Humisee päässä, humisee jo niin perkeleesti että en oo enää varma onko se tinnitusta vai mitä? Ei oo mitään selkeetä ääntä mikä kuuluisi, niin ku joskus alkaa soimaan, ei mitään semmosta..mutta niin perkeleenmoinen humina keskellä hiljaisuutta. Onko muilla samankaltaisia vaivoja? AAARGHhhh! Ihminen kylvää, Saatana korjaa |
GuitarMonster 22.07.2004 18:56:39 (muokattu 22.07.2004 18:57:19) | |
---|
Luulempa että kyseessä on tinnitus. Valitan, sen kanssa on vain opittava elämään. KARU TOTUUS!!! EDIT: mulla nukkumaanmennessä kuuluu korvissa semmonen (ihan siedettävä) iiiiiiiiiiiiiii........ |
Stain 22.07.2004 19:49:57 | |
---|
Korvatulpat on hyvä keksintö. Time is never time at all
you can never ever leave
without leaving a piece of youth |
Super-Jari 22.07.2004 19:59:18 | |
---|
Korvatulpat on hyvä keksintö. Kitaran jälkeen paras. |
Hytne 22.07.2004 20:09:55 | |
---|
Korvatulpat on hyvä keksintö. Tosin jos korvissa soi, ne vain pahentavat tilannetta. Ainakin minulla. Deere on kone, muut on leluja! |
Stain 22.07.2004 20:11:34 | |
---|
Tosin jos korvissa soi, ne vain pahentavat tilannetta. Ainakin minulla. Niin.. no luulisin että jos tulppia käyttää aina kovalla volalla soitettaessa niin ei pitäisi olla tinnityksestä haittaa. Tosin korvat saattavat mennä lukkoon eikä sekään ole mukavaa. Time is never time at all
you can never ever leave
without leaving a piece of youth |
Hytne 22.07.2004 20:33:32 | |
---|
Niin.. no luulisin että jos tulppia käyttää aina kovalla volalla soitettaessa niin ei pitäisi olla tinnityksestä haittaa. Tosin korvat saattavat mennä lukkoon eikä sekään ole mukavaa. Niin no näin. Meinasin jos joku tarkoitti nukkuessa. Ei nuo tulpat soitettaessa haittaa vaikka korvissa soisikin. Jos kovin hiljaista on niin silloin tulpista haittaa on. Deere on kone, muut on leluja! |
Schnowotski 22.07.2004 22:26:30 (muokattu 22.07.2004 22:26:50) | |
---|
mulla nukkumaanmennessä kuuluu korvissa semmonen (ihan siedettävä) iiiiiiiiiiiiiii........ Kyllähän nuo korvat melko komeasti öiseen aikaan soivat. Varmaan aika yleistä? Tai ainakin luulisin näin. Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua |
Hytne 22.07.2004 22:32:00 | |
---|
Kyllähän nuo korvat melko komeasti öiseen aikaan soivat. Varmaan aika yleistä? Tai ainakin luulisin näin. En nyt tiedä. Meikäläisellä kyllä tinnittää korvat koko ajan. Joskus huomaa jopa melussa. Deere on kone, muut on leluja! |
Lord of the strings 22.07.2004 22:54:03 | |
---|
Ootko varma ettei kuulu kun veri kiertää korvissa. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
Deg 23.07.2004 01:47:52 | |
---|
Kyllähän nuo korvat melko komeasti öiseen aikaan soivat. Varmaan aika yleistä? Tai ainakin luulisin näin. Kannattiko ne noin nuorena jo pilata? Minulla ei soi. Sexual Chocolate, Baby!! IHKK #11 |
Listen 23.07.2004 11:05:01 | |
---|
Muutama vuosi sitten omat korvat tahtoivat toisinaan humista. Soitin useassa bändissä ja olin jo pitkään käyttänyt korvatulppia (EAR:it on muuten ihan hyvät kun pistää keskeltä kahtia), eli korvissa vinkumista ei onneksi tullut. Ei siinä auttanut kuin toivoa, ettei olisi lähiaikoina bänditreenejä. Kyllä se sitten ajan ja kaiken kovempiäänisen välttelyn kanssa taisi mennä ohi. Tulppien pito treeneissä kyllä kannattaa, antaa toisten kuittailla tamponeista korvissa. Pääasia ettei itselle tule tinnitus, se ei ole hauskaa vuosien mittaan. "Hän oli loistava imitoija, joka piristi monia juhlia matkimalla Hitleriä ja Stalinia." -Englantilaisessa lehdessä julkaistusta muistokirjoituksesta. |
superfly 23.07.2004 11:07:40 | |
---|
Paras keino ratkaista nämä ongelmat on pitää treenivolume riittävän hiljaisena. Kyllä se onnistuu pienellä treenillä kiukkusemmaltakin rumpalilta. Itse ainakaan pysty tulpat päässä soittamaan mitään. Hiljaisen treenivolumen etuna on myös se, että soitosta saa paljon paremmin selvää kuin kaikki vermeet yhdellätoista. |
GuitarMonster 23.07.2004 11:27:54 (muokattu 23.07.2004 11:28:32) | |
---|
Kyllähän nuo korvat melko komeasti öiseen aikaan soivat. Varmaan aika yleistä? Tai ainakin luulisin näin. On se vissiin muusikoilla/musiikin harrastajilla aika yleistä. |
GuitarMonster 23.07.2004 11:30:01 | |
---|
Ootko varma ettei kuulu kun veri kiertää korvissa. Voihan se näinkin olla. Ehkä? |
Pitkavirta 23.07.2004 11:30:44 | |
---|
Humisee päässä, humisee jo niin perkeleesti että en oo enää varma onko se tinnitusta vai mitä? Ei oo mitään selkeetä ääntä mikä kuuluisi, niin ku joskus alkaa soimaan, ei mitään semmosta..mutta niin perkeleenmoinen humina keskellä hiljaisuutta. Onko muilla samankaltaisia vaivoja? AAARGHhhh! onko kauan humissut? mulla ainakin humisee korvat jos oon kipee, kuumetta/korvatulehdus.. ei varmaan liity aiheeseen hevon vittua. muuten ei korvat soi. |
Jormaz 23.07.2004 11:37:42 | |
---|
Tulppien pito treeneissä kyllä kannattaa, antaa toisten kuittailla tamponeista korvissa. Mä pidän Peltoreita päässä aina treeneissä. Saa huomauttaa jos jotakuta häiritsee, mä en vois vähempää välittää. Tärkeintä on oma kuulo. Mä en voisi bändin kanssa soittaa ilman suojausta muuten kuin akustisesti, sen verran hyvänä on tainnut kuulo pysyä. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Karlsson 23.07.2004 11:48:18 | |
---|
Voihan se näinkin olla. Ehkä? Legenda säveltäjä John Cagesta ja kappaleen 4´33 -idean synnystä: Hän kävi tutustumassa jonkun tutkimuslaitoksen "hiljaiseen huoneeseen", eli täysin kaijuttomaan äänieristettyyn koppiin jossa esim. tutkitaan kaijuttimien toistokäyriä. Vaikka tilassa ei pitäisi siis kuulua mitään ääntä ulkopuolelta ja sisäpuolella ei ollut kuin Cage, joka ei kuitenkaan paikoillaan seistessaan tuottanut mitään ääntä nähätävästi, hän saattoi kuulla kaksi ääntä. Korkean ja matalan. Laitoksen tutkija valisti, että matala ääni syntyy siitä kun veri kiertää suonistossa ja korkea taas hermoston toiminnasta. Näin ollen Cage kekkas että ympäristö tuottaa aina jotain ääntä ja sitä sitten voisi kuunnella kappaleessa jota ei soita kukaan. Itse olen havainnut varsinkin tuon verenkierron äänen monasti. Tosin se on usein pulssimaista eli menee sydämen sykkeen mukana. Muistan joskus ihmetelleen lehtien haravoimista muistuttavaa ääntä, vaikka on talvi, tai olen paikassa johon sen ei niin selvästi pitäisi kuulua. Verihän se vaan korvassa pauhaa, siinä selitys. Toinen kuultava jyrinä on joku migreeniin liittyvä, mutta sen yhteydessä on varmaankin voimakasta päänsärkyä. Tyttöystäväni kärsii tälläisestä. Yes ma´am, you can call me Sam! |
Chrissie 23.07.2004 12:02:45 | |
---|
Tinnitus on kyllä ikävä asia. Menee hermo siihen, kun joskus harvoin esim. baari-illan jälkeen korvat soivat, mutta Luojan kiitos muuten olen säästynyt vielä tältä vaivalta. Suosittelen hermojen hallintaa. Tinnitusta ei voi parantaa muuta kuin kuuroutumalla. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta. |
Chemo 23.07.2004 12:19:27 | |
---|
Itse olen havainnut varsinkin tuon verenkierron äänen monasti. Sama - jestas että aikonaan säikähdin että nythän mulla on alkaneet korvat tinnittää. Onneksi ei ollut, eikä ole vielä tänä päivänäkään. Ramalamadingdong. |