Aihe: Tomiteline basarin päälle. Suosituksia.
1
Jeltz
04.08.2025 13:11:24
Onko tavoitteena minimoida roudattavien kolmijalkojen määrä, vai miksi bassarin päälle kiinnitys? Useammin taitaa tavoite olla päinvastainen.

Aika oleellinen lisätieto on se, minkä merkkinen rumpu. Ilmeisesti joku L-raudalla ripustettava, kerta DW:n linkkasit? Niitäkin on eri merkeillä eri paksuisia.
Weturi
04.08.2025 15:40:47 (muokattu 04.08.2025 21:16:33)
Jeltz: Onko tavoitteena minimoida roudattavien kolmijalkojen määrä, vai miksi bassarin päälle kiinnitys? Useammin taitaa tavoite olla päinvastainen.

Aika oleellinen lisätieto on se, minkä merkkinen rumpu. Ilmeisesti joku L-raudalla ripustettava, kerta DW:n linkkasit? Niitäkin on eri merkeillä eri paksuisia.

Ne on niin hienoja .
Ei ole Tomi ripustustakaan vielä. Eli merkillä ei ole tässä kohtaa väliä.
Joo tamalla on 10, jotain ja DW muistaakseni 12,7mm
En roudaa kamoja ollenkaan.
Joku kelluva ripustus.
Meinaan laittaa toisen etutomin sitten kyllä symbaali telineeseen tai tomitelineeseen. Taman kläppejä L-raudalla löytyy ja DW:n tukevin tuplatomi teline.
Rummut on st-merkkiset. Lienevät läheistä sukua sonoreille.
Haluan setistä esteettisesti mahdollisimman kauniin.
Siis yksi Tomi basarin päälle ja toinen vasemmalle puolelle telineeseen.
Taman acryyli setti on hybrid käytössä ja siinä on molemmat toimit DW:n tukevassa telineessä Taman klämpeillä. Ja nyt haluan erilaista.Nyt siis kasaan puhtaasti akustista settiä.
Mulla on vaan niin vähän kokemusta akustista rummuista, kun olen etupäässä soittanut sähkö rumpuja. Siksi tätäkin asiaa lähdin kyselemään täältä.
Että onko esim. Jotain mitä en osaa ottaa huomioon tai onko noilla laatu merkeillä ehkä kuitenkin huomattaviakin eroja vaikkapa laadussa/ kestävyydestä jne.
Ainakin gretshin palloniveltä on moitittu väljäksi. Vaatii voimaa kiristää, että Tomi pysyy asennossa.
Semmosta.

Muoks.

https://youtu.be/5uVgIehVkeA?si=HL_owInarMZCBr66

Taman single Tom Holder.

No tommonen. Vittu, että meni kauan googlettaa. Ei oikein mitään havainnekuvia missään. Yksi video kertoo enemmän kuin tuhat kuvaa.
Weturi
05.08.2025 09:40:05
https://youtu.be/sTCdk0vvxwo?si=MptA7s--Mmn-72Pf

Mielenkiintoinen video siitä, että miten vaikuttaa saundiin ripustus.
Kelluva vastaan kiinteä.
Mielestäni isompi Tomi kuulosti paremmalta kiinteänä ja pienempi kelluvan. Kommentti kentässä myös oltiin samaa mieltä.
Weturi
05.08.2025 10:01:43
https://youtu.be/EeBFUfkfD40?si=VPLEnWRYbK8P4rk6

Nyt oli kova.
Koriin
Telineeseen
Bassorummun päälle

Bassorummun päälle onkin paras?
Ja kori huonoin...kannattaa katsoa video.

Pari kolme videota ja olen saanut paljon vastauksia.
ordinary
05.08.2025 16:34:42 (muokattu 05.08.2025 16:35:51)
Itsellä käytössä Taman sekä DW:n tomitelineitä ja itselleni Tama mieluisampi käyttää. DW:n rauta mielestäni hieman kömpelöä ja raskasta. Taman rauta toimii mulle. Myös Yamahaa on kehuttu rautojen puolesta.
Jeltz
05.08.2025 20:07:25
Estetiikkahan on ihan sallittu härveleiden hankintaperuste sekin. Mutta siinä asiassa on vaikeampi neuvoa sivusta kun jokainen arvottaa asiat oman mielensä mukaan. Pari hajatelmaa omien vekottimien pohjalta:

Itse tykkään kyllä Yamahan ripustuksista. Kasari-Recording Custom soi oikein hyvin, vaikkei ripustus ole millään lailla kelluva. Sustainiin vaikuttaa se, kuinka pitkälle tikkuun rummun kiristää, mutta tuo on kuitenkin enempi hienosäätöä verrattuna kalvovalintoihin ja viritykseen.

Yamahan vanhoissa pallonivelissä on ongelmana kiristysruuvin kaivautuminen suoraan palloon. Nykymallissa ruuvilla kiristetään levyä, joka painaa palloa - se on designiltään fiksumpi kun ei naarmuta palloa. Yamahalla on myös kolmireikä-adapteri johon saa parin tomin lisäksi vielä symbaalipuomin.

On mulla sitten tuo Sonorin Designer myös, ja siinähän on maailman eniten over-engineered rauta. Hauska viritelmä sinänsä, mutta ihan tarpeettoman monimutkainen. Pidänkin etutomia virvelitelineessä - soundi on hienosti kohdillaan vaikkei sustain noin ripustettuna olisikaan pisin mahdollinen.
Weturi
05.08.2025 21:52:50
Oikein paljon kiitoksia ordinarylle ja Jelzille vastauksista. Oikein arvokkaita vastauksia. Kiitos.
Vasta videolta selvisi, että Taman single Tom holderiin saa synbaalivarren kiinni...smile.
Mutta näin se homma etenee. Pikku hiljaa hyvä tulee.
Weturi
Tiistaina 08:08:24
Joopa joo. Myyjä haluaakin pitää setin itsellään. Että se siitä toistaiseksi.
Tuli tutkittua vaihtoehtoja aika paljon ja ilmeisesti Taman vermeitä olisi tullut hommattua.
Uutta matoa koukkuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)