Aihe: Gibson Vs. PRS
1 2 3 4
Dinorocker
20.07.2004 21:17:26
Outrider
Leper Messiah
20.07.2004 22:26:35
Siis oliko tässä kyse siitä, että kahdessa kaupassa ainakin ton lespan näkösen prs n myynti on kielletty, koska Gibson veti oikeuteen kopioinnista???????

ei jumalauta gibson..... nyt mennee kyllä liian pitkälle
Kaikki on suurta illuusiota
Olli S.
20.07.2004 23:01:21

Siis oliko tässä kyse siitä, että kahdessa kaupassa ainakin ton lespan näkösen prs n myynti on kielletty, koska Gibson veti oikeuteen kopioinnista???????

Ei, kun ainakin kaksi kauppaa myy vielä sitä. Valmistus on pysähdyksissä, eikä kitaroita enää lähde tehtaalta.

Kyllä tuo on naurettavaa touhua. Näin se on kyllä monessa muussakin asiassa. Järjen käyttö olisi sallittua, mutta ahneus menee edelle. Ymmärtäisin esim. Euroopan Tokaiden kanssa tuon, kun ovat yksi yhteen, ja Tokaita myydään myös edullisessa hintaluokassa. Jenkeissähän ne onkin erilaisia. Singlecut on kuitenkin ihan eri näköinen kitara, ja loppujen lopuksi niitä ei varmaan niin paljoa myydä, että vaikuttaisi Gibsonin myyntiin. Lisäksi sitä yleensä ostavat varmaankin vain todella asioihin vihkiytyneet ostajat, joten sekaannusta tuskin tapahtuu. Lähinnä näkisin tämän vain huonona PR:nä Gibsonille.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Steve vai minä
20.07.2004 23:44:00 (muokattu 21.07.2004 00:28:52)
Moi,

Ei, kun ainakin kaksi kauppaa myy vielä sitä. Valmistus on pysähdyksissä, eikä kitaroita enää lähde tehtaalta.

- Dealerit myyvät omistamansa varastonsa pois. Uusia ei valmisteta eikä mene jakeluun ennen valituskierrosten käsittelyä. PRS:n saitilta on poistettu kaikki kuvat jne. PRS valittaa tietenkin päätöksestä.

Singlecut on kuitenkin ihan eri näköinen kitara, ja loppujen lopuksi niitä ei varmaan niin paljoa myydä, että vaikuttaisi Gibsonin myyntiin.

- Gibson ilmeisesti näki PRS:n selkeänä uhkana omalle myynnilleen. Samassa hintaluokassa, yhteinen kohderyhmä, hyvät materiaalit ja saundit, viimeistelyltään laadukkaimpia skittoja, ja kauppakin on tainnut käydä kohtuullisesti.

Lisäksi sitä yleensä ostavat varmaankin vain todella asioihin vihkiytyneet ostajat, joten sekaannusta tuskin tapahtuu.

- Juuri näin. Body ja headstock kertoo heti kumpi on kumpi.
Olli S.
20.07.2004 23:58:42 (muokattu 20.07.2004 23:59:20)

Moi,

- Dealerit myyvät omistamansa varastonsa pois. Uusia ei valmisteta eikä mene jakeluun ennen valituksenkierrosten käsittelyä. PRS:n saitilta on poistettu kaikki kuvat jne. PRS valittaa tietenkin päätöksestä.

Tätä siis yritin sanoa. Jäi sanomatta tuo, että myyvät vanhoja varastoja pois.

- Gibson ilmeisesti näki PRS:n selkeänä uhkana omalle myynnilleen. Samassa hintaluokassa, yhteinen kohderyhmä, hyvät materiaalit ja saundit, viimeistelyltään laadukkaimpia skittoja, ja kauppakin on tainnut käydä kohtuullisesti.

