Hikkis 21.08.2025 19:47:01 | |
---|
Lahden musiikissa on Laneyn Lionheart sarjan 5 Wattinen täysputkikompo 630 €. Mielestäni tuo on edullinen kun muualla on noin 900 - 1200. Olen tässä koko päivän yrittänyt perustella miksi tuon tarvitsisin, mutta ei nyt vain sovi omiin tarpeisiin. |
mpekkanen 26.08.2025 20:54:27 | |
---|
|
uma 01.09.2025 21:45:19 | |
---|
|
vaikeamuistaa 01.09.2025 23:49:24 | |
---|
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
mvillman 05.09.2025 08:43:53 | |
---|
|
A66ki 05.09.2025 11:24:50 | |
---|
mvillman: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2029155 Eikös tuo ole Japsi Tokai? Voipi olla tai sitten ei. Kahden ruuvin lätkä viittaa japanilaiseen, mutta nuo tallan tolppien säätöruuvit taas ei. Kaulamikin alta poterosta voisi löytyä mallimerkintä. Kaikista ei sitäkään löydy ja näköjään sarjanumerokin uupuu. Kivan hankalia nuo Tokait tunnistaa. |
B-tone-flat 05.09.2025 11:36:49 | |
---|
A66ki: Voipi olla tai sitten ei. Kahden ruuvin lätkä viittaa japanilaiseen, mutta nuo tallan tolppien säätöruuvit taas ei. Kaulamikin alta poterosta voisi löytyä mallimerkintä. Kaikista ei sitäkään löydy ja näköjään sarjanumerokin uupuu. Kivan hankalia nuo Tokait tunnistaa. Brittien markkinoille tehty. Dimple head stockissa. U-sarjaa. Premium sarjalaiset tehty Japskeissa, muut kiina/korea akselilla. "If it wasn't for the bad luck, I wouldn't have no luck at all" -W.Bell |
tonicaster 05.09.2025 16:07:10 | |
---|
B-tone-flat: Brittien markkinoille tehty. Dimple head stockissa. U-sarjaa. Premium sarjalaiset tehty Japskeissa, muut kiina/korea akselilla. - vanhan mallinen kaularaudan suojus, joka näyttää oudon ohuelta. - Tokai logo hieman paksuhko - ei sarjanumeroa headstockissa - Dimple aikalailla epäkesko/oudon muotoinen |
korvaoo 06.09.2025 21:15:22 | |
---|
kaikki paitsi on turhaa. |
tonicaster 08.09.2025 13:16:00 | |
---|
Alkaisko tää olemaan sopiva? Noita R0:a ei hirveesti näe käytettynä, tossa vois olla jollekulle joka sellaista etsii niin oiva vaihtoehto? Paljonko arvon kerholaiset koette että tuollainen kaulan riisheippi alentaa kitaran arvoa jos on hyvin tehty niinkuin (näyttää ainakin ihan hyvältä) ao. Kepissä? Itselleni tämä ei ole kiinnostava juurikin tuon modin puolesta kun tietää myynnin mahdollisesti olevan hankalaa. Pleijeriksi tämmöset pitääkin hankkia eikä myytäväksi. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2029949 |
p130 08.09.2025 13:28:00 (muokattu 08.09.2025 13:31:47) | |
---|
tonicaster: Alkaisko tää olemaan sopiva? Noita R0:a ei hirveesti näe käytettynä, tossa vois olla jollekulle joka sellaista etsii niin oiva vaihtoehto? Paljonko arvon kerholaiset koette että tuollainen kaulan riisheippi alentaa kitaran arvoa jos on hyvin tehty niinkuin (näyttää ainakin ihan hyvältä) ao. Kepissä? Itselleni tämä ei ole kiinnostava juurikin tuon modin puolesta kun tietää myynnin mahdollisesti olevan hankalaa. Pleijeriksi tämmöset pitääkin hankkia eikä myytäväksi. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/2029949 Oletan hitaasti liikuvaksi tuollakin hinnalla. Joku, jolle modaukset ovat omaan makuun ottaa kyllä talteen jossakin vaiheessa. Les Paulia muistuttavan käyttöritsan saa edullisemminkin Gibson-brändättynä ja keräilyarvo on mennyttä, se on ongelma. Makuja on monenlaisia, minulta löytyy myös 50th R9, ja ainoa moitteeen paikka on inasen turhan pieni kaula. En ole ainakaan linkitetyn kohderyhmää. e: Jos refin tiputtaa vintageritsan arvoa 50 %, mikä näyttää olevan konsensus, niin kyllä tuonkin pitäisi tehdä sama. Siihen pääsee varmasti tinkimällä. Kai tuo nykymarkkinassa olisi ehjänä jotain 5k+ keppi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
