Aihe: Korvamonitori...
1
gretch
11.12.2002 17:58:25
Mistähän löytyisi mulle edullinen korvamonitori systeemi? Saapi olla langallinen koska rumpujen takana ei niin hirveää lavashowta pysty vetämään ja taitaa jopa olla halvempikin kuin langaton... T-kaupassa olisi ainakin yksi malli http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-140142.html Onko tästä laitteesta jollain kokemuksia? Löytyiskö Suomen soitinliikkeistä jotain vastaavaa? Napeiksi ajattelin Shure E1...
duane
11.12.2002 19:41:09
Köyhän tanssimuusikon ratkaisu on hankkia thomannilta sellainen kuulokevahvistin, jossa on limitteri (ettei pää hajoa taajuuspiikistä) ja ostaa vaikkapa sellaiset hyvät sonyn korvanapit joissa on korvan sisään menevä uloke (myös bassot kuuluu) ja sitten vielä sopivan mittainen kuulokejatkojohto. Koko paketin hinta pitäisi pysyä reilusti alle sadassa eurossa...
I got debts no honest man can pay...
gretch
11.12.2002 19:59:36
Oletko duane ottanut tällaiseen viritykseen signaalin mikserin auxeista vaiko phonesista?
duane
11.12.2002 20:45:25
sekä että...auxeista saa säädettyä balanssin kunnolla esim oma laulu suhteessa muihin ym...hätätilassa phonesiakin on tullut käytettyä kun ei oo ollu auxeja vapaana...
I got debts no honest man can pay...
gretch
12.12.2002 13:34:49
Enpä oo tullu ajatelleeksikaan että neliraituri toimisi tähän tarkoitukseen! Tosin on ehkä vähän kookas... beyerdynamicin dt931 luurit löytyypi kyllä mut ovat vaan vähän isot nekin vaikkakin prkl:n hyvät ovatkin. Ajattelin kyllä tota nappiosastoa aika vakavissani ja toi kuulokevahvistin limitterillä on ehkä tällä hetkellä listan kärkipäässä. Mut olen kuitenkin innostunut kuulemaan ehdotuksia ja jos vaikka jollakin olis henkilö kohtaista kokemusta t-kaupan fischer ampista...
Mikko T.
12.12.2002 13:45:46

Mulla on Fischer Ampsin vyöboksi jossa on sisäänrakennettu limitteri ja Shure E1 - napit. On hyvät. Tasot otan pöydän auxista ja siitähän saa sitte veivattua korvaan ihan mitä haluaa. Jos haluaa snobbailla ja on vapaita auxeja niin saa tehtyä stereomonitoroinnin, ainakin tuolla vyöboxilla. Itse pidän soittaessa vain toista nappia korvassa. Ei ala pää särkeä niin helposti kun korvakäytävien paine pysyy kurissa. E1 on nääs suljettu nappi.

Tuossa jo kirjoitinkin jollekin palstalle siitä miten tärkeää on että boxissa on limitteri. Ikinä ei tiedä mitä sattuu ja muusikolle se on keskimääräistä jonkun verran paskempi homma jos kuulo menee.
Pieru naurattaa aina.
Mikko T.
12.12.2002 13:47:44

Pieru naurattaa aina.
kivi
12.12.2002 13:55:00
Enpä oo tullu ajatelleeksikaan että neliraituri toimisi tähän tarkoitukseen! Tosin on ehkä vähän kookas...

Viime aikoina on tullut monessakin paikkaa vastaan ajatus käyttää Behringerin nelikanavaista (halpaa!) pikkumikseriä kuunteluiden rakentamiseen. Eli periaatteessa idea on vissiin, että tehdään muutama kanava eri instrumentteja, ajetaan ne moninapakaapelilla jokiselle soittajalle omiin pikkumiksereihin, ja jokainen saa itse rakentaa mieleisensä balanssin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Fortune
12.12.2002 19:24:01
Nyt vaan pitäis saada napit mitkä pysyy myös korvassa ettei pelkästään poskella, sattuu nähkääs olemaan joku perkeleen "valuvika" tossa vasemmassa korvassa eikä siinä tahdo nappikuuloke pysyä kuin bostikilla...

Hmm, jos rahaa siunaantuu jostakin (isot pojat puhuivat jostakin työnteosta tms. :), niin Kuomed Tampereella tekee korvasovitteita ihan ottamalla muotin käyttäjän korvasta. Parisataa euroa maksaa ilmeisesti pari, siinähän tulee hyvät korvatulpat samalla.

http://www.kuulo.com
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)