Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5352 353 354 355 356
Gedda
Keskiviikkona 20:09:54
Juuso Keskinen niminen kaveri sähköpostiosoitteella habiqocoyi115@gmail.com halusi Matkahuollon kautta kitaran Vaasaan. Kysyi toimituskuluja: sanoin arvioksi 80€ ja hänen mielestään kuulosti hyvältä, nyt odottelee tietojani ja varmaan tulee kohta tämä jo aiemmin täällä esiintynyt Matkahuollon kusetuslinkki.
mpekkanen
Keskiviikkona 20:47:02
Aika kovat on Matkahuollon lähetyskulut jos kitaran lähetys Vaasaan maksaa 80€.
dr_sandberg
Torstaina 15:57:19
Juuso Keskinen habiqocoyi115@gmail.com kirjoitti tänään:
"Päätin hankkia tuotteen. Asun Helsingissä (postinumero 00510). Paljonko Matkahuolto veloittaa toimituksesta? Se sopii minulle hyvin."
Hän asui eilen Vaasassa, tänään ilmeisesti Helsingissä.
Joonas A
Torstaina 19:32:49
Sama torspo kyseli juuri Rickenbackerista ymmärtämättä itse soittimesta yhtään mitään. Eipä tuossa kotimaan kielessäkään ole kehumista: Kiitos tiedoista päätin hankkia tuotteen! Asun Vaasassa, postinumero 65370. Kuinka paljon Matkahuolto veloittaa toimituksesta? Se käy minulle hyvin.
Yt Juuso K
snakebite!
Torstaina 21:20:50

Joo varsin epämääräinen maili tuli tältä samalta habiqocoyi115 tyypiltä.
Yonaz
Perjantaina 10:10:37
Joel Rantanen oli kovasti ostamassa kitaraani eilen 1.10. Halusi sen Matkahuollolla Vaasaan.

Halusi tilinumeroni siirtoa varten.

Ei jakanut puhelinnumeroaan.

Mobilepay ei käynyt, koska oli tehnyt ison ostoksen hiljattain ja limitti täynnä. Kerroin limitin olevan viikkokohtainen ja voidaan hyvin palata asiaan seuraavalla viikolla.

Viestittely loppui, kun pyysin neljättä kertaa puhelinnumeroa, jotta voimme sopia detaljit.

Huijaukseksi tuon tunnisti hyvin alusta asti. Suomen kieli oli kömpelöä ja vastaukset outoja.
aisaloma
Perjantaina 16:41:02
Vaikuttaa tutulta, tällainen tänään. Itsellä vähän epäilykset heräsivät ja tulin lukemaan tätä ketjua. Kiitos kun jaatte näitä, niin osaa olla varuillaan.

"Kiitos tiedosta! Olen päättänyt ostaa tuotteen. Asun Vaasassa, postinumero 65370. Paljonko Matkahuolto veloittaa toimituksesta? Se sopii minulle hyvin.
Yt Hannes J"
taikatatti
Eilen 14:05:18
Täältä koitti kans Juuso keskinen (habiqocoyi115@gmail.com) ostaa kitaraa, tällä kertaa Oulusta. Tuli joku Matkahuollon linkki mailiin. Olisi tuo pitänyt aikaisemminkin tajuta että huijari kyseessä, vastaili maileihin ihan ihmeellisesti.
Jukka Häikiö
Eilen 16:31:39

Sinänsä mitenkään huijauksiin liity, mut ei nut oikein muutakaan osatoa ole. Oiskohan eräällä heppulilla peräti triplatunnukset, kun samat romut pyörii poskettomilla hinnoilla vuosikaudet?
No höh, kyllä se siitä...
mattim
Eilen 16:37:13 (muokattu eilen 16:39:28)

Jukka Häikiö: Sinänsä mitenkään huijauksiin liity, mut ei nut oikein muutakaan osatoa ole. Oiskohan eräällä heppulilla peräti triplatunnukset, kun samat romut pyörii poskettomilla hinnoilla vuosikaudet?

Miksei, Niin kauan kun käyttäjää ei tunnisteta on tämä mahdollista ja jopa todennäköistä joillekin käyttäjille. Be carefull out there...

Ehdotankin, kuten monet muutkin vahvaa tunnistautumista muusikoidenkin netin torin käyttöön ...
samiko
Eilen 16:49:21
mattim:

Ehdotankin, kuten monet muutkin vahvaa tunnistautumista muusikoidenkin netin torin käyttöön ...

Hyvä idea! Miksei tätä ole kukaan muu aikaisemmin tajunnut ehdottaa?

Tai sitten on ehdottanut ja monesti, ja selitetty miksi ei onnaa.
mattim
Eilen 16:53:11

samiko: Hyvä idea! Miksei tätä ole kukaan muu aikaisemmin tajunnut ehdottaa?

Tai sitten on ehdottanut ja monesti, ja selitetty miksi ei onnaa.

Voi tämä anonyymi kauppa myös siirtää arvokkaamman tavaran kaupan pois täältä.
mpekkanen
Eilen 16:59:09
Kyllä sitä vahvaa tunnistautumista torille on ehdotettu lukuisia kertoja ennenkin, mutta se on aina torpattu.

Minulla ei ole sitä vastaan kylläkään mitään, mutta taitaa ylläpidolla olla.
Pauli Lappalainen
Eilen 17:04:53 (muokattu eilen 17:05:08)
mpekkanen: Kyllä sitä vahvaa tunnistautumista torille on ehdotettu lukuisia kertoja ennenkin, mutta se on aina torpattu.

Minulla ei ole sitä vastaan kylläkään mitään, mutta taitaa ylläpidolla olla.

Rahasta se kait on kiinni.

Palveluntarjoajalle tunnistautuminen maksaa n. 20c/kerta ja perustamiskulut päälle joitakin tonneja.
horseface
Eilen 18:06:54
Juuso Keskinen -nimellä esiintynyt kaveri tarjoutui tinkimättä ostamaan kitaran ja maksamaan lähetyskulut Ouluun. Erehdyin jo laittamaan tilinumeroni mutta sitten tuli tuo Matkahuollon kusetuslinkki, jonka mukaan kaikki on maksettu ja nyt tulisi noudattaa Matkahuollon ohjeita. Viestinnän kieli oli alun alkaenkin outoa, eli tätä Päätin ostaa tuotteen -osastoa.
Huutamalla ne asiat selviää.
fhtagn
Eilen 18:10:32
Yonaz: Joel Rantanen oli kovasti ostamassa kitaraani eilen 1.10. Halusi sen Matkahuollolla Vaasaan.

Halusi tilinumeroni siirtoa varten.

Ei jakanut puhelinnumeroaan.

Mobilepay ei käynyt, koska oli tehnyt ison ostoksen hiljattain ja limitti täynnä. Kerroin limitin olevan viikkokohtainen ja voidaan hyvin palata asiaan seuraavalla viikolla.

Viestittely loppui, kun pyysin neljättä kertaa puhelinnumeroa, jotta voimme sopia detaljit.

Huijaukseksi tuon tunnisti hyvin alusta asti. Suomen kieli oli kömpelöä ja vastaukset outoja.

Samalla nimellä esiintyvä kaveri yritti tätä itsellenikin. Lähestyi sähköpostiosoitteella idefomewov31@gmail.com ja kommunikaatio kyllä haiskahti vähän kummalliselta ihan alusta lähtien. Hiljeni samantien kun en lähtenyt tähän "Matkahuolto"-kuvioon mukaan.

" Kiitos tiedosta olen päättänyt hankkia tuotteen. Osoitteeni on Vaasa 65370. Voisitko kertoa, paljonko Matkahuolto veloittaa toimituksesta? Se sopii minulle erinomaisesti.
Yt Joel R "
mattim
Eilen 18:36:46

Pauli Lappalainen: Rahasta se kait on kiinni.

Palveluntarjoajalle tunnistautuminen maksaa n. 20c/kerta ja perustamiskulut päälle joitakin tonneja.

Onko faktaa vai jotain muuta ? Ehkä mahdollisten mainostulojen menetys on se oikea syy ...
Krice
Eilen 18:55:40

mattim: Ehdotankin, kuten monet muutkin vahvaa tunnistautumista muusikoidenkin netin torin käyttöön ...

Yksi syy miksi en käytä tori.fi:tä on sen käyttöehdot, kannattaa muuten lukea ne jos ei ole aikaisemmin tutustunut. Pidän paljon enemmän kahden ihmisen välisestä kaupasta ilman kolmansia osapuolia. Huijaustapaukset on valitettavia, mutta suurelta osin aika helposti vältettävissä jos on varovainen.
Pauli Lappalainen
Eilen 19:26:44
mattim: Onko faktaa vai jotain muuta ? Ehkä mahdollisten mainostulojen menetys on se oikea syy ...

Kopioitu Signicat palvelun sivuilta

Esimerkki: Sinulla on asiakasportaali, jonne kirjautumisia on kuukauden aikana 2 000. Liität kaikki suomalaiset pankkien myöntämät tunnistusvälineet sekä mobiilivarmenteen portaalin kirjautumisvaihtoehdoiksi, jolloin kiinteä kuukausimaksu on 250 euron luokkaa. Kaikkiaan vahva sähköinen tunnistaminen maksaa sinulle kuukausitasolla noin 400-500 euroa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)