Aihe: Vanhempiesi suhtautuminen raskaaseen musiikkiin
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
heavy
23.07.2004 23:28:06
kyllä äiskä osti nightwishin uusimman ja iskälle kuuntelutin mokomaa metallicaa bodomia ja muuta sellasta viitisen tuntia auto matkalla välillä kuunteli uutisia ja sit mättö jatku.että ei ne puutu mun musiikki makuun joskus vaan vittuilevat mut ei tosissaa.
no perkele!
Super_hevari )
24.07.2004 14:09:52
Porukat ei juurikaan ite kuuntele mitää musiikkiä nykyää, kulemma sillon ennen vanhaan ovat kuunnellet jotai rockia.
kerran äiti sano kun kuuntelin niskalaukausta että "mikä tuo on?" minä siihen sitte tietenki että niskalaukaus ja äiti et "tuohan on hyvä" sillon kyllä vähä yllätyin. mut muuten porukoille on aivan sama mitä musiikkia kuuntelen, eivät ole ikinä kyselleet mitää ääliö kysymyksiä tai valittaneet örinä laulusta. mustista vaatteista äiti joskus valittaa, tosin todella harvoin, ku melkee kaikki on mustia
sitä se on ku ei juosta jaksa!=)
unorthodoxxx
24.07.2004 14:55:18 (muokattu 24.07.2004 14:57:07)
Eivät todellakaan tykkää. Isä on pappi, ja tykkää pahaa lähes kaikesta musiikistani. Niskalaukausta sietävät sentään.

Maidenia ja muuta sen tyyppistä klassista heviä ne sietää, mutta ei tykkää - esim jotkut Maidenin kansikuvat, lyriikat yms. ei hirveesti miellytä. Ei ne siitä mitään sano, mutta ei tykkää jos mä kuuntelen kovalla tai jotain.

Kaikki örinä on niille paskaa, vaikka suurin osa suosikkibändeistäni örisee. "Salaa" joudun kuuntelemaan Bodomia, Moonsorrowia, Finntrollia, ja melkein mitä vaan jossa öristään. Mutta ne ei onneks oo hirveen hyvin perillä mun musasta, kuuntelen usein omassa huoneessa tai kuulokkeet päällä. Mun levyjen ostosta taas niillä ei oo mitään tietoa.

EDIT: Ja lookistakin ne joskus vähän nipottaa - niittivyö, ketjuja, ainoastaan mustia vaatteita jne.
Phobophile
24.07.2004 15:00:16
Isä on pappi

Otan osaa.
Love Subverted, Lust Perverted
Saami
24.07.2004 15:30:59
Kaikki örinä on niille paskaa, vaikka suurin osa suosikkibändeistäni örisee. "Salaa" joudun kuuntelemaan Bodomia, Moonsorrowia, Finntrollia, ja melkein mitä vaan jossa öristään. Mutta ne ei onneks oo hirveen hyvin perillä mun musasta, kuuntelen usein omassa huoneessa tai kuulokkeet päällä. Mun levyjen ostosta taas niillä ei oo mitään tietoa.

No just. Raamatun mukaan Jeesus ainakin oli ei-itsensä-kaltaisten asioiden sietäjä. Ni. Puhu vanhemmillesi järkevästi?
ava
24.07.2004 19:43:47
Ei ne tykkää, mutta ei ne niin hirveesti valitakaan. Isä joskus sanonut että "Kauheeta räminää" tms. Pukeutumisestani ne enemmän valittaa kuin itse musiikista..
MrFunk
26.07.2004 11:42:37
Ei niitä kiinnosta mitä minä hommaan...ja parempi niin. Ukko kuuntelee AC/DC:tä koska se on mukavan rytmikästä. Äiti on ankea iskelmäfani ja nauraa ja vitsailee Deathmedallibändieni laulajien karjunnoille. Isä tekee pakosta pienen pyrähdyksen silloin tällöin sanomaan että "kamalaa musiikkia" ja lähtee pois.
Kielet hauiksen mukaan...
dictatorsh*t
27.07.2004 10:15:56
"Tämäpä ihanaa musiikkia, herkkää ja kaunista"

Sama homma meillä.
Myrikles!
Playboy
27.07.2004 19:33:10
Kun aloitin metallinkuuntelun nii vanhemmat vitsaili vähäsen
mutta nykyään mutsi moshaa mukana jos sattuu huoneeseen kun soitan..sama jos opin jonkun uuden biisin nii pyytää soittamaan sen olohuoneeseen..siinä sitten roudaat kamat sinne..joskus tullu noist ääribändien sanoist sanomist..''ooksä saatananpalvoja?''..faija tos 5 minuuttii sitte hyräili ensiferumin tale of revengen introa..muutenkin kannustaa soittaamaan..muutenkin isäntä näit eppu normaali, whitesnake, ac/dc miehiä..

^^ota tost nyt selvää
Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta-
Tappi
27.07.2004 20:30:04

Meitin porukat ei kuuntele mitään sen rankempaa kuin radio nova soittaa. Ongelmia oli joskus nuorempana kun aloitti death metallin kuuntelun, koska se oli sen verran rankkaa matskua, ettei se porukoihin uponnut. Saatananpalvontaa tai mitään muutakaan meilläpäin ei pelätty. Sittemmin on tullut vain kommentteja tyyliin "pistä se #%# toosa pienemmälle". Enää ei ole ongelmaa kun ei kotona asu, mitä nyt naapurit huomauttelee :)
It wasn´t me! It was the other guy....
Caine
27.07.2004 21:49:46
Muistan ainakin sen että isä kehui Satyricon Volcanoa helvetin hyväksi levyksi ja muutenkin muistan ukon kehuneen Dimmu Borgirin syntikkariffejä. Aika suvaitsevaista porukkaa nää mun vanhemmat.
Niin ja kyllähän vanhemmat on ainakin joskus kuunnellut näitä varhaishevibändejä (tietenkin)
Ja kun BM-videoita olen joskus katsellut niin kyllähän esim. isä on poikain soittotaitoja kehuskellut.

"Antaa pojan palvoa saatanaa kunhan ei muita vahingoita"
Pesumerkki taakse.
Juz
27.07.2004 21:52:19
Isä: "Iron maiden ja metallica on semmosta saatananpalvontamusiikkia, kuuntele poika deep purplea !"

Äitiltä yleensä jotain tyyliin "miksi sen sedän pitää huutaa niin paljon"
K100 #6 Te että tiedä mitään. Minä vielä vähemmän !
Caine
27.07.2004 21:54:38
Euro oli kyllä hurja setä.
Vargiakin puolustelee melkoisen innokkaasti oma äiteensä, ilmeisesti hyvät suhteet sielläkin suunalla.
Oikeastaan melkeen kaikilla sillosen Norja ilmiön sedillä oli ilmeisen hyvät suhteet vanhempiinsa.
Hellhammer asu muistaakseni porukoidensa luonna melkoisen pitkään. Abbathin isä otti Battles In The North Kannen kuvat ja sitä rataa.

"Äiti millä mää saan naaman valkoseksi kun muillakin pojilla on eikä ne kerro. Dead muuten lupas haudata sen meidän marsun..."

