Aihe: Mitä kyrsii soittaa?
1 2 3 4
työläinen
20.07.2004 03:47:24
-Syksyllä syysillan tuuli mi oksissa huokaa..

Talvella "Talven ihmemaa"

Keväällä "Keväthuumaus"

Yöllä "Yön äänet"

Päivällä "En päivääkään vaihtaisi pois"
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
pekkajau
20.07.2004 09:32:28
Varsinaisesti ei semmosta biisiä ole jota ei olisi mukava soittaa...mutta semmonen rupeaa tahmomaan jos väkisin pidetään ohjelmistossa jotain esim. jonkun soittajan "mielikappaletta" jota on vaan soitettava joka keikalla vaikkei se toimi ollenkaan koko bändiltä eli siis joku ei kertakaikkaan osaa osuuttaan biisissä kunnolla ja joutuu "oikomaan" koskipaikat!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
M.i.k.key
20.07.2004 11:30:56 (muokattu 20.07.2004 11:31:34)
Ja WW:n kirjoitusten happamuusasteesta voidaan päätellä, että "parasta ennen" päivämäärä on jo ylittynyt.

Jeps, Kommenttien pH-arvot on selkeästi happaman puolella, mutta kyllä niitä silti on pirun hauskaa lukea! Keep up the good work!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
R.Syke
20.07.2004 12:03:55
Talvella "Talven ihmemaa"
Keväällä "Keväthuumaus"
Yöllä "Yön äänet"
Päivällä "En päivääkään vaihtaisi pois"

Aamulla, iltapäivällä ja illalla sekä iltayöstä: Sen, minkä aamu toi...
baron
20.07.2004 12:50:51

Tällä hetkellä eniten ensi la häävalssi "Orvokkiseppele". Ei varmalla jää ohjelmistoon.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Jalmus
20.07.2004 15:19:41
Pitäisikö sun Wanha Wetäjä lopetta koko homma?
Jos joko kieltäydyt systemaattisesti mielestäsi kuluneista kappaleista tai olet naama norsunv***lla, kun niitä pitäisi soittaa, niin miksi yleensä kiusaat itseäsi? Mene tehtaaseen töihin pariksi vuodeksi, niin alkaa taas muusikon ammatin hienot puolet pistää päätään esiin.

Miksi muuten ohjelmistoon sitten pitää yleensä ottaen haalia niitä kuluneita kappaleita? Onko se mielikuvituksen köyhyttä vai mitä? Mä en ole enää aikoihin joutunut soittamaan mitään Jätkän humppia tai Moskovan valoja minkään bändin vakiohjelmistoissa, vaikka muusikkona olenkin mallia freelancer. Pyynnöstä joskus, mutta tämä onkin palveluammatti. Ja miksi ihmeessä pitää tehdä joistakin biiseitä sellaisia kauheita mörköjä, joita ei voi kertakaikkiaan muka vetää kuin korvat tiukasti tilkittyinä? Soita pois vaan ja unohda se minkä juuri soitit.

Mä olen kyllä mielestäni aika monet palatsit ja huussit kiertänyt tässä yli 16 vuotta kestäneellä ammattiurallani, joten voisin sanoa tietäväni jotain minäkin. Mitä taas tanssimuusikkouteeni tulee voin sanoa tänä päivänä, että onneksi se ei ole ainoa musiikin sara, millä itse tänä päivänä työskentelen.
Voxauttaja
20.07.2004 21:40:37
Jaa...ilmeisesti et ole tanssimuusikko...onhan niitä bändejä nähty ja kuultu jotka sovittavat ja soinnuttavat niin stanasti vaikka "Jätkän humpan"että sitä ei tunnista kuin sanoista..mutta ei niillä kauaa ole keikkaa,kun sitä "taidetta"ei erkkikään ymmärrä...hei ei paskasta saa konvehtia,ei millään!!!Vaikka sä soittaisit kuinka pkeleen hyvin niin ei se nyt sitä huonoa,kulunutta BIISIÄ tee yhtään paremmaksi(esim. Moskovan valot,Jätkän humppa)...

