Tuukka2 26.07.2004 13:12:55 (muokattu 26.07.2004 13:13:41) | |
---|
Voisin väittää, että sub zero ei ole edes koskaan kuunnellut kunnolla Marvin Gayen tai Stevie Wonderin tuotantoa.Kannattaisi ottaa ensin selvää asiosta ennen kuin tulee tänne viisastelemaan! |
M.i.k.key 26.07.2004 13:21:50 | |
---|
Järjetön ketju... Makuasioista saa ja tulee kiistellä loputtomasti. Mun mielestä Gaye/Wonder-levyt on sielukkainta ikinä. Oman listan laatiminen on nyt ihan liian vaikeeta. Pet Soundsit ja Biitlesit ja Milesit yms. tottakai My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
sub zero 26.07.2004 13:31:32 | |
---|
Beatlesin kaikki levyt Rubber soulista eteenpäin on välttämättömyyksiä levyhyllyssä. Aika harva noita pelleilylevyjä kuten Sgt.Peppersiä jaksaa kuunnella hirveän monta kertaa, vaikka ne ehkä yleissivistykseen kuuluvatkin. Parempi lainata kirjastosta. Hyviä biisejähän niissä on, mutta ei kestä kulutusta pitkään. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
sub zero 26.07.2004 13:33:58 | |
---|
Voisin väittää, että sub zero ei ole edes koskaan kuunnellut kunnolla Marvin Gayen tai Stevie Wonderin tuootantoa. Kannattaisi ottaa ensin selvää asiosta ennen kuin tulee tänne viisastelemaan! Että jos jollekin ei kolahda jokin levy/artisti, niin se implikoi että tämä ei ole kuullut edes ko. levyä/artistia? What's there to live for? Who needs the peace corps? |
sub zero 26.07.2004 13:34:39 | |
---|
kaikki Metallican levyt. Perustelut: koska ne on parhaita Ei kai ne 90-luvun country-levyt kovin parhaita ole? What's there to live for? Who needs the peace corps? |
sub zero 26.07.2004 13:35:38 | |
---|
Opeth - Blackwater Park Progehtavan metallin huipentuma ja aivan loistavat soundit. Tarkoitit kai "popahtavan metallin"? What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Feggy 26.07.2004 13:58:53 | |
---|
Aika harva noita pelleilylevyjä kuten Sgt.Peppersiä jaksaa kuunnella hirveän monta kertaa, vaikka ne ehkä yleissivistykseen kuuluvatkin. Parempi lainata kirjastosta. Hyviä biisejähän niissä on, mutta ei kestä kulutusta pitkään. Mulla on kestänyt melkein 30 vuotta. Pakko omistaa-levyjä on mielestäni noin tuhat. Ja ei, en ala luettelemaan niitä tässä. Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
sub zero 26.07.2004 14:02:55 | |
---|
Mulla on kestänyt melkein 30 vuotta. Pakko omistaa-levyjä on mielestäni noin tuhat. Ja ei, en ala luettelemaan niitä tässä. Taitaa olla vähän tyhmää puuhaa muutenkin tämä luettelointi, koska eiväthän suurimmatkaan klassikot uppoa kaikkiin (edes kyseisen genren faneihin, kaikki jazzmiehet ei pidä kind of bluesta, kaikki hevarit ei pidä paranoidista), joten varmaan kannattaa tutustua levyihin internetin ja kirjaston kautta ennen kuin ostaa (jos haluaa tehdä vain pakko-ostoksia). What's there to live for? Who needs the peace corps? |
absqua 26.07.2004 14:06:26 (muokattu 26.07.2004 14:10:43) | |
---|
Aika harva noita pelleilylevyjä kuten Sgt.Peppersiä jaksaa kuunnella hirveän monta kertaa, vaikka ne ehkä yleissivistykseen kuuluvatkin. Parempi lainata kirjastosta. Hyviä biisejähän niissä on, mutta ei kestä kulutusta pitkään. Osaisitko edes vähän perustella mitä tarkoitat "pelleilylevy"-sanalla liittyen mainitsemaasi Sgt.Peppers-albumiin? Mitkä ovat niitä ominaisuuksia jotka tekevät ko. levystä pelleilylevyn? EDIT: Enkä tarkoita nyt kyseenalaistaa mielipidettäsi, vaan lähinnä kiinnostaa kuulla perustelut. Meitä on moneen junaan. Minun katsannossani Jope Ruonansuu ja Matti Nykänen ovat julkaisseet pelleilylevyjä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Osaisitko edes vähän perustella mitä tarkoitat "pelleilylevy"-sanalla liittyen mainitsemaasi Sgt.Peppers-albumiin? Mitkä ovat niitä ominaisuuksia jotka tekevät ko. levystä pelleilylevyn? Minun katsannossani Jope Ruonansuu ja Matti Nykänen ovat julkaisseet pelleilylevyjä. Äläs nyt takerru yhteen sanaan. Sanoin että ne kuuluvat yleissivistykseen, mutta kyllä varsinkin Sgt.Pepperin "hauskoissa" raidoissa on vähän fillerimeiningin tuntua. Enkä todellakaan ole ainut joka näin ajattelee. Ja yleensäkin raidat kuten Hello Goodbye ja I am the Walrus, All you Need is Love yms. ovat tietysti hyviä sävellyksiä, mutta jaksaako niitä nyt kuunnella hirveän montaa kertaa? What's there to live for? Who needs the peace corps? |