msalama 08.09.2025 14:50:37 (muokattu 08.09.2025 14:52:17) | |
---|
Sama kitara ollut Pajalla myynnissä hintaan 3500€. En ota kantaa onko tuo 2900€ pyynti överi, mutta sen totean kuitenkin, että noilla modeilla hinta putoaa tn. aika tavalla. Kaikissa muutoksissa kun on se ongelma, että ne ovat perskohtaisia ja yhden unelma on toisen kammotus, eli sen saadakseen tulisi löytää ostaja joka haluaa täsmälleen tuollaisen. https://www.kitarapaja.com/gibson-5 … rsary-1959-les-paul-standard-2009_1 Ja mä myös vienosti epäilen, ettei Paja (ja/tai toimeksiantajansa) ole myöskään em. rahaa värmeestä saanut, mutta se on toki vain mutuilua. Aika kalliilta vaan tuntuu kustomoidusta, vaikka pienen sarjan juhlamalli onkin. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
p130 08.09.2025 15:38:04 | |
---|
msalama: Sama kitara ollut Pajalla myynnissä hintaan 3500€. En ota kantaa onko tuo 2900€ pyynti överi, mutta sen totean kuitenkin, että noilla modeilla hinta putoaa tn. aika tavalla. Kaikissa muutoksissa kun on se ongelma, että ne ovat perskohtaisia ja yhden unelma on toisen kammotus, eli sen saadakseen tulisi löytää ostaja joka haluaa täsmälleen tuollaisen. https://www.kitarapaja.com/gibson-5 … rsary-1959-les-paul-standard-2009_1 Ja mä myös vienosti epäilen, ettei Paja (ja/tai toimeksiantajansa) ole myöskään em. rahaa värmeestä saanut, mutta se on toki vain mutuilua. Aika kalliilta vaan tuntuu kustomoidusta, vaikka pienen sarjan juhlamalli onkin. On voinut hyvin olla myyntitiissä. 3500 miinus provikka on aika lähelle puolet ehjän hinnasta mun perstuntumalla. 2500 tarjouksella lähtisin liikkeelle, jos tuo kiinnostaisi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
msalama 08.09.2025 16:38:59 | |
---|
p130: lähelle puolet ehjän hinnasta mun perstuntumalla Uskon, mä en ole mikään Gibson-spesialisti ja vielä pirun paljon vähemmän minkään erikoismallien, eli tuo 2900€ lienee kai aika reilassa. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
p130 08.09.2025 19:07:58 | |
---|
msalama: Uskon, mä en ole mikään Gibson-spesialisti ja vielä pirun paljon vähemmän minkään erikoismallien, eli tuo 2900€ lienee kai aika reilassa. Hyvä alku neuvottelulle. Ja voihan joku ehkä pyynnin maksaakin, jos on just omaan makuun. Ei kuulu tänne eikä turvonneisiin. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
mpekkanen 16.09.2025 02:11:18 | |
---|
Line 6 Flextone III hintaan 100€ on mielestäni aika halpa. Eihän noilla varmaan arvoa tuon enempää enää ole, mutta jos laskee, että satasella saa 75w1x12 combon ja kaikki mallinnokset, niin ei ole enää kallista, jos pikkurahalla etsii treenivahvaria. Siihen en ota kantaa, onko ihan kaikki mallinnokset yhtä hyviä kuin alkuperäiset, mutta hurjan määrän saa eri variaatioita satasella. Parempi tuo Line 6 on kuin minkälaisilla vahvareilla itse aloittelin 80-luvulla. Trankkucomboja, jotka maksoi useamman tonnin markoissa ja varmaan häviää soundi jos tähän vertaa. 40 vuotta sitten joku kaksi tonnia oli huomattavasti paljon enemmän rahaa kuin tämä nykyinen satanen, että jotkut asiat ovat menneet myös parempaan suuntaan. https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/30354708 |
mpekkanen: Line 6 Flextone III hintaan 100€ on mielestäni aika halpa Taitaapa olla. Ja koska siinä on 75W lähtötehoa niin mä soittaisin tuolla ihan pokkana jo keikkojakin, koska kyllä se saundi varmasti ihan riittävän hyvä johonkin kännibileisiin on. Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
korvaoo 16.09.2025 13:47:33 | |
---|
mpekkanen: Parempi tuo Line 6 on kuin minkälaisilla vahvareilla itse aloittelin 80-luvulla. Trankkucomboja, jotka maksoi useamman tonnin markoissa ja varmaan häviää soundi jos tähän vertaa. 40 vuotta sitten joku kaksi tonnia oli huomattavasti paljon enemmän rahaa kuin tämä nykyinen satanen, että jotkut asiat ovat menneet myös parempaan suuntaan. https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/30354708 Paitsi tuon Line6:n hinta tulee vielä tostakin alas ja on entinen kun hajoaa, toisin kun osa noista -80 luvun ritsoista, joiden hinta on raketoimassa tänäkinpäivänä. Ei juma uskoisi että kaikenmaailman MArsun trankkurasiat maksaa nykyisellään 200-300 euroa... kaikki paitsi on turhaa. |
mpekkanen 16.09.2025 14:04:21 | |
---|
korvaoo: Paitsi tuon Line6:n hinta tulee vielä tostakin alas ja on entinen kun hajoaa, toisin kun osa noista -80 luvun ritsoista, joiden hinta on raketoimassa tänäkinpäivänä. Ei juma uskoisi että kaikenmaailman MArsun trankkurasiat maksaa nykyisellään 200-300 euroa... Osa noista kasarin trankuista on hinnoissaan, mutta sitten on niitäkin vahvistimia joiden hinta nykyään muutamia kymppejä. Mulla oli pari Custom Sound merkkistä comboa kasarilla ja ne oli silloin aika kalliita. Trankku marsujen hinnoissa, mutta nykyään muutamien kymppien vehkeitä. Trankku marsujen hintoja en tajua ollenkaan. Eivät olleet mitään kauhean hyviä silloin aikanaan, eivätkä edelleen. Ennemmin tuollainen Line 6, jos pitää itselle joku vahvistin hommata. Varmasti on niin, että kasarin transistorivahvarit pelaa vielä kun Line 6 sanoo sopimuksen irti. Ei nykyään enää tehdä laitteita kestämään... |
korvaoo 16.09.2025 14:11:42 (muokattu 16.09.2025 14:12:31) | |
---|
mpekkanen: Osa noista kasarin trankuista on hinnoissaan, mutta sitten on niitäkin vahvistimia joiden hinta nykyään muutamia kymppejä. Mulla oli pari Custom Sound merkkistä comboa kasarilla ja ne oli silloin aika kalliita. Trankku marsujen hinnoissa, mutta nykyään muutamien kymppien vehkeitä. Trankku marsujen hintoja en tajua ollenkaan. Eivät olleet mitään kauhean hyviä silloin aikanaan, eivätkä edelleen. Ennemmin tuollainen Line 6, jos pitää itselle joku vahvistin hommata. Varmasti on niin, että kasarin transistorivahvarit pelaa vielä kun Line 6 sanoo sopimuksen irti. Ei nykyään enää tehdä laitteita kestämään... Marsun noissa vanhoissa trankuissa on omanlainen sirkkelisoundi joka lienee tänäpäivänä taas haluttua kamaa ja saahan noista joistain oikeasti ihan hyviäkin narinoita pihalle. Toinen tietenkin on että nuo nyt ovat sitä kamaa kun hiton iso osa tän päivän kitaristeista kuolasi noita sillon 80-90 luvuilla todeten ihan liian kalliiksi. Toki sitten on vielä esim marsun 5005 jonka hinta on parin sadan luokkaa, kiitos Gibbonin ja onhan näitä... Ohessa nousee myös sitten nuo muut sen aikalaiset kun porukka koittaa lypsää. kaikki paitsi on turhaa. |