Aihe: Vanhempiesi suhtautuminen raskaaseen musiikkiin
1 2 3 4 59 10 11 12 13
salmivaara
21.07.2004 12:38:19

Voi jeesus.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
SusaN
21.07.2004 12:48:20
Ahkerasti ne aina huokailevat, kun uusia levyjä kotiin tuon:) Eipä ne paljoa kyllä Impaled Nazarenen, Dimmun tai Bodomienkaan levyistä mitään sanoneet, mutta kun satuin tuomaan Negativen levyn kotiin, kysyivät, että oletko sinä nyt ihan kunnossa?...taisi aiheuttaa pienen järkytyksen;)
Paskakin hevi on aina parempaa kun Justin
Super-Jari
21.07.2004 12:50:32
Ahkerasti ne aina huokailevat, kun uusia levyjä kotiin tuon:) Eipä ne paljoa kyllä Impaled Nazarenen, Dimmun tai Bodomienkaan levyistä mitään sanoneet, mutta kun satuin tuomaan Negativen levyn kotiin, kysyivät, että oletko sinä nyt ihan kunnossa?...taisi aiheuttaa pienen järkytyksen;)

Ymmärrän vanhempiasi täysin.
Tapani L
21.07.2004 17:24:47
Tietysti vasta väitteitä alkoi kuulumaan viime kesänä kun yritin opettaa 1 1/2-vuotiasta pikkuveljeäni moshaamaan
Impaled Nazarenen tahdissa... kyllä se oppi kun näytti esimerkkiä:)

Tyttöystäväni pikkusisko moshaa ja tanssii aina kun kuulee jotain rankempaa musiikkia. MTV:ltä tuleva huttu taas ei kiinnosta sitä pätkääkään.

Ja itse aiheeseen: Olen aina saanut kuunnella sellaista musiikkia kuin olen halunnut ja melko kovallakin vielä. Äiti pitää itsekkin esimerkiksi Nightwishistä ja joistakin Metallican biiseistä, isä taas ei pidä mistään muusta kuin klassisesta ja joistakin nuoruutensa huumoribändeistä.
Mr. Mustard
21.07.2004 18:33:05
Ei mun kotona hirveesti kannettu huolta mitä mä kuuntelin, kunhan en luukuttanut täysillä. Jos oman huoneeni ovi oli kiinni ja volyymi siedettävä niin kaikki oli kunnossa.

Itselläni ei vielä jälkikasvua ole, mutta jos joskus on niin toivoisin että kuuntelisivat jotain muuta kuin listakakkaa. Toisaalta onhan se varmaan hauska huudattaa jotain murrosikäistä musiikkiasioista.

Jos tenava kuuntelisi jotain ääribläkkiä ;) niin mulla on jo kommentti valmiina: "ootsä nauhottanu ruohonleikkurin ääntä"? ;)
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
jarkkkk
21.07.2004 19:27:41
se on ollu vaan sitä "pistä hiukan hiljemmälle" juttua..

Äippä palvoo Springsteeniä, iskä kuuntelee iskelmää.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
nyholral
21.07.2004 19:46:01 (muokattu 21.07.2004 20:21:44)
Faija kuuntelee Hendricksiä ja on Blues pappa.Mutsi taas, tota en ole vielä päässyt selvyyten, no jotain.
Kyllä faijalla jalka vipattaa Metallicankin tahdissä.
Muutenkin on kannustava soittoihini, vaikka itse pelkästään bluesia soittaakin.
Oli muuten mukana Metallican konsertissa!
Phobophile
21.07.2004 20:04:01
Eipä nuo enää sano mitään, pari vuotta sitten tuli vielä kyselemään että mitä saatananpalvojia ne nämä on? Nykyään käskee korkeintaan hiljemmalle pistämään.
Love Subverted, Lust Perverted
Necromuru
21.07.2004 20:13:25

Isä pitää heavystä varsin paljon. Oltiin tossa viiem kesänä esim. kattomassa Iron Maidenia Areenalla. Äiti taas ei niin erityisemmin musiikki ihmisiä ole mutta ei sekään yhtään heavyä vierasta.
G3. 18.6. Tuli, meni ja tilutti mennessään.
kingdom
21.07.2004 20:27:01
Juuri kävi äiti ovella kun kuuntelin Slipknotin uutta: "Karseeta minkälaista musiikkia!"

