Aihe: Muusikoiden.net vs. Imperiumi
1 2 3
rc
26.07.2004 13:24:13
Imperiumin ilmapiiri ei ole minusta kiva. Siellä ollaan niin saakelin tr00 että haittaa. Mnetissä on paljon erilaisempia ihmisiä kuin imperiumissa, eikä tänne muodostu "yleistä ilmapiiriä" mielipidekysymyksistä, jolloin tänne syntyy helpommin keskustelua eri asioista (sekä hyvä että huono puoli - kuitenkin enemmän hyvä).

Mediana Imperiumi on hemmetin hyvä.
Oikotie Onneen
Tellervo
26.07.2004 13:28:42
Viimeisen vuoden aikana rekisteröityi 10 000 ihmistä. Emme kuitenkaan halua sivulle mahdollisimman paljon jäseniä, vaan yritämme keskittyä oleelliseen.

Voi kunpa kaikki maailman tekijäihmiset, yrittäjät, johtajat yms ajattelisivat noin! Viksua, hyvin viksua. (Vaikken itse musiikin ammattilainen olekaan, enkä nykyään enää juuri edes harrastaja... Ja tämä epäilemättä myös näkyy kirjoituksistani, jotka ovat lähinnä mutu-huuhailua... Olenkin valmis lopettamaan jaaritteluni tehdäkseni tilaa ammattilaisten keskustelulle - oikeasti. Kirjoituksiahan voi lukea ja ottaa niistä opikseen vaikkei itse voisikaan osallistua keskusteluun.)
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
Jormaz
26.07.2004 13:38:05
Mä kuuntelen heviä mutta mua ei kiinnosta jauhaa siitä dadaa jotenka en roiku Imperiumissa.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
kivi
26.07.2004 15:28:04
Olen ihan eri mieltä.

Huuhaapalstoilla meno saa olla ihan mitä lystäätte, mutta jos joku kysyy asiallisesti apua niin sinne on turha päästää mitään urpoja säätämään. Esimerkkinä tämä Jacksonin volumepotikka...

Mietis tarkemmin, olet ihan samaa mieltä:-)

Mua ei häiritse nuo "mumot dadaa" -jutut, kun en niissä käy eikä ne mua kiinnosta, mutta sen sijaan mä olen heti takajaloillani kun tulee väärää neuvoa aloittelijoille, tai huonoa, ylemmyydentuntoista vastausta joltain 13-14 -vuotiaalta. Erityisesti Aloittelijat-palsta on aika ajoin suorastaan vaarallinen, kun jotkut vastaajat ovat melko heikoin eväin liikkeellä.

Mä olen valmis allekirjoittamaan sen sun kuittis Jacksonin potikasta.

Nomuttahei, asiaan. Ei nyt varmaan kenenkään asiallisen ja aikuisen, kohtuullisella älyllä varustetun kirjoittajan tarvi ruveta pakkaamaan kapsekkiaan, jos ammattilaisuusaste onkin vähän laskenut. Mitä rikkautta sellainen harventaminen on? Sen sijaan mä näen tuon musiikinharrastelijoiden poistamisen otsikosta sellaisena hyvänä kehityksenä, että pelkkä fanittaminen ei riitä vaan pitää olla ajatellut asioita vähän pidemmältäkin.

Sen sijaan, jos peiliin katsoessa omat kommentit ovat järjestään sellaisia, ettei niitä sanoisi omalle isoäidille tai seurakunnan pastorille, lienee ihan syytäkin harkita sapattivuotta ja pientä henkistä kasvua, eiksje?
;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mako
26.07.2004 16:07:10

Imperiumi.. en ole kuullut, en ole käynyt. Jaa, heviä? No en taida käydäkään. Kiitos.
"I couldn't hold you knowing we were unhappy somehow, should have told you but I never knew 'til now"
hessurf
26.07.2004 16:13:38 (muokattu 26.07.2004 16:15:18)
Tohon vikaan, että täällä Metalli keskustelu on perseestä, johtuu täysin sen palstan käyttäjistä. En laskisi sitä miinukseksi. Hevarithan on pellejä muutenkin, mitä sitä voisi muutakaan odottaa? HOho.

