Aihe: mistä piirustukset?
1 2 3
kreivitär69
18.07.2004 19:49:39

mistä löytäisi helposti piirrustukset bassoon? tarkoituksena olisi rakentaa lopputyöksi heavy/rock basso.. 6-5 kielinen..
luokse kauniin ristin luokse maan pyhän, verisillä käsilläsi joudut kaivamaan saastaisen hautasi jäät ilman ystäviä, kylmän mullan alle -by:me:-
Prowleri
19.07.2004 01:19:20
Tietyt soitinrakentajat myyvät piirustuksia, ja kirjastostakin saattaa tuurilla löytää. Kannattaa katsoa tuolta Soitinrakennus-alueelta, tai kysäistä jos ei muuten.

Jos artesaani olet niin suosittelisin silmäilemään esim. Warwickin ja Jens Ritterin bassoja, niistä saa hyvin vinkkejä näppärän rokkaavan tuotoksen muotoilussa. Kannattaa muistaa että bassodesignit ovat aika universaaleja, sama kaunis käsin rakennettu basso sopii käyttöön niin jatsissa, rokissa kuin metallissakin. Suosittelisin myös viimeistelynä harkitsemaan öljy/vahatyylistä, ja pintana erittäin suosittuja sekä näyttäviä ovat erinäiset puupinnat, spalted eli lahon kuvioima viimeisimpänä trendinä.

Jos taas olet jollekin muulle puolelle lopputyötä tekemässä etkä halua muotoiluun panostaa niin esim. klassisesta jazzbassosta saa helposti hevisovelluksen vaihtamalla toisen tai molemmat mikeistä humbuckereiksi.

PS. Kuten tekstistä voi ehkä päätellä, olen itsekin design-orientoitunut basisti ja seurannut useamman vuoden aika kattavasti bassomarkkinoita. Jos haluat keskustella kepukan muotoilusta niin pistä toki privaviestiä.
Eläkeläiset Euroviisuihin!
Wil-J
19.07.2004 11:52:47
Nykyisin myös muodissa on tuo ah niin kaunis singlecut muotoilu, jota suosittelen ehdottomasti!
kreivitär69
19.07.2004 17:48:56

Nykyisin myös muodissa on tuo ah niin kaunis singlecut muotoilu, jota suosittelen ehdottomasti!

nojaa... muoti just joo... ei kiitos!
luokse kauniin ristin luokse maan pyhän, verisillä käsilläsi joudut kaivamaan saastaisen hautasi jäät ilman ystäviä, kylmän mullan alle -by:me:-
Wil-J
19.07.2004 20:14:37
nojaa... muoti just joo... ei kiitos!

No ei se muoti siinä se mun pointti ollu vaan se muoto :D
kreivitär69
19.07.2004 23:44:16

No ei se muoti siinä se mun pointti ollu vaan se muoto :D

okei... mutta tajusin väri:) mä kyllä oon ajatellu ihan klassista... sitä pyöreetä...
Wil-J
21.07.2004 00:04:50
okei... mutta tajusin väri:) mä kyllä oon ajatellu ihan klassista... sitä pyöreetä...

Selvä peli. Tarkoittanet jazz tai presari mallista.
kreivitär69
21.07.2004 13:40:08

Selvä peli. Tarkoittanet jazz tai presari mallista.

juuh
Prowleri
21.07.2004 17:57:00
juuh

Älä ole tylsä, tyttö! :)

Miltäs puolen valmistut?
Basismi
22.07.2004 10:09:51
Miksi tehdä stanu -mallinen basso?

Kopsi tästä:
http://www.fodera.com/gallery/emperorII.htm

;)
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Wil-J
22.07.2004 11:43:32
Tästä hyviä inspiraation ja ideoiden lähteitä:

Conklin:

http://www.conklinguitars.com/facebass/6gallery/6lacemelt.html

ja tässä Nordstrandeja (erityisesti 5. ylhäältä on lähellä sydäntäni):

http://www.nordstrandguitars.com/gallery.htm
Karlsson
22.07.2004 11:48:29
Arrgh, silmät vuotaa verta!
Yes ma´am, you can call me Sam!
Karlsson
22.07.2004 12:15:42
Miksi?

Noitten putiikkipassojen vuoksi. Noh, eipähä tartte katella niitä ku on silmät jo ihan veren peitossa. Lähteeks tää punane väri vaatteista helposti?
Wil-J
22.07.2004 12:27:50
Mikäs noissa vikana on? Ettet vaan olisi taas näitä 4-kielisen Fenderin vannoutuneita kannattajia?
Incarnation
22.07.2004 12:29:09
Mikäs noissa vikana on? Ettet vaan olisi taas näitä 4-kielisen Fenderin vannoutuneita kannattajia?

Karmean näköisiä nuo joissa bodyn "yläpuoli" menee puoleen matkaan kaulaa.
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Karlsson
22.07.2004 12:33:25

No, en tiedä vannoutuneestä (okei, löytyy vintake presari ja uudempi 5-kielinen fenkku), mutta ei vaan noi tipahda. Mun mielestä rumia. Kyllähän tollasen vois tietty pistää vitriiniin somisteeksi, mutta käyttöpelinä? Ehei...
Wil-J
22.07.2004 12:38:48 (muokattu 22.07.2004 12:39:38)
Ok... Mulla atm on ainoastaan 4-kielinen Fender jazzari, mutta kyllä singlecut custom 6-kielinen himottaa aika vietävästi! ("Yläpuoli jatkuu puoleen kaulaan" = singlecut) Mun mielestä ne vaan on niin hienoja :)

Edit: Tais siis se hienous on se singlecut, mutta 6-kielinen on hankintalistan kärjessä joka tapauksessa...
Karlsson
22.07.2004 12:41:29
Ok... Mulla atm on ainoastaan 4-kielinen Fender jazzari, mutta kyllä singlecut custom 6-kielinen himottaa aika vietävästi! ("Yläpuoli jatkuu puoleen kaulaan" = singlecut) Mun mielestä ne vaan on niin hienoja :)

Jeah, kukin taaplaa tavallaan.

En ikuna ole oikein ymmärtänyt noita putiikkipassoja ja esmes Talkbassin meininkiä olen vähän kieroon katsonut. Esitellään toinen toistaan kalliimpia passoja joissa on nii hienoja puita, että näyttää kuin niiden päälle olis oksennettu...

Vintage-henkinen ja hieman kulahtanu ritsa on niinko se meitin juttu.
Prowleri
22.07.2004 12:50:09 (muokattu 22.07.2004 13:02:41)
Kyllähän tollasen vois tietty pistää vitriiniin somisteeksi, mutta käyttöpelinä? Ehei...

Tarkoitus onkin tehdä lopputyö ja joillakin aloilla ei pahaa tee jos tulos on näyttävä. Sitäpaitsi, kyllähän aika moni basisti tuntuu arvostavan tuollaista ihan käyttöpelinäkin, päätellen siitä miten paljon noita arvostetaan ;)

Ymmärrän kyllä ajatuksen simppelistä "työkalusta", mutta kun kerta itse alusta alkaen rakentamaan lähtee.. ja onhan soitinrakennus osaltaan taidettakin, työkalut tulevat tehtaista :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)