Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jopparit
1 2 3 4 512 13 14 15 16
booster
23.07.2004 07:44:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Myin viime viikolla pikku-Marshallini, lähinnä rahapulassa, osittain myös siksi, että ostamani pikku-Behringer on vähintään yhtä hyvä. Vahvistin oli Torilla noin viikon hintapyyntönä 80e. Sitten alensin hintapyynnön 60 euroon, ja sellainen keski-ikäinen mies farmari-Opelilla sen haki. Olin modannut combon siten, että sitä pystyi käyttämään vain vahvistimena tai kaiutinkaappina, tuon pistin myynti-ilmoitukseenkin. Ostotilanteessa mies sitten murahti: "Mikäs helvetin viritys täällä on". Selitin asian ja hän murahti: "Jaa, se täytyy ottaa sitten pois".
 
Jotenkin jäi ikävä kuva tuosta kaupanteosta. No, ilmeisesti sama vahvistin ilmestyi sitten huuto.nettiin aikamoisten myyntipuheiden ja 80e lähtöhinnan (+110e hintavarauksen) kanssa. Lopulta vahvistin teki kaupat 130 eurolla. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=9919438
 
Tuntuu vähän hölmöltä. Ei siksi, että mä olisin voinut saada kuusikymmentä euroakin enemmän, vaan siksi, että joku nuori soittaja nyt maksoi siitä aivan turhaan, ja tuo äijä käärii voitot.
 
Miten te suhtaudutte tälläiseen toimintaan?
 
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
R.Syke
23.07.2004 08:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, ilmeisesti sama vahvistin ilmestyi sitten huuto.nettiin aikamoisten myyntipuheiden ja 80e lähtöhinnan (+110e hintavarauksen) kanssa. Lopulta vahvistin teki kaupat 130 eurolla. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=9919438
 
Tuntuu vähän hölmöltä. Ei siksi, että mä olisin voinut saada kuusikymmentä euroakin enemmän, vaan siksi, että joku nuori soittaja nyt maksoi siitä aivan turhaan, ja tuo äijä käärii voitot
 
Miten te suhtaudutte tälläiseen toimintaan?

 
Hyvä, kun otit asian esiin. Tuontyyppiset äijät pitää heti käräyttää ja laittaa todelliset palautteet HuutoNettiin! LIERO MIKÄ LIERO!
 
Wolffie
23.07.2004 08:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan perseestä suoraansanottuna... Ihmetyttää vain että tuollaisiakin on olemassani.
 
Itselläni on kyllä aika pitkälti periaate että mitä ostan sitä myös käytän, ja jos sen myyn en nyt siitä tuolleen voittoa ala repimään.
 
Onkos tämä kyseinen heppu mnetissä?
 
No jaa...
R.Syke
23.07.2004 08:25:03 (muokattu 23.07.2004 08:38:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä, kun otit asian esiin. Tuontyyppiset äijät pitää heti käräyttää ja laittaa todelliset palautteet HuutoNettiin! LIERO MIKÄ LIERO!
 
-Millaiset palautteet laitoit? Niitähän kai voi vielä vaihtaa? Tee se ihmeessä!
 
EDIT: Olisiko tämä aihe syytä laittaa pysyväksi? Mielipiteitä kehiin.
 
booster
23.07.2004 08:41:19 (muokattu 23.07.2004 08:42:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia pitäisi tietysti varmistaa. Mä lähetinkin toissapäivänä postia tuolle huuto.netissä kauppaavalle miehelle, mutta mitään ei ole kuulunut. Ja eihän tuo mitenkään rikollista ole tietenkään, mutta minusta hieman eettisesti arveluttavaa.
 
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
Chemo
23.07.2004 08:47:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja eihän tuo mitenkään rikollista ole tietenkään, mutta minusta hieman eettisesti arveluttavaa.
 
Ymmärrän, että sua harmittaa. Mutta kuitenkin: ihan normaaliahan tuommoinen on. Että siis ostetaan halvalla ja myydään vähän kalliimmalla. Oikeastaan kaikki kaupankäynti perustuu tuohon ;-)
 
Moinen käytetyn tavaran jobbaaminen tai trokaaminen ei tosin oo mun juttuni. Mutta vapailla markkinoilla hyväksyn sen, että joku muu tuota tekee.
 
Ramalamadingdong.
Gypsy
23.07.2004 08:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja eihän tuo mitenkään rikollista ole tietenkään, mutta minusta hieman eettisesti arveluttavaa.
 
jaa se, että kauppias tilaa tukusta tavaraa ja pistää hyllyyn kovemmalla hinnalla?
 
Kenenkään ei oo pakko ostaa trokareilta. Sä pistit laitteen myyntiin, sait siitä pyytämäs hinnan, laite siirty toisen omistukseen ja sillä toisella on oikeus tehä sillä mitä huvittaa.
 
