Aihe: Tähdet, tähdet?
1 2 3
Kosmonautti
23.07.2004 22:01:21
Paitti että oisko toi vitonen kuitenkin vaan pelkkä E eikä E7?

Jotenkin muistelisin että tossa menis just niin...

Joo, kylläpä se taitaa ihan kolmisointu riittää siihen paikkaan. Basisti kun olen, niin ei tollaset asiat liikuta...
baron
23.07.2004 22:56:13

Tuossa johdannon toisessa tahdissa duuripuolue on kyllä ylivoimaisessa johdossa (WW, Isojussi ja Baron kerrankin samalla puolella!), mollipuolella vain tankoprinssi ja internetistä löytämäni.

Sen sijaan, onko kahdeksas tahti E vain E7, siinä ei yhtä selvää enemmistöä tule, MarkkuV:n midi, mun "korva" ja teoria on E7 puolella ja pelkällä kolmisoinnulla siitä selviäisivät kosmonautti ja isojussi.

Kyllähän tähänkin pitää ratkaisu saada. Valitettavasti ei Baddingiltä itseltään voida kysyä.

Kunpa turakaiset tietäisivät, kuinka suuren vaivan tanssimuusikot näkevät, että vain "sulosävelet" hyväilisivät heidän korviaan ja että ei yksikään väärä sointu vahingossakaan häiritsisi heidän viihtyvyytttään.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Eddy
23.07.2004 23:23:25

Sen sijaan, onko kahdeksas tahti E vain E7, siinä ei yhtä selvää enemmistöä tule, MarkkuV:n midi, mun "korva" ja teoria on E7 puolella ja pelkällä kolmisoinnulla siitä selviäisivät kosmonautti ja isojussi.

Toi kannattaa selvittää ennen keikkaa.Tilaajat on nykyään sen verran laatutietoisia,että jää helposti liksat saamatta,jos jättää sen seiskan pois/on liian jazz...
Koskettelen soittimia...
baron
23.07.2004 23:37:08 (muokattu 23.07.2004 23:43:17)

Toi kannattaa selvittää ennen keikkaa.Tilaajat on nykyään sen verran laatutietoisia,että jää helposti liksat saamatta,jos jättää sen seiskan pois/on liian jazz...

Onhan tässä vielä 12 tuntia aikaa ennen keikalle lähtöä eli kyllä tässä vielä pienen seminaarin aiheesta ehtii järjestää.

(Edit: Meillä on keikalla tuuraajakitaristi, jolla ei ole edes smokkia (tiedättehän nuo kitaristit). Pistetään se soittamaan D siihen E-sointuun ja jos tilaaja on tyytymätön, sanotaan, että tiedättehän te kuinka vaikeaa on työkkäristä saada kunnon duunareita, katsokaa vaikka missä rievuissa ne duuniinkin tulee.)
poppamies
24.07.2004 08:22:33

...katsokaa vaikka missä rievuissa ne duuniinkin tulee.)

Varokaa vaan ettei se ota jonkun teidän silinterihattua ja kerää enemmän kolehtia niissä rievuissa mitä te kaikki muut tienaatte yhteensä siitä keikasta.
"G-strings are for strippers"
baron
24.07.2004 11:52:39

Varokaa vaan ettei se ota jonkun teidän silinterihattua ja kerää enemmän kolehtia niissä rievuissa mitä te kaikki muut tienaatte yhteensä siitä keikasta.

Ai kuteitten ostoa varten?

Se oliskin hyvä, hyvin pukeutuvat kitaristit on harvassa.
isojussi
24.07.2004 12:15:39
...Kyllähän tähänkin pitää ratkaisu saada. Valitettavasti ei Baddingiltä itseltään voida kysyä...

Tietäisköhän Pulliainen, ja mitähän vastais, jos kysyis...;-)

Asiallisesti puhuen, vedä sillai, kun korva sanoo.

Teoriasta on sillointällöin poikkeuksia...
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Tankoprinssi
24.07.2004 12:49:19

mollipuolella vain tankoprinssi ja internetistä löytämäni.

No mulle se on ihan sama onko se molli vai duuri, kun bassolla vetää vaan D:n. Tosin ei kuulu ohjelmistoon, eikä oteta.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Zed
24.07.2004 13:17:43

Tietäisköhän Pulliainen, ja mitähän vastais, jos kysyis...;-)

Eiköhän tuo sovituksen tekijänä tiedä, Baddingilla itsellään ei näet ollut soinnutuksista ja teoriasta suurtakaan hajua. Ihan kuriositeettina mainittakoon, että Rauli itse halusi biisistä humpan.
Pussataanko?
poppamies
26.07.2004 11:49:46 (muokattu 26.07.2004 11:50:51)

Vuosia aikaa,ku viimeksi tullut vedettyä,mut eiks se perinteinen ollut 8 tahtia.

am,D,F,E,am,am,am,am....

Mitä vittua! Olenko sokea vaiko kuuro? Vaiko kenties molempia yhtäaikaa... Katselin jonkun aikaa tätä keskustelua ja onhan kyseessä Rauli "Badding" Somerjoen kappale " Tähdet, tähdet"? Koska kappale on minulle melkoisen tuntematon (toki olen kuulut sen radiosta) niin uteliaisuuttani päätin katsastaa kappale. Eihän se mene tuonnepäinkään mitä on vihjailtu näissä kirjoituksissa.

