Lennu Sunnuntaina 00:47:08 | |
---|
Mä en oikein osaa fps freeaimia ohjaimella, kun oon aika paska. |
Henri Henri Olavi Sunnuntaina 13:14:10 (muokattu sunnuntaina 13:14:32) | |
---|
Lennu: Mä en oikein osaa fps freeaimia ohjaimella, kun oon aika paska. Mä en koskaan saa ohjaimella tähtäintä liikutettua yhtä nopeasti ja tarkasti kuin hiirellä. Vaikka laittaisin asetuksista tatit täysille, ei se tähtäin silti liiku tarpeeksi nopeasti tai ainakaan tarkasti. Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner. |
Twinkle Sunnuntaina 14:10:43 | |
---|
Milkop: Toki hyppelyt ohjaimella, ei kai millään muulla ole edes järkeä. Se riippuu, esimerkisi hyvä mekaaninen näppäimistö riittävän tunnokkaalla kytkimellä on tosi hyvä väline pelata tasohyppelyitä. Sillä saa kiinni aika paljon paremmin yhdistelmistä eikä näppäimien digitalisuus haittaa kun pääsääntöisesti vedetään aina maksimit. FPS-peleissä hiiri ja näppis on ehdoton, vähän oudosti kuitenkin autopeleissä olen tykästynyt valtavasti ohjaimen käyttöön. Kun kassa forza moposportissa oli siirretty kaasu ja jarru triggereihin niin se oli todella käänteentekevä konsepti. Kun ne triggerit oli vielä pitkällä liikeradalla ja tunnokkaalla vastuksella niin nehän teki pelaamisesta tarkkaa ja miellyttävää. |
Bongowing Sunnuntaina 14:13:25 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä en koskaan saa ohjaimella tähtäintä liikutettua yhtä nopeasti ja tarkasti kuin hiirellä. Vaikka laittaisin asetuksista tatit täysille, ei se tähtäin silti liiku tarpeeksi nopeasti tai ainakaan tarkasti. Joo kyllähän se vaikeutasoa nostaa, mutta mitä väliä. Doom ja Doom Eternal oli mainioita pleikkaril. |
Ed_Guy Sunnuntaina 14:13:51 | |
---|
Ei olis pahan hintainen tuo hollow knight mutta olen vähän kahden vaiheilla onko minun peli. Samaan aikaan on oudot himot aloittaa skyrim. Mitä hiivattia :D Rdr2 pääjuoni meni eilen läpi ja nyt menossa epilogi. Kyllähän tuossa vielä varmaan puuhaa riittää jos loput challenget tekee loppuun ja muuta pientä etsittävää päälle. En jaksa. |
Henri Henri Olavi Sunnuntaina 14:15:07 (muokattu sunnuntaina 14:15:36) | |
---|
Bongowing: Joo kyllähän se vaikeutasoa nostaa, mutta mitä väliä. Doom ja Doom Eternal oli mainioita pleikkaril. Oon myös huomannut, että ohjaimella fps:ita pelatessa peli ei tunnu yhtä immersiiviseltä kuin hiiren ja näppiksen kanssa. Tää voi tosin johtua siitäkin, että pelaan niin vähän ohjaimella. Itse asiassa en nykyään pelaa yhtään mitään millään alustalla millloinkaan. Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner. |
Zed Sunnuntaina 14:21:30 (muokattu sunnuntaina 14:27:12) | |
---|
bedlam: Se on mihin sitä tottuu. Kyllähän sitä varmasti tottuu vaikka kirjoittamaan jalalla kynä varpaiden välissä, mutta se on vain melko hölmöä, mikäli vaihtoehtona on mutkattomampi ja luontevampi keino, kuten kynän piteleminen kädessä. No, ehkäpä tämä on osaltani myös katkeraa asenteellisuutta, sillä harjoittelusta huolimatta en koskaan oppinut hallitsemaan "vapaata ohjausta" tatilla, kun taas näppäimistö + hiiri -komboon löysin perustuntuman vartissa. Se vain tuntuu rajapintana niin paljon järkevämmältä lähestymistavalta. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa" | "Ajatukseni ulottuu vain seuraavaan liitoskohtaan" |
Ed_Guy: Ei olis pahan hintainen tuo hollow knight mutta olen vähän kahden vaiheilla onko minun peli. Kandee tyyppaa. |
bedlam Sunnuntaina 14:48:07 (muokattu sunnuntaina 15:02:08) | |
---|
Zed: Kyllähän sitä varmasti tottuu vaikka kirjoittamaan jalalla kynä varpaiden välissä, mutta se on vain melko hölmöä, mikäli vaihtoehtona on mutkattomampi ja luontevampi keino, kuten kynän piteleminen kädessä. No, ehkäpä tämä on osaltani myös katkeraa asenteellisuutta, sillä harjoittelusta huolimatta en koskaan oppinut hallitsemaan "vapaata ohjausta" tatilla, kun taas näppäimistö + hiiri -komboon löysin perustuntuman vartissa. Se vain tuntuu rajapintana niin paljon järkevämmältä lähestymistavalta. Järkevyys on sekin tavallaan katsojasta kiinni. Hiiren kyllä ymmärrän, varmasti se kaikista paras keino tähdätä. Mutta toisaalta se että käytetään kirjoituskoneelta erilaisia kirjaimia hahmon ohjaamiseen tuntuu jotenkin minusta oudolta. Itselle kun ohjain on ollut se ainut tapa pelata vuosikymmenet, niin se vain yksinkertaisesti tuntuu luontevammalta. Mutta toki esim. Overwatchin konsoliversiossa on ohjausta helpottavaa automatiikkaa, koska tarkkuus ei tietenkään hiirtä vastaa. Esim. kun tähtäin menee tarpeeksi lähelle vihua, se hieman magneetin tavalla liimautuu siihen. Itseä kyllä esim. sniper-hahmoilla pelatessa tuo pikemminkin häiritsi kuin auttoi ja piti asetuksista ottaa "helpotuksia" vähemmäksi. Kyseistä peliä pystyy kyllä pelaamaan PS5:lla myös näppiksen ja hiiren kanssa joten ehkä voisi ihan huvin vuoksi testata. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Kivijalka Eilen 16:53:13 | |
---|
Jos joskus konsolille kehitetään sohvalöhöilyyn yhteensopiva hiirinäppis-ratkaisu, niin ehdottomasti testaan, mutta työpöydän ääreen en mene enää pönöttämään ellei palkka juokse samalla: PC-pelaaminen siis on jäänyt aika vähäiseksi viime vuosina. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
Bongowing Eilen 17:56:35 | |
---|
FPS-pelit on juu haastavampia ohjaimella, mutta ei välttämättä yhtään vähemmän sujuvia saati kokemuuna huonompia. Vaikeutaso on muutenkin ko. peleissä yleensä asia jonka voi säätää ittelle mielekkääksi. |
bedlam Eilen 21:42:44 (muokattu eilen 21:43:36) | |
---|
Kivijalka: Jos joskus konsolille kehitetään sohvalöhöilyyn yhteensopiva hiirinäppis-ratkaisu, niin ehdottomasti testaan, mutta työpöydän ääreen en mene enää pönöttämään ellei palkka juokse samalla: PC-pelaaminen siis on jäänyt aika vähäiseksi viime vuosina. Totta tuokin, itse pelaan 100-tuumaisella kuvalla sohvalla löhöten, jos vaihtaisi näppikseen ja hiireen niin kaikki muukin kontrollien lisäksi menisi vaihtoon. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Arkka Eilen 22:09:49 | |
---|
Tuos joku laittaa hiiren ohjaimeen, ihan mielenkiintoinen projekti: Ultimate FPS - Controller Design & Build https://www.youtube.com/watch?v=Ug06dhahqg0 Steam kuulemma prototyyppas omaan ohjaimeensa myös, mutta vaihtoi sitten trackpadeihin. |