Viceroy 28.06.2004 21:56:55 | |
---|
70- Luvun Priest on parasta Priestia. Sad Wings of Destiny ja Stained Class. Bändi on kyllä hauska tapaus, kun tarjolla on raa'asti jaoteltuna kolmenlaista materiaalia. 70-, 80- ja 90-lukujen tuotannolle löytyy fanaattisia diggareita. Jotkut, kuten minä, nauttivat kaikista yhtä paljon. Sanomattakin on selvää, että kaikki pitkäsoitot löytyy hyllystä, ja uusinhan ostetaan heti kun se ilmestyy :) Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
kupteri 28.06.2004 22:44:46 | |
---|
Bändi on kyllä hauska tapaus, kun tarjolla on raa'asti jaoteltuna kolmenlaista materiaalia. 70-, 80- ja 90-lukujen tuotannolle löytyy fanaattisia diggareita. Jotkut, kuten minä, nauttivat kaikista yhtä paljon. Aivan, ittekin tykkään melkein kaikista levyistä. Aina sieltä jotain mielenkiintoista löytyy joka aikakaudelta ja levyt itsessään ovat sopivia kokonaisuuksia. Hyvä vaan että on skaalaa seitkytluvun progemaisesta rockista, hevin murroksen kautta synakitaroihin, ja siitä taas tykytykypowerista raskaampiin vesiin :-) Sanomattakin on selvää, että kaikki pitkäsoitot löytyy hyllystä, ja uusinhan ostetaan heti kun se ilmestyy :) Sama homma :-) Ja vaikka Painkiller ehkä tähän astisesti paras lätty onkin, niin esim. Unleashed In The East live oli se josta Priest-harrastus lähtikin tosissaan käyntiin. Eka kuultu taisi olla Turbo. Kovat odotukset on siis mitä "maaginen trio" saa sävellettyä :-) |
Julmettu 28.06.2004 23:40:57 | |
---|
Painkiller ehdoton metal musiikin merkkipaalu. Muukin tuotanto varsin kelpo kamaa, mutta HE IS THE PAINKILLER! |
Krice 29.06.2004 01:31:30 | |
---|
Eli siis noin vakavastiottaen jätkät ovat tekemässä ns. klassista priest albumia. Toivottavasti pukkaavat jotain painkillerin sukuista levyä sitten markkinoille. Defenders of the faith on viimeisin klassinen Priest-levy, joten sen suuntaista tai vieläkin retrompaa voisivat sedät vääntää. |
Lord of the strings 29.06.2004 13:20:24 | |
---|
Priest on todella kova bändi! Tulisipa Suomeen uuden levyn myötä. British steel mielestäni paras albumi. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
Mr. Mustard 21.07.2004 23:21:48 | |
---|
70- Luvun Priest on parasta Priestia. Sad Wings of Destiny ja Stained Class. Noiden lisäksi Sin After Sin on loistava. Miksi kukaan ei koskaan mainitse tätä(kään) levyä? S.A.S on sekoitus, jossa kuulee Led Zeppelinin, Pink Floydin kaikuja. Myöhemmin Iron Maidenin soitossa ja soundissa on samoja vivahteita. "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
Umpihullu 22.07.2004 10:28:59 | |
---|
EDIT: Minä muuten en pidä roy z:n tuotantojäljestä. En tosin hirveän montaa todennäköisesti ole kuullutkaan, mutta silti. Olenko ainut? Et ole ainut, minä en pidä yhtään sen äijän tuotantojäljestä. Pistäkääpä huvikseen Roi Z:n levyt ja vaikkapa Rick Rubinin tuottamat levyt soimaan peräjälkeen. Mun mielestä noilla Halfordin levyilläkin oli aika kökköä tuotantojälkeä, ne rummutkin soi niinku kaupasta ostetut kurkkupurkit. Jotenki kuivan oloiset soundit siinä Cruciblessa. Sama jätkä kävi pilaamassa Bruce Dickinsonin levytkin. Pahoin pelkään että jätkä pääsee kämmäämään tuon tulevan Priestinkin. Miksi ihmeessä kaikki sitä niin diggaa, mikä sen tuotannossa on muka hyvää, perustelkaa? Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
Miksi ihmeessä kaikki sitä niin diggaa, mikä sen tuotannossa on muka hyvää, perustelkaa? Minusta ne RoyZ:n tuottamat levyt joita olen kuullut ovat olleet hyviä. Ehkä tämä on vaikuttanut näkemykseeni ukon tuottamistaidosta. |
kupteri 23.07.2004 03:16:00 | |
---|
Noiden lisäksi Sin After Sin on loistava. Miksi kukaan ei koskaan mainitse tätä(kään) levyä? S.A.S on sekoitus, jossa kuulee Led Zeppelinin, Pink Floydin kaikuja. Myöhemmin Iron Maidenin soitossa ja soundissa on samoja vivahteita. Itse asiassa juuri soi :-) Nimenomaan ihan erilaista kuin muu Priest-materiaali, enempi progeilevaa. On tossa muutama rokkausbiisi ja kaunis hidas. Noh, olihan sitä progea se Rocka Rollakin, mutta siellä oltiin vasta ihan aluillaan eikä kaverit tainnu ees tietää mitä siitä tulee :-) Erinomainen vertaus tuo sun esittämäsi. Maidenia en ole ajatellut, mutta se pitääkin aatella toisinpäin... |
PoLFus 23.07.2004 05:23:39 | |
---|
Onse priest vain jumalattoman kova bändi. Vieläkös scott travis soittaa rumpuja? "polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi |
Risto Mustalisä 23.07.2004 08:11:02 | |
---|