No mulle se on ihan sama onko se molli vai duuri, kun bassolla vetää vaan D:n. Tosin ei kuulu ohjelmistoon, eikä oteta.
Tämän taas täytyy olla huumoria. Basistihan vetää tuossa kappaleessa molleja ja duureja sekaisin niin paljon kuin sielu sietää...

Tuolla sivullani on tarkemmat bassokuviot ja soinnut tuonne "kitara sooloon" asti.
Eddy
26.07.2004 12:11:08
Mitä vittua! Olenko sokea vaiko kuuro? Vaiko kenties molempia yhtäaikaa... Katselin jonkun aikaa tätä keskustelua ja onhan kyseessä Rauli "Badding" Somerjoen kappale " Tähdet, tähdet"? Koska kappale on minulle melkoisen tuntematon (toki olen kuulut sen radiosta) niin uteliaisuuttani päätin katsastaa kappale. Eihän se mene tuonnepäinkään mitä on vihjailtu näissä...

Samat soinnut sulla näkyi olevan tossa introssa kuin esim. WW:llä (tosin eri sävellaijista).Joihinkin väleihin tulee vain tuo lyhyempi välike,mitä ehdotin...
Koskettelen soittimia...
baron
26.07.2004 12:19:57 (muokattu 26.07.2004 12:22:43)

Samat soinnut sulla näkyi olevan tossa introssa kuin esim. WW:llä (tosin eri sävellaijista).Joihinkin väleihin tulee vain tuo lyhyempi välike,mitä ehdotin...

Ihan niin, just samat, paitsi intron kahdeksas kolmisointu eikä dominanttiseptimi.
Välisoittoon tulee tuo Eddyn ehdottama.

Jos Badding laulaa D-mollissa, niin meidän laulaja A-mollissa.
poppamies
26.07.2004 13:06:40

...Jos Badding laulaa D-mollissa, niin meidän laulaja A-mollissa.

Aivan, te soitatte sen A mollista eikä sulla oo harmoonissa yhtään capoa.
No kyllä se on aika möreää laulantaa A mollista...
Rantsu
26.07.2004 14:31:07
Jos soittajat eivät itse osaa arvostaa itseään, kuinka voivat vaatia, että muutkaan osaisivat!

Kaikella ystävyydellä suosittelen muutamaa jonkin pienen ohjelmatoimiston alle minimiliksalla myymää keikkaa jossain pahaisessa kuppilassa, jossa kuitenkin jokainen siivoojakin on soittajaa ylempänä...
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
isojussi
26.07.2004 15:04:30
...Ei vaan ollut mitään käytöstapoja. Yritti mennä häärahvaan sekaan jonottamaan seisovaan pöytään. Hain kiireesti soittajien kabinettiin...

Jaaps.

Me aina syödää hääväen kanssa. Tulevat kyllä kutsumaan, jos ei ajoissa tajuta ite männä murkinoimaan.

Eipä noissa maaseudun seurojentaloissa paljon erillisiä kabinetteja oliskaan.

Seuraavalla hääkeikalla soittajatkin on oikein plaseerattu.
carevi
26.07.2004 15:07:00
Kaikella ystävyydellä suosittelen muutamaa jonkin pienen ohjelmatoimiston alle minimiliksalla myymää keikkaa jossain pahaisessa kuppilassa, jossa kuitenkin jokainen siivoojakin on soittajaa ylempänä...

Mitä yhteistä on siivoojalla ja vanhalla tähtiartistilla? Vaikka molemmat ryömivät pöydän alla, putsaavat he silti pöydän.
isojussi
26.07.2004 15:15:13
Kaikella ystävyydellä suosittelen...

Miksi ihmeessä?
poppamies
26.07.2004 15:24:12 (muokattu 26.07.2004 15:24:51)

Miksi ihmeessä?

Niin, tosiaan. Tuota minäkin jäin ihmettelemään. Minkäköhän takia joillekin on aivan kuin pakkomielle päästä rämpimään kurassa. Jos ei heitä kukaan sinne ole laittamassa, niin hakeutuvat sinne oma-aloitteisesti. Aivan niinkuin siinä itsessään olisi jotain jaloa ja ylevää jos tulee rapaa silmille. Ainakin minulla soittajana ja ihmisenä on sellainen itsetuonto ja omanarvon tunne että en missään olosuhteissa antaisi kenenkään toisen kohdella minua millään tavoin alentavasti.
Meitä aina kohdellaankin kuin kuninkaallisia joka keikalla. Näinhän sen pitääkin olla. Me ollaan vieraita ja artisteja...
baron
26.07.2004 16:18:14

Ihan vakavasti:

Sä saat sellaisen kohtelun kuin ansaitset.
Maailman helpoimmat irtopisteet saa esim sillä, että tullesssaan keikkapaikalle, etsii käsiinsä vastaavan, esittelee ystävällisesti itsensä, sanoo jotain kohteliasta joko paikasta tai jos naispuolinen, ulkonäöstä, sanoo, että yleensä me soitetaan isommissa paikoissa, mutta ollaan kuultu hyvää tästä paikasta ja ollaan poikkeuksellisesti valmiita tyytymään vähän vaatimattomampaankin "bändipalveluun" etc.

Yleensä tästä lähtee "VIP-kohtelu", ollaan sen jälkeen "herroja muusikoita".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)