Aihe: maj karman kauniit kuvat
1 2 3 4 5
juxi
15.02.2004 08:48:09
Mitä Karman kopiosuojaan tulee, kuulemani mukaan he itse halusivat kopiosuojan levylleen, puhtaasti mielipiteenä tästä yleisestä ilmapiiristä.

Yhtyehän on julkisuudessa piratismivastainen. Luulisi, ettei olisi tuollaista siitäkään huolimatta mennyt tekemään. Sääli heille.
Huevos
15.02.2004 12:23:12

CD ei o mitään verrattuna liveen. piratismi on mulle ihan yks hailee.
Kakemakeväke
15.02.2004 23:10:40
alternative metal + slayer= MKKK

kamoon, ne rankasukompit raidilla ja TAN-TAN-TAN-TAN kitarariffit päälle. ihan selvä homma.

Pakko kommentoida pitkästä aikaa, kun tulee niin virheellistä tarinointia. Inhottaa, kun joudun alentumaan vastaamaan provosointiin (sitähän tämän on pakko olla; tuollaista ei muuten sanota vakavalla naamalla muusikoiden foorumeilla) , mutta kun olen itse suuri thrashin ystävä, on pakko.
Slayer on puhdasta thrashia, on aina ollut, ja niin kauan, kuin niillä kunto kestää, veikkaan että tulevatkin olemaan. Maj Karman musiikissa ei ole thrashin kanssa mitään yhteistä. Ja jollet tiedä, thrash ei ole raidia ja "tantantuuteli"-riffittelyä.
Pysyäkseni aiheessa, pidän erittäin paljon Maj Karman Kauniista Kuvista. Omistan kaikki levyt ylpeydellä. Livenä ei kummemmin riehumista, mutta loistava energia ilmankin. Tekevät työnsä hyvin.
Ja hei. Tyyppejä, jotka perustavat oman festarinsa, kun eivät muuten saa keikkaa, on kunnioitettava ihan silkasta periaatteesta. :)
(By the way, vituttaa käyttää hymiöitä. Mutta sitä se sarkasmin, ironian ja mustan huumorin viljely vaatii netissä.)
"Hello, I love you, won't you tell me you name..." tai vaihtoehtoisesti: "Piss off, I'm drinking. Piss off, or Die..."
Huevos
15.02.2004 23:24:52 (muokattu 16.02.2004 12:52:47)

Pakko kommentoida pitkästä aikaa, kun tulee niin virheellistä tarinointia. Inhottaa, kun joudun alentumaan vastaamaan provosointiin (sitähän tämän on pakko olla; tuollaista ei muuten sanota vakavalla naamalla muusikoiden foorumeilla) , mutta kun olen itse suuri thrashin ystävä, on pakko.
Slayer on puhdasta thrashia, on aina ollut, ja niin kauan, kuin niillä kunto kestää, veikkaan että tulevatkin olemaan. Maj Karman musiikissa ei ole thrashin kanssa mitään yhteistä. Ja jollet tiedä, thrash ei ole raidia ja "tantantuuteli"-riffittelyä.
Pysyäkseni aiheessa, pidän erittäin paljon Maj Karman Kauniista Kuvista. Omistan kaikki levyt ylpeydellä. Livenä ei kummemmin riehumista, mutta loistava energia ilmankin. Tekevät työnsä hyvin.
Ja hei. Tyyppejä, jotka perustavat oman festarinsa, kun eivät muuten saa keikkaa, on kunnioitettava ihan silkasta periaatteesta. :)
(By the way, vituttaa käyttää hymiöitä. Mutta sitä se sarkasmin, ironian ja mustan huumorin viljely vaatii netissä.)

sleikka ei ole puhdasta thräshiä...tai no sleikka on sleikkaa.

kuten sanoin: vaikka olis ottanu _vaikutteita_ thräshistä se ei tee musiikista thräshiä.

ylppö itte sano haastattelussa miten ne on suuria sleikka faneja ja miten ne penskoina kuunteli sleikkaa jne. kuuntele biisi 'metallisydän'. siinä on se TAN TAN TAN riffi + raidikomppi, joka on mun korvaan ihan sleikalta lainattua.