Ei ne ikinä tosin ole kuuntelemastani musiikista valittaneet, kunhan en liian kovalla kuuntele.
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
Spez
21.07.2004 20:58:40
Äippä palvoo Springsteeniä

Sama. Mutta isä vetää Creamia, Lediä , AC/DC:tä, Hurriganesia(!), Ozzyä ja Sabbathia. Taino. Ei se ikinä kehtaa ostaa Ozzyn levyjä, mutta kun äijällä on kaikki mun Ozzyn cd:t autossaan, niin pakko sen on siitä tykätä.
Jason Becker.
GuitarMonster
21.07.2004 21:31:23 (muokattu 22.07.2004 13:03:30)
Faija on jopa kerran kuunnellu mun Rammstein- levyä (hui).
Kun mutsi kuuli Judas Priestin Breaking the Law- alkuriffin niin se sano että on ihan tarttuvaa kamaa. Siinä sen suhtautuminen heviin ehkä parani.
juici
21.07.2004 22:15:34

En usko heidän pitävän, mutta eivät ole koskaan valittaneetkaan vaikka kuinka pahaa kissanraiskausta kuuntelisinkin stereoista.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Snowblind
21.07.2004 23:34:50

Äiti ei niin kovasti diggaa mutta ei valitakkaan, se on enemmän näitä keski-ikäisiä Radio Nova faneja. Isä taas itsekkin kuunteli kasariheviä kultaisella kaheskytluvulla ja nykyään kasarirokkia ja tämmöistä ja muuta kivaa. Ja seiskariprogea myös.
0100100001101111011010000110111100101110
maelstrom
21.07.2004 23:48:52
Eivät suhtaudu millään lailla. Ehkä pitäisi, raskas musiikki kun on askel saatananpalvontaan.
On ässäarpa syntyä Suomeen. IMIK #12
marke-
22.07.2004 09:24:35
Arvatkaa sitten mitä kävi, kun porukat näkivät että olin ostanut bändin nimeltä death levyn. 'tota et kyllä kuuntele, jotain saatananpalvontamusiikkia pakko olla kun on tuommoinen nimikin'

Hauskinta koko jutussa on se, että jos Chuckin sanotuksia oikeesti lukis kuka tahansa, niin kuuntelis Deathia pelkästään niiden takia.

Nehän on älyttömän paljon positiivisempaa kamaa kuin joku suomi-iskelmä tai yön joutsenlaulu rallatukset. Ja niistä löytyy kyllä aika paljon ajatusta ja kritiikkiä niitä asioita kohtaan, jotka tässä ihmisen elossa oikeesti mättää. esim. Philosopher tai vaikka koko Individual Thought Patterns -levy. Zombie Ritualit nyt on sitten asia erikseen.. Mutta vaihto-oppilas kaverit on luullu että suomessa kaikki on masentuneita tjsp. kun ne on saanu selville mitä noissa 80-90 luvun suomirock/pop klassikoissa lauletaan.

Nojoo.. itse aiheeseen. Äiskä valittaa noin joka bändistä että ihan sairasta ja laita hiljemmalle. Iskää ei juuri nappaa.
Ala-asteella ne oli oikeesti huolestuneita välillä Nirvanasta ja Metallicasta, mutta ei ne enää tosissaan ole valistanu tuossa 12-14 ikävuoden jälkeen.
No chiefs, all indians.
Billsner
22.07.2004 09:47:48
Eipä nuo oikein mitään ole sanoneet. Isoveli pohjusti aika hyvin kuuntelemalla raskaampaa musiikkia nuorempana. Äispä kuuntelee iskelmää ja isäntä kuuntelee mm. classista ja teknoa. Hevistä eivät tykkää.
You must gather your party before venturing forth.
Ben_D
22.07.2004 09:58:22

Just imuroin mutsille Matin ja Tepon kokoelman ;) Mutsi sitä Ozzya ja Kissia joskus reilut 20 vuotta sitten meikäläiselle osti. Nykyään olis pääasia, että vaimo tykkäis/sietäis, mutta ei se ainakaan toistaiseksi ole Slayeriin syttynyt ;)

Metallican keikalle sentään lähti ja lupas lähtee Whitesnakeakin katsomaan.
poppamies
22.07.2004 10:02:08

No minä voin vanhempana, omalta osaltani ottaa kantaa aiheeseen. Toinen pojistani soittaa rumpuja raskaammassa bändissä, Callisto.
Vaikka itse en välttämättä määrätietoisesti kuuntele senkaltaista musiikkia osaan kyllä arvostaa sitäkin lajia. Arvelisin muuten että tuon lajin musiikin esittäminen on teknisesti vaativampaa kuin esim. joku suomipoppi.
"G-strings are for strippers"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)