KoskPaavo 21.07.2004 23:00:24 | |
---|
Soittajaa ymmärtää vain soittajan koira. Soittaja selviää aina. |
ronkeli 21.07.2004 23:21:01 (muokattu 21.07.2004 23:22:10) | |
---|
Ymmärtääkö soittajat artisteja ? Artistit eivät ilmeisesti ainakaan ymmärrä soittajia. Siltä vaikutti ainakain eräällä T. Kansan keikalla tässä taannoin. Tapsa siirsi kitaristin lattialla olevaa poljinta/pedaalinta ( Mikä sen virallinen nimi sitten onkaan?) eteenpäin, jolloin johdot irtosivat siitä. No , kitaristi joutui sitten tietysti kyykkimään ja kiinnittelemään niitä johtoja takaisin ja se taas ei ollut T. Kansan mieleen, vaan viskasi kitaristin nuottikansion maahan. |
Sandy 21.07.2004 23:25:47 | |
---|
Soittajaa ymmärtää vain soittajan koira. Artistit eivät ilmeisesti ainakaan ymmärrä soittajia. Olin just kirjoittamassa tähän threadiin, että kyllä sellainen lämminhenkinen solistikin aika hyvin soittajaa "ymmärtää". Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Rantsu 21.07.2004 23:42:25 | |
---|
Siltä vaikutti ainakain eräällä T. Kansan keikalla tässä taannoin. Tapsa siirsi kitaristin lattialla olevaa poljinta/pedaalinta ( Mikä sen virallinen nimi sitten onkaan?) eteenpäin, jolloin johdot irtosivat siitä. No , kitaristi joutui sitten tietysti kyykkimään ja kiinnittelemään niitä johtoja takaisin ja se taas ei ollut T. Kansan mieleen, vaan viskasi kitaristin nuottikansion maahan. Tuntuu jotenkin hellyttävältä se, että maailmassa on asioita, jotka eivät muutu... Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |
Eddy 22.07.2004 00:19:53 | |
---|
Tuntuu jotenkin hellyttävältä se, että maailmassa on asioita, jotka eivät muutu... Hoho! Koskettelen soittimia... |
WanhaWetäjä 22.07.2004 00:53:40 | |
---|
Tuntuu jotenkin hellyttävältä se, että maailmassa on asioita, jotka eivät muutu... Jotenkin karun mystistä,että kyseinen artisti saa haalittua itselleen aina suht hyvän bändin...mun mielestä tota äijää pitäs ihan suomeksi sanottuna vetää turpaan(tunnustakaa,joku on kuitenkin sen jo tehnyt!!),vaikka en ite ole mikään väkivallan kannattaja,kenties jonkinsortin "herääminen"olis mahdollista tällä keinoin... Nimeni on Kansa ja Tapani tulette tuntemaan............... |
työläinen 22.07.2004 06:02:17 | |
---|
Soittajaa ymmärtää vain soittajan koira. Jut niin! Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen. |
pekkajau 22.07.2004 10:29:29 | |
---|
Jut niin! Koirat on kovia nuolemaan omaa persettään! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
isojussi 22.07.2004 12:10:44 | |
---|
No mulle on kyllä kolahtanut esim. Anneli Saariston laulanta ja laulut. Loiri on muuten saatanan kova. Jos joku osaa tulkita laulut, niinkuin pitää niin se on kyllä Vesku. Junnu oli muuten kanssa pahuksen herkkä tulkitasija, samoin Badding. Näistä pitäis monen nyky "artistin" ottaa mallia. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Rantsu 22.07.2004 12:13:02 | |
---|
SUOMESSA ei ole ammattitaitoista artistia :) Jos joku saa jonkun suomalaisen määinnästä fibat, suodaan se hänelle. Hei, IH... On sullekin kyllä Loiri kolahtanut, myönnä pois! :) Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. |
Sandy 22.07.2004 12:16:34 | |
---|
Näistä pitäis monen nyky "artistin" ottaa mallia. Mun mielestä on kyllä parempi ettei ota mallia kenestäkään vaan yrittää kehittää omaa juttua. Tällä hetkellä monet suomalaiset "huippu"artistit on niin nuoria, ettei minkäänlaista karismaa oo vielä ehtinyt kehittyä, eivätkä nämä todellakaan tiedä mikä se heidän oma juttunsa olisi. Pitää olla vähän elämää takana ennenkuin voi tulkita biisejä silleen, et joku muukin niistä saa jotain. Paitsi tietty turakaisille kelpaa vähän puolivillaisempikin versio. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
isojussi 22.07.2004 12:23:44 | |
---|
Mun mielestä on kyllä parempi ettei ota mallia kenestäkään vaan yrittää kehittää omaa juttua. Toki, mutta jostain ne asit pitää kuitenkin alunperin ammentaa. ...Pitää olla vähän elämää takana ennenkuin voi tulkita .... Just. Blues syntyy elämäkokemuksesta. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Irti Humpasta 22.07.2004 12:27:55 | |
---|
Hei, IH... On sullekin kyllä Loiri kolahtanut, myönnä pois! :) Loiria voi kutsua Ammattitaitoiseksi artistiksi.... omistaisipa hän hieman "kauniimman" soundin ja joissain tulkinnoissaan hieman pidättyisi, niin mälli tulisi punttiin, mutta nostetaan hattua hänelle. Olin jo unohtanut kyseisen herran.... |
