Aihe: Sg ja kieltenkorkeus
1
waukku
23.07.2004 11:51:52
Elikkäs ostin epin sg:en ja kielet ovat 1. ja 3.nauhojen kohdalta aivan liian korkealla. Ovat ne siis muualtakin liian korkealla enkä osaa laskea niitä. Kaiken lisäksi ne rämisee juuri noilta nauhoilta vaikka kielet ovat hiton korkealla. Ongelma on suurin E ja a kielillä. Eli kuinka lasken kieliä? Luin kyllä FAQ tekstin kitaran säädöistä mutta apua ei löytynyt.
MYYKÄÄ MIULLE EPIPHONEN SG TAI TOKAIN LOVE ROCK!
kivi
23.07.2004 14:07:10
Nyt kauppaan takaisin. Kyllä uuteen kitaraan pitää saada samaan hintaan hienosäädöt (sun tapauksessa ongelmina ovat satulan viilaus ja kaularaudan säätö, jotka pitää tehdä), tai mahdollisesti uuden kielisetin (sellainen pitää ostaa uuteen kitaraan kumminkin heti kättelyssä) hinnalla. Katsele tarkasti vierestä, kun kitaraa säädetään.

Perussäätöjen ollessa kohdallaan on paljon helpompi jatkaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
waukku
23.07.2004 14:24:49 (muokattu 23.07.2004 16:25:24)
Käytettynä siis ostin...Itekki järkeilin homman näin että kaula on liian pystyssä koska kielet ovat joka kohdasta liian korkealla ja vaikka tallasta laskee ei vaikutusta ole kuin ylänauhoilla. tosissaan se satula(?) on ihan uusi ja liikkeessä laitettu ja silmiin kyllä pisti että uria ei kielille ollut juuri lainkaan. Missä se kaularaudan säätö kolo on? Se ei ole näkyvillä eli onko se siellä liitos kohdassa? Mutta liikkeeseen mars,mars,vai? Niin ja kuuluko asiaan että satula ei ole yhtä leveä kuin kaula? Kiitän Kiveä vastauksesta.
En vaan osaa...
waukku
23.07.2004 16:28:43
Soitin äske paikalliseen kitara liikkeeseen sielta sanoivat että satulan vaihto ja muu hienosäätö olisi 60e! Se satula kyllä ajaa asiansa sillä ei paljon kapeampi ole. Ajattelin ite viilata kielille ne kolot ni siinähän ne kieletkin tippuisi alas. En kyllä 60e käy maksamaan.
En vaan osaa...
kivi
23.07.2004 17:55:42
Soitin äske paikalliseen kitara liikkeeseen sielta sanoivat että satulan vaihto ja muu hienosäätö olisi 60e! Se satula kyllä ajaa asiansa sillä ei paljon kapeampi ole. Ajattelin ite viilata kielille ne kolot ni siinähän ne kieletkin tippuisi alas. En kyllä 60e käy maksamaan.

Missä liikkeessä satula tuollai viilaamatta laitetaan? Kyllä hommaan kuuluu, että satula on kondiksessa, mistään 60 eurosta ei puhettakaan jos samasta kaupasta kitaran ostit.

Kieliurien viilaus on rankkaa ja tarkkaa hommaa, sitäpaitsi satulaa pitänee hioa altapäinkin (sillai se korkeus säätyy). Jos aiot tehdä sen itse, suosittelen ostamaan saman tien pari satulaa harjoittelukappaleiksi.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
waukku
26.07.2004 13:35:43
Nyt ku tarkemmin asiaa oon miettiny niin olen päättäny että enpä alakkaan ite säätelemään mitään vaan vien liikkeeseen kitaran näytille. Tuleepahan sitte kunnollinen eikä mikään sätös. Mutta missä on se kaula-raudan säätö ruuvi? Ei se missään näkyvillä ainakaan ole...
En vaan osaa...
poppamies
26.07.2004 13:41:55

Nyt ku tarkemmin asiaa oon miettiny niin olen päättäny että enpä alakkaan ite säätelemään mitään vaan vien liikkeeseen kitaran näytille. Tuleepahan sitte kunnollinen eikä mikään sätös. Mutta missä on se kaula-raudan säätö ruuvi? Ei se missään näkyvillä ainakaan ole...

SG tyyppisessä kitarassa sen pitäisi olla lavanpäässä, pienen(mustan) muoviläpyskän alla, joka on ruuvattu kiinni kolmella pienellä ruuvilla. Älä kuitenkaan väännä sitä mihinkään suuntaan koska ilmeisesti et tiedä yhtään mitään sen tarkoituksesta. Menee vain kitara lopulliseti vituralle...
"G-strings are for strippers"
waukku
26.07.2004 16:51:45
Heh, enpä tajunnu että se vois olla sen läpän alla,kiitos... Tiedän kyllä kaula raudan tarkoituksen ja jopa sen että mihin suuntaan sitä minun tapauksessani pitäisi kääntää. Mutta annanpa ammatti miesten hoitaa ni tulee varmasti hjyvä. Kiitän Kiveä ja Poppamiestä vastauksista.
En vaan osaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)