Aihe: The Thomann B-stock Experience?
1 2 3 4
msalama
02.08.2025 15:44:14

Kyllä sekin kuulemma mahdollista on. Pienetkin poikkeamat voivat vaikuttaa niin, että kielestä tulee ominaisuuksiltaan epälineaarinen, ja sillä voi olla kaikenlaisia epäsuotavia vaikutuksia.

Siis en minä tästä päätäni pantiksi pistä, mutta näin olen kuullut väitettävän parikin kertaa.
Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Little Savage
03.08.2025 09:53:32
Intonaatio säätöpala ongelmiin olen aina suositellut kiikareita että voi katsella ikkunoista mummoja käyttävätkö koirankakkapusseja vai ei. Tieten että voihan valehtelusta syyttää jos näet kyseisen henkilön ostamassa koirankakkapusseja mutta et käyttämässä.
Älä koske mun ratukasteriin.
LaXu
03.08.2025 17:07:15
XTL:
B-stock ei sinänsä tarkoita mitään kakkoslaatua tms. Sitä vain ettei yksilö ole suoraan tehtaan ja kaupan linjoja pitkin tullut. Ehkä sieltä voi löytyä niitä toisia ääripäitä jos esim palautuksia ei tarkisteta kovin huolella. Susia toisaalta tahtoo löytyä tehdasuudesta tuotteestakin.

Se voi olla aika laaja käsite, ja Thomann ei taida avata mitenkään mistä syystä kitara on B-Stockiksi merkitty. Varmaan suurin osa näistä on palautettuja kitaroita joissa voi olla joku pikkuvika.
mpekkanen
03.08.2025 17:30:26
Mutta se b stockin palautuksen syy voi olla myös, ettei tykännyt kaulasta tai soundista tai vaikka väri ei ollutkaan samanlainen luonnossa kuin Thomannin havainnekuvassa tms. Eli se voi olla edelleen ihan uuden veroinen ja ilman mitään oikeaa vikaa.
Olisi ihan jännä tietää, kuinka suuri prosentti b stockeista on tuommoisia, joissa ei ole mitään oikeaa vikaa.
msalama
03.08.2025 20:36:42

Thomann sanoo, että B-stock-tuotteet ovat täydessä toimintakunnossa.

https://www.thomann.de/fi/faq_quest … on_mitae_ovat_b_stock_tuotteet.html
Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
XTL
04.08.2025 00:33:05
Uskoisin että viallisena palautetut menee ihan eri pinoon ja/tai korjaukseen tai niitä yritetään korjauttaa tai sovitella hintaa ennen palautusta jos asiakkaalla on valittamista. Jos joku palauttaa viallisen niin sen pitäisi vielä mennä läpi vastaanoton tarkistuksesta missä katotaan että kaikki on kyydissä ja tuote on vielä myyntikunnossa. Ei sinänsä mahdotonta mutta en usko että tapahtuisi kovin tiheään.
mpekkanen
04.08.2025 08:02:59
Mä tilasin joskus Thomannilta pedaalilaudan ja siinä oli pieni naarmu yhdessä kohtaa. Se oli kyllä semmoisessa paikassa, ettei se näkynyt mihinkään, eikä siitä ollut muutenkaan mitään haittaa. Otin kuitenkin kuvan naarmusta ja lähetin sen Thomannille ja sain hyvityksenä muistaakseni 10% hinnasta, mikä oli mulle ihan ok. Sen olisi voinut myös palauttaa ja ehkä tuota korvausta olisi voinut vielä tinkiä suuremmaksikin, mutta korvaus oli minulle kyllä ihan sopiva.

Itsellä ei ole kyllä Thomannin kanssa sattunut koskaan mitään ongelma juttuja. En ole tosin tilannut koskaan soittimia, vaan enemmän kaikkea oheistarviketta.
Skebaristi
04.08.2025 09:48:14

Montakin kertaa on tullut tilattua B-stock tavaraa ihan hintasyistä. Esimerkiksi Charvel promod oli ihan priimakuntoinen. Todennäköisesti ei vain ollut miellyttänyt ensimmäistä ostajaa syystä tai toisesta.

Yhden kerran jouduin palauttamaan tilaamani B-stock subbarin, koska se piti ihme surinaa. Tuonkin kanssa palautus meni ihan mukisematta.
www.facebook.com/mofojonesband www.instagram.com/mofojonesband
WanhaWetäjä
04.08.2025 10:54:53 (muokattu 04.08.2025 11:27:34)

Kuvituskuva tietty mutta lähtisikö palautukseen jos tapissa olevilla kahella tallapaloilla varusttettu yli 9 tonnin ylihintainen ritsa olisi tullut hankittua? ja Mitä Thomann tuossa kohtaa tekisi? Laittais B-stockiin vai selvittäisikö miksi noin on? Voisi olettaa että hienovirettä on koetettu säätää.
https://www.dropbox.com/scl/fi/1v2z … u9o9zni748&st=jfd4uy6o&dl=0

Mitä sanoo näkijä ja sävelsilmäguru mpekkanen? Vai meneekö laariin "eihän Gibsoneissa voi olla vikoja"....
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
mpekkanen
04.08.2025 11:09:48 (muokattu 04.08.2025 11:10:16)
WanhaWetäjä: https://www.dropbox.com/scl/fi/bre8 … st5d1ykxkh&st=zrpv9dhe&dl=0

Kuvituskuva tietty mutta lähtisikö palautukseen jos tapissa olevilla kahella tallapaloilla varusttettu yli 9 tonnin ylihintainen ritsa olisi tullut hankittua? ja Mitä Thomann tuossa kohtaa tekisi? Laittais B-stockiin vai selvittäisikö miksi noin on? Voisi olettaa että hienovirettä on koetettu säätää.

Mitä sanoo näkijä ja sävelsilmäguru mpekkanen? Vai meneekö laariin "eihän Gibsoneissa voi olla vikoja"....

En osaa vastata kun mulla näkyy tuo dropboxin kuva jostain nuottiviivastosta ja lukee Kuukauden suositut tunnari.
WanhaWetäjä
04.08.2025 11:27:59

mpekkanen: En osaa vastata kun mulla näkyy tuo dropboxin kuva jostain nuottiviivastosta ja lukee Kuukauden suositut tunnari.

Linkki korjattu....
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
mpekkanen
04.08.2025 11:46:10
WanhaWetäjä: Kuvituskuva tietty mutta lähtisikö palautukseen jos tapissa olevilla kahella tallapaloilla varusttettu yli 9 tonnin ylihintainen ritsa olisi tullut hankittua? ja Mitä Thomann tuossa kohtaa tekisi? Laittais B-stockiin vai selvittäisikö miksi noin on? Voisi olettaa että hienovirettä on koetettu säätää.
https://www.dropbox.com/scl/fi/1v2z … u9o9zni748&st=jfd4uy6o&dl=0

Ei normaalisti pitäisi olla niin, että g kieli ja ylä e ovat säätöjen puolesta tapissa(Kun ovat vielä tapissa vastakkaisiin suuntiin). Epäilen, että hienovire ei ole kohdallaan.
Jos mulle tulisi tuollainen keppi, niin tarkistaisin sen mittarilla ja ruuvaisin kuntoon, jos sen saa. Jos taas ei saa, niin lähettäisin takaisin.
Epäilen kumminkin, että hienovire säädöt ei ole kohdillaan.
msalama
04.08.2025 14:52:34

Niin, itsehän puolestani EN viritä kitaraa. Paitsi silloin, kun olen aikeissa soittaa sitä.

Mutta joo, kyllä mä luottaisin, että Tomppa pitää minkä lupaa. Ja jos B-stokkilaisessa siltikin on jotain teknisesti hämärää tai pielessä, niin niilläkin on 3 vuoden takuu ja 30 päivän palautusoikeus.
Henri Henri Olavi
04.08.2025 15:20:02
En ole soittimia ostanut b-stockista, mutta erinäistä studiolaitteistoa muutamia kertoja. Kaikki ovat olleet aivan priimaa, paitsi yksi interface, josta kärähti aika pian virtakonkka. Se lähti takaisin Thomannille, jossa ehkä vaihtoivat sen. Laite toimi taas hetken ja sitten se kärähti uudestaan. Silloin ei ollut enää takuu voimassa. Nyt laite on ollut kaapissa kymmenisen vuotta odottamassa, josko jaksaisin itse vaihtaa sen konkan ja myydä sitten laitteen pois.
I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey
msalama
04.08.2025 15:31:21 (muokattu 04.08.2025 15:32:10)

Onko powerin suodinkonkka kyseessä? Jos on, niin ehkä virtalähde puskee ylijännitettä ja sen saisi mahdollisesti jotenkin kuriin. Ts. jollei muuten, niin vaikkapa rakentamalla sopivalla tehovastuksella sille jännitteenjaon? Koska olisihan se hyvä saada mahdollisuuksien mukaan luotettavampaan käyttökuntoon ennen myyntiä.

PS. Ja sitten sama selkokielellä, eli jauhan siis lämpimikseni basaa paremman tekemisen puutteessa, koska eihän noita oikeasti kovin isolla innolla korjata kannata.
Henri Henri Olavi
04.08.2025 15:34:00
msalama: Onko powerin suodinkonkka kyseessä? Jos on, niin ehkä virtalähde puskee ylijännitettä ja sen saisi mahdollisesti jotenkin kuriin. Ts. jollei muuten, niin vaikkapa rakentamalla sopivalla tehovastuksella sille jännitteenjaon? Koska olisihan se hyvä saada mahdollisuuksien mukaan luotettavampaan käyttökuntoon ennen myyntiä.

PS. Ja sitten sama selkokielellä, eli jauhan siis lämpimikseni basaa paremman tekemisen puutteessa, koska eihän noita oikeasti kovin isolla innolla korjata kannata.

En tiedä. Heitin vain lonkalta tuon konkan. Itse en ymmärrä sähköstä mitään.
I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey
msalama
04.08.2025 18:48:18

Tämä selvä! Mutta joo, jos se on joku kiinalainen puolen yuanin AD/DA, niin ei todellakaan kannata korjauttaa jollei itse osaa.
Henri Henri Olavi
07.08.2025 22:42:46
msalama: Tämä selvä! Mutta joo, jos se on joku kiinalainen puolen yuanin AD/DA, niin ei todellakaan kannata korjauttaa jollei itse osaa.

Joo, tuollainen edullinen Alesis io26. Erittäin pätevä vehje liitäntöjen suhteen, joten saatan sen kaverilla käyttää, josko saisi selkoa mikä on kärähtänyt ja paljonko varaosa maksaa.
T.M
18.08.2025 14:45:19
Minulle tuli Harley Bentonin Guitar Max (kiinteä tallainen versio) B-stockkina.

Nauhat on kiillottamatta joten ihan kuin hiekkapaperin päällä olisi kielet. Lisäksi vaikka action tuntuu olevan ihan meikäläiselle sopiva (ei ihan hirveän matalalla kielet) niin fret-buzz:ia tulee melkein koko kaulalta mutta pahiten 10...20 nauhalla ja ohuimmilla kielillä pahiten. Myös G:kielen 12 nauhalla on melkoinen dead-spot.

Tuntuu siltä että en ala ite fixaamaan vaan pääsen tutustumaan Thomannin palautuspolitiikkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)