EDIT: vittu miten sekavaa tekstiä oli.
Kakemakeväke
16.02.2004 15:45:38 (muokattu 16.02.2004 15:46:08)
sleikka ei ole puhdasta thräshiä...tai no sleikka on sleikkaa.

kuten sanoin: vaikka olis ottanu _vaikutteita_ thräshistä se ei tee musiikista thräshiä.

ylppö itte sano haastattelussa miten ne on suuria sleikka faneja ja miten ne penskoina kuunteli sleikkaa jne. kuuntele biisi 'metallisydän'. siinä on se TAN TAN TAN riffi + raidikomppi, joka on mun korvaan ihan sleikalta lainattua.

Sun ensimmäinen pointtisi oli, että Maj Karman musiikki olisi Slayer-rip-offia. Se oli se korjaamisen arvoinen virhelausahdus. Jos et tarkottanu sitä, muotoile vastedes viestisi tarkemmin, ettei tule enempää väärinkäsityksiä.
Ja se, että Ylppö ja sen kaverit on kuunnellu Slayeria pienen ikänsä, ei vielä tee mitään. Tunnen muutaman jazz-, ja proge-muusikon, jotka on kasvanut Slayeria kuunnellen.
Joka tapauksessa, Metallisydän on kyllä kuunneltu enemmän kuin helvetisti. Eikä vieläkään löydy thrashia. Olisin jo löytänyt, molempia on nimittäin kuunneltu jo pidemmän aikaa, Maj Karmaa ja thrashia.
Älkääkä kutsuko Slayeria "Sleikaksi"... Kuulostaa hirveästi pomppumetallilta.
"Hello, I love you, won't you tell me you name..." tai vaihtoehtoisesti: "Piss off, I'm drinking. Piss off, or Die..."
Super-Jari
16.02.2004 16:15:53
Sun ensimmäinen pointtisi oli, että Maj Karman musiikki olisi Slayer-rip-offia. Se oli se korjaamisen arvoinen virhelausahdus. Jos et tarkottanu sitä, muotoile vastedes viestisi tarkemmin, ettei tule enempää väärinkäsityksiä.
Ja se, että Ylppö ja sen kaverit on kuunnellu Slayeria pienen ikänsä, ei vielä tee mitään. Tunnen muutaman jazz-, ja proge-muusikon, jotka on kasvanut Slayeria kuunnellen.
Joka tapauksessa, Metallisydän on kyllä kuunneltu enemmän kuin helvetisti. Eikä vieläkään löydy thrashia. Olisin jo löytänyt, molempia on nimittäin kuunneltu jo pidemmän aikaa, Maj Karmaa ja thrashia.

On kaunista kun joku puolustaa vielä thrashia ja Slayeria. Annan plussan.
"Kaikki musiikki on ihan paskaa, paitsi jazz on vielä paskempaa" -Juoppo, eräässä Kuopiolaisessa kaljakuppilassa
Huevos
16.02.2004 16:17:23

kuten sanoin: vaikka olis ottanu vaikutteita thrashista, sen ei tarvi OLLA thrashia. kuulostaako vitun linkin park faith no morelta? no ei.

