loistavalta, yli 29 mb:n pianosamplerom.
En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa!
M.i.k.key
19.08.2004 20:36:35
Mulla on kysymys laitteen virityksestä. Itse olen pitänyt itsestäänselvänä että kun utilitystä laitetaan tuneen +2.0 niin vire on 442. Eräs kuitenkin väitti vastaan että 442 viritykseen pitäisi ruuvata lukema +9.0???

Onko jollain parempaa tietoa, ei ollut mahista virittimellä alkaa todistamaan. Onko minua vedätetty vai onko Yammun virityssysteemi jotenkin outo?

Ja olen tosissaan käyttänyt motiffeja jo useita vuosia...
Rantsu
19.08.2004 20:55:37
Mulla on kysymys laitteen virityksestä. Itse olen pitänyt itsestäänselvänä että kun utilitystä laitetaan tuneen +2.0 niin vire on 442. Eräs kuitenkin väitti vastaan että 442 viritykseen pitäisi ruuvata lukema +9.0???

En oo Motifeihin vielä tutustunut (!), mutta noita logiikkoja on kyllä synissa erilaisia. Mun koneista Rolandissa virityksen näkee suoraan hertseinä, Claviassa ja Akaissa viritetään senteillä eli 442 on about 8 senttiä ylös, ja vanhassa Korgissa ja Yamahassa ei ole mitään logiikkaa, niissä on vain lukuarvot jotka ei ole oikein mitään ja molemmissa vielä erilailla.
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)