Itse asiassa juuri soi :-) Nimenomaan ihan erilaista kuin muu Priest-materiaali, enempi progeilevaa. On tossa muutama rokkausbiisi ja kaunis hidas. Joo SAS:ltä löytyy aika erilaista tavaraa kuin myöhemmiltä.Vaikka esim.Killing machine/Hell bent for leather -levyn Before the dawn on aika erilainen Priest -biisi sekin.Minusta bändin "suorin" levy on British Steel. Noh, olihan sitä progea se Rocka Rollakin, mutta siellä oltiin vasta ihan aluillaan eikä kaverit tainnu ees tietää mitä siitä tulee :-) Rocka Rolla on minusta aika selkeästi Sabbath/Zeppelin/Purple osaston jälkeläinen.Noista on siis kustakin otettu mukaan jotain.Yllättävän hyvä levy kuitenkin. Erinomainen vertaus tuo sun esittämäsi. Maidenia en ole ajatellut, mutta se pitääkin aatella toisinpäin... Kyllä Priest on ollut Maidenille vaikuttaja.Jonkinasteinen deja vu (vai bon voyage?) voi iskeä Maidenin kuuntelijoille myös Thin Lizzyn tuplakitarakuvioita kuunnellessa. Born to be wild! - paitsi kotona.. |
leather rebel 23.07.2004 11:11:31 | |
---|
Minä muuten en pidä roy z:n tuotantojäljestä. En tosin hirveän montaa todennäköisesti ole kuullutkaan, mutta silti. Olenko ainut? Et ole ainut. Turhan kuivaa ja hifiä menoa. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
lapio 23.07.2004 12:48:37 | |
---|
Vieläkös scott travis soittaa rumpuja? Soittaa. |
Aegis 23.07.2004 13:47:47 | |
---|
Kun ensimmäistä kertaa kuulin Halfordin Resurrection levyä, niin huomio kiinnittyi hetu juuri soundeihin. Rummut soivat todella luonnollisesti ja voimakkaasti ja kitarat möyrivät niin rapeasti että meinasi ilopissa päästä. Sen levyn soundeissa on Munaa. Äänimaailma on samalla jyhkeä ja kristallinkirkas. Muutamat Priest levyt kärsivät melkoisen tunkkaisesta soundista, mainittakoon vaikka Point of Entry, Screaming for Vengeance, Defenders of The Faith ja Painkiller. Levyillä on todella hyviä biisejä, eikä minua koskaan ole haitannut jos levyllä ei ole soundit viimeisen päälle, mutta kyllä minä Roy Z:n valitsisin seuraavan Priest levyn tuottamaan. Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta. |
ajomies63 23.07.2004 13:56:12 | |
---|
Onse priest vain jumalattoman kova bändi. Vieläkös scott travis soittaa rumpuja? Kyllähän se soittaa.Priestillä on ollut kautta aikojen kovia rumpaleita, lukuunottamatta tätä yhtä lapsiinsekaantujaa, Dave Hollandia.Travis soittaa käsittääkseni myös RacerX:ssä. Taitaa olla jonkinlainen terapiakokoonpano. Hieno rumpali. "If you don`t drive it , somebody is gonna drive it anyway." |
Risto Mustalisä 23.07.2004 15:07:02 | |
---|
Travis soittaa käsittääkseni myös RacerX:ssä. Taitaa olla jonkinlainen terapiakokoonpano. Hieno rumpali. Itse asiassa Racer X taitaa olla Traviksen alkuperäinen ja eka levyttänyt yhtye.Kitaraa tuossa bändissä soitti muistaakseni Paul Gilbert eli tämä Mr.Big -yhyteestä tuttu kaveri.Racer X levytti Mike Varneyn Shrapnel -levymerkille ja tuli esille 80 -luvulla kun Ynkyn jälkeen alkoi putkahdella tilukitaran taitajia. Näin muistelen. Born to be wild! - paitsi kotona.. |
lapio 23.07.2004 16:30:52 | |
---|
Priestillä on ollut kautta aikojen kovia rumpaleita, lukuunottamatta tätä yhtä lapsiinsekaantujaa, Dave Hollandia. Jotenkin Dave Hollandin rumpalointi kuitenkin istuu niihin klassisiin Priest levyihin ihan hyvin. Ja täytyy nostaa hattua sille, että ukko soittaa jotenkin niin vaikean näköisesti ja silti ihan kohtuullisen kuuloisesti. Katsokaapa esim. Priest liveä (mm. electric eye DVD:llä). |
yellow 23.07.2004 17:51:52 | |
---|
Kuulin just Priestin nykykiertueen bootleg-keikan ja on armotonta menoa. Rob laulaa paremmin kuin ikinä, kiljuminen on jäänyt vähemmälle ja melodisuus lisääntynyt. Tuonut biiseihin uusia ulottuvuuksia. Muuten soundimaailma on Painkiller-kiertueen tyyppistä. Mitä tulee rumpaleihin, niin minusta Dave Holland oli mies paikallaan. Muusikkona ei mitään valittamista, sääli että tumpeloi siviilissä noin pahasti. |
Bassfuke 23.07.2004 17:56:13 | |
---|
Tietääkö joku mistä tälläisiä bootleg-nauhoituksia saisi!? Hartaasti toivon että suomeen tulisivat, haluaisin nähdä. "Jokainen ihminen on laulun arvoinen.." |
Steelgod 26.07.2004 23:06:03 | |
---|
Priestillä on ollut kautta aikojen kovia rumpaleita, lukuunottamatta tätä yhtä lapsiinsekaantujaa, Dave Hollandia. Heh, olettekos kiinnittäneet huomiota hänen "Tanakkaan komppiin"? :) Sama etukeno koko Priest...liven ajan ja komppi on todellakin "Tanakka". "80´s aint coming back, lets celebrate for what´s left from it!" |