En tiedä miksi, mutta oli pakko painaa plussa sulle. Näin se asia kai on

EDIT: Niin, en ole kuullutkaan tästä Imperiumista, ja en kyllä käykkään jos siellä pelkästä hevistä puhutaan. M.netissä on joka musiikin lajille oma keskustelupalsta, ja hyvä niin.
GuitarMonster
26.07.2004 16:19:53
Imperiumin ilmapiiri ei ole minusta kiva. Siellä ollaan niin saakelin tr00 että haittaa. Mnetissä on paljon erilaisempia ihmisiä kuin imperiumissa, eikä tänne muodostu "yleistä ilmapiiriä" mielipidekysymyksistä, jolloin tänne syntyy helpommin keskustelua eri asioista (sekä hyvä että huono puoli - kuitenkin enemmän hyvä).

Mediana Imperiumi on hemmetin hyvä.

Olen samaa mieltä.
Bonham
26.07.2004 16:24:37
Minusta kaikki yhden genren vannoutuneet fanit/puolustajat ovat vaarallisia ja vastenmielisiä... menee niin paljon hyvää musaa ohi... samalla tälläinen foorumi ei ole mua varten.

M.netissä on sellainen määrä tietoa, että en usko muiden foorumien siihen yltävän. Ja ainakin mulle se tieto on usein tärkeää... ja sen nopea saatavuus. Plus tietysti hyvät tyypit, joita on ollut ilo tavata myös livenä.

Juhanin mainitsema käyttäjien tekemä sisältö on oivasti totetunut myös Operaatio Livessä... vai mitä?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
kivi
26.07.2004 17:06:48 (muokattu 26.07.2004 17:09:31)
Siis ”pelkkiä” musiikin kuluttajiahan ylläpidolla lienee tarkoitus harventaa, ja sitä kai sinäkin tarkoitit, kun jatkossa fanittamisesta puhut?

Ehdottomasti. Tarkoitin hiukan huonolla sanavalinnalla henkilöitä, joille musiikki ei koskaan ole muuta kuin taustalla kuuluvaa ääntä, ja jotka eivät uhraa ajatustakaan sen tuotantoprosessin osa-alueille.

Tästä päästään siihen vaikeimpaan kysymykseen, että kuka sitten on sellainen jolle palvelu on tarkoitettu. Olenko se esim. minä, joka olen harrastanut soittamista parikymmentä vuotta, mutta bändi- ja esiintymiskokemukseni on hyvin vähäinen vai onko se esim. Kivi, joka on

Vastoin yleistä luuloa, en muuten ole. Mä olen levyttänyt ja keikkaileva amatööri, koska pääasiallinen toimeentuloni tulee tällä hetkellä muusta (ei tosin kauhean erilaisesta) työstä. Ero muutamiin täällä tuntemiini ammattilaisiin on valtava, joskin uskon että oman mielenterveyteni kannalta petasin uravalinnan oikein.

Toisaalta, jos ammattia pidetään kriteerinä, niin aika harva ainakaan rokkipuolella soittamalla vuodet pääksytysten elää. Saattaa olla että Hurriganes nosti rokin arvostuksen Suomessa huippuunsa ja palkkauksen kohtuutasolle, mutta silti talonmies Albert Järvinen teki räätälin- ja nahkatöitä ja Cisse Häkkinen hoiti Otaniemen urheilukenttää rouvansa kanssa... ja mitä Remu teki, siitä ei puhuta.

pääasia että juttujen taso pysyy korkeana ja siihenhän löytyy helposti se ratkaisu: Lisää moderaattoreita. Mutta kyllä minäkin olen Tellun tavoin aivan valmis tekemään tilaa oikeille muusikoille, jos harrastelijoiden karsimisella saadaan tämän paikan julkinen arvostus nousemaan siitä mitä se nyt on. Olisihan se todella upeaa jos tänne saataisiin pienellä profiilin nostamisella vielä enemmän ihan oikeita ammattimuusikkoja keskusteluihin mukaan.

Kyllä se siivoaminen pitää aloittaa jostain ihan muusta kuin hyvistä, aikuisista ja älykkäistä kirjoittajista.

Muuten, heitänpä erään kaverin kehoituksesta tällaisen pallon ilmaan: missä on muusikoiden liitto? Missä muut alan järjestöt? Luulisi, että tämän kymmentuhantisen lauman parissa jos jossain kannattaisi tehdä valistus- ja käännytystyötä ja vastailla kysymyksiin...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Valokaari
26.07.2004 17:23:22

Jos harrastelijatkin halutaan pois, niin aika hiljaistahan tänne tulee… Jos käyttäjäkunta halutaan rajata musiikin tekijöihin, niin silloin keskustelualueissa kannattaa tehdä rajua karsintaa. Nykyisen kaltainen aluejako houkuttaa paikalle muitakin kuin tekijöitä.

Ihan tuota en kyllä halunnut kun tämän keskustelun aloitin...
Luulenpa jopa että osa noista Imperiumin "ylimielisistä synkistelijöistä" ei itse musiikkia tee, vaan musiikkiharrastus tarkoittaa heille lähinnä levyjen kuuntelua ja keikoilla käyntiä. (Tämä on taas MuTu -tietoa sitten.)

Jos kaikki ei-muusikot potkittaisiin täältä pois niin se olisi sitten itsellenikin lähtö, koska omat bänditouhuni jäivät 80 -luvulle ja siellä saavat pysyäkin.
Aloitin kirjoittamaan tänne kun satuin roudarinhommia aikanaan hieman tekemään ja sittemmin sähköalaa opiskelemaan ja olen yrittänyt vähiä tietojani jakaa täällä eteenpäin. Okei, sittemmin olen antanut tasoni hivenen laskea ja olen jopa kirjoitellut noille pahamaineisille Vitsit- ja Musiikkiin liittymättömät aiheet -palstoille. Kukaan ei ole täydellinen...

Mutta ei minua ainakaan haittaa että täällä on täysiä amatöörejä tai pelkkiä musiikinkuuntelijoitakin joukossa, kunhan vain osaavat käyttäytyä.
Rok rok.
Mika Antero
26.07.2004 17:25:23
Vastoin yleistä luuloa, en muuten ole.

No väärä sanavalinta minultakin, mutta noin yleisesti ottaen tarkoitan sanalla ammattilainen sellaista keikkamuusikkoa tai vastaavaa, joka saa musisoinnistaan jopa rahallista korvausta, vaikkei leipä kokonaan musiikista irtoaisikaan. Sellaisille sopivaksi tämä m-net pitäisi mielestäni räätälöidä.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Unworthy Knight
26.07.2004 17:26:32 (muokattu 26.07.2004 17:44:12)
Muuten, heitänpä erään kaverin kehoituksesta tällaisen pallon ilmaan: missä on muusikoiden liitto? Missä muut alan järjestöt? Luulisi, että tämän kymmentuhantisen lauman parissa jos jossain kannattaisi tehdä valistus- ja käännytystyötä ja vastailla kysymyksiin...

Tästä voisi kyllä tehdä ihan oman aiheen että ei huku tänne.

Niin, tai oikeammin: "Tän aiheen vois ottaa esille Teostossa, Kopiostossa, SML:ssä, Elviksessä, AVEKissa, ESEKissä, S-M-tiedotuskeskuksessa (keksinpä kivan lyhenteen)..."

Jooo.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
kivi
26.07.2004 17:30:42
Tästä voisi kyllä tehdä ihan oman aiheen että ei huku tänne.

Niin, tai oikeammin: "Tän aiheen vois ottaa esille Teostossa, Kopiostossa, SML:ssä, Elviksessä, AVEKissa, ESEKissä, S-M-tiedotuskeskuksessa (keksinpä kivan lyhenteen)..."
(Handsome Dick Manitoba)    
Risto Mustalisä
27.07.2004 13:05:25
No väärä sanavalinta minultakin, mutta noin yleisesti ottaen tarkoitan sanalla ammattilainen sellaista keikkamuusikkoa tai vastaavaa, joka saa musisoinnistaan jopa rahallista korvausta, vaikkei leipä kokonaan musiikista irtoaisikaan. Sellaisille sopivaksi tämä m-net pitäisi mielestäni räätälöidä.

Olen asiasta erimieltä. Minusta on hyvä ,että mukana on porukkaa laajalla skaalalla ja tietämystä löytyy monesta vinkkelistä.Ja joskus siltä amatööriltä voi löytyä ihan virkistäväkin näkökanta ammattilaisellekin.

Ja tosiaan: mihin raja vedetään? 10 keikkaan ja kahteen demoon? Kultalevyyn ja 1000 keikkaan?
Born to be wild! - paitsi kotona..
Tellervo
27.07.2004 13:28:03
Ja joskus siltä amatööriltä voi löytyä ihan virkistäväkin näkökanta ammattilaisellekin.

