Aihe: apua uuden vahvarin ostoon..!
1
kikle
22.07.2004 15:15:34
Olen ostamassa uutta basso vahvistinta ja kysymys on tällainen:
uskaltaako ostaa vahvistinta ns. kuulopuheiden (mitä on esim. täältä keskusteluista lukenut ym..) perusteella. Minulla kun ei ole vertailua/kokemuksia kun tuosta vanhasta peaveyn combosta. Liikkeessä olen muutamaa vahvaria käynyt soittelemassa mutta eihän siellä tällainen "harjaantumaton" basistinalku osaa niistä saundeista sanoa muutakun että hyvältä kuulostaa kaikki -tohon omaani verrattuna.
(hintaluokka on n.1000e ja pitäisi kunnon vahvistin saada jolla pärjää pitempääkin ja kummasti tekisi kovin mieli nimenomaan nuppi-kaappi yhdistelmää.. Ashdownia olen siis juttujen perusteella meinannut: ABM 300 evo+MAG 410T (?) -ei kyllä ihan alle tonnin taida saada..)
Vaffarin tulisi olla hyvä moneen musiikkiin vaikka tuota rokkia lähinnä soitellaankin. Ehdotuksiakin otetaan vastaan!
M.Hanski
22.07.2004 15:20:02
Torillahan on MAG-sarjaa myynnissä: C115-200-kombo ja 210T-kaappi hintaan 750 e.
Se pittee tietee!
balzary
22.07.2004 15:21:15

hyviä vahvareita on niin monenlaisia, ja tolla rahalla (varsinkin käytettynä) saat jo vaikka mitä. mitä musiikkityyliä meinasit?

ja ota joku kauppaan mukaan joka hommista tietää, turha noita on itekseen pähkäillä jos on epävarma. mutta lopullinen päätös on kuitenkin sun oma. käy kaupassa testaamassa useamman kerran ja pidä välillä mietinnälle pyhitetty välipäivä :)
Soitan, siis olen.
poppamies
22.07.2004 15:27:10

... käy kaupassa testaamassa useamman kerran ja pidä välillä mietinnälle pyhitetty välipäivä :)

Niin, ja parhaimmassa tapauksessa saat vielä viedä sen vahvistimen kotiin kokeiltavaksi. Ei sen pitäisi olla mikään ongelma jos luottamus pelaa ja jos kyseessä on (tuleva) toimiva asiakas-suhde. Itse olen saanut kaikenlaista tavaraa kokeiltavaksi aina keikoille asti.
"G-strings are for strippers"
novo
22.07.2004 17:19:25
ja jos rahaa on tonnin verran niin kyllä harkitsisin ihan rauhassa ja tarkkaan...itse onneksi tiedän, että jos olis noin paljon rahaa irroittaa niin ampegin hommaisin välittömästi..eli malttia sanoisin mie jos et ole kovin varma mitä haluat etkä ole niin pro.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Johannes_t
22.07.2004 19:29:30

etkä ole niin pro.

Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa?
Mortus
22.07.2004 22:23:32

Tuohon Ashdownin MAG250 4*10 comboon olen itse tyytyväinen.
Maksoi uutena 850 ecua Tampereella..
novo
22.07.2004 22:33:46
Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa?

jos kaveri sanoo olevansa tällainen "harjaantumaton" basistinalku niin hän tuskin on silloin kovin pro(fessionaali) eli ei välttämättä ole kovinkaan selvillä siitä mitä on etsimässä ym...pitääkö miun jotain yhtä typerää sanankäännettä alkaa selittämään?
Johannes_t
23.07.2004 09:14:30

pitääkö miun jotain yhtä typerää sanankäännettä alkaa selittämään?

Ei toki :D

Mutta oma sisälukutaidoton (?) pääni liitti tuosta kirjoituksestasi yhteen sanat "Ampeg" ja "pro", tuottaen tuloksen: "Kannattaa ostaa Ampeg, paitsi jos et o pro."