ei metallisydän olekaan thrashiä. enkä väittänytkään. sä et nyt ymmärrä eroa.
Bilharzia
16.02.2004 21:57:08 (muokattu 16.02.2004 21:57:44)
Justiin Metallisydän - se kappale - siinä on sotkettu noita kaikkia hevi-kliseitä ja saatu semmonen kollaasi. Siellähän sitä Slayeria välillä vilkkuu kun kuuntelee rivien välistä. Kaikki lainaaminen ei oo aina mitenkään välttämättä suoraa.
www.LifeofDebauchery.Com
Huevos
17.02.2004 11:17:09

joo, mun mielestä se kollaasi on vaan aika kämänen.
Exhausted
17.02.2004 15:03:59

minun mielestä MKKK on liian monotonista musiikkia, kun ei kuitenkaan ole tarpeeksi rankkaa. bändin suosio pyörii selvästi herra ylpön itsensä sekä hänen sanoitusten ympärillä. biisit on sellasta yhden soinnun jankkausta jonka päälle ei ole edes viitsitty keksiä kunnon melodiaa. tosin parissa biisissä joihin melodia on viitsitty keksiä, ovat ihan hyviä. rumpali on hyvä soittamaan ja basistia ei kuulu ainakaan keikoilla yhtään.
Bilharzia
17.02.2004 18:23:54
joo, mun mielestä se kollaasi on vaan aika kämänen.

Äijjä on hokassu tän jutun
www.LifeofDebauchery.Com
AoA
18.02.2004 11:19:30
Jokunen aika sitten tullut Raumanmeren juhannuksen taltiointi ei kyllä kaksista kuvaa bändistä anatanut, hirveää oli sen katselu ja kuuntelu...

Jeps
-Anssi
Lux
23.07.2004 16:50:54

No niin, tarkistakaa ennakkoluulonne tänään Helsingissä:

Maj Karman Kauniit Kuvat heittää yllätyskeikan tänään
ravintola Fridayssa.
Mukana on myös Musta Paraati -kitaristi Saku.

Ei maksa mitään.
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
Ada
23.07.2004 22:07:34
Allekirjoittaneen naurettava kommentti tarkoitti sitä, että pystyn elämään ilman Metallisydäntä, jos ainoa vaihtoehto sen lailliseen hankkimiseen on ostaa rikottu (lue: kopiosuojattu) CD:n irvikuva. Tarkempaa syytä lausunnon erityiseen naurettavuuteen en tiedä.

Olin jo pitkään etsinyt kyseistä levyä, kunnes tässä vähän aikaa sitten eräästä Helsingin Free Record Shopista sellaisen löysin, vieläpä alennuksesta! Iloni oli rajaton - ainakin hetken, kun katsoin vielä levyn toiselle puolelle varmistaakseni että "tässä ei varmaan oo kopiosuojausta eihän..." ja takakannesta sitten löytyikin tuo "iloinen yllätys" jota en osannut odottaa. Jäi levy siihen kauppaan... :(
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Dead Star
24.07.2004 13:07:02

Kolme ekaa levyä löytyvät. Bändissä on ollut potentiaalia koko ajan, mutta ehkä se sellainen todellinen nappisuoritus puuttuu. Kaikilla levyillä on enemmän tai vähemmän täytebiisejä mielestäni. Vaikea sanoa mistä levystä tykkäisin eniten. En kuitenkaan Metallisydämmestä, vaikka ehkä pändin svengaavin biisi eli Arpi on kyseisellä levyllä sekä pari muuta hienoa sävellystä (mutta sitten sieltä löytyy myös Elena Leeve, jota minä en ainakaan jaksa kuunnella)

Ylpön laulusta on ehkä hieman vaikeaa pitää. Äänen monotonisuus on melkoinen heikkous juuri kevyemmissä biiseissä. Sanoituksetkin toimivat hieman on/off periaatteella.

Muu bändi on osaava ja varsinkin Savolaisen työskentelyä on ollut ilo katsoa keikoilla. Plussaa tulee myös hyvästä bassosäröstä.

