Aihe: DW5000 tuplapedaalien välitangon nivelien klappi!
1
käreyndanni
22.07.2004 11:09:11
Onko muilla ollut kokemuksia DW5000 tuplapedaaleista ja lähinnä siitä, että välitanko, joka yhdistää pedaalit on alkananut klappaamaan niveleistä? Suoraan sanottuna --ttaa, kun välitangon nivelet ei meinaa kestää ja Fazerilta niitä saa huokeaan 150 euron hintaan ja ne ovat jo uutena vähän löysän tuntuiset. Itse olen uusinut välitangon kerran, mutta tuo hinta on kyllä vähän suolainen. Muuten pedaalit ovat kyllä hyvät. Onko joku keksinyt mitään millä sellaisen välitangon nivelen voisi korjata esim. jotain ainetta tiivistämään sitä sillä tavalla, että se ei kuitenkaan vaikuttaisi haitallisesti nivelen liikkeeseen?
Buusteri
22.07.2004 12:03:26

Itsellä on käynyt juuri samoin. Pedaalin välitangon nivelet ovat nyt 5 vuoden soiton jälkeen täydellisen p*skana. Uutta olen juuri hommailemassa, mutta tämäkin meinaa kusta kun eivät musamaailmassa vastaa sähköpostiin. Sellaista olen miettinyt, että kun sen uuden tangon joskus saan jopa itselleni, niin aion rasvata sen aina kun kämpille menen.
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
Kure
22.07.2004 12:16:46
Sama ongelma tuntus olevan myös muissa merkeissä. Itselläni on Gibraltarin tuoteperheen kanssa samoja vaikeuksia ollut. Jopa niin, että nivelessä oleva yhdistystappi on murtunut. Silloin korjasin alumiinihitsillä sen tapin ja vähän väljyys lähti, mutta sitten lopulta petti koko nivel ja piti hommata uusi. Nyt sen ongelman asettelulla korvannut, mutta itse väljyys tulee pikkuhiljaa myös tähän nykyiseeni...
WyW
22.07.2004 12:45:13

Jossain olisin nähnyt mainintaa, että joku olisi lyönyt toisen valmistajan tankoa tuohon pedaaleitten väliin. Olisiko ollut Tamaa tai Axista. Mene ja tiedä. Taisi olla unta.
Pööp.
käreyndanni
22.07.2004 12:45:37
Itsellä on käynyt juuri samoin. Pedaalin välitangon nivelet ovat nyt 5 vuoden soiton jälkeen täydellisen p*skana. Uutta olen juuri hommailemassa, mutta tämäkin meinaa kusta kun eivät musamaailmassa vastaa sähköpostiin. Sellaista olen miettinyt, että kun sen uuden tangon joskus saan jopa itselleni, niin aion rasvata sen aina kun kämpille menen.

Olen aika ajoin rasvannut nivelet huolella, mutta klappia on siitä huolimatta syntynyt ja se on musta DW:n puolelta huono juttu, että kun tyyppäilin Fazerilla useampia välitankoja, ne eivät olleet uutenakaan "täydellisiä" eli klappia löytyi jo uudesta. Pitäisi laittaa DW:lle --tuilu postia, että kehittäisivät jonkun paremman systeemin sille. Pedaalien saranat kun on alkanut löystymään, niin ne saa kuin uuden veroisiksi kiristämällä ruuveja. En tiedä onko Axiskseissa välitanko minkälainen? Oon miettinyt sellaistenkin hankintaan, mutta pitäisi saada tyypätä niitä kunnolla, koska ne ovat kuulemma aika oudon tuntuiset.
lkx
22.07.2004 13:27:52

Uutta olen juuri hommailemassa, mutta tämäkin meinaa kusta kun eivät musamaailmassa vastaa sähköpostiin.

Kannattaa ihan kylmästi vaikka soittaa sinne.

Rautamadon kanssa ei tuommoisia ongelmia ole ollut. Jotain ongelmia sen akselin kanssa oli, kun sen hommasin, mutta meni takuuseen - oli vissiin jossain ruuvissa kierteet sökönä tai jotain.

Kannattaa puhdistaa ja voidella pedaalia (oli mikä hyvänsä) melko usein. Omani rupes kitiseen slavepuolelta, eikä nivelet liikkunu kunnolla kun tarkemmin tarkastelin. Kävin sitten kaikki läpi himassa ja voitelin sekä CRC:llä että ompelukoneöljyllä ja nyt pelittää taas kuin uusi.

Pitäs "huoltaa" oikeestaan koko settiä huomattavasti useemmin, mutta kun se on siellä reenikämpällä, niin ei viitsi...
There is no spoon...
Buusteri
22.07.2004 13:50:28

Kyllä noita välitankoja on tullut kirottua mutta ainoa hyvä ratkaisu ongelmaan on kahden basarin hankkiminen sinkkuspeduilla.

Näinhän se loppujen lopuksi on. Noista DW:n tuplistahan saisi jopa rakennettua 2 singelä, mutta toinen juttu sitten onkin, että mistä hommata suht halvalla toinen recording custom bassari..
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
U-rip
22.07.2004 14:14:38
Axiksen välitanko käy käsittääkseni lähes kaikkiin tuplapedaaleihin.
Ostin itse juuri uuden T-Kaupasta kun vanha korkkas...
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
käreyndanni
22.07.2004 14:22:07
Axiksen välitanko käy käsittääkseni lähes kaikkiin tuplapedaaleihin.
Ostin itse juuri uuden T-Kaupasta kun vanha korkkas...

Minkä hintainen kyseinen välitanko on? Ja ostitko sen Axikseihin vai DW5000:iin? Onko välitangon nivelessä, jonkin sortin kiristysmekanismi vai onko se "pultattu" kiinni, niinkuin DW:ssä on?
Paas
22.07.2004 15:42:34
Näinhän se loppujen lopuksi on. Noista DW:n tuplistahan saisi jopa rakennettua 2 singelä, mutta toinen juttu sitten onkin, että mistä hommata suht halvalla toinen recording custom bassari..

No jos tuo sinun välitanko on jo kestänyt 5 vuotta niin kannattaisi varmaan hommata uusi välitanko. Ne pedaalit on sen verran laadukkaat että kannattaa kyllä ehdottomasti uusia se välitanko(mikäli pedaalit ovat muuten hyvässä kuosissa).
5 vuoden ikä välitangolle on minusta aika pitkä aika. Ottaen huomioon kuinka kulutusaltis osa on kyseessä. Joten on nuo dw:n välitangot ihan hyviä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)