Vargin äitihän on monesti norjalais-ja ruotsalaiselehdissä tilitellyt: "Min son er inte sjuk" Ja tietääkseni Varg oli taannoisella pakoreissullaan menossa äitinsä luokse.
Eikä myöskään unohdeta Gorgorothin Gaahlin äitimuoria joka poikansa oikeudenkäynnissä väitti kivenkovaan että Gaahl-poika on kasvissyöjä, huomioiden että herraa syytettiin kannibalismista. Taisi Gaahl vähän oikeussalissakin naurella itsekseen, että "Äiti, ei nyt jooko?"
Pesumerkki taakse.
Super-Jari
28.07.2004 00:37:57 (muokattu 28.07.2004 09:42:11)
Siis mun äiti kuuntelee Abruptimia ja viiltelee. Mardukkii, Ildjarnii ja Gravelandii se kuuntelee sen poikakaverin kanssa aina maskit naamalla ja SS-vormupäällä. Isä soittaa Keravalaisessa Darkthronemayhemopthalamia tributebändissä munniharppua. Ite kuuntelen enimmäkseen meidenii.
tthei
28.07.2004 01:19:18

No mun porukat ei muuten sano mitään paitsi jos kuuntelen liian kovalla ja ovi on vaikka auki niin sitten käskee pistää hiljemmalle :D Ja välillähän ne jotain vitsailee/vittuilee, mutta ei tosissaan.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Jackson Dinky
28.07.2004 02:05:48
Äippä hokee: "Master! Master!" ja isä hyräilee seek and destroyta joskus ja tulee monesti huoneeseeni kuuntelemaan ku soitan. Kaippa ne metallicat ja maidenit on siinä rajalla, bodomista ja tommosesta karjumisesta ne valittais ja käskisi hävittää levyt ja antas 2 viikkoa arestia ja poikkasis netin.
Jau jau!
Snowblind
28.07.2004 03:48:29

Äippä hokee: "Master! Master!".

MACTEP fani?
0100100001101111011010000110111100101110
Dead Star
28.07.2004 09:57:04

Mutsi ei tykkää metelistä, joten sen kommentit saattaa joskus olla juurikin tyyliin "Onpas ihanaa musiikkia". Eipä se musiikkimakuuni ole koskaan puuttunut, hyväksyy sen täysin. Ja parempi onkin, sillä hyväksynhän minäkin hänen musiikkimakunsa vaikka se sisältää nimiä kuten Mamba, Yö ja Jari Sillanpää...

Mitä isääni tulee niin hän kuuntelee luultavasti raskaampaa musiikkia kuin minä. Hänen mielestään Metallican St. Anger ja Slipknotin uusin ovat parin viime vuoden kovimmat levyt, yhdessä Fantômaksen Delirium Cordian kanssa. Ei noissa mitään, samat löytyvät minunkin hyllystäni. Mutta lisäksi hän haalii työkaverinsa suosituksesta levyhyllyynsä myös bändejä jotka saavat tehdä täyden päivätyön löytääkseen omaan kokoelmaani. Sepulturan Rootsin me molemmat omistamme, mutta Finntrollia en ole kyennyt hankkimaan toisin kuin isukki. Joskus pistän Mokomaa soimaan, hän saattaa luukuttaa Vintersorgia. Fear Factoryn erinomaisuudesta olemme samaa mieltä, mutta kun Solefald kajahtaa isän kajareista levittelen käsiäni. Iskältä löytyvä Aphrodite's Child on minulle tuntematon suuruus, joten pistän Rammsteinin soimaan koska molemmat nyökyttelevät hyväksyvästi sen tahtiin. Einherjer? Never heard, isiltä löytyy, kysy siltä. Slayerin se joku Abyss levy? Käänny hänen puoleensa. Panteraa löytyy sentään meiltä molemmilta, mutta sitäkin enemmän hän fanittaa Therionia.

Jos jotakuta kiinnostaa isäni musiikilliset juuret niin ne löytyvät Led Zeppelinin, King Crimsonin ja Pink Floydin suunnalta.
Dinsdale? IMIK #14
Chrissie
28.07.2004 12:14:25
Siis mun äiti kuuntelee Abruptimia ja viiltelee. Mardukkii, Ildjarnii ja Gravelandii se kuuntelee sen poikakaverin kanssa aina maskit naamalla ja SS-vormupäällä.

Ja äidin ikä oli? Veikkaan, että 50+ ei viiltele eikä maskeeraa.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)