sub zero 26.07.2004 14:15:50 | |
---|
Tässä tulikin mieleen, edelliseen viestiin liittyen, että voisi olla mielenkiintoista yrittää löytää sellaisia levyjä, joissa todella kaikki raidat olisivat mielettömän hyviä. Melkein kaikilla klassikko-levyilläkinhän on pari filleriä aina. Tämmöisessä pohdinnassa tietysti ongelmana olisi että eri bändien fanaattiset fanit tarjoaisivat aina oman lempibändinsä levyjä, joten ehkä asiaa ei kannata pohtia täällä. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Torniojaws 26.07.2004 14:17:57 | |
---|
Tarkoitit kai "popahtavan metallin"? Popissa harvemmin örinää, erikoisempia tahtilajeja ja yli 10 minuutin biisejä on ... A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
sub zero 26.07.2004 14:29:45 | |
---|
Popissa harvemmin örinää, erikoisempia tahtilajeja ja yli 10 minuutin biisejä on ... Niin, en puhunutkaan popista vaan... What's there to live for? Who needs the peace corps? |
absqua 26.07.2004 14:40:28 | |
---|
Äläs nyt takerru yhteen sanaan. Sanoin että ne kuuluvat yleissivistykseen, mutta kyllä varsinkin Sgt.Pepperin "hauskoissa" raidoissa on vähän fillerimeiningin tuntua. Toki takerrun kun kerran sitä sanaa käytät. "Pelleilylevy" on sanana niin tyhjentävän negatiivinen ja alentava että edelleen kaipaan niitä perusteluja. Siitä olen kyllä samaa mieltä etteivät esim.Sgt.Peppersin ihan kaikki biisit ole yhtä hyviä kuin ne parhaat. Jos kohta olen myös sitä mieltä että kokonaisuus on ko. levyllä niin kovaa luokkaa että klassikkostatus on täysin ansaittu. Enkä todellakaan ole ainut joka näin ajattelee. Saattaapa olla ettet olekaan, mutta noin yleispätevä ja vaikeasti perusteltava lausahdus minkä tahansa omien mielipiteiden puolustuksena on hieman heikko. Enkä todellakaan ole ainut joka näin ajattelee. ...vakuuttavaa, eikö totta? Ja yleensäkin raidat kuten Hello Goodbye ja I am the Walrus, All you Need is Love yms. ovat tietysti hyviä sävellyksiä, mutta jaksaako niitä nyt kuunnella hirveän montaa kertaa? Makuasioita. Toiset jaksaa, toiset ei. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sub zero 26.07.2004 14:49:13 | |
---|
Makuasioita. Toiset jaksaa, toiset ei. Nyt mä kuvittelen sieluni silmillä miten sä fiilistelet siellä kotonas Hello Goodbyen ja All Your Need Is Loven tahdissa. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
absqua 26.07.2004 14:54:29 | |
---|
Nyt mä kuvittelen sieluni silmillä miten sä fiilistelet siellä kotonas Hello Goodbyen ja All Your Need Is Loven tahdissa. Minä kuuntelen parhaillaan täällä kotonani kasariheviä. Hello Goodbye ja All You Need is Love ei kumpikaan kuulu lempibiiseihini, vaikka hyviä ovatkin. Ne kaipaamani perustelut jäivät sitten jonnekin matkan varrelle? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sub zero 26.07.2004 15:09:03 | |
---|
Ne kaipaamani perustelut jäivät sitten jonnekin matkan varrelle? Siis perustelut sananvalinnalleni? No aika fiilispohjalta mä tässä kirjoittelen, kuten sanoin, ei pitäisi takertua yhteen sanaan. Mutta kaipa mä kyseisen termin alitajuisesti valitsin, jotta idiootteja vituttais What's there to live for? Who needs the peace corps? |
absqua 26.07.2004 15:10:28 | |
---|
Siis perustelut sananvalinnalleni? No aika fiilispohjalta mä tässä kirjoittelen, kuten sanoin, ei pitäisi takertua yhteen sanaan. Mutta kaipa mä kyseisen termin alitajuisesti valitsin, jotta idiootteja vituttais Jepjep. Eipä tähän ole enää mitään lisättävää. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
totomiettinen 26.07.2004 16:43:25 | |
---|
Tuskin sellaisia onkaan. (Niin, no onhan niitä...) Tässä kaksi muusikon ehdotonta omistettavaa: Michael Jackson - Thriller Miles Davis - Kind of blue |
rrroope 26.07.2004 16:57:25 | |
---|
Police - Outlandos d'Amour Okei, yleensä police mielletään varmaan sellaiseksi nössöksi AOR-bändiksi, mitä se aika pitkälti onkin, mutta tämä debyyttilevy vuodelta 1978 on aivan toista maata. Energistä voimapoppia/rokkia. kitara-rumpu-basso- triolla. Kitarakin tulee ihan omena itsenään eikä oo pilattu liioilla efekteillä. Parempaa rytmistä yhteistyötä saa hakea ja levy on varmasti omaperäinen. mm. biisit Roxanne, So lonely ja Can't stand losing you löytyy tältä. Ehdoton klassikko jokaiseen levyhyllyyn. Lisäksi levyn saa myös kivoissa pahvikansissa. |