Aihe: korvatulpat?
1 2
Imper
12.07.2004 15:47:35 (muokattu 12.07.2004 15:53:15)

Korvatulppien käyttö myös nostaa korvan bakteerikantaa aika roimasti.

Mulla meni korvat flunssassa lukkoon noin 3-4kuukautta sitten, välillä enemmän välillä vähemmän. Vasen korva vieläkin ajoittain alkaa kohisemaan ja joskus ilmenee hyvin lyhytaikaista tinnitusta. Tinnitus kuitenkin lakkaa heti, kun sitä alkaa "kuuntelemaan". Tuntuu kun korvassa olisi jotakin likaa tms. jäänyt flunssan jälkeen ja se aiheuttaisi tätä. Esim. saunomisen jälkeen alkaa korva taas oireilemaan enemmän. Olen koittanut korvaa puhdistaa vedellä, mutta ilmeisesti tarvitsisi jytympää tavaraa. Vai pitäisikö luottaa korvakynttilöihin tms? Kiitos vastauksesta jo etukäteen Dear Eki.

Mulla oli sama ongelma. Toinen korva meni flunssan jälkeen pitkän aikaa aina välillä lukkoon, eikä korvakäytävässä näkynyt mitään. Syy oli terveydenhoitajan mukaan korvatulppien käytöstä johtuva. Korvan "karvat" eivät pysty poistamaan vaikkua korvasta pois, koska tulpat tunkevat vaikkua aina syvemmälle korvaan. Korvakäytävän huuhtelu oli siis ratkaisu ongelmaan.

Ja sanon: menkää kaikki ihmeessä tuohon huuhteluun! Tuli meinaan kuuloon taas ennennäkemätöntä kontrastia!:) Terveydenhoitaja suositteli minulle (säännöllisesti tulppia käyttävälle) korvahuuhtelua kerran vuodessa. Sitä tököttiä saa myös apteekista. Terveydenhoitajalla toimenpide maksaa ehkä 10e. Opiskelijalle ei tietääkseni mitään.
Everyone is a per-son
mooch
12.07.2004 17:03:52
Ja sanon: menkää kaikki ihmeessä tuohon huuhteluun! Tuli meinaan kuuloon taas ennennäkemätöntä kontrastia!:).

Millainen operaatio tuo muuten käytännössä on? Eikai vaan satu? :-)
madu
12.07.2004 17:17:48

Ei satu. Isolla injektioruiskulla vettä korvaan ja sieltä vaikut valuu mukana. Helppo tehdä kotona. Voi tehostaa vaikutusta laittamalla remowaxia korviin.
Imper
12.07.2004 18:42:09

Joo ei satu. Tuntuu itse asiassa aika tyydyttävältä kun paskat valuu korvasta pois. Sitä Remowaxia (eli tököttiä) pistetään korvaan ja annetaan vaikuttaa tunnin verran. Sen jälkeen lämpösellä vedellä ruiskutetaan korvaan ja paskat valuu pois. Itse en tuota tekisi vaan mielummin annan ammattilaisen tehdä vaikkei suoritus vaikea tai vaarallinen olekaan :)
Everyone is a per-son
mooch
20.07.2004 17:42:55
Ja sanon: menkää kaikki ihmeessä tuohon huuhteluun! Tuli meinaan kuuloon taas ennennäkemätöntä kontrastia!:) Terveydenhoitaja suositteli minulle (säännöllisesti tulppia käyttävälle) korvahuuhtelua kerran vuodessa. Sitä tököttiä saa myös apteekista. Terveydenhoitajalla toimenpide maksaa ehkä 10e. Opiskelijalle ei tietääkseni mitään.

No, mäpä tossa viimeviikolla varasin ajan ja tuntui puhelimessa vähän ihmettelevän että miks mä siihen huuhteluun nyt niin haluaisin. Menin sinne, hoitaja katsasti korvaa ja totesi että hiukan ärtynyt on korvakäytävä, mutta vaikkua ei ole kovin paljoa ja siksi ei viitsi huuhtelua suorittaa, ettei ärtyminenkin pahentuisi.

Että näköjään näitä hoitsuja on moneen lähtöön. Täällä maksaa terveyskeskuksessa 0e / kukatahansa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)