MusikMan Maanantaina 21:24:38 | |
---|
ttpp44: Nuo olivat kyllä hauskoja aikoja. Myös Iron Maiden oli saatanasta, Venomista nyt puhumattakaan. Oli joku ihan kirjakin kirjoitettu, jossa näitä saatanallisia bändejä käytiin läpi yksi toisensa jälkeen. Sellanen A5-kokoinen nide, kannessa kitara ja oisko ollut jotain liekkejä. Oli siis ns. varoituskirja. Entä kukas muistaa Venomin haastattelun Suosikista joskus kasarin puolivälistä (?), veikkaan että sitä on luettu tarkkaan jossain uskispiireissä. Muistelen Kissin konsertissa Stadin jäähallissa lavalle päässeen lämppärin jälkeisen roudauksen aikana naispuolisen hihhulin, joka ehti saarnata mikin kautta pa:han ihmeen pitkään hevin, Kissin yms. saatanallisuudesta. Oiskohan ollut Crazy Nights kiertue 1988? "When in doubt... C4!" |
Regalis Apertura Maanantaina 22:44:58 | |
---|
sinep70: Kiss: kings in satan's service WASP: we are sexual perverts, we are satan's people Black Sabbath: musta sapatti, hui tämmöinen nimi, pakko noiden on olla saatananpalvojia Stryper: piru naamioituu hyväksi, on se ovela T: ope yläasteella Hmm nuo 3 ekaa selitystä kuulosti tutulta mutta en tiennytkään että Stryperkin olisi samalla saatananpalvontalistalla:D... Eikö edes Uusien Testamenttien jakaminen keikoilla pelastanutkaan bändiä joutumasta arvostelun kohteeksi? No anyway jäi tuo "syyttelymeno" mediassa kuitenkin 80-luvulla aika lyhyeksi loppupelissä ja hyvä niin... |
ttpp44 Tiistaina 09:41:53 | |
---|
balzary: Pikkupojan muistiin jäi hyvin, "juomme kuolevien pappien oksennuksen" Toinen kova oli, kun wasp vieraili koulussa. Myöhästyivät vajaan tunnin, kun Blackien piti laittaa sirkkelinterät munien kohdalle Tuo oli kyllä myös legendaarinen! Ressun yläasteella 9 luokalla muistaakseni olivat ja pakulla tulivat paikalle ja Blackie & Chris istuivat pulpeteilla taulun edessä. Blackien kommentti taisi olla "autossa on hankala istua sirkkeli nivusissa". Varmasti jäänyt noiden oppilaiden mieleen loppuiäksi tuo reissu. Kuinkahan kännissä Chris on ollut? |
Hessos Tiistaina 11:26:26 | |
---|
Regalis Apertura: Hmm nuo 3 ekaa selitystä kuulosti tutulta mutta en tiennytkään että Stryperkin olisi samalla saatananpalvontalistalla:D... Eikö edes Uusien Testamenttien jakaminen keikoilla pelastanutkaan bändiä joutumasta arvostelun kohteeksi? Hevinkelium veti virsiä heviversioina (vetääkö muuten vieläkin?), ja niiltäkin kuulemma kyseltiin, ovatko saatananpalvojia. ryhä / valas / pyhä / graal |
mpekkanen Tiistaina 11:29:15 | |
---|
Nuo kasarin saatanpalvontajutut on kyllä ihan läpällä tehty. Vai eikö kukaan näe sitä huumoria, mitä vaikka Venom heitti? |
Henri Henri Olavi Tiistaina 12:51:14 | |
---|
mpekkanen: Nuo kasarin saatanpalvontajutut on kyllä ihan läpällä tehty. Vai eikö kukaan näe sitä huumoria, mitä vaikka Venom heitti? Niillä haluttiin hieman ravistella konservatiiveja. Kyllä mulle lapsena joku Venomin ja Bathoryn meininki upposi aivan täysillä, enkä siis puhu vain musasta, vaan nimenomaan siitä saatana-aspektista. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
bedlam Tiistaina 15:32:04 | |
---|
Deicide se vasta pelottava olikin, lueskelin älppärin sanoituksia kaverin tykönä ja oli pakko laittaa pois ettei salama tule ja iske taivaalta päähän kotimatkalla. Myöhemmin paljastui että heilläkin homma oli pitkälti puhdasta läppää. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi Tiistaina 15:55:05 (muokattu tiistaina 15:56:43) | |
---|
