Tämmöinen siitä sitten tuli: https://www.youtube.com/watch?v=gUjoQOI3cMs ----------------------------------------- Aiempi teksti: Eilen nappasin videolle koko kieltenvaihtoprosessin (myös kaulan irroitus & putsaus) floikkakitaralle. Toki osittain toimii mille vaan kitaralle. Vanhat kielet hittoon Kaulan irroitus Otelaudan putsaus ja öljyäminen Kaula kiinni Uudet kielet Kielten venytys Viritys Editoidaan vielä kuntoon. Paskaa englantia, tylsät kohdat nopeutettu. Kirjoitettuna kaikenlaisia juttuja matkan varrella. Mutta semmoinen suht reaaliaikainen kuitenkin. Kielten vaihto on floikallekin nopea prosessi kunhan tajuaa miten homma toimii ja tekee sen muutamia kertoja. Jos kummempia tee kitaralle, kuten hinkkaa nauhoja tms. niin taukoineen menee se 20-25min. Koitan saada parin päivän sisään YouTubeen. Saas nähdä kiinnostaako ketään :D |
Krice Maanantaina 08:55:54 | |
|---|
Miksi irroitit kaulan? |
Otustelija Maanantaina 09:39:18 | |
|---|
Krice: Miksi irroitit kaulan? Jotta tulee ulinaa, siitä miten väärin kaikki tehdään :D 0000 teräsvillalla kun putsailee otelaudan ja nauhat, niin ei se jäte jää mikkeihin kiinni. Toki monesti jaksa siihen lähteä, joten vaan pitää jotain suojana mikkien päällä. |
Metalkallo Maanantaina 12:56:46 | |
|---|
Otustelija: Kielten vaihto on floikallekin nopea prosessi kunhan tajuaa miten homma toimii ja tekee sen muutamia kertoja. Jos kummempia tee kitaralle, kuten hinkkaa nauhoja tms. niin taukoineen menee se 20-25min. Koitan saada parin päivän sisään YouTubeen. Saas nähdä kiinnostaako ketään :D Yks on tehnyt jo tubeen https://www.youtube.com/watch?v=dsLBmcNWm1Q&t=3s Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Otustelija Maanantaina 19:12:41 | |
|---|
|
Krice Tiistaina 15:40:21 | |
|---|
Otustelija: 0000 teräsvillalla kun putsailee otelaudan ja nauhat Miksi käytät teräsvillaa otelaudan puhdistamiseen? |
Otustelija Tiistaina 17:47:39 | |
|---|
Krice: Miksi käytät teräsvillaa otelaudan puhdistamiseen? Kokenut hyväksi. |
Entropia666 Tiistaina 22:35:48 (muokattu tiistaina 23:21:54) | |
|---|
|
Otustelija Keskiviikkona 05:11:15 | |
|---|
Entropia666: Tämmösen tein ite vajaa vuosi sitten Suomeks ja aika paljon helpommalla metodilla: https://youtu.be/dsLBmcNWm1Q?si=tj5FfLVtm46rQgoI Edit. näköjään joku yllä jo linkannutkin tuon. Hyvä! Jokaiselle se oma totuttu tapa on yleensä helpoin, mikäli on hyväksi todettu. Tosta omasta kun jättää ne ekstrat pois, niin nokka ei tuhise kuin sen vajaa 20min sisätläen kahvitauon, kun sen laittaa tippumaan heti alkuun. Kyllähän näitä tapoja, kuten videoitakin nettiin mahtuu. |
Krice Keskiviikkona 12:00:19 | |
|---|
Otustelija: Kokenut hyväksi. Mitä hyvää siinä on jos joutuu turhaan irroittamaan kaulan? Ei kaulan puhdistamiseen tarvitse käyttää teräsvillaa. |
Otustelija Keskiviikkona 13:50:59 | |
|---|
Krice: Mitä hyvää siinä on jos joutuu turhaan irroittamaan kaulan? Ei kaulan puhdistamiseen tarvitse käyttää teräsvillaa. Ei sitä joudu tai tarvitsekaan tehdä. Miksi tehdä mitään mitä ei tarvitse. |
Otustelija Keskiviikkona 16:03:57 (muokattu keskiviikkona 16:05:03) | |
|---|
Tässä joku Back To The Futuren Docin näköinen tyyppikin hinkkaa teräsvillalla jonkun nobodyn kiinankepukkaa. https://youtu.be/aG_W3uqEFf0?t=375 Samoin itsekin yleensä vain peittelen jollain paperilla/lehtimainoksella mikkien päältä ja antaa mennä vain. |
Jeszse Keskiviikkona 19:24:55 | |
|---|
Ite en tykkää käyttää teräsvillaa mihinkään just sen sotkun takia. Kyllä mulla sitä on, mutta ei oo tainnu vielä koskaan tulla mitään semmosta "oispa teräsvillaa" -hetkeä. Taisin joskus ostaa jonkun kitaran öljypinnan viimeistelyyn jonkun suosituksesta mutta ei sekään nyt hirveesti vakuuttanut. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
Entropia666 Torstaina 09:15:16 | |
|---|
Otustelija: Jokaiselle se oma totuttu tapa on yleensä helpoin, mikäli on hyväksi todettu. Tosta omasta kun jättää ne ekstrat pois, niin nokka ei tuhise kuin sen vajaa 20min sisätläen kahvitauon, kun sen laittaa tippumaan heti alkuun. Kyllähän näitä tapoja, kuten videoitakin nettiin mahtuu. Jos ei tarvii virettä vaihtaa ja kielisetin paksuus pysyy samana, niin tolla mun metodilla tallan blokkaamalla vaihtaa kielet varmaa vartissa tai alle. Tossa mun videolla on vaan käyty homma läpi ihan nollasta semmosille jotka ei oo ikinä kieliä floikkaan vaihtanu. |
velipekka Torstaina 09:37:16 | |
|---|
Jeszse: Ite en tykkää käyttää teräsvillaa mihinkään just sen sotkun takia. Kyllä mulla sitä on, mutta ei oo tainnu vielä koskaan tulla mitään semmosta "oispa teräsvillaa" -hetkeä. Taisin joskus ostaa jonkun kitaran öljypinnan viimeistelyyn jonkun suosituksesta mutta ei sekään nyt hirveesti vakuuttanut. Itse olen pikaisesti nauhoja hienolla teräsvillalla kiillottanut. Mikä olisi tuohon vaihtoehtoinen tapa/väline ? |
Otustelija Torstaina 10:34:16 (muokattu torstaina 10:35:13) | |
|---|
Entropia666: Jos ei tarvii virettä vaihtaa ja kielisetin paksuus pysyy samana, niin tolla mun metodilla tallan blokkaamalla vaihtaa kielet varmaa vartissa tai alle. Tossa mun videolla on vaan käyty homma läpi ihan nollasta semmosille jotka ei oo ikinä kieliä floikkaan vaihtanu. Huoh, mitä seuraavaksi? Äitisi tekee parempaa ruokaa? Kyllä nettiin videoita mahtuu, ja tärkeintä on lopputulos. Kaikki tykkää makkarasta mutta kukaan ei halua nähdä miten sitä tehdään. :) EDIT: Miksei porukka käy tuossa Nordegg videossa mesoamassa kuinka väärin tekee ja oma on parempi ? :-p |
Entropia666 Torstaina 16:53:39 | |
|---|
Otustelija: Huoh, mitä seuraavaksi? Äitisi tekee parempaa ruokaa? Kyllä nettiin videoita mahtuu, ja tärkeintä on lopputulos. Kaikki tykkää makkarasta mutta kukaan ei halua nähdä miten sitä tehdään. :) EDIT: Miksei porukka käy tuossa Nordegg videossa mesoamassa kuinka väärin tekee ja oma on parempi ? :-p Ei varmaan kannata niitä videoita nettiin laittaa jos ei kestä huomautuksia niistä. Meikäläinen ainaki pyrkii tolla omalla videolla opettamaan asiat helpoiten niille jotka asiassa jeesiä tarvii. Katselumäärätki näyttäis vähä siltä että ainakin joku on jeesiä tosta saanu. Paremmin sit seuraavalla filmillä! |
Tympee Huttunen Torstaina 17:00:51 | |
|---|
Hyviä huoltofilmejä molemmat. Itselläni oli floydin kanssa vielä vähän simppelimpi tapa, eli en blokkaillut tai putsaillut mitään. Kieli pois, uusi tilalle, viritys kohilleen ja saman toisto vielä viisi kertaa. |
McNulty Torstaina 17:16:43 (muokattu torstaina 17:21:23) | |
|---|
Pieni kehitysidea aloittajalle. Nosta kitara pöydälle ja käytä jotain kaulakehtoa ja alusmattoa suojana. Helpompi kuvata video kun luuttu ei ole sylissä. Ns. huoltopöytä soittimelle jos haluaa tehdä ammattimaisemman huolto-/säätövideon. Vaikka mainitsetkin asiasta, niin voit toki jatkossa itse säätää soittimesi just niin kuin haluat, mutta havainnollistamiseksi ja laadukkaamman videon (ts. vähemmän kotikutoinen) kannalta se työpöytä on jees. Saa työkalut järjestykseen ja voi käydä läpi sitäkin, mitä työkaluja tarvitaan ehdottomasti, mitkä ehkä ovat hyvä lisä yms. Edit: Niin, ja olihan sulla se kaula pöydällä nauhojen kiillotusta varten jo muutenkin ;) moving in stereo |
Otustelija Torstaina 17:31:54 (muokattu torstaina 18:02:07) | |
|---|
Entropia666: Ei varmaan kannata niitä videoita nettiin laittaa jos ei kestä huomautuksia niistä. Meikäläinen ainaki pyrkii tolla omalla videolla opettamaan asiat helpoiten niille jotka asiassa jeesiä tarvii. Katselumäärätki näyttäis vähä siltä että ainakin joku on jeesiä tosta saanu. Paremmin sit seuraavalla filmillä! Ei ole opetusfilmi vaan näytän miten teen. Vissi ero. Huomautukset ei haittaa. Vähän ihmetyttää tuo sinun astuminen esiin, kun teet paremmin, nopeammin ja oikeammin. Onhan nää musahommat kilpailua. Katselukerroista puhumattakaan! Kiva, että muut jakaa sun videota, itsekin nähnyt sen joskus. Mutta onhan tuo ihme touhua tulla lesoilemaan asioilla ja tuoda esiin kuinka tekee itse oikein. EDIT: Mitenkäs se meni se vitsi, kuinka monta kitaristia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? :D |