Aihe: Jopparit
1 2 3 4 512 13 14 15 16
jari
23.07.2004 16:06:52
...se koira älähtää johon kapula kalahtaa...
hmmm.. rumpalin koira?
R.Syke
23.07.2004 16:47:52
Feedback ei tainnut osua paikalle sattumalta? ;)

-Niin, katsokaapas, milloin onkaan kirjautunut :D
Jani The Rock
23.07.2004 17:09:20

Mitä ne jopparit siellä huutelee. Senkun joppaatte saatana minkä sielu sietää, mutta turha tulla tänne urpoilemaan jos joku ei tykkää teidän touhusta. Mieluummin kai sitä porukka myisi laitteet jollekin jolla on aikomus käyttää niitä. Mutta aina ei ole vara valita.

Olen itekkin ostanut jopparilta. En autoa, mutta kitaran. Eikä siinä mitään. Mutta kun on kerran niin vitun kauppamiestä, niin tehköön sitä kauppaa sitten eikä tartte lässyttää täällä mistään nappikaupasta. Vittu tämä ole mikään jopparien.net. Jos ei persaukisten muusikoiden systeemit miellytä, niin kannattaa siirtyä johonkin muuhun bisnekseen. Ternimaidolla kuulemma tienaa hyvin nykyään.
Don`t mess with the countryboys
Billsner
23.07.2004 17:11:55
Jani The Rock:ille plussa.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
booster
23.07.2004 17:12:06 (muokattu 23.07.2004 17:48:04)
Heh, kiitos feedback kun vahvistit epäilyni. :)

Ja mitä kasvamiseen tulee niin kyllä mä taisin sua pari päätä pidempi olla.. :P
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
Jailbird
23.07.2004 18:07:57
?????
Onpa aika erikoinen ketju???
Minä en kyllä ymmärrä mitä väärää ostaja on tehnyt???
Enämpi haiskahtaa siltä että myyjällä alkoi käymään kateeksi.
Sanotaanko näin että:"hullu saa olla, muttei tyhmä"
kiitos
23.07.2004 18:38:14
Kyllä mä ainakin rahat ottasin sieltä missä ne liikkuu, en mä ala käymään hyväntekijäksi.. tällänen maailma, tälläset tavat
PJS
23.07.2004 19:11:56

Siis mitä! Arvelluttavaa on pikemminkin se, ettei kestä sitä että on tehny huonot kaupat tai se, että pillittää sitä että joku tekee voittoa myymällä tavaraa...

Mä ainakin yritän ainakin kauppoja tehdessä päästä mahdollismman hyvään lopputulokseen, joko niin, että tingin tavarasta sellaisen hinnan että minä voitan ja myyjä "häviää" tai sitten myyn omia kamoja pois pikkuiseen "ylihintaan". Eikä siinä ole mitään pahaa, se on ihan reilua kaupan tekemistä. Aina löytyy niitä tyhmiä jotka ostaa käytetyn crybabyn satasella, tai myy lähes täydellisessä kunnossa olevan kitaran 200€ "liian halvalla" jos mä hyödyn toisten tyhmyydestä niin ei kait se mun vika oo vaan sen tyhmän joka ei oo ottanu asioista selvää.

Petkuttaminen on sitte asia erikseen, petkuttajille sakin hivutusta.
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Sammakko
23.07.2004 19:25:34

Mä ainakin yritän ainakin kauppoja tehdessä päästä mahdollismman hyvään lopputulokseen, joko niin, että tingin tavarasta sellaisen hinnan että minä voitan ja myyjä "häviää" tai sitten myyn omia kamoja pois pikkuiseen "ylihintaan".

Hyvä mainospuhe. Ei kannata varmaan vaivautua laittamaan torille ilmoitusta....
"Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno."
Sammakko
23.07.2004 19:27:18

Mä oon aina ostanut kalliilla ja myyny nopeesti...

Hätänen mikä hätänen. Huono pisnismies.
booster
23.07.2004 19:38:51
Jailbird ja PJS: Pointti onkin siinä, mitkä on hyvät kaupat? Sellaiset, missä itse nettoaa mahdollisimman paljon, vai sellaiset, missä molemmat hyötyvät mahdollisimman paljon? Minusta reilu meininki on kaiken A ja O. _Rahallisesti_ mä olin/olen tyytyväinen kauppaan jonka tein. Sain sen mitä pyysin, ja rahapulakin meni ohi.
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
blöö
24.07.2004 03:13:13

soitinliikkeisiin kamaa antaessa ei edes otaksu, että kauppa olisi muusikolta muusikolle.

