keyboardplayer 21.07.2004 00:17:18 (muokattu 24.07.2004 11:13:32) | |
---|
Olen tässä ollu ostamassa syntikkaa jo useamman vuoden,mutta kun en osaa päättää elikkäs osaisiko täällä joku verrata: -trinityn ja tritonin soundeja -trinity prox:n ja triton prox:in koskettimistoa -haittaako polyfonia ero reaaliaikaisessa soitossa / sekvensserissä? olen kuullut että pianosoundi on aika huono trinityssä..onko sama juttu tritonissa |
M.i.k.key 21.07.2004 00:18:42 (muokattu 21.07.2004 00:19:11) | |
---|
En ala noita korkkeja sen enempää arvostelemaan kun en niitä tunne. Pakko vain sanoa että Yamaha Motif ES on tällä hetkellä kovin syntikka. Käypä testaamassa se My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
keyboardplayer 21.07.2004 00:20:43 | |
---|
saattaapa ehkä ollakkin...en oo testannu mutta tarkoitus olisi saada Nightwish tyylisiä soundeja ja parhaiten siihen käy tietenkin Korg Löytyskö mistään mitään mp3 tiedostoa miltä se jammu kuulostaa |
M.i.k.key 21.07.2004 00:25:24 | |
---|
mutta tarkoitus olisi saada Nightwish tyylisiä soundeja ja parhaiten siihen käy tietenkin Korg
Viulut ja orkesterit pelittää tuossa jammussa oikeesti niin hyvin. Itse unohtaisin tuon synan hevistatuksen ja ostaisin motiffin. Trinityn räkki löytyy varastosta, aika tosi vähällä käytöllä ollut viime vuosina, kuulostaa ihan sialta motiffin jälkeen. Odotas vaan pari vuotta niin vetävät kaikki nightwishit yms motiffeilla... En osaa sanoa onko tuolla jotain demoja, pitää käydä jammun sivuilla vilkaisemassa. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
Jafar 21.07.2004 11:20:50 | |
---|
Odotas vaan pari vuotta niin vetävät kaikki nightwishit yms motiffeilla... En osaa sanoa onko tuolla jotain demoja, pitää käydä jammun sivuilla vilkaisemassa. On siellä demoja, mutta ei niistä saa mitään käsitystä jousisaundeista (olettaen että keyboard player kaipaa niitä juuri), muistaakseni melkoista teknotuubaa... :) ja jotain muuta.. Ja luulen, että minulle kasvaa ennen siivet kuin Tuomas hylkää Korgin.... "Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat." |
keyboardplayer 21.07.2004 11:24:41 (muokattu 21.07.2004 11:25:09) | |
---|
On siellä demoja, mutta ei niistä saa mitään käsitystä jousisaundeista (olettaen että keyboard player kaipaa niitä juuri), muistaakseni melkoista teknotuubaa... :) ja jotain muuta.. Ja luulen, että minulle kasvaa ennen siivet kuin Tuomas hylkää Korgin.... Samaa mieltä... Hmm...soundit on hyvät ehkä johonkin r&b:hin tai tekno dance hommiin mutta mulle ei soundit maistunu... |
Notefix 21.07.2004 11:31:17 | |
---|
kuulostaa ihan sialta motiffin jälkeen. Jep. Korgit on ihan leluja verrattuna Motiffiin, riippumatta musiikinlajista. My name is Baron, Notefix Baron " |
baron 21.07.2004 11:33:47 | |
---|
Jep. Korgit on ihan leluja verrattuna Motiffiin, riippumatta musiikinlajista. Jep, humppabändi Finlandersin kiipparistillakin on Motif ES8! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
keyboardplayer 21.07.2004 11:33:55 | |
---|
Jep. Korgit on ihan leluja verrattuna Motiffiin, riippumatta musiikinlajista. eikös toi oo jo vähän yliammuttua... no kun sitä motifia nyt jankkaatte niin kertokaa vähän ominaisuuksista ja hinnasta |
Jafar 21.07.2004 11:34:01 | |
---|
Samaa mieltä... Hmm...soundit on hyvät ehkä johonkin r&b:hin tai tekno dance hommiin mutta mulle ei soundit maistunu... Aivan, en ymmärrä, miksi myös miltei kaikki Korgin esittely- demot on teknoa myös. Triton studiosta löysin jopa yhden, jossa on aika paljon jousisaundeja.. :) Kaipa täytyy käydä itse testaamassa niitä, ja kysellä tietäväisemmiltä. "Älkää suhtautuko liian kevyesti minuun, sillä minun voimani ovat entistä mahtavammat." |
keyboardplayer 21.07.2004 11:55:38 | |
---|
Aivan, en ymmärrä, miksi myös miltei kaikki Korgin esittely- demot on teknoa myös. Triton studiosta löysin jopa yhden, jossa on aika paljon jousisaundeja.. :) Kaipa täytyy käydä itse testaamassa niitä, ja kysellä tietäväisemmiltä. juu ottaa kyllä tosiaan päähän kun ne esittely biisit on jotain tekno dance peetä tai jotain folkkia tai r&b::tä mutta takaisin aiheeseen eli osaisiko joku täälä vertailla vähän trinityä ja tritonia...yksi haitta trinityssä on ainakin 32 polyfonia...kun pitäs olla vähintään 64 |
Kyllä tuolla 32 polyfoniallakin selviää, tosin se loppuu nopeasti kesken jos heittää kahdeksan ääntä päällekkäin. Myös piano&strings tuppaa loppumaan jos innostuu vetelemään kunnon revityksiä. Suosittelen kyllä, että yrität päästä testaamaan kumpaakin yksilöä. Trinkku on kyllä reilusti halvempi ja mnetin torillakin on Trinity ProX myynnissä todella edullisesti... Tai sit osta se Motiffi, vertaa kysele yms. Kiittää pitää! |
keyboardplayer 21.07.2004 13:03:59 | |
---|
Trinkku on kyllä reilusti halvempi ja mnetin torillakin on Trinity ProX myynnissä todella edullisesti... Nyt saan todellakin tyhmän miehen maineen täällä mutta olen aika uusi ja en voi tietää...mutta tarkoitatko mnetillä tätä sivua siis muusikoiden.net:in toria vai? niin taisi olla 1200 tai jotain torilla...paljonkohan tritonin proX:stä pyydetään tai mitä uskaltaisi maksaa |
Juho L 21.07.2004 13:21:52 | |
---|
Osa Motif ES:n jousista ovat rassaavia. Mikä helukkurin äly on samplata älytön vibraatto jokaiseen jousisampleen. Mielestäni suorastaan amatöörimäinen virhe. Mutta mitä sitten tulee siihen, että kumpi on parempi: auttamattomasti vanhentunut Triton vai Yamahan uusi lippulaiva, niin ei siinä oikein valinnan vaikeutta jää. Mutta tuo on taas taloudellinen kysymys. Ja jos raha polttelee taskussa, niin Triton Extreme voisi myös olla yksi vaihtoehto tai Roland Fantom X. Onko kukaan muuten kokeillut tuota uutta Tritonia? Onko siinäkin vielä Korgin trademark el'plastico -soundit? Kääpiöt ovat Juha Miedon pienoismalleja.
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
keyboardplayer 24.07.2004 11:26:04 (muokattu 24.07.2004 11:26:46) | |
---|
no eipä saanu kauheesti tietoo kun heti alettiin tyrkyttämään sitä motiffia... eli onkohan tritonin ja trinityn saundien laadulla kauheesti eroa... tärkeimmät saundit olisi: jouset, kuorot, piano, harpsi, brass hommat, huilut, lead synth saundit ja sitten marimba / vibes...niin ja löytyykö kunnollinen säröskittasaundi....wahwah? eli kummassa on paremmat... toivoisin kovasti että joku vastaisi (en viitti ostaa sikaa säkissä) eikä sitten mitään korggi on paska / osta motiffi viestejä kiitos. |
R.Syke 24.07.2004 12:15:31 (muokattu 24.07.2004 12:16:15) | |
---|
Olen tässä ollu ostamassa syntikkaa jo useamman vuoden,mutta kun en osaa päättää Onko sinulla jo jokin kosketinsoitin? Mitä tarkoitusta haluat uuden hankinnan eritysesti palvelevan: a) pelkkää soíttamista b) haetko työasemaa / masterkeyboardia vai c) kenties molempia? Oletko jo käynyt kokeilemassa Korgin eri malleja ja soundeja? edit: kirjootusvrheitä krjailn |
rydeen 24.07.2004 14:56:00 | |
---|
pääasia että on hyvät soundit...sekvensseristä en välitä paskaakaan koska käytän tietokonetta siihen hommaan...tuleeko se samplerijuttu niissä mukana... mutta siis kummassa on esim.paremmat jouset tai kuorot yms. |
rydeen 24.07.2004 14:56:52 | |
---|
...plaa |
keyboardplayer 24.07.2004 14:58:52 (muokattu 24.07.2004 14:59:49) | |
---|
hups....kirjotin vahingossa kaverin nimimerkillä 8) elikkä siis... pääasia että on hyvät soundit...sekvensseristä en välitä paskaakaan koska käytän tietokonetta siihen hommaan...tuleeko se samplerijuttu niissä mukana... mutta siis kummassa on esim.paremmat jouset tai kuorot yms. eli soundit on tärkeimmät ja hyvä koskettimisto |
R.Syke 27.07.2004 06:56:30 | |
---|
eli soundit on tärkeimmät ja hyvä koskettimisto -Elikkä kannattaa ihan fyysisesti kokeilla ja kuunnella. Silloinhan saa molemmat selville. |