Fanitusbiisit:
Korni
Hullu Huutaja
Valaiden Laulu
Salassa Kuin Murhat
Kevytmelankolia
Taivaanvuohi
Ritarisydän
Arpi
Jonnat Tulevat
Dinsdale? IMIK #14
Dunga
26.07.2004 14:22:37 (muokattu 03.08.2004 15:41:01)
Siitäkin huolimatta, että bändi soittaa tylsää yhden soinnun mätkettä, jota ei voi verrata slayeriin ja Ylppö on turha rokkikukko jonka sanoitukset ovat tekotaiteellisia, on MKKK Suomen kolmen parhaan joukossa.
MKKK on bändi, jonka tunnistaa vaikka kahden äänieristetyn seinän takaa ja onnistuu aina rokkaamaan yhtä kympillä. Ja lyriikat ovat lähinnä kieroja ja humoristisia, mutta samalla asiallisen pimeitä, eivät mielestäni lainkaan käsittämätöntä tekotaidetta. Ainakin minuun mainiot kielikuvat ja kielelliset oivallukset iskevät ja ajatuksenkin (ainakin teemalauseen) olen löytänyt lähes poikkeuksetta.

Kaukana puhelimista - Se, mitä olen kuullut, ei oikein iskenyt kaikessa punkissaan.
Kaakao - Yhtyeen ehdottomasti paras levy tähän mennessä, svengiä on, huumoria rutkasti ja soundit tuhdit.
Ääri - Lujaa tavaraa, Maj Karman levyistä eniten Maj Karma. Tavaramerkki.
Rautaneito - Hiukan epätasainen ja tylsäkin levy, jolta puuttuu särmä, niin sävellys- kuin sanoituspuoleltakin
Metallisydän - Erilainen, mutta erittäin tunnistettava Karma, joka ei kulu puhki millään, mutta ei missään vaiheessa yllä Kaakaon tasolle lähinnä liiallisen rypistyksen takia, siinä missä Kaakao jyrää voimakkailla riffeillä
Musta Paraati - Kuulostaa hyvältä, mutta tuntuu vaisulta. Sovitukset toimivia, ja tunnelma eheä, mutta muna jostain syystä puuttuu.

Parhaita biisejä Korni, Valaiden laulu, Rinta, Satulaulu

Tästä plussaa.

Itse olen hieman myöhäis-herännäinen tämän bändin suhteen. Heidän kehitystään olen kyllä seurannut silmä kovana, ja muistan kun kuulin Äären ilmestyessä ensimmäistä kertaa "Rinta"- biisin, hämmästyin aikalailla, mutta vasta ensimmäisen MKKK live-kokemukseni jälkeen loksahtivat palat kohdalleen. Jotenkin bändin jäsenistä kumpuaa sellainen välinpitämättömyys ja melkeinpä haistavittumuakiinnosta asenne (tiedä sitten miksi) mutta musiikki kolahtaa täysillä meikäläiseen. Varsinkin Savolaisen rumputyöskentely on ihailtavaa katsottavaa.

Parhaiten biiseistä meikäläiseen kolahtavat:

Jätti-heidi
Korni
Kaukana puhelimista
Taivaanvuohi
Rocktähti
Jokainen lause jää ke
Tulva
Valaiden Laulu
Romanssi
Homma
Metallisydän
Ota kiri, ota kiri, loppukiri, harakiri kiri kiri kiri kiri... IMIK #4 [Kyllä lähtee]
paranoid android
26.07.2004 16:03:13
Yhtyeen musiikki on mielestäni aivan hirveää ja jäsenet näyttävät tekotaiteellisilta idiooteilta. Ei siis kolahda.
"No, I dont own any cars - just a tank. Cars are rubbish. If I buy things, I like to fucking get good things. Not boring things. You've got to spend your money on good things." - Richard D. James
PomppoK
26.07.2004 16:22:28

Kuulin jostakin, että uuden levyn materiaali alkaa olla purkissa. Osaako joku vahvistaa moista tietoa?
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
lxi
26.07.2004 18:17:09
Kuulin jostakin, että uuden levyn materiaali alkaa olla purkissa. Osaako joku vahvistaa moista tietoa?

Kotisivujen Kysy-palstalta napattua:

Uuden levyn äänitykset saatiin valmiiksi pari tuntia sitten. Julkaisuajankohta lienee lokakuun alkupuoli.
22.07.04 HÄIRIÖ
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)