Maailmassa on hiton paljon puhkisoitettuja biisejä,jos sä saat niistä jotain irti niin se on sun onnesi,mä olen tehnyt keikkaa vuodesta 76,ja mulla on omasta mielestäni oikeus olla pitämättä jostain kappaleista,ja sitähän tässä kysyttiin,jos olisit vaivautunut lukemaan otsikon...no enivei oli ne sitten vedetty vaikka kele minkälaisilla sovituksilla ja hienoilla soitoilla niin ei ne siitä kummene!

Kummallista mutta kyllä sillä konseptilla vaan kummasti saa kehuja joka puolella.
Sitten kun löytyy uusi Toivo Kärki ja kumppanit, niin sitten kelpaa taas soittaa uudempaakin musiikkia. Tätä nykyistä kommentoidakseni siteeraan Esa Pulliaisen haastattelua:

- Miksi ei Agentseilla ole omia kappaleita?
- Tunnettu tosiasia, että kierrättäminen vähentää paskan määrää.
WanhaWetäjä
21.07.2004 00:33:47 (muokattu 21.07.2004 00:35:18)

Pitäisikö sun Wanha Wetäjä lopetta koko homma?
Jos joko kieltäydyt systemaattisesti mielestäsi kuluneista kappaleista tai olet naama norsunv***lla, kun niitä pitäisi soittaa, niin miksi yleensä kiusaat itseäsi? Mene tehtaaseen töihin pariksi vuodeksi, niin alkaa taas muusikon ammatin hienot puolet pistää päätään esiin.

Miksi muuten ohjelmistoon sitten pitää yleensä ottaen haalia niitä kuluneita kappaleita? Onko se mielikuvituksen köyhyttä vai mitä? Mä en ole enää aikoihin joutunut soittamaan mitään Jätkän humppia tai Moskovan valoja minkään bändin vakiohjelmistoissa, vaikka muusikkona olenkin mallia freelancer. Pyynnöstä joskus, mutta tämä onkin palveluammatti. Ja miksi ihmeessä pitää tehdä joistakin biiseitä sellaisia kauheita mörköjä, joita ei voi kertakaikkiaan muka vetää kuin korvat tiukasti tilkittyinä? Soita pois vaan ja unohda se minkä juuri soitit.

Mä olen kyllä mielestäni aika monet palatsit ja huussit kiertänyt tässä yli 16 vuotta kestäneellä ammattiurallani, joten voisin sanoa tietäväni jotain minäkin. Mitä taas tanssimuusikkouteeni tulee voin sanoa tänä päivänä, että onneksi se ei ole ainoa musiikin sara, millä itse tänä päivänä työskentelen.

Ehdottomasti..ois pitänyt jo aikaa sitten...kun huomasin että tällä alalla pärjää parhaiten olemalla sokea kaikelle paskalle mitä se sisältää ja nuolemalla persettä...sanoo vain kaikkeen kyllä,kiitos,toki näin teemme,jättää epäkohdat huomioimatta,ei ajattele yhtään mitään,antaa mennä vaan,sitähän se muusikon arki on...

Mä unohdan välittömästi sen paskan mitä mä soitan/laulan,mä en näe enää ihmisiä ihmisinä,turakaiset on sitä samaa persoonatonta,tympeää massaa olleet
jo usean vuoden,ei mua kiinnosta ei sitten yhtään niitten umpitollot jutut,saati toiveet,pääasia on se että pääsee mahdollisimmna äkkiä ns. vittuun sieltä kusenpolttamasta kapakasta/lavalta jossa olen käynyt vuosien saatossa liian monta kertaa...

Mä lyön vaikka vetoa,että tää viimenen kappale on omakohtaista usealle solistille/soittajalle...mä vaan taidan olla ainoa joka sen ääneen sanoo...