Sandy 22.07.2004 12:29:11 | |
---|
Toki, mutta jostain ne asit pitää kuitenkin alunperin ammentaa. Juurikin näin. Itsekin olen kuunnellut varmaan vähän liikaa Lailaa kun alkaa muodostumaan jo sellainen viehko ässävika mikä oli Rouva Kinnusellakin. No, ei se mun mielestä ole mikään hyvä juttu kuitenkaan. Jotenkin, mulla on ainakin tuollainen vika, että alan tosi herkästi imitoimaan, eikä se ole mikään harkittu juttu vaan tulee jostain alitajunnasta. Just. Blues syntyy elämäkokemuksesta. Näin o. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
...Olin jo unohtanut kyseisen herran.... OHO! ;o) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
nopsa 22.07.2004 14:17:02 | |
---|
Mikäs äijä sä olet....juoppoja on ollut aina,varsinkin soittajissa/solisteissa,mä en ole juoppo,sekö sua vituttaa???Mä olen AINA hoitanut hommani kunnialla,toisin kuin eräät solistit... Onhan se toista kuitata keikasta 1000 € ja laulaa pari settiä...mä saan 100€ ja vedän 5-6 settiä,ja selvin päin... Lopuksi...ilmeisesti olet joku snadilainen finninokkarokkari,tai muuten vaan vähän kuspää? EDIT: ennen oli asiat mallillaan...solistit ja rumpalit saivat vähemmän liksaa kuin muu bändi,heidän hommansa kun oli sen verran helpompaa,ei tarvinnut soittaa... |
nopsa 22.07.2004 14:24:13 | |
---|
Mikäs äijä sä olet....juoppoja on ollut aina,varsinkin soittajissa/solisteissa,mä en ole juoppo,sekö sua vituttaa???Mä olen AINA hoitanut hommani kunnialla,toisin kuin eräät solistit... Onhan se toista kuitata keikasta 1000 € ja laulaa pari settiä...mä saan 100€ ja vedän 5-6 settiä,ja selvin päin... Lopuksi...ilmeisesti olet joku snadilainen finninokkarokkari,tai muuten vaan vähän kuspää? EDIT: ennen oli asiat mallillaan...solistit ja rumpalit saivat vähemmän liksaa kuin muu bändi,heidän hommansa kun oli sen verran helpompaa,ei tarvinnut soittaa... ww,sun kantsis kirjoittaa gradu aiheesta miten homma toimii(tietoa nåköjään löytyy)ja sun kysymyksiin vastaukset:olen snadi,on finnejä ja olen hieman kuspää. |
WanhaWetäjä 22.07.2004 17:35:24 | |
---|
ww,sun kantsis kirjoittaa gradu aiheesta miten homma toimii(tietoa nåköjään löytyy)ja sun kysymyksiin vastaukset:olen snadi,on finnejä ja olen hieman kuspää. Juu,vuosien saatossa kokemusta on tullut ainakin siitä miten asioita EI pitäisi hoitaa,kaikenmaailman juoppojen paskahousujen hyysääminen on aina vituttanut,menisivät HOITOON,vaan ei,sitä kekkuloidaan siimat sekaisin ympäri Suomea ja kansa hurraa,viimeisimpänä esimerkkinä tämä ex-mäkikotka,jolla on nyt kainalossaan ihan oikea Tampereen kotka...varsinainen petolintu...kukahan tostakin paletista kerää haulit???? No näitä "hyvä jätkä"-osastoja putkahtelee aina sillon tällön pinnalle,Irwin tais olla se eka mega-renttu... PS sori,mun piti sanomani tsadilainen,ite kun oon landelta niin meni vähän ketuille,mutta Clerasilpurkkia vaan auki ja hymyä huuleen,kyllä se sitten isompana helpottaa;-) |
clave 22.07.2004 19:38:41 | |
---|
Mä en tiedä mut en niin hirveesti digannut Loirin viimeisimmästä, jossa tulkitsi Junnu Vainiota. Loirihan on ammattimies näyttelijänä ja tulkitsijana mutta joku niissä biiseissä tökki. Toivottavasti Junnu ei käänny haudassaan. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
clave 22.07.2004 20:20:49 | |
---|
No näitä "hyvä jätkä"-osastoja putkahtelee aina sillon tällön pinnalle,Irwin tais olla se eka mega-renttu En näkisi että kyseessä on pelkästään negatiivinen ilmiö, toki soittamisen kannalta vähän kinkkinen. Mutta jos kokonaisuuden nimi onkin shou? Taitaa olla niin, että alkoholia ym tiluja ollaan käytetty molemmin puolin estradia maailman sivu. Muistaakseni Eugen Malmsten erääässä haastattelussa sanoi, että on parempi ottaa ennen keikkaa (kunnon) konkkahuikat ja saada siitä fiilistä (jos muuten ei ole) kuin olla lavalla niinkuin perseen läpi vedettynä. Onhan se niin, että jengi tulee myös jännäämään ja odottamaan/ todistamaan ns "skandaalia" artistien keikoille, artistien nimiä nyt mainitsematta. Muusikoita tietysti ekana jännittää saako "artistin" pystyyn vetämästä keikasta liksan. Kyuitenkin, kohtuus kaikessa:) "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |