Aihe: Tuska Metal Festival
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Billsner
19.07.2004 23:18:59
Ai, saako tosta bändistä joku ihmemies jotain muuta kun puuron ja sirkkelin kuulosta?

MacGyver kuulee pierun saharastakin. Sori oli pakko.
You must gather your party before venturing forth.
Incarnation
19.07.2004 23:24:05
Ai, saako tosta bändistä joku ihmemies jotain muuta kun puuron ja sirkkelin kuulosta?

Vaikken bändistä tykkääkään niin täytyy sanoa, että heidän soittamansa Slayer coveri Dead Skin Mask oli aivan helvetin hyvän kuuloinen. Tuli joskus ladattua jostain.
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Ben_D
19.07.2004 23:42:01 (muokattu 19.07.2004 23:44:24)

Eiköhän se ole jo tullut noin tuhat kertaa selväksi että et pidä kyseisestä musiikista. Ei tarvitse enään joka tilaisuuden tullen tuoda sitä julki, kiitos.

Rauhotus ny. Jos nyt luet ihan rauhassa syvään hengittäen uudestaan niin puhe oli soundeista, ei itse bändistä.

Juu ja Death Angel vei potin himaan. Muita mainitsemisen arvoisia Fear Factory, Dew Scented sekä päätösklubin Crazy Train. Dio:n arvon kaikki varmaan tietävät joten sitä ei tarvitse mainita. Meinas tulla tippa linssiin kun Don't Talk To Strangers kajahti ilmoille.
jigsore
20.07.2004 02:23:02

Olipa jälleen kerrassaan muikeat kinkerit. Kolme päivää siellä tuli taas kuukoiltua.

Perjantain kovimmat setit vetivät Nasum, Ensiferum & D.S.K. Nasumin basistilla toimi muuten syljen eritys varsin hyvin, äijä kuolasi kuin hevonen! D.S.K. rokkasi sen verran mainiosti, että tuli levykin kaapattua mukaan mahtavan yhteiskuvan jälkeen :D Erittäin hauskoilta tyypeiltä vaikuttivat! Napalm Death -cover oli hemmetin tiukka. Impaled Nazarenea pari piisiä seurattuani siirryin Ensiferumia katselemaan. Vähän harmitti alun missaaminen, sillä perkeleen kovan keikan vetivät. Mokoma veti jälleen hienosti, näytti musisoijillakin olevan hauskaa keskenään. In Flamesista ei meinannut kuulla kuin basarinjytke, mutta sai siitä lopulta selvääkin. Only For The Weak & Behind The Space pistivät vipinää punttiin. Ihan jees.

Lauantain kovimmat olivat ehdottomasti Dark Tranquillity & Soilwork. Drive jäi harmittavasti väliin, mutta se ei kauaa mieltä painanut, kun DT aloitti settinsä. Uusi biisi kuulosti todella lupaavalta ja ThereIn laittoi pään heilumaan. Basisti näytti Kotiteollisuuden Hongistolta!
Sitten Turisasta katsomaan, mainion shown järjestivät. Lavallakin riitti jengiä ja hauskaa oli. Pitäisi kuulla levyltäkin. Soilworkin keikalla mentiin aivan etuaidan tuntumaan ja pienoisen pitin laitamilla heiluttiin ja hypittiin. Kiitti vaan kaverille, joka löysi mun kännykän maasta!! Ainoastaan Black Star Deceiverin puuttuminen jäi harmittamaan, muuten laatukeikka.
Sinergy oli hienoa nähdä ekaa kertaa livenä ja hyvin vetivätkin. Midnight Madnessia jäin Stone-riffeineen kaipaamaan. Death Angelia seurasin vähän mistä sattuu, mutta ihan hyvältä kuulosti. Vanhat biisit potkivat hyvin. Swallow The Sun oli myös hyvä, tosin sen tyylinen musa toimii mulle levyltä paremmin. Nightwish yllätti kovalla Megadeth-vedolla! Jeh!
Illalla käytiin sitten Stellassa katselemassa Cryhavocia & Deathchainia. DC pisti saakelin tylysti menemään ja Raining Blood kruunasi tiukan setin! Cryhavoc oli kiva nähdä elossa.

Sunnuntaina nähtiin festareiden parhaat keikat, nimittäin Fear Factoryn & Dew-Scentedin toimesta. Chaosbreediä ehdin nähdä vain muutaman biisin ja aivan hyvä oli.. Ken oli bassossa?
Fear Factoryn mukana tuli laulettua eräskin biisi, ja bändi soitti aivan helvetin hyvin. Burtonkin lauloi paremmin kuin osasin kuvitellakaan. Setti alkoi Slave Laborilla ja päättyi muistaakseni Replicaan. Cyberwastesta en suuremmin levyllä välitä, mutta niin se vain perkele potkii livenä! Vanhemmatkin biisit kuulostivat sen verran tiukoilta, että levyjä pitää saada. Ehdottomasti yksi kovimmista näkemistäni keikoista.
Diablokin tuli sitten nähtyä, hassut spiikit oli Rainerilla. Odotin vähän enemmän, mutta hyvä oli keikka. Olisivat saaneet soittaa Deathia! Timppaa tuli hieman sivusilmällä seurattua jonottaessani FF:n nimmareita, joita en kuitenkaan ehtinyt saada! Mikäs oli muuten Niskan eka biisi? En oikein tunnistanut..
Ja viikonlopun kovin yllättäjä oli Dew-Scented! Pirun raivoisa keikka, äijät moshasivat kuin viimeistä päivää ja tappobiisejä tuli toisensa perään. Myös yleisöllä näytti olevan hauskaa ja nähtiinpä kunnon pittikin! Olisin varmaan mennyt sekaan, ellei olisi ollut suht arvokasta kameraa taskussa. Seuraavaksi ostettavat levyt ovatkin sitten tiedossa.. Niin, jälleen Slayer-cover päätti mahtavan keikan! Hyvähyvä!!
Kun suurin King Diamond -pettymys oli miltei unohtunut, niin Diostakin pystyi nauttimaan. Hittejä/sooloja tuli toisensa perään ja hauskaa oli. Uusi biisi (Eyes..?) oli menevän kuuloinen, kosketinjutut kuulostivat vähän hassuilta..heh. Taisi olla myös pisin keikka, n. 1,5h. Hienoa kun setä jaksaa!

Just latasin kuvat kamerasta ja hyvältä näyttää! Huomasiko muuten kukaan meikäläistä? Mulla oli välillä päässä sellainen värikäs raidallinen pipo (oma kuva..). Itse en nähnyt ainuttakaan mnet-paitaa! Oliko edes kellään?
"Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?" IHKK #8
Deranged
20.07.2004 10:04:40 (muokattu 20.07.2004 10:06:54)

No ainakin siitä päätellen, että samaa tyylilajia edustava Trollheims Grott veti todella erottelevalla ja selkeällä soundilla keikkansa, ja säröä oli kehissä melkoisesti. Ja Cradle of Filthillä on aina ollut hyvä livesoundi. 2002 (?) Marduk ja The Crown jyräsivät niin selkeällä soundilla että oksat pois.

Eli ei se mahdotonta ole, pitää vaan palkata äänimies, joka kuulee vielä jotain. :)

Sanokaa vielä että soundi lähtee sormista..
SusaN
20.07.2004 11:07:32
Basisti näytti Kotiteollisuuden Hongistolta!

Jurripäissäni ihmettelin, että mitä hemmettiä se Hongisto siellä tekee! En siis ollut ainoa;)
Paskakin hevi on aina parempaa kun Justin
lapio
20.07.2004 13:19:42 (muokattu 20.07.2004 13:20:15)

Täytyypä nyt motkottaakkin vähän jostain:

Miten näinkin isolla festivaalilla ei ole kunnolla ruokatarjontaa? Varsinkaan, kun alueelta ei voi lähteä käymään toisaalla. Kaksi sapuskan myyntikojua joista sai hintaan 6€ turhan pienen annoksen jotain kasvispastaa tms. tai grillimakkaraa hintaan 1,50€. Missä olivat kebabmiehet karvaisine käsineen? Minulle kyllä olisi kepsu maistunut. Onneksi eväät oli näppärä ostaa matkan varrelta, mutta ei isojen eväskassien kanssa ole mukava tunkea lavan eteen pomppimaan.
Minuun on käytetty poltetun maan taktiikkaa... Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
Ben_D
20.07.2004 13:20:56

Ja Cradle of Filthillä on aina ollut hyvä livesoundi. 2002 (?).