bedlam: Deicide se vasta pelottava olikin, lueskelin älppärin sanoituksia kaverin tykönä ja oli pakko laittaa pois ettei salama tule ja iske taivaalta päähän kotimatkalla. Myöhemmin paljastui että heilläkin homma oli pitkälti puhdasta läppää. Mä ihastelin Glenin polttomerkkiä. Deicide tosin tuli kuvioihin vasta kun olin teini. Deicidehän oli ja on äärimmäisen antikristillinen bändi, joten ei siinä ole mitään läppää. Kauhuleffateemoja ja antikristillisyyttä. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Regalis Apertura Tiistaina 20:26:52 (muokattu tiistaina 22:32:56) | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä ihastelin Glenin polttomerkkiä. Deicide tosin tuli kuvioihin vasta kun olin teini. Deicidehän oli ja on äärimmäisen antikristillinen bändi, joten ei siinä ole mitään läppää. Kauhuleffateemoja ja antikristillisyyttä. Mitäköhän siitä tulisi jos kukaan ei pystyisi provosoimaan ketään missään tilanteessa? Kaikki vaan kohauttelisi olkapäitään ja toteaisi vaan "joopa joo että sellaista tällä kertaa"... Sori offtopikki. |
moikki Keskiviikkona 07:50:50 (muokattu keskiviikkona 07:52:29) | |
---|
|
cyberiad2001 Keskiviikkona 14:55:24 (muokattu keskiviikkona 14:55:55) | |
---|
moikki: Iron maidenin jollain levyllähän on väärinpäin tyyliin "arvasin, että kuuntelet tätä väärinpäin". Muistaakseni nickon lausumana. Edit: https://www.youtube.com/watch?v=8Df … ist=RD8DfH7r7kr8I&start_radio=1 Kotomaassa myös muistaakseni Tarotilla oli noihin aikoihin levyllään vastaava sanoma: Arvasin, että kuuntelet tätä väärinpäin, perverssi! :) www.nemesisem.net |
bedlam Torstaina 12:42:11 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä ihastelin Glenin polttomerkkiä. Deicide tosin tuli kuvioihin vasta kun olin teini. Deicidehän oli ja on äärimmäisen antikristillinen bändi, joten ei siinä ole mitään läppää. Kauhuleffateemoja ja antikristillisyyttä. Kyllä ne hyvinkin pitkälti kieli poskella tota hommaa teki, Glenhän paljastui ihan täysin huumorimieheksi sitten myöhemmin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi Torstaina 12:47:36 | |
---|
bedlam: Kyllä ne hyvinkin pitkälti kieli poskella tota hommaa teki, Glenhän paljastui ihan täysin huumorimieheksi sitten myöhemmin. Huumorilla polttomerkitsi ristin väärinpäin otsaan? Kyllä se antikristillisyys oli aivan totista hommaa. Eikä missään ole tullut esille, että siinä olisi mieli muuttunut. Mitään saatanaa ei bändissä ja musassa toki ole ollut. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
slowdive Torstaina 13:23:16 | |
---|
Näissähän on usein sellainen hassu oletus, että monilla on joku sisäsyntyinen mielikuva että millainen olisi satanisti tai -palvoja, joka on TOSISSAAN. Sitten kun joku tyyppi onkin hauska tai tykkää pitää hauskaa, murjaista vitsin tai tehdä kainalopierun tms., niin se ei sitten voinutkaan olla tosissaan, vaan olikin vain huumorihemmo. Ei ne taida oikeassa maailmassa olla kovin pahasti ristiriidassa keskenään. Knobs to the southeast. |
Henri Henri Olavi Torstaina 13:24:20 (muokattu torstaina 13:26:57) | |
---|
slowdive: Näissähän on usein sellainen hassu oletus, että monilla on joku sisäsyntyinen mielikuva että millainen olisi satanisti tai -palvoja, joka on TOSISSAAN. Sitten kun joku tyyppi onkin hauska tai tykkää pitää hauskaa, murjaista vitsin tai tehdä kainalopierun tms., niin se ei sitten voinutkaan olla tosissaan, vaan olikin vain huumorihemmo. Ei ne taida oikeassa maailmassa olla kovin pahasti ristiriidassa keskenään. Tämäpä juuri. Itse olen saatananpalvoja, ollut hyvin kauan ja olen myös hassu pelle. Jotkut tuntuvat myös ajattelevan että tuollaiset asiat näkyisi ihmisessä jotenkin päälle. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
bedlam Torstaina 22:19:48 (muokattu torstaina 22:47:02) | |
---|