Ja ei ole oma lehmä ojassa, en ole trokari. monesti tulee myytyä paljon halvemmalla mitä ite olen maksanu käytettynä.
 
Listen
23.07.2004 09:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Serkkuni tapaa sanoa: "Kaikki kauppa perustuu petokseen".
 
Joskus levymessuilla yksi punk-levyjen kauppias osti multa Hüsker Dün älppärin 40 markalla, ja pisti saman tien omaan laariinsa - hintalapussa luki 60 markkaa. Ihan sama sinänsä, mutta itse pyrin kauppamaan kamani sillä hinnalla kuin itse niistä mukisematta maksaisin, ilman tinkimistä.
 
"Hän oli loistava imitoija, joka piristi monia juhlia matkimalla Hitleriä ja Stalinia." -Englantilaisessa lehdessä julkaistusta muistokirjoituksesta.
Cosmic Ted
23.07.2004 09:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, tässä on malliesimerkki trokarista, eskobra: http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=2789 . Tästä äijästähän on kuulemma ollut joskus täällä threadikin...
 
Huomautin tuosta "60's"-japsifenderistä http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=31349 , että ei ole todellakaan sitä mitä myyjä väittää, vaan paljon halvempi standard. Vastaukseksi tuli varsin vittuilevaan sävyyn että "on tarkastanut mallin Fenderin omasta kirjasta".
 
Katsokaa itse vaikka Blackmanin sivulta http://freespace.virgin.net/john.blackman4/models.htm onko tuo Standad vai '62 ri. Tai jos joku omistaa "sen Fenderin kirjan", (on minullakin kyllä sellainen...) voi vilkaista sieltä.
 
Sinänsä minulla ei ole mitään mr. Brandtin toimintaa vastaan, mutta rehellinen pitäisi olla. Jos viitsii kulkea huutokaupoissa ja seurata koko ajan netin myynti-ilmoituksia, niin siitä vaan. Ei siinä kuitenkaan kovin hääville tuntipalkalle pääse. Mutta varsinkin kun esittää kaikesta (ja varsinkin Fendereistä) kaiken tietävää niin silloin voi väittää kyseessä olevan kusettajan. Kyllä standard ja reissue erottuu jos mitään Fendereistä tietää. Ja trokatessahan se asiantuntemus kasvaa.
 
Olen minä nimittäin tämän äijän kanssa ollut ennenkin tekemisissä. Mutta jäi kaupat syntymättä asenteen vuoksi. Silloinkin oli Fender-tieto väärää ja sitä ei pystynyt myöntämään...
 
Gypsy
23.07.2004 09:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kusetus on aina perseestä oli sitten trokari tai ei.
 
kivi
23.07.2004 09:40:02 (muokattu 23.07.2004 10:07:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trokarit ovat trokareita, ja kuuluvat kuvaan osana ihmisluonnon kirjoa. Jos trokari ei mua miellytä, en myy hänelle vaan palvelen jonossa seuraavaa, jälkeenpäin ei auta valittaa vaan harmi on nieltävä. Toisaalta, jotkut varsinaiset hevoskauppiaatkin ovat reilua porukkaa ja pitävät kaveriensa puolta (jotkut harvat ovat varsinaisia Robinhoodeja, joilla on avustettavia pilvin pimein), vaikka takkiin tulisi, enemmän kaupankäynnin ilosta kuin voiton vuoksi - sellaista mä taas arvostan. Ja huijareita ynnä vedättäjiä löytyy molemmin puolin, mikä osaltaan syö hyvänkin jobbarin katetta.
 
Kyllä jälleenmyyjät yleensä tunnistaa tavallisista asiakkaista. Jos tahtoo kontrolloida hintaa, pitää toimia ennen kaupantekoa.
 
(PS: Joppari=pyörän tarakka, jobbari=tavaranvälittäjä; bongata=tehdä havainto, pongata=lyödä kassakoneeseen. Jos ootte R-kioskin ohi kulkeneet, huomaatte, ettei noi oo kaikille selviä.)
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
R.Syke
23.07.2004 10:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin jäi ikävä kuva tuosta kaupanteosta. No, ilmeisesti sama vahvistin ilmestyi sitten huuto.nettiin aikamoisten myyntipuheiden ja 80e lähtöhinnan (+110e hintavarauksen) kanssa. Lopulta vahvistin teki kaupat 130 eurolla.
 
-Tarkistitko, että ostaja oli sama, joka sitten kauppasi marsuasi edelleen HuutoNetissä.
 
booster
23.07.2004 10:23:30 (muokattu 23.07.2004 10:35:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Tarkistitko, että ostaja oli sama, joka sitten kauppasi marsuasi edelleen HuutoNetissä.
 
Niinkuin tuossa pistin, lähetin huuto.netissä myyvälle tyypille sähköpostia pari päivää sitten, mutta ei ole vastannut.
 
(PS: Joppari=pyörän tarakka, jobbari=tavaranvälittäjä; bongata=tehdä havainto, pongata=lyödä kassakoneeseen.
 
Okei kiitos. Muistan tämän kun aloitan seuraavan keskustelun tavaranvälittäjistä. :) Mutta pyörän tarakka on meilläpäin kyllä vaan "ritsi".
 
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
poppamies
23.07.2004 10:25:05 (muokattu 23.07.2004 10:26:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...(PS: Joppari=pyörän tarakka, jobbari=tavaranvälittäjä; bongata=tehdä havainto, pongata=lyödä kassakoneeseen...)
 
Tähän samaan kielikurssiin tekisi mieli lisätä blokata = lähinnä estäminen, plokata = kappaleen (korvakuulolta) selvittäminen.
 
"G-strings are for strippers"
N_Bates
23.07.2004 11:22:19 (muokattu 23.07.2004 11:31:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä lähtisi tuota eskobran stratoilmotustakaan petokseksi tuomitsemaan. Oman 80-luvun lopulta olevan japsistratoni kaulataskussa lukee: "STD-62". Päättele tuosta sitten onko se standard vaiko 62 malli! Muistan jostain lukeneeni että japsien standard-malli oli just tuo 60-luvun malli silloin joskus... voin tosin muistaa väärinkin..
 
EDIT: Nyt kun tuota kuvaa katsoin niin onhan toi eskobran kauppaama kitara ainakin ton nettisivun perusteella standard malli.. näkee noista virityskoneistoista yms.
 
Omani taas vastaa 62 reissue speksejä.. on muuten perkeleen hyvä kitara...
 
Stein und Brötchen!
N_Bates
23.07.2004 11:38:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja mikä tohon marshall-tapaukseen tulee niin sehän nyt on ihan normaalia kaupankäyntiä, johon koko länsimainen yhteiskunta perustuu. Reilua tai ei, mutta toimii. Toisen voitto on toisen tappio. niin se vaan tässä maailmassa menee...
 
Stein und Brötchen!
Super-Jari
23.07.2004 11:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samalla periaatteellahan toimii kaikki soitinkaupatkin. Oletko joskus myynyt tai antanut vaihdossa kamaa joka on sitten samaan tai alempaan hintaan myyty eteenpäin? Et varmaankaan.
 
booster
23.07.2004 12:10:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samalla periaatteellahan toimii kaikki soitinkaupatkin. Oletko joskus myynyt tai antanut vaihdossa kamaa joka on sitten samaan tai alempaan hintaan myyty eteenpäin? Et varmaankaan.
 
No itseasiassa en ole soitinliikkeisiin ikinä vaihdossa antanut mitään. Toisekseen, soitinliikkeisiin kamaa antaessa ei edes otaksu, että kauppa olisi muusikolta muusikolle.
 
Minulla ei tästä tämän enempää, ei tämä minua harmita oikeastaan kuin periaatetasolla. Pitää varoa jatkossa, koska minulta ja toisilta muusikoiltahan tuo on pois, kun joku bongailee löytöjä ja myy niitä kalliilla eteenpäin.
 
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
Super-Jari
23.07.2004 12:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No itseasiassa en ole soitinliikkeisiin ikinä vaihdossa antanut mitään. Toisekseen, soitinliikkeisiin kamaa antaessa ei edes otaksu, että kauppa olisi muusikolta muusikolle.
 
Minulla ei tästä tämän enempää, ei tämä minua harmita oikeastaan kuin periaatetasolla. Pitää varoa jatkossa, koska minulta ja toisilta muusikoiltahan tuo on pois, kun joku bongailee löytöjä ja myy niitä kalliilla eteenpäin.

 
Ymmärrän kyllä. Mulle on käynyt samoin. Vanhaa rahaa "hävisin" kaupassa tonnin.
 
feedback
23.07.2004 15:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa lapsellista poraamista sinulla Buuster ! Jos olet itse huono kaupantekijä, niin mitä sitä täällä katkerana valitat.
 
Tuntematta tapausta sen tarkemmin, on silti typerää lähteä täällä mollaamaan ketään "jobbaria". Tavaraa myydään joka päivä erilaisilla foorumeilla ja jos et itse osaa hinnoitella omia myyntikohteitasi, niin sekös sinua harmittaa, jos toinen osaa. Ja eipä nuo hinnat mitenkään päätä huimanneet, mitä ilmoitit. Nappikauppaa, sanon minä.
 
Myit ilmeisesti laitteen hinnalla, minkä sille itse olit ilmoittanut, se ei todellakaan sinulle kuulu enää pätkääkään mitä ostaja tekee sillä kaupan jälkeen. Vaikka myisi sen tuhannen euron voitolla eteenpäin tai pistäisi polttopuiksi.
 
Niin se vaan kuule on, kasva vielä vähän !
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «