käsi 23.07.2004 08:59:37 | |
---|
saan tuhottua niitä ihan tuhottomasti vuodessa. tosin käytän kyl halvimpia mahdollisia. onko jollakin kokemuksia piuhoista jotka kestää hyvin? osaatko sanoa merkkiä? vai kannattaisko alkaa tekemään itse. ei vaikuta kovin hankalalta hommalta. ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
Chemo 23.07.2004 09:39:07 | |
---|
Ei oo hankala homma tehdä itsekään. Ja piuhoja voi korjata itse, jos osaa yhtään kolvata. Mutta oikein käsiteltynä kitarapiuha kyllä kestää vuosia, vaikka sitä veisi keikoillekin. Turhaa veto- tai taittamisrasitusta ei saisi olla. Mä en itse myöskään tykkää siitä, että piuhojen päälle astutaan, vaikkeivat ne siihen heti kuolisikaan. Tällä hetkellä käytän Fenderin Vintage Voltage-piuhaa. Pääasiallisena valintakriteerinä oli ulkonäkö :-) Edellistä piuhaa käytin n. 5 vuotta, eikä se ole rikki vieläkään. Ja se oli halpispiuha, hassun näköinen kultakimalteinen, mutta kuitenkin halpis! En myöskään joutunut kertaakaan korjaamaan sitä. Nyt se on varalla, "eläkkeellä". Ramalamadingdong. |
päänahka 23.07.2004 09:50:51 | |
---|
Käytin pitkään halpispiuhoja, ja kyllä oli kolvi kuumana kun aina irtosi liitos plugista. Nykyään maksan mukisematta vähän enemmän. F:llä oli jokin aika sitten halvalla noita Vintage Voltageja, jotka vielä näyttääkin hyvältä. Yksi D'Addarion tweed-piuha löytyy myös, eikä ole tarvinnut kertakaan korjailla kumpiakaan. Vähemmän häiriöitä tulee myös. Soolot on perseestä. |
poppamies 23.07.2004 10:17:05 | |
---|
Minun mielestä niitä kannatta tehdä itse. Osta laadukasta (kalliimpaa) piuhaa metritavarana ja esim. Neutrik'in plugeja. Kitaramallista riippuen käytän toisessa päässä kulmaplugia niin mekaaninen rasitus jää vähemmälle. Niin, ja tottakai kannattaa tehdä niin kuin esikuvasi tekee. Pujoitat sen piuhan remmin välistä . "G-strings are for strippers" |
Wolffie 23.07.2004 10:36:18 | |
---|
Minun mielestä niitä kannatta tehdä itse. Osta laadukasta (kalliimpaa) piuhaa metritavarana ja esim. Neutrik'in plugeja. Kitaramallista riippuen käytän toisessa päässä kulmaplugia niin mekaaninen rasitus jää vähemmälle. Niin, ja tottakai kannattaa tehdä niin kuin esikuvasi tekee. Pujoitat sen piuhan remmin välistä . Kaipa sitä sitten vois alkaa askartelemaan... Mitäs toummoiset materiaalit muuten maksaa? Ja jos valmistuksessa joku menee vikaan, räjäyttääks se kitaran tai vahvarin vai ei vaan toimi? :o No jaa... |
Niin, ja tottakai kannattaa tehdä niin kuin esikuvasi tekee. Pujoitat sen piuhan remmin välistä . Tuo on kyllä kätevä tapa. 2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat! |
Heavymies 23.07.2004 10:51:52 | |
---|
Kaipa sitä sitten vois alkaa askartelemaan... Mitäs toummoiset materiaalit muuten maksaa? Ja jos valmistuksessa joku menee vikaan, räjäyttääks se kitaran tai vahvarin vai ei vaan toimi? :o No minä ostin n. 5m piuhaa ja pari noita neutrikin plugeja ja 10€ tuli maksamaan. Jos valmistuksessa mokaat niin ei se piuha mun käsittääkseni mitään räjäytä. Ei vaan toimi. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
Kassu 23.07.2004 10:53:19 | |
---|
Minun mielestä niitä kannatta tehdä itse. Osta laadukasta (kalliimpaa) piuhaa metritavarana ja esim. Neutrik'in plugeja. Kitaramallista riippuen käytän toisessa päässä kulmaplugia niin mekaaninen rasitus jää vähemmälle. Niin, ja tottakai kannattaa tehdä niin kuin esikuvasi tekee. Pujoitat sen piuhan remmin välistä . Joo todella kannattaa pujottaa remmin välistä. Vähentää vetoa ja riskiä että lähtee jakista ku vaikka potkaiset piuhaa. |
MacGyver 23.07.2004 11:26:00 | |
---|
Cordialin laadukkaan mikkipiuhan hinta on euron pintaan metriltä, ja Cordial NP2C-liittimet maksavat vajaat kolme euroa. Parasta on tehdä piuhat itse, varsinkin jos jotain pedaalilautaa kasailee tai vastaavaa. -MacGyver |
päänahka 23.07.2004 11:53:50 | |
---|
Onko muuten ideoita, mistä kannattaa ostaa kulmaplugeja? Ja piuhaa. Pedaalilauta tekeillä. Thomannilta ois yhteistilaus lähdössä kohta, mutta jos jostain saa paremmalla hinta-laatusuhteella niin ehdotuksia otetaan vastaan. George L:iä sais kitarapajalta mutta maksaa niin perkeleesti. Soolot on perseestä. |
McNulty 23.07.2004 12:00:14 | |
---|
Itselläni oli pitkään tuollainen todella kallis DiMarzion tweed-piuha. Harmi että se lähti jonkun toisen matkaan tuolta pändikämpiltä aikanaan. Nytpä on sitten Planet Wavesin jotain 10-15e piuhoja ollut ja ihan hyvin ovat toimineet. Tuosta pedaalilaudan piuhoittamisesta... eiköhän jostain normi-elektroniikkaliikkeestä löydy ihan päteviä naruja ja plugejakin. Hinnoista en tosin osaa sanoa, kotoota löytyis Farnellin kaksi suurta "raamattua" joista näkyisi vielä hinnatkin. Voin myöhemmin kyllä tsekata mikäli haluat? T-Bone |
Dumb 23.07.2004 12:04:19 (muokattu 23.07.2004 12:32:24) | |
---|
Yksi syy, miksi minä olen viime aikoina innostunut tuosta ideasta tehdä piuhat itse, on se, ettei kahdella kulmaplugilla varustettuja piuhoja ole myynnissä juuri lainkaan! EDIT: Tarkoitan siis pohjalta yli 6m pitkiä piuhoja, en "efektipiuhoja". |
poppamies 23.07.2004 12:06:16 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
Wolffie 23.07.2004 13:03:51 | |
---|
No minä ostin n. 5m piuhaa ja pari noita neutrikin plugeja ja 10€ tuli maksamaan. Jos valmistuksessa mokaat niin ei se piuha mun käsittääkseni mitään räjäytä. Ei vaan toimi. Kiitoksia.. tää tieto helpotti ettei nyt mitään tuu räjäytettyä. Kyllähän tuo tekeminen itse voisi olla ihan hyvä idea niin saa semmoiset plugitkin mitä haluaa :) No jaa... |
McNulty 23.07.2004 13:46:41 | |
---|
joo, tekee vain hyvät juotokset ja ostaa sellaista piuhaa missä on se "häiriönpoisto" tms. vaippa ympärillä. Ei kerää turhia hurinoita ja kohinoita ympärillä olevista johtimista. Itse vois kyllä tehdä kanssa noita spedu-piuhoja kun ei tarvitsis olla paljoa 5-15cm pidempiä. T-Bone |
Jucciz 23.07.2004 14:24:56 (muokattu 23.07.2004 14:36:04) | |
---|
Cordialin laadukkaan mikkipiuhan hinta on euron pintaan metriltä, ja Cordial NP2C-liittimet maksavat vajaat kolme euroa. Parasta on tehdä piuhat itse, varsinkin jos jotain pedaalilautaa kasailee tai vastaavaa. Varoituksen sana: jos tulet käyttämään piuhaa kitaran kanssa, _ÄLÄ_ käytä mikkipiuhaa (3 johdinta) vaan nimen omaan instrumenteille tarkoitettua piuhaa (2 johdinta). Itselläni oli pari Cordialin mikkipiuhasta kasattua Neutrik-liittimillä varustettua plugi-plugipiuhaa, jotka toiimivat kyllä hyvin, mutta piuhan vähäinenkin liikuttelu sai vahvistimessa aikaan häiritsevää rahinaa aina kun kitarasta oli volume auki. Vaihdoin piuhan Cordialin instrumenttipiuhaan ja ongelma katosi. Ilmeisesti syynä oli mikkipiuhan kolmas johdin, joka ei ollut kummastakaan päästä kiinni. Tai sitten mikkikaapelin johtimet ovat laadultaan (tai joiltain sähköisiltä ominaisuuksiltaan) erilaisia kuin istrumenttikaapelin vastaavat. Viisaammat tietävät minua paremmin. Neutrikin liittimet ovat hyviä. Kolvaaminen ei voi olla vaikeaa, jos minäkin saan tehtyä ihan toimivia piuhoja. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
DJ Lattialuukkukoira 23.07.2004 14:31:12 | |
---|
Tällä hetkellä käytän Fenderin Vintage Voltage-piuhaa. Pääasiallisena valintakriteerinä oli ulkonäkö :-) Edellistä piuhaa käytin n. 5 vuotta, eikä se ole rikki vieläkään. Ja se oli halpispiuha, hassun näköinen kultakimalteinen, mutta kuitenkin halpis! En myöskään joutunut kertaakaan korjaamaan sitä. Nyt se on varalla, "eläkkeellä". Ah, samixii!!11! Mulla on musta-valko Fenderin Vintage Voltage, mutta kyllä niissä nyt piuha-asteikolla aika paljon sai maksaa. Ja jotenkin elän siinä uskossa että siitä lähtee vintage-äänet. Roots, Rock, Reggae! |
poppamies 23.07.2004 14:38:14 | |
---|
... _ÄLÄ_ käytä mikkipiuhaa (3 johdinta) vaan nimen omaan instrumenteille tarkoitettua piuhaa (2 johdinta). Itselläni oli pari Cordialin mikkipiuhasta kasattua Neutrik-liittimillä varustettua plugi-plugipiuhaa, jotka toiimivat kyllä hyvin, mutta piuhan vähäinenkin liikuttelu sai vahvistimessa aikaan häiritsevää rahinaa aina kun kitarasta oli volume auki... Miten olit juottanut ne johdot? Molemmatko keskikarvat yhteen, vaiko toisen karvan sukan kanss yhteen? "G-strings are for strippers" |
Jucciz 23.07.2004 14:41:15 | |
---|
Miten olit juottanut ne johdot? Molemmatko keskikarvat yhteen, vaiko toisen karvan sukan kanss yhteen? Ostin valmiiksi juotettuna, yksi johdin kokonaan kytkemättä, eli molemmista päistä irti. Arvelen syyn olleenkin juuri tässä. Instrumenttipiuha on ainakin "varman päälle" kun ei ole ylimääräisiä johtimia hämämässä. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Imper 23.07.2004 14:44:31 (muokattu 23.07.2004 14:46:10) | |
---|
Everyone is a per-son |