Glen itse on haastattelussa sanonut että Deiciden tarkoitus oli tuoda se Venomin provomeininki ja shokkirokki uudelle vuosikymmenelle. Ja kuten kaikki tietää, niin Venomillahan se oli ihan puhdasta esitystä. Varmasti ovat tosissaan antikristillisen sanoman kanssa ja mistä tiedän vaikka jopa uskovat saatanaan yms hömppään, mutta jo Metalliliiton haastis jossa kertoi auttaneensa mummoa tien yli ja saaneensa käsilaukusta päähän kun mummo huomasi ristin otsassa kertoi jo siitä että sellainen tivolimeininki oli vahvasti mukana. Ja se kun aikoi tappaa itsensä 33-vuotiaana ja myöhemmin sanoi kaatuneensa moottoripyörällä tuona vuonna, että melkein sama asia. slowdive: Näissähän on usein sellainen hassu oletus, että monilla on joku sisäsyntyinen mielikuva että millainen olisi satanisti tai -palvoja, joka on TOSISSAAN. Sitten kun joku tyyppi onkin hauska tai tykkää pitää hauskaa, murjaista vitsin tai tehdä kainalopierun tms., niin se ei sitten voinutkaan olla tosissaan, vaan olikin vain huumorihemmo. Ei ne taida oikeassa maailmassa olla kovin pahasti ristiriidassa keskenään. En tällaista ole olettanut. Ihan vain Bentonin omien sanojen pohjalta olen tulkintani tehnyt. EDIT: googlailin asiaa ja ilmeisesti Deicide ei koskaan ollutkaan saatananpalvontaa. Jotenkin olin saanut biisien nimistä sen käsityksen, mutta ovatkin siis lähinnä järjestäytynyttä uskontoa vastaan. Mutta Henri siis on saatananpalvoja, eli uskoo saatanan olemassaoloon? Nää termistöt on vähän sekavia, tiedän kyllä että satanismilla ei ole varsinaisesti tekemistä saatanan kanssa mutta ihan ei ole auennut mitä eroa on satanistilla ja ateistilla jos kumpikaan ei usko yliluonnollisuuksiin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Regalis Apertura Torstaina 22:45:02 (muokattu torstaina 22:47:42) | |
---|
Henri Henri Olavi: Huumorilla polttomerkitsi ristin väärinpäin otsaan? Kyllä se antikristillisyys oli aivan totista hommaa. Eikä missään ole tullut esille, että siinä olisi mieli muuttunut. Mitään saatanaa ei bändissä ja musassa toki ole ollut. Muistelisin että aikanaan Saatanan kirkon pomo Anton LaVey sanoi jossain haastiksessa kun kysyttiin onko hevi mielestäsi Saatanan musiikkia että hevi taitaa sittenkin olla aika hepposta musaa Saatanalle;)... No LaVey oli käsittääkseni klasarimiehiä joten ei varmaan ihme että sanoi noin. Taitaa keskustelu mennä off-topikiksi (vaikka Ozzya syytettinkin satanistiksi aikanaan)? |
Henri Henri Olavi Torstaina 22:58:06 | |
---|
bedlam: Henri siis on saatananpalvoja, eli uskoo saatanan olemassaoloon? En usko. Se on psykologinen aspekti ja voima. Se voisi olla mikä vaan, mutta saatana on tuntunut toimivimmalta. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
vanha_pieru Torstaina 23:14:55 | |
---|
Etkös sinä Henry siinä tapauksessa ole pikemminkin satanisti? Vai olenko ymmärtänyt käsitteen väärin? Eli saatananpalvoja uskoo paholaisen olemassaoloon ja palvookin tätä ja satanisti taas... on jotain senkaltaista mitä juuri kerroit? Ateisti taas ei - kuten joku huomautti - usko yliluonnollisiin olentoihin. Näin olen ymmärtänyt. Itse määrittelen itseni agnostikoksi (jota kaikki tällaiset kysymykset kuitenkin kiinnostavat kovasti). |
vanha_pieru: Etkös sinä Henry siinä tapauksessa ole pikemminkin satanisti? Vai olenko ymmärtänyt käsitteen väärin? Eli saatananpalvoja uskoo paholaisen olemassaoloon ja palvookin tätä ja satanisti taas... on jotain senkaltaista mitä juuri kerroit? Ateisti taas ei - kuten joku huomautti - usko yliluonnollisiin olentoihin. Näin olen ymmärtänyt. Itse määrittelen itseni agnostikoksi (jota kaikki tällaiset kysymykset kuitenkin kiinnostavat kovasti). En usko "yliluonnollisiin", mutta uskon psykologiaan ja siihen, että monilla pitkäjänteisesti suoritettavilla rituaaleilla pääsee lähemmäksi itseä ja jumalaa. En myöskään usko Jumalaan. "Palvomalla" jotain, poistetaan välistä oman egon kerroksia, jolloin joskus näkee itsensä uusin silmin. Samoja tekniikoita on käytetty vuosisatoja, ellei tuhansia. Myös eurooppalaisessa magiassa. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |