Aihe: Miellyttävin musiikkilehti?
1 2 3
Aminohappo
07.07.2004 20:46:52
Soundin ostan joskus kotia.
All my life I've been searching for something Something never comes never leads to nothing
Tupuna
08.07.2004 13:25:26
Rumbahan on rock-musikiin ajankohtaislehti, joka ei käsittele musiikin soittamista muusikon näkökulmasta vaan sen kuuntelua kuluttajan näkökulmasta. Siis lähinnä J. Pekka Mäkelän kunniakasta, mutta edesmennyttä palstaa lukuunottamatta. Niinpä kirjoittajien soittotaidoilla ei ole niin minkäänlaista merkistystä.

Totta.

Mielestäni on toisaalta toisarvoista lähteä ruotimaan Rumban tyylisissä lehdissä pelkkien biisien harmonisia rakenteita, jos koko rockmusiikkikulttuurissa olevat ja soittelevat ihmiset eivät edes itse juurikaan mieti tällaisia asioita biisejä tehdessään. Sillä voi taas olla rockkulttuurissa ja sen arvioinnissa suurempaa merkitystä, että "on haluttu kuulostaa The Whon ja The Kinksin risteytykseltä" kuin sillä, että millä skaalalla kitarasoolo on tällä kertaa soitettu. Olen sitä mieltä, että Rumban toimittajilta löytyy asiantuntijakykyä siinä määrin, että he pystyvät erottelemaan vaikutteita ja etsimään yhteneväisyyksiä toisiin bändeihin/tyyleihin/juttuihin (ja tämä taito ei synny koulunpenkillä, vaan lähinnä rockkulttuurissa sisällä olemisella ja omalla rockkulttuurin ja kuuntelemisen harrastamisella). Rockia arvioitaessa emme siis voi pelata esim. länsimaisen taidemusiikin analyysin ehdoilla, koska genren sisäiset säännöt ovat aivan erilaiset. Aivan sama, kuin haarukkaa käytäisiin analysoimaan galantin sisustusarkkitehtuurin sääntöjen mukaisesti. Tämä on siis minun mielipiteeni!
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! PS: Älkää ihmetelkö jos en kirjoittele kesän aikana. Olen muualla, säännöllisen netin ulottumattomissa. Syksyllä taasen! 8)
Feggy
08.07.2004 14:31:45

Totta.

Mielestäni on toisaalta toisarvoista lähteä ruotimaan Rumban tyylisissä lehdissä pelkkien biisien harmonisia rakenteita, jos koko rockmusiikkikulttuurissa olevat ja soittelevat ihmiset eivät edes itse juurikaan mieti tällaisia asioita biisejä tehdessään. Sillä voi taas olla rockkulttuurissa ja sen arvioinnissa suurempaa merkitystä, että "on haluttu kuulostaa The Whon ja The Kinksin risteytykseltä" kuin sillä, että millä skaalalla kitarasoolo on tällä kertaa soitettu. Olen sitä mieltä, että Rumban toimittajilta löytyy asiantuntijakykyä siinä määrin, että he pystyvät erottelemaan vaikutteita ja etsimään yhteneväisyyksiä toisiin bändeihin/tyyleihin/juttuihin (ja tämä taito ei synny koulunpenkillä, vaan lähinnä rockkulttuurissa sisällä olemisella ja omalla rockkulttuurin ja kuuntelemisen harrastamisella). Rockia arvioitaessa emme siis voi pelata esim. länsimaisen taidemusiikin analyysin ehdoilla, koska genren sisäiset säännöt ovat aivan erilaiset. Aivan sama, kuin haarukkaa käytäisiin analysoimaan galantin sisustusarkkitehtuurin sääntöjen mukaisesti. Tämä on siis minun mielipiteeni!

Tismalleen samaa mieltä. Olkoon erikseen "muusikkolehdet", joissa mietitään musiikin soittamista. Toki kohderyhmät ovat osin yhteneviä, joten laiteuutuuksia voi esitellä yleislehdissäkin (kuten esim. Kivi Suessa). Mutta, kuten tässäkin nähtiin, monet Mnettiläiset suosivat esim. rytmiä, riffiä ja Guitar worldia, jotka ovat ensisijaisesti muusikkolehtiä.
Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää.
meiju
08.07.2004 20:57:45
No soundi on tosi hyvä, harmi että tilaus loppuu kohta...
Ja Piina Jatkuu...
makoskela
09.07.2004 10:31:12
Guitarist, Guitar Player ja ajoittain Riffi. Siinäpä ne suosikit.
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
saturnzreturn
15.07.2004 10:05:51
jossain vaiheessa luulin ettei suomessa enään ole yhtään kunnollista musiikkilehteä, kun se soundikin meni semmoseks mistä tässä nyt on puhuttu..

mutta sitten tajusin että onhan meillä rytmi. todella laadukas lehti josta oppii paljon uutta ja muutenkin kiinnostavia artikkeleita, arvosteluja..
my wallet's fat and so is my head
Wiitala
18.07.2004 21:45:59
Friiti. Piste.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Kapane
18.07.2004 21:59:15

Rumba on järkyttävä indie-paskalehti, jonka toimittajien suosikit korreloivat suoraan soittotaidon vähyyteen!

siellä on semmonen meininki, että levyjä ei arvostella niiden hyvyyden perusteella, vaan sen perusteella, onko nyt muotia kuunnella jotakin tiettyä tyyliä.
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 Britneyn Playboy kuvat!

2541
18.07.2004 22:12:49

Kotimaisista lähinnä Rumba ja joskus Rytmi. Soundi oli loistava lehti aikoinaan, varsinkin kun Waldemar Wallenius oli mukana. Samoin myös Soundin edeltäjä Musa.

Ulkomaisista Mojo ja Uncut.
Feggy
18.07.2004 22:27:28 (muokattu 18.07.2004 22:37:43)

Rumba on järkyttävä indie-paskalehti, jonka toimittajien suosikit korreloivat suoraan soittotaidon vähyyteen!

siellä on semmonen meininki, että levyjä ei arvostella niiden hyvyyden perusteella, vaan sen perusteella, onko nyt muotia kuunnella jotakin tiettyä tyyliä.

Ihanko totta? Mistä noin päättelet? Rumba on rockin ajankohtaislehti, jossa palstatilaa saavat eniten uudet bändit. Mutta ei minun mielestäni levy-arvosteluissa muoti sanele, vaan levyt. Jos toimittajat ovat innoissaan jostain uudesta bändistä (vaikka Hives tai Franz Ferdinand, se ei välttämättä tarkoita sitä, että niitä on muotia kuunnella, vaan sitä, että he ovat innoissaan kyseisistä levyistä. Kyllä ao. lehden toimittajat ovat olleet innoissaan esimerkiksi Eppu Normaalin kokoelmistakin.

Rumbaan ehkä hakeutuu toimittajia, jotka ovat keskimäärin enemmän innostuneita vaikka brittipopista kuin Genesiksestä ja jotka ovat ehkä enemmän suuntautuneita hiphopiin kuin heavyyn. Makuasia. Sopii minulle. Mutta silti minusta on turha inistä siitä, että lehti on huono, jos henk. kohtaisesti sen linja ei satu miellyttämään. En minäkään lue Hamaraa tai Kerrangia enkä sen puoleen Soundiakaan.
Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää.
salmivaara
19.07.2004 12:23:23

Mulla taas Rumbassa vituttaa se, että yleensä ruvetaan ihan väkisin dissaamaan noita ns. trendikkäitä bändejä (esmes Hellacopters ja Hives).
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Feggy
19.07.2004 13:05:59

Mulla taas Rumbassa vituttaa se, että yleensä ruvetaan ihan väkisin dissaamaan noita ns. trendikkäitä bändejä (esmes Hellacopters ja Hives).

En ole moista huomannut.
Henkeen ja Vereen
19.07.2004 13:36:07
Rytmi ja Soundi tulee kotiin kannetuna.
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
CaRRion__
22.07.2004 17:19:36
Soundia ja Sue.ta tulee luettua.
Ja niistä pidän.
Be somebody. Kill somebody. Have some fun. Kill another one
edha
22.07.2004 19:44:00
Soundia ja Infernoa lueskelen (tosin kirjastossa, mutta...)
Yli Jumala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)