Aihe: cubase sx 2.0 ongelmia
1
rajajoki
20.07.2004 20:52:01
miten tehdä asetuksille kun virheilmoitus on "samplerate could not be set this maybe due to the sampleclock being set to external sync"
eli mitä pitää tehdä olen huomannut että se vaikuttaa äänen nopeuteen :) wau , olen uus tän ohjelman käyttäjä joten!
john h.
sami_sumea
20.07.2004 22:32:40

miten tehdä asetuksille kun virheilmoitus on "samplerate could not be set this maybe due to the sampleclock being set to external sync"

Siinäpä se, eli yrität säätää sampleratea käsin vaikka sampleclock saa nopeutensa jostain muualta (esim. digitaalisen sisääntulon kautta?)..

Mikä äänikortti/kokoonpano mahtaa olla kyseessä?

...
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
rajajoki
21.07.2004 10:15:15
SoundBlaster audigy2 zs platinum pro.
mistä mun pitäisi lähteä muuttelemaan asetuksia?
winamp ja cooleditillä menee normaaliin vauhtiin mut toi cubase vittuilee!!!

Mulla on toinenkin probleema yritän saada miksattua stereo mastering setup laitan raidan ja teen työn ja sit kun menen tohon export/audio mixdown niin se ilmoittaa" the left and right locators must be set" perkele puoli vuotta oon miksannu cool editillä eikä se oo vittuilu (pahasti :) sit kun yrittää sitä sitten saada valmiiks niin joka saatan oksa tällä cubasella takertuu mun perseeseen!!!!
john h.
Notefix
21.07.2004 11:14:58

Käyttöohjeessa selitetään hyvin tuo exportoiminen. Kandee lukea hyvin.
My name is Baron, Notefix Baron "
kivi
21.07.2004 12:10:30 (muokattu 21.07.2004 12:11:28)
Käyttöohjeessa selitetään hyvin tuo exportoiminen. Kandee lukea hyvin.

Heh:-)

Rajajoella ei taida olla tuo kolmas kotimainen hallussa, kun joka kerta vastaus kysymykseen löytyy kysymyksestä itsestään ihan kuningattaren englannilla.

Rajaa lokaattoreilla alue, jonka välin haluat miksata. Ihan just niinkuin ohjelma sanoo.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
rajajoki
21.07.2004 13:00:06
englantia osaan aivan hyvin .mutta sitä ruotsalaista en laskisi kahdeksi.
Katsos KIVI, En vain ymmärrä kaikkea atk sanastoa anteeksi siitä hra kivi.
Typerää että ei voi kaikkia niitä raitoja paistaa yhteen vaan pitää rajata!!

Silti toi samplerate ongelma on yhä siinä sulle kivi.
john h.
kivi
21.07.2004 14:14:08
englantia osaan aivan hyvin .mutta sitä ruotsalaista en laskisi kahdeksi.
Katsos KIVI, En vain ymmärrä kaikkea atk sanastoa anteeksi siitä hra kivi.
Typerää että ei voi kaikkia niitä raitoja paistaa yhteen vaan pitää rajata!!

Silti toi samplerate ongelma on yhä siinä sulle kivi.

Hyvin sulla näkyy olevan hallussa tuo amerikkalainen tapa sirotella nimeä puheeseen, joo.

Mutta tuo lokaattorijuttu on joka ohjelmassa jollain tavalla ratkaistava, koska syntyvän uuden raidan alku- ja loppupiste pitää määrittää. Mitään atk-sanastoa se ei ole, vaan tavallista äänitysterminologiaa.

Ehkä sun olis kannattanut säästää ohjelman hinnassa, kun ei tuo äänikorttivarustuskaan tunnu tarvitsevan liki tonnin ohjelmaa, ja optiot on selvästi liian monimutkaisia. Jatkossa totean kuten muutkin: lue sitä manuaalia, jonka saa ostetun cubasen mukana. Tai kyllähän tuo ohjelmakin näkyy aika hyvin neuvovan ihan issekseen, minkä varmaan huomaat, kun kerran osaat englantia aivan hyvin.

Heh.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
MattiAuer
21.07.2004 18:38:10

Niin tai kuka vaan saa sen ladattua suoraan steinbergin sivuilta. Siks tää ainanen "vitsi" manuaalista onkin niin surkee.

..ja warettajain hätäapukyselyt niin säälittäviä.

Jos ostaa softan, haluaa yleensä myös opetella sitä käyttämään ihan ohjekirjan kanssa. Onhan se nyt huvittavaa - ja tällä en nyt viittaa kehenkään erityisesti, pohdiskeluni on puhtaasti hypoteettista - jos kaveri warettaa helvetin käyttökelpoisen ja kalliin ammattisoftan eikä jaksa sen vertaa panostaa, että hakisi netistä myös sen OHJEKIRJAN eikä kyselisi maksavilta asiakkailta aivan keskeisten perusjuttujen toimintaa. Jotka siellä manuaalissa on isoilla ja ystävällisillä kirjaimilla selitetty.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Notefix
21.07.2004 18:47:00 (muokattu 21.07.2004 18:47:59)

Niin tai kuka vaan saa sen ladattua suoraan steinbergin sivuilta. Siks tää ainanen "vitsi" manuaalista onkin niin surkee.

Päinvastoin...niinkuin auer tossa jo sanoi, edes sen vertaa ei nähdä vaivaa että viitsittäis lukea.

Täältäkin löytyisi paljon asiantuntevaa apua moniin softaongelmiin, mutta warettajille ei viitsitä vastata. Tuollaisen typerän jutun takia tänkin alueen potentiaalinen hyöty vähenee.
My name is Baron, Notefix Baron "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)