Aihe: Midi-kontrolleri
1
Jonkke
26.07.2004 12:10:39 (muokattu 30.07.2004 09:54:46)
Ei ole omakohtaista kokemusta vielä laitteista, mutta tsekkaa esimerkiksi Behringerin B-Control sarja, 244€ Thomanilla maksava 8:n moottoroidun feiderin versio.
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-168766.html

Itse olisin tuohon varmasti päätynyt tuossa hintaluokassa. Sitten pykälä ylöspäin ja Mackien Baby Hui. Tsekkaa sekin samalla, vähän kalliimpi..
lion
28.07.2004 13:39:18
Mulla on tommonen Edirol PCR-50 ja se on ainakin tosi kiva. Tykkään. En ole tosin mikään kosketinsoittaja joten tatsista en osaa sanoa mitään, mutta ainakin on toimiva peli.

- Li'oN
Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti.
VMM
30.07.2004 12:40:09
Onko mitään pointtia ostaa Baby HUI:a?

Behringerissä on käytännössä kaikki mitä Mackiessa ja lisäksi vielä 40mm pidemmät faderit sekä potikoissa statusledit.

Toki Mackien laatu lienee parempi, mutta on hintaerokin melkoinen: 469€ vs. 244€
Janatuinen
03.08.2004 14:46:19
Auttakee tietämätöntä.

Onko nämä midikontrollerit tarkoitettu vain helpottamaan elämää eli ei tarvi hiirellä tehdä kaikkia säätöjä vai kuinka?

Minulle suositeltiin toisessa keskustelussa äänityslaitteistoksi kannettavan kanssa Behringerin BCF2000-midikontrolleria ja mikkietuastetta. Mitä virkaa tämä BCF2000 silloin ajaa tuollaisessa systeemissä? Tietenkin linkki koneen ja mikkietusen kanssa, mutta muuta?

Millä liittimillä mikkietuaste tulee kiinni tuollaiseen midikontrolleriin? Voiko etusen korvata esim mikserillä, jossa on jo etuasteet?
Zammy
03.08.2004 15:08:30 (muokattu 03.08.2004 15:10:51)
Minulle suositeltiin toisessa keskustelussa äänityslaitteistoksi kannettavan kanssa Behringerin BCF2000-midikontrolleria ja mikkietuastetta. Mitä virkaa tämä BCF2000 silloin ajaa tuollaisessa systeemissä? Tietenkin linkki koneen ja mikkietusen kanssa, mutta muuta?

Millä liittimillä mikkietuaste tulee kiinni tuollaiseen midikontrolleriin? Voiko etusen korvata esim mikserillä, jossa on jo etuasteet?

Oletko varma, ettei sulla menny mallinimet sekaisin? Ettei olis suositeltu tuota BCA2000-mallia joka on siis äänikortti, sisältäen pari mikkietusta, analogiulostulot, digitaaliliitännät ym. Tuo BCF2000:n virka ei kyllä ole muuta kuin toimia kontrollerina, ei toimi linkkinä mikkietusen ja koneen välillä.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
PIM
03.08.2004 15:10:13
Onko nämä midikontrollerit tarkoitettu vain helpottamaan elämää eli ei tarvi hiirellä tehdä kaikkia säätöjä vai kuinka?

Juurikin näin

Ei se mikkietuaste siihen kontrolleriin kiinni tule koska ei sen midikontrollerin kautta mitään audiota kulje. Sinuna unohtaisin tuon midikontrollerin ainakin siihen asti että keksit mihin sitä oikeasti tarvitset ja ostaisin mikkietuasteeksi Behringerin BCA2000:n sitten kun ne päätyy kauppoihin asti.
Avattu: Peten kitarakirppis osoitteessa www.halonen.cc/kirppis Teretulemast tekemään löytöjä.
d-iivil
04.08.2004 02:19:29
Kun kerran topikki on jo olemassa, niin kertokaas viisaat jotta miten tuommoisen kontrollerin saa näpsäkästi keskustelemaan Sonar kolmosen kanssa?

Itse olen kyllästynyt pikkuhiljaa ainaiseen hiirellä perusmiksauksen tekemiseen, mutta pitää nyt vielä kahteen kertaan kysellä ja varmistaa kuinka tuo homma käytännössä tapahtuu.

Saa vääntää rautalangasta.
lion
05.08.2004 08:54:28
Kun kerran topikki on jo olemassa, niin kertokaas viisaat jotta miten tuommoisen kontrollerin saa näpsäkästi keskustelemaan Sonar kolmosen kanssa?

Itse olen kyllästynyt pikkuhiljaa ainaiseen hiirellä perusmiksauksen tekemiseen, mutta pitää nyt vielä kahteen kertaan kysellä ja varmistaa kuinka tuo homma käytännössä tapahtuu.

Saa vääntää rautalangasta.

Eiköhän se toimi niin, että ostat kontrollerin, ja konffaat sen ohjeiden mukaan ja valkkaat sen käyttöön sieltä sonarista.

Sori, saatto olla vähän turha kommentti, kun en itse ole kontrollereita sonarissa kokeillut. Näin se suunnilleen kyllä toimii cubasessa.

- Li'oN
Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti.
VMM
05.08.2004 10:03:15 (muokattu 05.08.2004 10:05:36)
Kun kerran topikki on jo olemassa, niin kertokaas viisaat jotta miten tuommoisen kontrollerin saa näpsäkästi keskustelemaan Sonar kolmosen kanssa

Törmäsin nettiä kahlatessani seuraavanlaiseen keskusteluun: http://www.cakewalk.com/forum/tm.asp?m=180690&mpage=1&key=

Eli ilmeisesti ainakaan tuota Behringeriä ei nykyisellään saa suoraan toimimaan Sonarin kanssa. Data kulkee Sonariin päin, mutta ei Sonarista ohjaimeen - esim. faderien ja potikoiden status ei siis päivity ohjelmasta kontrolleriin.

Tuo on kiinni Sonarin controller-tuesta - Sonar ei ilmeisesti lähetä Generic Controller-presettiä käytettäessä mitään miditietoa ulos ja tuolle Behringerille ei ole vielä spesifistä Sonar-plugia kirjoitettuna.
d-iivil
06.08.2004 18:57:54
Kiitos linkistä!

Täytyypä seurailla tuota keskustelua ja toivoa, että tuohon ongelmaan pian tulisi joku raktaisu ja pääsisi pistämään oman behkun tilaukseen.
VMM
12.08.2004 15:12:42 (muokattu 12.08.2004 15:12:52)
Oma BCF2000 lähtee tilaukseen huomenna, kertoilen sitten kokemuksia.

Ja Sonar-käyttäjille tiedoksi: aiemmin linkkaamassani keskustelussa on jo julkaistu toimiva Sonar-plugi tälle kontrollerille. Nyt siis Sonarissakin saa datan kulkemaan molempiin suuntiin.

Hinku päästä kokeilemaan on jo kova!
d-iivil
13.08.2004 21:36:42
Oma BCF2000 lähtee tilaukseen huomenna, kertoilen sitten kokemuksia.

Ja Sonar-käyttäjille tiedoksi: aiemmin linkkaamassani keskustelussa on jo julkaistu toimiva Sonar-plugi tälle kontrollerille. Nyt siis Sonarissakin saa datan kulkemaan molempiin suuntiin.

Hinku päästä kokeilemaan on jo kova!

Näin huomasin minäkin ja parin viikon päästä lähtee oma Behku tilaukseen :)
Ihokas
13.01.2006 12:34:59

yli vuoden vanha ketju, mutta olen juuri miettimässä tuon Behringerin kontrollerin ostoa eli koska Thomannilta tulee 20e toimituskuluja, voisiko tuon kontrollerin löytää suomesta jostain liikkeestä suurinpiirtein samalla hinnalla eli 188e + 20e toimituskulut?
http://www.archive.org/audio/collection.php?collection=luumu
hannu666
13.01.2006 13:13:33
Näin tommosen ku selailin huuto.nettiä, siinä ois behku halvalla:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25661136
BenGlenton
13.01.2006 15:46:38
Teillä joilla on tuo B:n ohjain ollut käytössä, voitteko jakaa käyttökokemuksia? Minkä softan kanssa käytätte, miten on tuo kontrolleri toiminut jne?
www.supremecourtband.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)