Tokai47 Eilen 15:11:19 | |
---|
Osaisiko joku kertoa pystyykö Akai MPK miniä käyttämään kuten "normi" kosketinsoitinta? Toki siis tietokoneen kautta. |
Henri Henri Olavi Eilen 15:40:11 | |
---|
Toki. Sillä voi soittaa mitä tahansa softasynaa. Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner. |
Arkka Eilen 15:42:37 | |
---|
Tokai47: Osaisiko joku kertoa pystyykö Akai MPK miniä käyttämään kuten "normi" kosketinsoitinta? Toki siis tietokoneen kautta. Mulla ei kokemusta ko. laitteesta, mutta siis MIDI-kiipparina USB-johdolla? Ainakin specsien puolesta näyttäis siltä. Eikös se siihen ole juuri tehtykin? Toki jos oot ostamassa käytettynä jotain ikivanhaa versiota, niin sit ehkä vielä varmistelisin enempi, varsinkin jos on joku spesifi ohjelmisto mielessä, mutta arvaisin silti, että toimii. |
Henri Henri Olavi Eilen 15:47:54 | |
---|
Arkka: Toki jos oot ostamassa käytettynä jotain ikivanhaa versiota, niin sit ehkä vielä varmistelisin enempi, varsinkin jos on joku spesifi ohjelmisto mielessä, mutta arvaisin silti, että toimii. Jos mun 20 vuotta vanha midi-kiipparikin toimii heittämällä kaiken kanssa, toimii tuokin. Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner. |
Henri Henri Olavi: Jos mun 20 vuotta vanha midi-kiipparikin toimii heittämällä kaiken kanssa, toimii tuokin. Erittäin todennäköistä kyllä, varsinkin ison merkin kohdalla, mutta oon mm. ite onnistunut tekemään ohjelman, jossa jossain vaiheessa Korg toimi, Roland ei. Ne on oikeesti vähän erilaiset ja tän takia jossain spesifissä ohjelmassa voi toinen toimia ja toinen ei. Ja jostain tosi vanhoista saattaa puuttua vielä joku standardi, jota en edes nimeltä nyt muista. Olisko ollut joku "generic jotain" tms. (E: Ei siis generic midi vaan joku generic keyboard tms.) Mut joo, meni kyllä marginaaliin tämä juonne, voisin kyllä vetoa lyödä toimivuuden puolesta :D |
Tokai47 Eilen 17:55:10 | |
---|
Kiitos vastauksista:) Ostin tuon laitteen eilen ja mielestäni olen kaikki lataukset Akain sivulta tehnyt, mutta eipä pelitä. Kun en ole mikään velho tämän tietokoneen kanssa, niin vielä apuja kaipaisin:) |
Arkka Eilen 18:11:56 | |
---|
Tokai47: Kiitos vastauksista:) Ostin tuon laitteen eilen ja mielestäni olen kaikki lataukset Akain sivulta tehnyt, mutta eipä pelitä. Kun en ole mikään velho tämän tietokoneen kanssa, niin vielä apuja kaipaisin:) Minkä ohjelman kanssa käytät ja onko sulla ollut saman ohjelman kanssa ennen joku muu kiippari käytössä? Todennäköisesti se ohjelma näkee laitteen, mutta ei vaan tällä hetkellä älyä kuunnella dataa just siitä laitteesta, eli sun pitää valita se jostain "input device:ksi" tms. Jos käytät DAWia, niin tää voi olla ihan vaan, että laitat raidan asetuksista sen inputiksi tms. |
Tokai47 Eilen 18:51:06 | |
---|
Arkka: Minkä ohjelman kanssa käytät ja onko sulla ollut saman ohjelman kanssa ennen joku muu kiippari käytössä? Todennäköisesti se ohjelma näkee laitteen, mutta ei vaan tällä hetkellä älyä kuunnella dataa just siitä laitteesta, eli sun pitää valita se jostain "input device:ksi" tms. Jos käytät DAWia, niin tää voi olla ihan vaan, että laitat raidan asetuksista sen inputiksi tms. KIITOS ! Siellähän se "vika" oli, eli tuon ohjeesi perusteella rupesi pelittämään:):):) SUURKIITOS !! |