Mutta tulipahan yksi typerä sanankäänne selitettyä.
novo
23.07.2004 12:07:21
Ei toki :D

Mutta oma sisälukutaidoton (?) pääni liitti tuosta kirjoituksestasi yhteen sanat "Ampeg" ja "pro", tuottaen tuloksen: "Kannattaa ostaa Ampeg, paitsi jos et o pro."

Mutta tulipahan yksi typerä sanankäänne selitettyä.

je :D no mie en oo mikään kummonen basisti mutta tiedän mitä haluan ja juurikin korva on vaan mieltynyt ampegiin, siksipä mainitsin sen...totta muuten kun aikaisempi kirjoittaja mainitsi, että mitn isompaa settiä ampegia ei kyllä tonnilla saa mutta mie kelpuuttaisin kyllä combon.
kikle
24.07.2004 15:00:35
Eli selvennystä:
basistinalkuna pidän yhä itseäni, mutta on tässä sentään soitettu kolmisen vuotta 2 eri (myös eri tyylisessä) bändissä, eli kyllä jo vähän on mielikuvaa miltä pitäisi kuulostaa.

Ja tuo 1000e tarkoitti nyt lähinnä sitä, että rahan (ainakaan tohon n.1000 asti) ei pitäisi olla esteenä, vaan "sillon kun ostetaan niin ostetaan kunnon peli". Köyhällä kun ei ole varaa halpaan -vai miten se meni.. Kodin irtaimistoa on jo laitettu myyntiin että nuo rahat saadaan kokoon. Toki käytettyjä kärkyn ja mahd. halvalla kuitenkin yritän päästä.

Olenkin ajatellut, että hommaisi nyt ainakin kunnon nupin. Kaappeja voisi sitten lisäillä/vaihdella tarpeen/rahatilanteen mukaan. Siitä tuo nuppi+kaappi.

Mutta kyse on tosiaan siitä ettei kokemusta ole noista vahvistimista ja niitä kun on jokunen tarjolla niin aika vaikeaa on valinta (ja edes päästä testaamaan kaikkia kiinnostavia merkkejä).
HC-Audio
26.07.2004 23:16:09

je :D no mie en oo mikään kummonen basisti mutta tiedän mitä haluan ja juurikin korva on vaan mieltynyt ampegiin, siksipä mainitsin sen...totta muuten kun aikaisempi kirjoittaja mainitsi, että mitn isompaa settiä ampegia ei kyllä tonnilla saa mutta mie kelpuuttaisin kyllä combon.

Tätä mä oon monesti sanonu että halvalla ei saa hyvää ampegia. ite olin tossa alkuvuodesta just saman kysymyksen edessä ku tää kirjottaja..

Testailin Fenderin bassman 400w 2x10 komboa joka tuntu mun käteen vähä liian hifiltä.. Sitte Helsinkiin ttestaamaan Ampegin Ba-210, jossa oli todella munaton saundi eikä tehotkaan olis riittäny.

NO sitte tein radikaalin päätöksen sen perusteella mitä olin Ashdownin MAG-sarjaa testannu joka oli miellyttäny ja ajattelin notta eihän ABM sarja nyt voi huonompikaan olla ja tilasin tänne Pohjanmaalle Ashdownin ABM-1x15-325w kombon ja siinä se oli. Paras saundi mitä oon ikinä testannu. Ei tarvinnu kauaa miettiä että ostanko poies.. Taisin 1100e maksaa

Suosittelen todellakin lämpimästi tätä ABM sarjaa, ero MAG sarjaan on todella huomattava vaikkei sekään huono ole. Mielestäni tästä saa ruuvattua erittäin vintagesaundin tyyliin ampeg ja erittäin hyvän peukkusaundin ja muun hifistelyn jos sille päälle sattuu.

Mutta rokkikone tämä on ehdottomasti, joten jos tällaisen ostat rokkia varten niin voin taata ettet tule pettymään..

On muuten vanhoja keskustelujaki just tästä aiheesta, voin niitä ettiä kohta.
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)