Aihe: Viimeksi katsomasi TV-sarja ja mietteesi siitä
1 2 3 4 550 51 52 53 54
bedlam
27.09.2025 17:23:29

Muovinen: Miten nämä King adaptaatiot onkin niin usein paskoja ja sellaisia huvittavan höttöisiä viritelmiä.

Minusta taas Kingin kirjoista on tehty poikkeuksellisen paljon hienoja adaptaatioita verrattuna muihin kirjailijoihin. Toki puhun nyt vähän vanhemmista leffoista, näitä uusia sarjoja ja Netflix-leffoja en ole nähnyt.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Arkka
28.09.2025 16:52:52

The Outsider oli mun mielestä hyvä kuumottava King-sarja.

Mut joo ehkä siinä on se, että rahoitusvaiheessa saa laadullisia puutteita anteeksi kun takana on iso nimi. Eli sama kuin kaikessa rahoitusta vaativassa taiteessa.

Katsoin muuten hiljattain The Langoliersin. Se on jotenkin hämärällä tavalla tosi tunnelmallinen ja aivan paska yhtäaikaa. Positiivinen maku jäi silti. Ehkä taas 30 vuoden päästä katson uusiksi.
superfly
Tiistaina 09:41:36
Arkka: The Outsider oli mun mielestä hyvä kuumottava King-sarja.

Mut joo ehkä siinä on se, että rahoitusvaiheessa saa laadullisia puutteita anteeksi kun takana on iso nimi. Eli sama kuin kaikessa rahoitusta vaativassa taiteessa.

Katsoin muuten hiljattain The Langoliersin. Se on jotenkin hämärällä tavalla tosi tunnelmallinen ja aivan paska yhtäaikaa. Positiivinen maku jäi silti. Ehkä taas 30 vuoden päästä katson uusiksi.

Mistä katselit Langoliersin?
Killing internet dragons is serious business!
basisti1971
Perjantaina 08:45:32
Moi.

bedlam: Minusta taas Kingin kirjoista on tehty poikkeuksellisen paljon hienoja adaptaatioita verrattuna muihin kirjailijoihin.

Samaa mieltä, toki ovat tasoltaan ja laadultaan vaihtelevia, mutta niin ovat toisaalta kirjatkin.
Kingin tapa käsitellä kauhua ja rakentaa tarinaa ei myöskään ole välttämättä niitä helpoimpia ruudulle/valkokankaalle siirrettäviksi, ja ilmeisesti herra itse ei myöskään ole ihan niitä helpoimpia sen enempää valmistelu- kuin toteutusvaiheessakaan.
Nykyään on toki halvempaa saada aikaiseksi varsin mielikuvituksellisiakin tehosteita joiden puute ennenvanhaan kökköyttivät tuotantoa kuin tuotantoa, mutta pienillä budjeteilla Kingiä on aina katsottavaksi formaatiksi tuotettu.
Ja näkyyhän se pakostikin.
Niin näyttelijöissä kuin kulisseissa ja tehosteissakin.

bedlam: Toki puhun nyt vähän vanhemmista leffoista, näitä uusia sarjoja ja Netflix-leffoja en ole nähnyt.

Itse olen pitänyt näistä viimeisimmistäkin.
Juuri katsottiin emännän kanssa Institute, ja ainakin kirjaa lukematta oli muuhun nykytarjontaan verrattuna varsin mainio sarja.
Joka tietysti ei paljoa sinänsä tasosta kerro, suoratoistopalveluiden sarjat kun ruukaavat olemaan tällaiselle varsin vatimattomaankin tyytyvälle aika pitkälti kökköosastoa.

Arkka: Katsoin muuten hiljattain The Langoliersin. Se on jotenkin hämärällä tavalla tosi tunnelmallinen ja aivan paska yhtäaikaa. Positiivinen maku jäi silti.

On aivan mainio filmatisointi, vaikkei tietenkään novellin tasolle ylläkään.
Mulla on muistikuva (jota Wikipedia-artikkeli tukee) että tuo tehtiin varsin pienellä (3-5M$) budjetilla, ja pieni budjetti ei "isoissa" prduktioissa koskaan lupaa hyvää lopputuloksen kannalta.
Etenkään jos leijonanosa uppoaa lavasteisiin/rekvisiittaan ja muutamalle nimekkäämmälle näyttelijälle.

Toinen filmatisointi jota olen tuon Four Past Midnight (/Sydänyö) novellikokoelman novelleista kaivannut siitä lähtien kun sen 90-luvulla luin, on Sun Dog (Aurinkokoira).
Tuon saisi tehtyä aivan olemattomalla budjetilla etenkin nykyään, mutta vaikea tietenkin uskoa että novellin tunnelmaan päästäisiin kun on niin periyksinkertainen juoneltaan.
Ehkä juuri siksi jäi niinkin myöhään kuin -14 toteutumatta:

https://www.stephenkingshortmovies. … -baby/the-sun-dog-matthew-faggiani/

Veikkaukseni onkin että jos/kun algoritmifilmatisointi kehittyy nykyistä tahtiaan, alkaa vanhoihin tieteis- ja kauhukirjallisuuden helmiin pohjautuvia elokuvia ja sarjoja nousemaan kuin sieniä sateella.

T:Samuli
Prophet
Eilen 12:42:19 (muokattu eilen 13:16:13)
Äkkiä Anttolassa dvd:ltä jaksoja katson. En ole nähnyt sarjaa aikaisemmin. Onhan tuossa hetkensä, mutta avaruusoliot voi vaikka pikakelata. Aake, wanhan liiton näyttelijöistä, mukana, koska sen kesämökkimaisemissa sarjaa on kuvattu. Takahikiöiden maalaisjunttiudessa Alhola on silti ylittämätön.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 550 51 52 53 54
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)