Voi olla. Uskoisin kuitenkin, että iso osa Lespaa havittelevista ostavat lespan. En silti ihmettele, etteikö tuo myisi. Varmasti todella hyvä keppi, ja uskoisin varsinkin keikkamuusikkoja kiinnostavan. Hinta on kuitenkin aika kova. Silti tuo on aika pikkumaista, koska muoto on aika erilainen, vaikka specsit ovatkin samankaltaset. Niin ne ovat monessa muussakin kitarassa. Sekaannusta noiden välillä ei kuitenkaan merkittävästi synny.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
justus5
21.07.2004 01:56:31
http://www.nashvillecitypaper.com/i … 0&screen=news&news_id=34398

OT mutta kuitenkin .. Ton näköiseltä kaverilta ei voisi ilman pientä virnettä kitaraa olla ostamassa.
Lord of the strings
21.07.2004 06:34:05
Onhan toi aikalailla samantyyppinen. Potikat on samassa paikassa kuin Les Paulissa. Samoin mikinvaihtaja.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| "Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta.
Jii
21.07.2004 08:25:53
Onhan toi aikalailla samantyyppinen. Potikat on samassa paikassa kuin Les Paulissa. Samoin mikinvaihtaja.

Potikat on paremmin. Rivi, joka on lähempänä kieliä, on ylempänä kuin kauempana oleva. Tämä on Gibsoneissa toisin. Toi on kiva, kun pääsee sorkkimaan äänenvoimakkuutta helpommin soiton aikana.

Sitä en muista, menikö vielä noi potikat toisinpäin eli kieliä lähempänä oleva rivi olisi tallamikin. Tämä oli nyt sitten täysin arvailua.
Steve vai minä
21.07.2004 08:59:58
Sitä en muista, menikö vielä noi potikat toisinpäin eli kieliä lähempänä oleva rivi olisi tallamikin. Tämä oli nyt sitten täysin arvailua.

- Volyymit ylemmässä vaakarivissä, tonet alarivissä.
Milkop
21.07.2004 09:08:07 (muokattu 21.07.2004 09:16:10)

Nyt meni maku. Olen ajattelut, että Gibsonin voisi joskus ostaa, mutta taitaa jäädä väliin. Eihän Singlecut ja Les Paul ole juurikaan saman näköisiä, vaikka muodot onkin samat. PRS:ää kumminkin myydään niin vähän, että se tuskin arvostetun ja perinteikkään Gibsonin myyntiin vaikuta. Onhan esimerkiksi oma kitarani, ESP EC-300, paljon enemmän Paulin näköinen. Jokatapauksessa, vaikkei se Gibsonille haittaa teekkään, niin en kyllä firman tuotteita osta. Prkl, vähän pitää protestoida.

EDIT:tuohon on sama, kuin Fender haastaisi oikeuteen jokaisen maailman kitaravalmistajan, koska niillä on Straton kopioita.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Jii
21.07.2004 09:14:43
- Volyymit ylemmässä vaakarivissä, tonet alarivissä.

tota mä yritin selittää. mun katsantotapa nyt vain oli soittoasento. Ei se, kun kitara on telineessä.
Steve vai minä
21.07.2004 09:27:03
tota mä yritin selittää. mun katsantotapa nyt vain oli soittoasento. Ei se, kun kitara on telineessä.

- Jees normaalissa soittoasennossa, nupit on eri järjestyksessä !
Jii
21.07.2004 09:43:42
- Jees normaalissa soittoasennossa, nupit on eri järjestyksessä !

No nyt selvisi minullekin. Hitaasti, mutta varmasti.
Antroid
21.07.2004 12:27:45
Gibson boikottiin ja adressia vireille. Toi on ihan äärettömän pikkumaista, ja vain sen takia, että ne tajusi, että PRS tekee parempia kitaroita kuin ne. Missään muualla kuin Jenkeissä ei voida ikinä olla niin tyhmiä, että tuollainen juttu menisi läpi. Kyllähän nyt aivan pystymetsästäkin repäisty ihminen huomaa eron ulkonäössä, jos sen eteen laitetaan LP ja SC.
Ei_niitä_voi_sekoittaa.
Gypsy
21.07.2004 12:58:57
Kyllähän nyt aivan pystymetsästäkin repäisty ihminen huomaa eron ulkonäössä, jos sen eteen laitetaan LP ja SC.
Ei_niitä_voi_sekoittaa.

No kyllähän tää tiedetään Gibsonillakin, kunhan jauhavat paskaa. Ihan mulkku firma.
Sammo
21.07.2004 13:28:04
EDIT:tuohon on sama, kuin Fender haastaisi oikeuteen jokaisen maailman kitaravalmistajan, koska niillä on Straton kopioita.

Ei aivan. Löytyy varmaan täältäkin aiheeseen liittyviä kirjoituksia mutta täältä löytyy hyvä johdanto aiheeseen:

http://www.forbes.com/manufacturing/2004/06/22/cz_el_0622fender.html
madu
21.07.2004 13:34:01 (muokattu 21.07.2004 13:34:35)
"It's like trying to trademark cars with four wheels, or all tennis rackets that are round," says Ronald Bienstock, a lawyer representing 18 guitar companies, big and small, that are opposing Fender's application.

Niinpä, eli Fender hyökkää stratomallisten valmistajien kimppuun. Aivan naurettavaa mun mielestä tällainen touhu, ainakin Gibsonin imago romahti minun silmissäni tämän PRS jupakan jälkeen. Ja nytkö Fenderkin menee perässä... Taitaa jättejä kismittää kun amerikan maalla kaikilla orkestereilla on PRS:t kourassa.

No B.C RICH ei ainakaan joudu vetään kitaroitaan pois markkinoilta, kuka nyt sellaisia olisi tehnyt aiemmin =)
McNulty
21.07.2004 13:35:56
No, jos jenkkilässä haastetaan oikeuteen siitä että kahvi oli liian kuumaa kun sitä kaatoi päällensä tai että mäkkärin hampurilaiset lihottavat kun niitä syö viidesti päivässä, niin on mielestäni aika normaalia että Gibson "haastoi" PRS:n =)

Tosin, eroavaisuuksia on, mutta onko tarpeeksi? Siitähän tuossa kai on kysymys. Kyllähän PRS saa single cut:ia varmasti rakentaa, mutta olisivat sijoitelleet nuo potikat hieman eri paikkaan eri tavalla ja tehneet bodystä myös jollain tavalla erilaisen näköisen. Kyllähän tuo SC muistuttaa jokseenkin paljon LP:tä. Tosin, ylemmät potikat ovat volumet ja alemmat ovat tonet, joka on siis erilailla kuin LP:ssä.

Mielestäni Gibsonin asenne näitä "kopioita" kohtaan on aika säälittävää. Tuntuu siltä että Gibson pelkää avointa kilpailua ja eivät edes halua kilpailuttaa tuotteitaan, vaan pitävät niitä itsestäänselvyyksinä. Todella huonoa tuotekehittelyn ja laadun kannalta, kun kaikki todelliset haastajat raivataan oikeusjutuilla pois tieltä (mm. Ibanez, Tokai, PRS jne jne...)

Minä ainakin tuen PRS:ää tässä tapauksessa vaikka Gibsonin vanhemman LP:n omistankin.

PS. tuosta Gibson vs. PRS jutusta sen verran vielä että PRS:n skitoissa on tänäpäivänä huomattavasti parempi viimeistely ja laatu kuin Gibsonin standardeissa... kyllähän Gibsonin Custom Shop tekee hyvää jälkeä ja työtä, mutta sillä rahalla saa jenkeissä jo parikin PRS:ää. Itseäni kiehtoo tuo PRS:n Hollowbody II aivan suunnattomasti. Harmi vain että ovat niin kalliita suomeen tuotuina, pitää vissiin tehdä jenkkilän reissu ja tuoda ko. kepukka mukana (kunhan on rahaa).
T-Bone
Antroid
21.07.2004 13:38:29 (muokattu 21.07.2004 13:42:53)
PS. tuosta Gibson vs. PRS jutusta sen verran vielä että PRS:n skitoissa on tänäpäivänä huomattavasti parempi viimeistely ja laatu kuin Gibsonin standardeissa... kyllähän Gibsonin Custom Shop tekee hyvää jälkeä ja työtä, mutta sillä rahalla saa jenkeissä jo parikin PRS:ää. Itseäni kiehtoo tuo PRS:n Hollowbody II aivan suunnattomasti. Harmi vain että ovat niin kalliita suomeen tuotuina, pitää vissiin tehdä jenkkilän reissu ja tuoda ko. kepukka mukana (kunhan on rahaa).
www.tiptop.se
Edullista, loistavaa palvelua, ja kaikinpuolin luotettavanoloista toimintaa. Tai siis enhän mä voi vielä sanoa, kun eivätten vielä ole mulle kitaraa toimittaneet.
Dit: Tjaa, eipä olekaan Tiptopissa kuin yksi hollowbody enää jäljellä. Eikä ilmeisesti Tiptop saa enää uusia, kun se joku ihme iso firma taitaa hoitaa kokonaan Skandinaavian PRS tuonnin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)