Jäähallissa 2000 ei voinut kyllä sanoa samaa. Olivat silloin Tattoo The Planet Tourilla soittamassa ennen Slayeria.
l@ho
20.07.2004 16:54:34
Onko tuska-2004:sta tulossa minkäänlaista koostetta??
- Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP.. - Sori ruoka jäähtyy..
Incarnation
20.07.2004 17:34:22
Onko tuska-2004:sta tulossa minkäänlaista koostetta??

Hope so.
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Moratoria
20.07.2004 18:21:39
Jepjep. Vois sanoa niistä festareistakin jotain. Tapasin Da Maken (jonka kanssa vietettiin koko viikonloppu) perjantai-keskipäivällä. Suunnistettiin heidän luo ja jätettiin kamat sinne. Sitten tultiin Tuskaan.

Nasumin keikka ei ollut mitenkään erikoinen, mutta laulaja lauloi hyvin. Sitten mentiin katsomaan sitä ihmeen kisavoittajaa, joka sekään ei ollut erikoinen. Sonatan keikka taasen vaikutti paljon paremmalta, sillä soundit olivat huomattavasti paremmat. Mielestäni perjantain parhaat soundit löytyi Sonatalta. Sitten siiryimmekin katsomaan Impaled Nazarenea, jonka keikka oli ihan jees. Kotiteollisuuden keikan jätimme väliin ja siirryttiin Dark Funeralin telttaan. DF:n keikka ei musiikillisesti iskenyt yhtään, mutta meno oli kova. In Flamesin keikka ei ollut myöskään mikään erikoinen.

Lauantaina päätimme Da Maken kanssa laittaa corpsepaintit naamalle. Maskien laittaminen kesti aika kauan, jotain 1h-1,5h. (Jos haluaa nähdä kuvan, niin se löytyy omalta sivulta). Ehdimme paikalle ennen Turisasin keikkaa. Erityisesti huomiota herätti siellä takana tanssivat naiset. Keikka oli ihan jees, vaikkei se mikään erikoinen ollutkaan. Soilworkin skippasimme, ja minä kävin kaljalla. Sitten katsastimme Sinergyn keikan, jonka jälkeen menin taas kaljalle. Loppuaika ei oikeastaan tehty muuta kuin oleskeltiin Nightwishin keikan loppuun asti.

Sunnuntaina laitoimme taas maskit, mutta niiden tekemiseen menikin kauemmin ja saavuimme paikalle vasta kun Fear Factory oli jo aloittanut. Eikä niistä maskeista tullut läheskään yhtä hyviä kuin lauantaina! Menimmekin saman tien Diablon telttaan, joka veti hyvän keikan, mutta veti Sauna Open Airissa paljon paremman. Skippasimme Niskalaukauksen ja sillä aikaa minä olin kaljalla. Tämän jälkeen ryntäsimme katsomaan Dew-Scentediä. Dew-Scentedin keikalla päätin moshata niin paljon kuin irti lähtee. Olimme eturivissä joten aidasta sai hyvää tukea moshaukseen. Kävin hetken aikaa pitissäkin, mutta sitten tuli huono olo, oli pakko mennä oksentamaan. En ole koskaan moshannut niin paljon että tulisi oksennus! Keikan jälkeen lähdimme hieman taaemmaksi seuraamaan DIOa. Sitten lähdimmekin takaisin Da Maken kotiin.

Perjantaina ei kukaan tullut juttelemaan, mutta kun laitoimme maskit lauantaina, niin koko ajan tuli jonkun kanssa juteltua/paiskattua kättä. Oli ihan hauskaa. Kokonaisuudessaan ihan hyvät festarit, mutta lauantaina oli kaikkein paras meno. Ruoka vaan oli niin perkeleen kallista, 6e nyrkinkokoisesta ateriasta on aikamoista ryöstöä.
römpsämehumies
20.07.2004 21:08:32
Missä olivat kebabmiehet karvaisine käsineen? Minulle kyllä olisi kepsu maistunut.

Ei ne uskalla tulla sinne.
Mähän sen talon sytytin ja mun polvessa on syöpä mä kuolen perjantain ja lauantain välisenä yönä...
Executioner
20.07.2004 22:45:28

Kävin hetken aikaa pitissäkin, mutta sitten tuli huono olo, oli pakko mennä oksentamaan. En ole koskaan moshannut niin paljon että tulisi oksennus!

Alkoholilla osuutta asiaan..?

Tuska oli kyllä aivan mahtava kokemus. Ehdottomasti paras keikka oli Dew-Scentedillä, vaikka kesken piti pois lähteäkin. Kyllä rässi saa aina pään vatkaamaan vaikka ihan väkisinkin.

Nasum, Death Angel ja Trollheim's Grott olivat myös aika hemmetin kovia. Kaikki nuo tuli nähtyä vielä eturivistä. Tai siis mie jos en oo eturivissä, niin mie en näe kyllä bändistä mitään, sen verran pieni olen. Parin Death Angelin äijän kanssa päästiin juttelemaan ja kuvaankin.

Mokoman keikka meni meikäläisellä aika huonosti, kun ensin meinasin rusentua sinne eturiviin, kun ihmiset tunkivat päälle. Siinä vähän aikaa sinnittelin ja sitten oli pakko siirtyä vähän väljemmille vesille. Loppukeikan olinkin sitten ihan shokissa eikä keikasta pystynyt enää nauttimaan. Vituiks män, sano saksalainen.
Explicit gore is what I need.
Viceroy
20.07.2004 22:57:38

- - -Perjantaina ei kukaan tullut juttelemaan - - -

Luulen nähneeni sut jossain siinä Nasumin vaiheilla jonkun tytön kanssa, mutta en ehtinyt/katsonut tarpeelliseksi/ollut riittävän kännissä tullakseni morjenstamaan.

Summataanpa itsekin vähän Tuska nollanelosta:

Nasumin näin vain vilaukselta. Sue-teltassa homman pani aika hyvin käyntiin ruotsalainen Beseech, jonka gootahtava tunnelmametalli oli yllättävän jees. Naislaulaja tuntui olevan väärässä paikassa, mutta Peter Steelen ja Phil Anselmon risteytyksen oloinen äijä hoiti keulahahmon hommat kotiin. Setin päätti hieno doom-versio Abban Gimme Gimme Gimmestä.

Sonata oli hieman petrannut sitten viime näkemän ('02). Kakko alkaa mielestäni olla maailmanluokan vokalisteja. Impaled kietoi jälleen pikkusormensa ympärille, enkä nähnyt kovasti kehutusta Ensiferumin setistä sekuntiakaan. Impukoiden miksaaja tykitti tärykalvot kiitettävään huminaan. Loppupäivä ei juuri kolissut, joskin Mokoma oli aika kova, ja seisoin teltan ulkopuolella diggailemassa. Kotiteollisuus ja In Flames jäivät ihan pariin biisiin. Dark Funeralin ukot näin ohimennen. Päivästä jäi käteen Death Angelin mainio piru vs. enkeli -paita.

Lauantai oli ehkä festareiden paras päivä, lähinnä em. Death Angelin takia. Molemmat isolle lavalle buukatut hurrit jätin käytännössä väliin. Itse asiassa kulutin aika paljon aikaa vain yleiseen haahuiluun ja tuttujen ja puolituttujen bongailuun. Vankkaa festarimeininkiä, ei valittamista. Kuriositeettinä mainittakoon Twilightningin versio GNR:n You Could Be Minestä - paikalla olleet näkivät ehkä tilanteen lievän spinaltapmäisyyden :)

Sunnuntaina paikalla oli eniten ns. tavallisen näköistä mattia ja maijaa. Saavuin alueelle Fear Factoryn aloitusbiisin aikana, ja diggailin paahtavassa auringossa bändiä kyllä aika kympillä. Kyrsimään jäi vain nimmarijonon röyhkeä kiilaus, jonka johdosta jonotin n. puoli tuntia turhaan Digimortalin kansilehti kädessä. No, onneksi samalla sai katsella aitiopaikalta Niskalaukausta. Huippusetti! Telttabändien sinänsä asiallisesta menosta erottui timantinkovana saksalainen Dew-Scented. Levy ostoon.

Dio oli yksinkertaisesti omaa luokkaansa. Yhdessä Death Angelin kanssa viikonlopusta jäi erittäin hyvä maku suuhun, ja tulen 99% varmuudella tulevinakin vuosina!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Aegis
20.07.2004 23:47:02
No niin, omassa kuvassani komeilee nyt potretti jonka otatimme Excutionerin kanssa itsestämme Death Angelin jätkien kanssa. Kyllä tuli hieno.
Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, joka menee suojaan sateelta.
Deathrace King
21.07.2004 00:27:03

Uujee! Viinanhuuruinen ja täydellisen metallipitoinen kolmipäiväinen takana. Hauskaa oli, perkele!

Perjantai oli päivistä hiekoin, muttei missään nimessä huono. Näin vain Impaled Nazarenen, osan Mokomaa ja In Flamesin. Leikeissä oli ihan jees, mutta ei missään nimessä yhtä kova kuin toissa Tuskassa. Ehkä liikaa uusia biisejä, vaikka kyllä nekin toimivat kohtalaisesti. Moshpitti oli kuitenkin hyvä, vaikka vitutti kun kännykän kuoret hajosivat. Tavastialla sit jatkoilla, Kiuas ja Pain Confessor vetivät hyvät keikat.

Lauantai lähti käyntiin Machine Manin tahdissa, oikein hyvä aloittelubändi. Tulihan se huutelemani Powerslavekin ;) Dark Tranquillity eikä Soilwork ei pettänyt, oikein hyvät keikat molemmilta. Päivän ykkönen oli kuitenkin Death Angel, vitti että oli hauskaa ja hyvä meininki moshpitissä. Muutama biisi oli kuitenkin huono, eikä rässiä nähnytkään. Jatkoille ehdittiin Stellaan vasta Deatchainin aloittaessa, ja se oli odotetusti vitun kova. Melkein lennettiin vaan kaverin ja yhden muijan kanssa pihalle, kun mentiin muutamaan kertaan moshaamaan turva-aidan väärälle puolelle, heh!

Sunnuntaina sitten festareitten rankimmat bändit. Ekaks Chaosbreed, mikä oli kova. Fear Factory ei kyllä uponnut meikäläiseen, liian tylsää ja kevyttä. Dismember yllätti erittäin positiivisesti, se oli aivan saatanan hyvä. Moshasin eturivissä ihan koko ajan ja huusin äänen käheäksi. Äijillä ehkä yks parhaista lavashowsta ikinä, kunnon uhoa ja helvetinmoista moshaamista. Just niinkuin pitää!
Festareitten parhaasta keikasta vastasi ehkä hieman yllättäenkin Saksan rässijyrä Dew-Scented. Uskomattoman kova keikka ja ehkä paras moshpitti, missä olen ollut! Koko keikka tulikin pitissä pyörittyä, ja oli niin hauskaa kuin vain voi kuvitella. HAIL DEW-FUCKING-SCENTED!!!
Jatkoille Stellaan ja Slaytanicsin tahdissa vedettin vielä viimeiset hiet ja moshpitit pintaan. Se oli kyllä kova keikka sekin.

Ens vuonna sit uudestaan, hail TUSKA and Thrash 'till Death!!!
Thrash and mosh 'till death!
Moratoria
21.07.2004 00:27:05
Alkoholilla osuutta asiaan..?

No, 3kaljaa olutteltassa. Että tuskinpa nyt sen takia laattasin.

Luulen nähneeni sut jossain siinä Nasumin vaiheilla jonkun tytön kanssa, mutta en ehtinyt/katsonut tarpeelliseksi/ollut riittävän kännissä tullakseni morjenstamaan.

Joo, tyttöystäväni kanssahan mä siellä olin (ja Da Maken). Olisit tullut juttelemaan vaan.

Pääsin muuten juttelemaan ja kättelemään Barathrumin ekan levyn tuottajaa olutteltassa.
salmivaara
21.07.2004 12:48:38

Pääsin muuten juttelemaan ja kättelemään Barathrumin ekan levyn tuottajaa olutteltassa.

Saanko koskea suhun?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
7THSON
21.07.2004 17:31:22
Muistan kuulleeni järjestäjien taholta puhetta (ainakin yhdessä tv-haastattelussa) että ensi vuonna ei ihan samalla systeemillä mentäisi vaan muutoksia ja "laajennuksia" olisi tulossa. Mitähän ne voisivat olla?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)