Kaupanteossa ei mielestäni kannata paljon otaksua vaan varmistaa asiat mitkä askarruttaa.

Itse ainakin myyn niin korkeella hinnalla kun menee. En näe mitään järkeä myydä sen halvemmalla kun mitä tavarasta saa, eipä sitä rahaa oo ikinä vielä liikaa ollu.

Jos ostaja/myyjä on perillä asioista niin ei mene tietenkään ostamaan/myymään tuotetta "väärään" hintaan. Ja jos on niin laiska ettei viitsi ottaa asioista selvää niin mun puolesta saa maksaa vaikka kuinka paljon ylihintaa.

En mä ainakaan yö-uniani menetä jos saan tonnin skitasta kaks tonnii tai kahen tonnin skitan tonnilla, kunhan kauppa vain tapahtuu rehellisesti.

Kyllähän se aina harmittaa jos joku saa samasta tuotteesta enemmän rahaa kun itse sai, mutta ei siitä tarvi alkaa marisemaan kun ei ostaja kerta tehnyt mitään väärää, sanoit hinnan ja ostaja sen sulle maksoi. Ja ei sun sitä seuraavaa "isolla hinnalla" ostajaa tarvi sääliä, se on sen oma moka jos ei ota selvää mitä kannattaa maksaa.
Metalristi.
blöö
24.07.2004 03:20:59

Jailbird ja PJS: Pointti onkin siinä, mitkä on hyvät kaupat? Sellaiset, missä itse nettoaa mahdollisimman paljon, vai sellaiset, missä molemmat hyötyvät mahdollisimman paljon? Minusta reilu meininki on kaiken A ja O. _Rahallisesti_ mä olin/olen tyytyväinen kauppaan jonka tein. Sain sen mitä pyysin, ja rahapulakin meni ohi.

Tuon kommentin jälkeen ihmettelen miksi aloitit aiheen. Omien sanojesi mukaan kauppa oli reilu, sait mitä pyysit.
Ja jopa rahallisesti tyytyväinen toisin sanoen, ei pitäisi olla mitään valittamista.
No juu, tarkoitus ei tosiaankaan ole V*ttuilla vaikka saattaa osittain siltä näyttää.
Metalristi.
poppamies
24.07.2004 07:51:44 (muokattu 24.07.2004 07:52:45)

Jobbarit ja muut m.netin kaiken maailman onnenonkijat helvettiin. Kuvitteletteko tosissanne että olette "hyviä kauppamiehiä" jos saatte mahdollisimman paljon rahaa jostain paska vehkeestä joltain aloittelijalta? Jos teillä olisi kauppaliike niin toiminta loppuisi parissa viikossa tuollaisella filosofialla.
"G-strings are for strippers"
Dinorocker
24.07.2004 08:10:45
Mitä ne jopparit siellä huutelee. Senkun joppaatte saatana minkä sielu sietää, mutta turha tulla tänne urpoilemaan jos joku ei tykkää teidän touhusta.

Plussaa täältäkin.

Tiputtakaa trokarit hintoja pieni siivu, niin ei tarvii niin cyrpä ottassa vastailla tiedusteluihin. : )
Outrider
Aardfather
24.07.2004 09:58:47 (muokattu 24.07.2004 10:06:59)
Samalla periaatteellahan toimii kaikki soitinkaupatkin. Oletko joskus myynyt tai antanut vaihdossa kamaa joka on sitten samaan tai alempaan hintaan myyty eteenpäin? Et varmaankaan.

Soitinkaupat maksavat kaupankäynnistään veroa ja ovat hankkineet luvan liiketoiminnalleen ja kun myyt soitinkauppaan niin TIEDÄT kenelle myyt ja myös sen, että he tietenkin myyvät tavaran heti eteenpäin ja pyytävät siitä luonnollisestikin enemmän elinkeinoaan harjoittaessaan. Nämä jobbarit tuskin maksavat veroja ja omaavat lupia, eikä heistä tiedä että he ovat jobbareita kun heille jotain myyt. Sehän on kuitenkin puhdasta bisnestä ja ainakin tällä Eskobralla vaikuttaa olevan täysipäiväistäkin vielä.

Kyllä todellakin on moraalisesti väärin, että ostetaan niiden nenän edestä tavaraa jotka niitä tarvitsisivat ja käyttäisivät vain myydäkseen eteenpäin kalliimmalla hinnalla ja tehdäkseen sillä rahaa toisten kustannuksella. Etenkin jos kyseessä ovat kalliit ja harvinaiset laitteet. Ja kun vielä otetaan huomioon se, että muusikot ovat useimmiten melko pienituloisiakin. Nämä jobbarit sitten käärivät mukavia voittoja tällaisella toiminnallaan. En tosiaankaan ymmärrä miten kukaan täällä voi puolustella tällaista toimintaa ja hyväksyä sen. Laillista se saattaa olla kyllä, mutta se ei tee siitä hyväksyttävää.

Lieneekö edes on kuitenkaan täysin laillista, koska sehän on liiketoimintaa johon tarvitaan normaalisti lupa ja jonkinnäköiset toimitilatkin?

Jos haluan myydä sellaiselle joka haluaa tehdä tavaralla bisnestä ja voittoa niin silloin myyn tavaran MUSIIKKILIIKKEESEEN(!) ja kun myyn YKSITYISELLE KULUTTAJALLE(!) niin oletan että tavara menee silloin käyttöön ja sellaiselle joka tavaraa tarvitsee.

Jobbarit helvettiin, kuten Poppamies jo tokaisi.

-Aardfather
Billsner
24.07.2004 10:09:50
Eskobralla vaikuttaa olevan täysipäiväistäkin vielä.

Sen verran ko. henkilöstä vielä... Hän taitaa ostaa vehkeet jostain helsingin kanikonttorista tjsp? Hyvä puoli tuossa on se että näin saa tavarat liikkumaan ympäri maata eikä kaupankäynti keskity pelkästään helsinkiin (siellä kuitenkin enemmän tavaraa kuin jossain oulun kanikonttorissa). Huono puoli on se että joutuu maksamaan "välikädelle" tuosta tavaran liikkumisesta.
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
rosberg
24.07.2004 10:56:11
tiedän parikin tyyppiä, jotka elättävät itsensä ostamalla levyjä halvalla ja myymällä niitä kalliilla huuto.netissä. samalla vetävät työkkärit ja sossut päälle.
onhan se tapa tuokin elättää itsensä. kait niilläkin on lapsia ja koiria ja autoja, joita täytyy ruokkia. mutta ehkä kannattaa myydä vain silloin kun se myyntihinta tyydyttää myyjää.

ja joskus kun satut vaikka ostamaan oman asunnon, niin huomaat ettei kauppojen jälkeen kannata enää lukea niitä myynti-ilmoituksia. vitutus voi nimittäin iskeä kuin salama!
keep on truckin!
Sammakko
24.07.2004 10:59:35 (muokattu 24.07.2004 11:05:48)

Eskobralla vaikuttaa olevan täysipäiväistäkin vielä.

Eskobra ei ole jobbari.

Eskobra:
Kitaroita lojuu nurkissani noin 70-80 ja myyn niistä pois noin 20-30, joita en ole tarvinnut pitkiin aikoihin. Vahvistimia on myös lähdössä.
Kun esim. omistan Lespauleja 10 erilaista
- Gary Moore
- Junior
- Joe Perry,
- Custom ´57 Black Beauty Historic collection
- Smartwood
- Heritage 80
- Artisan
- Studio
- Signature
- Special
, niin lienee järkevää luopua halvimmasta päästä päällekkäisyyksien vuoksi pois. Rahapula kun ei nyt vaivaa, vaan yksinkertaisesti tilan puute.

Ihan hyvän kitaran siltä sain. Jobbari se ei todellakaan ole sillä jobbarithan yleensä laittelee vähän noita kitaroita se ei ollut laittanut yhtään. Säädöt ihan vituillaan. Nauhat piti hiotuttaa ja muutenkin koko kitara säädättää.. Satulaa pitää vielä madaltaa... Siitä se olisi voinut ilmoittaa... Hyvän siitä saa mutta vituttaa kun ei osannut varautua moiseen....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)