Tuo on varmaan ihan totta, puhumattakaan että toisinpäin. Kunhan kaikkienkeskinen kunnioitus ja asialinja vaan säilyy, monilajikkeisuus on pelkkä rikkaus.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
Jormaz
27.07.2004 13:30:35
Jos täällä keskitytään vain ammatikseen soittaviin niin ei tänne jää kovin montaa keskustelijaa, lähinnä taitaa tonne tanssimusiikkipuolelle keskittyä. Mä luulen ettei ammattilaisia enää jaksa kiinnostaa kuluttaa aikaansa täällä kun on musiikkihommia hoidettavana ihan oikeassa elämässäkin. Minunlaisella harrastelijalla kyllä riittää vielä intoa.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Unworthy Knight
27.07.2004 13:38:58
Tulevassa Muusikoiden.net:in versiossa olemme pudottaneet sanan kuluttajat kokonaan pois. Eli kehitämme sivustoa pääasiassa musiikin tekijöille. Jäsenmäärä on huimassa nousussa. Viimeisen vuoden aikana rekisteröityi 10 000 ihmistä. Emme kuitenkaan halua sivulle mahdollisimman paljon jäseniä, vaan yritämme keskittyä oleelliseen.

Kuten tuossa lukee, niin harrastelijoita ei olla häätämässä, vain ne joilla on suhde musiikkiin tasolla "Joo kuuntelen musiikkia, se siitä". Siis me kaikki toivottomat säheltäjät olemme käsittääkseni yhä lämpimästi tervetulleita tulevaisuudessakin.

Temmehän mekin Perkele musiikia, vaikka emme siitä ole leipää mutustamassakaan.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
Juhani
27.07.2004 13:45:14

Tai sitten moderaattoreita tulisi olla palstakohtaisesti, jolloin työtaakka ei tulisi niin isoksi.

Jatkuvasti vammailua harrastavat tyyppejä ei näköjään potkita pihalle täältä millään. Sellainen politiikka saa monet asiantuntevammat ja kokeneemmat kirjoittajat suoraan feidaamaan koko m.netin.

Tällähetkellä ainoa tapa on sulkea koko tunnus lopullisesti, jos joku jäsenistä sekoilee tai toimii sääntöjen vastaisesti. Kaikki ovat kuitenkin vain ihmisiä ja mokia sattuu. Jotkut avautuu humalassa jne. Tottakai siitä vedetään herneet nenään jos kerran mokaa ja koko tunnus suljetaan. Ja negatiivinen asia painaa aina tuhat kertaa enemmän kuin positiivinen. Syntyy vihanpitoa ylläpitoa kohtaan jne. Laiton kerran pikaviestillä jäsenelle varoituksen ja vastauksena tuli "Pää kiinni vitun natsi!". Unohdetaan se, että ilman ylläpitoa ei koko sivustoa edes olisi.

Tähän on tulossa seuraavassa versiossa sellainen parannus että moderaattorit voivat antaa ns. jäähyä. Eli määritellä kirjoituskiellon, jolloin voi kyllä lukea palstaa, mutta ei osallistua keskusteluun. Se voi kestää muutamasta tunnista viikkoon tms. Jos häiriköinti jatkuu niin sitten ylläpito sulkee tunnuksen.
Juhani
27.07.2004 13:53:54

Kuten tuossa lukee, niin harrastelijoita ei olla häätämässä, vain ne joilla on suhde musiikkiin tasolla "Joo kuuntelen musiikkia, se siitä". Siis me kaikki toivottomat säheltäjät olemme käsittääkseni yhä lämpimästi tervetulleita tulevaisuudessakin.

Näin juuri.

Siitä on jo pitkä aika kun piilotimme nuo bändeihin keskittyvät keskustelualueet muilta kuin rekisteröityneiltä jäseniltä. Juuri sen takia ettei sivu vedä puoleensa ihmisiä niiden bändien perusteella, joista keskustellaan. Siis tavallaan päivastainen asetelma kuin lehdillä jotka myyvät itseään bändien suosiolla ja työllä, joista lehdissä kirjoitetaan.

Niin ja ketään ei olla häätämässä ulos. Lähinnä selkeytämme sivuston linjaa. Mitä tylsemmältä sivusto näyttää ihmiselle jota ei kiinnosta musiikki ja sen tekeminen, sitä parempi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)