JOS voittaisin lotossa,niin kyllä mä nää hommat lopettaisin,soittaminen/keikkailu sinänsä on kivaa,siihen liittyvät lukuisat vittumaiset lieveilmiöt eivät!!
buntta
21.07.2004 01:46:38
Kauheita ovat myös:
Venezuela-valssi, Luoksesi Tukholmaan ja kantri ylipäätään.
isojussi
21.07.2004 02:55:39
Kummallista mutta kyllä sillä konseptilla vaan kummasti saa kehuja joka puolella...

Samanlaisia kokemuksia olis täälläkin. Sitäpaitsi vaikka ei arrais ja reharmonisois, vois biisi soittaa kerrankin oikein todella hyvin ja tyylinmukaisesti.

Vitutus biisiä soittaessa = alisuoritus lopputuloiksessa.

WW:nkin kannattais kokeilla positiivisempaa asennetta biisejä kohtaan.

Ja niin muidenkin.

Tässäkään topicissa ei oo mainittu yhtään biisiä, josta ei sais hyvää tekemällä se kunnolla.

Sitäpaitsi Paratiisissa vasta haastetta onkin, jos sen tekee oikein todella originaalin mukaan, eikä rautalankana, niinkuin nykyään valitettavasti yleensä kuulee.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
baron
21.07.2004 06:47:27

Kyllä kai jokaisella kuitenkin on suosikkipiisinsä ja niille vastakohdat, joista tää säie lähti.

Kyllä mullakin on kappaleita, joihin olen täysin kyllästynyt yrittämättä väittää, että kappaleissa sinänsä olisi vikaa, mutta olen yksinkertaisesti pudottanut ne seteistä ja ottanut jotain vastaavaa, mutta sielulleni mukavampaa tilalle.

Ei kai meillä yksittäistä pakollista kappaletta keikoilla ole.
Kukko
21.07.2004 14:14:24

.

Yllättävän usein on tanssikeikoilla kysytty että "löytyyks teilt jotain AC/DC:tä tai Metallicaa", ajattelen silloin että tilanne on päinvastainen kuin kävisi toivomassa suut veressä riehuvalta metallibändiltä "metsäkukkia".

Tämä pitää muistaa seuraavan kysyjän kohdalla;)

Oikeastaan kovin vittumaisia biisejä ei ole, mutta jos esim.se foxi/jive ei svengaa niin kyllähän se vituttaa;kaikki ei soita kolmimuunteisesti!
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
R.Syke
21.07.2004 16:16:19
Tämä pitää muistaa seuraavan kysyjän kohdalla;)

Oikeastaan kovin vittumaisia biisejä ei ole, mutta jos esim.se foxi/jive ei svengaa niin kyllähän se vituttaa;kaikki ei soita kolmimuunteisesti!

-Joo, kerran olin tervehtimässä vanhainkodissa iäkkäämpiä (!) sukulaisia. Siellä oli sievä pianistityttö, näppärät sormet ja pitkä letitetty tukka ja sormetkin pitkät. Soitti Suuresta Toivelaulukirjasta kappaletta Ranskalaiset korot...prh. ja juuri niin kuin nuotteihin on merkitty: tat ta

-Siitähän voi silloin sanoa, että ranskalaiset perut. Kyrsi kuunnella...

(Ranskalaiset korot on suosikkejani, mutta hiip-pa, hiip-pa...)
baron
21.07.2004 16:45:42

-Joo, kerran olin tervehtimässä vanhainkodissa iäkkäämpiä (!) sukulaisia. Siellä oli sievä pianistityttö, näppärät sormet ja pitkä letitetty tukka ja sormetkin pitkät. Soitti Suuresta Toivelaulukirjasta kappaletta Ranskalaiset korot...prh. ja juuri niin kuin nuotteihin on merkitty: tat ta

-Siitähän voi silloin sanoa, että ranskalaiset perut. Kyrsi kuunnella...

(Ranskalaiset korot on suosikkejani, mutta hiip-pa, hiip-pa...)

Kappale on myöskin mun suosikkejani - pianolla. Kerran yritin sitä karaokessa laulaa (ehkä liioitellunkin) kolmimuunteisesti ja vetäjä totesi: Kuulimme juuri Baronin parodian kappaleesta.......
Erimies
21.07.2004 22:11:30
Aina joku tulee pyytämään Aikuista naista, karvaperseisiltä äijiltä...
Ensi kerralla tulee varmasti örinämetalli-versio ja joka jätkä vielä eri sävellajista. (Kumminkin uhoon vaan, enkä uskalla toteuttaa)
"Avaruudessa kukaan ei huomaa komeuttasi" - Carlos
poppamies
22.07.2004 10:46:09 (muokattu 22.07.2004 10:48:04)

Lintuperspektiivistä katottuna niin eiköhän ne oo "Linnut" ja "Lokki". Näitä kahta pyydettiin edelisellä keikalla muutta kohteliaasti sanomme että emme osaa, mutta sinnikäs "asiakas" totesi siihen että kyllä noin taitavat soittajat osaa nämä kappaleet... Kaikkia ei voi, eikä kannata mielistellä. Vetää vain kovalla itsetunnolla sen mihin itse uskoo ja takuulla menee perille. Sama "asiakas" tuli keikan jälkeen kiittämään ja sanoi että kyllä soititte hyvää musiikkia.
Henkilökohtaisesti soitan myös mielelläni vanhaa sandardikamaa mutta esikädessä alkuperäisversioina niinkuin Coppi tuossa aiemmin mainitsi. Suomessa on tehty paljon huonoja suomenkielisiä versiota hyvistä alkuperäisistä kappaleista. Eräänä huomattavana poikkeuksena kuitenkin Laila Kinnunen.
"G-strings are for strippers"
baron
22.07.2004 10:56:20

Joskus "uran" alkupuolella mulla oli tarve yrittää leikkiä jukeboxia, mutta nyt vain niissä tapauksissa, että kappale löytyy settilistan "varakappaleista".

Aika hyvin olen pärjännyt pyytelijöiden kanssa:
"Hei, tuohan oli todella hyvä idea, valitettavasti ei kuulu ohjelmistoomme ja niin hieno kappale, että menisi pilalle, jos sen harjoittelematta soittaisi, mutta kiitos hyvästä ideasta, harjoittelemme sen seuraavalle keikalle"
isojussi
22.07.2004 12:20:53
...Miten se on joillekkin noin hiton vaikee ymmärtää että jotkut biisit vain kyrsivät enemmän kuin toiset...

Tottakai toiset biisit "ei oo niin mieluisia", kuin toiset (lievästi ilmaistuna ;0))

Mutta turha sitä kurjuutta on yrittää enää siinä lauteilla maksimoida. Asiaa helpottaa, jos edes yrittää tehdä siitä paskasta edes päältä kauniin näköistä kakkua, vaikka ei se aina konvehdilta maistuiskaan.

Eikös ne jotkut kaiffarit aikoinaan tehneet mäskiä kissanpaskasta lähtien ja ponu meni kaupaksi kuin kuumille kiville...

bändeissä on sitäpaitsi YLEENSÄ enemmän kuin yksi henkilö,siis BÄNDEISSÄ,joten joutuu ihan väkisin vetään sellasia biisejä joita ei itse koskaan missään tilanteessa haluaisi soittaa,saati laulaa;-))

Tämähän on totta, mutta toi lauluosasto kyllä tekee tenän aina jossain vaiheessa.

Itse en pystyisi laulamaan kappaletta "Pieni mies", koska poikani on ns. erityislapsi. En pysty vetämään sitä edes itsekseni treenikämpällä. Tämän eräs toukokuinen asiakas ymmärsi hyvin, kun sitten vedin tämän hänen etukäteen toivomansa biisin instruna.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Irti Humpasta
22.07.2004 12:33:50

Ei pidä soittaa kappaleita joista ei tykkää.
Max komppaa ja mää soitan hanuril...Sininen uni
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)