Prophet 31.10.2023 15:30:18 | |
---|
Saunatakki: Onkos kukaan lukenut tuota uusinta elämäkertaa? Tuli luettua ainakin parhaimmat jutut siitä, kun ei ollut aikaa lukea syvällisesti. Palautuspäivä lähestyy. |
Prophet 08.11.2023 20:11:41 | |
---|
|
mikaman 11.02.2024 18:43:31 (muokattu 11.02.2024 18:47:53) | |
---|
Jollain Irwinin levyillä bändissä soitti Juha Björninen ja kumppanit. Soitto kuulosti "liian hyvältä" Irwinin levyksi... Soittimia piti sitten virittää epävireeseen. Kyseessä "Hurraa! Me teemme laivoja" äänityssessiot tai kappale. En itse huomaa mitään epävirettä, ainakaan tuossa kappaleessa. Huomaako muut? Olisko jotain muita esimerkkikappaleita, jotka on epiksessä? |
Prophet 11.02.2024 19:50:57 (muokattu 11.02.2024 19:55:21) | |
---|
mikaman: Jollain Irwinin levyillä bändissä soitti Juha Björninen ja kumppanit. Soitto kuulosti "liian hyvältä" Irwinin levyksi... Soittimia piti sitten virittää epävireeseen. Kyseessä "Hurraa! Me teemme laivoja" äänityssessiot tai kappale. En itse huomaa mitään epävirettä, ainakaan tuossa kappaleessa. Huomaako muut? Olisko jotain muita esimerkkikappaleita, jotka on epiksessä? Olin jo melkein unohtanut tuon biisin. "Rahat kaikki nussitaan kun nussittaa..." Samat taustatanssijat kuin Bat & Ryydillä. Irwinillä paita täynnä sponsorien nimiä? https://www.youtube.com/watch?v=YUP65rfTjvs |
Zed 12.02.2024 10:03:18 | |
---|
mikaman: Jollain Irwinin levyillä bändissä soitti Juha Björninen ja kumppanit. Soitto kuulosti "liian hyvältä" Irwinin levyksi... Soittimia piti sitten virittää epävireeseen. Kyseessä "Hurraa! Me teemme laivoja" äänityssessiot tai kappale. En itse huomaa mitään epävirettä, ainakaan tuossa kappaleessa. Huomaako muut? Olisko jotain muita esimerkkikappaleita, jotka on epiksessä? Taisipa Björnisen joukkio olla mukana ihan kaikilla Irwinin möreä-äänisen iskelmäkauden levyillä, joilla kappaleiden pääsäveltäjänä toimi Halonen. Olen epävireisyydelle hyvin herkkä, mutta enpä muista moista tarkoituksellista ongelmaa levyiltä havainneeni. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa" |
mikaman 12.02.2024 14:20:37 (muokattu 12.02.2024 14:47:22) | |
---|
Zed: Taisipa Björnisen joukkio olla mukana ihan kaikilla Irwinin möreä-äänisen iskelmäkauden levyillä, joilla kappaleiden pääsäveltäjänä toimi Halonen. Olen epävireisyydelle hyvin herkkä, mutta enpä muista moista tarkoituksellista ongelmaa levyiltä havainneeni. https://areena.yle.fi/1-3808274Tässä linkissa "Iiron musiikkiluokka". Kitara -jakso. Kohta 53:32. Siinä Juha B. kertoo asiasta pikaisesti, eli tahallisesta epävireestä. En oo itsekään huomannu epävirettä. Myöskään se ei ole haitannut, että soitto olisi liian siistiä. Aivan sopivaa. |
Alfons Åberg 13.02.2024 15:03:24 | |
---|
Zed: Taisipa Björnisen joukkio olla mukana ihan kaikilla Irwinin möreä-äänisen iskelmäkauden levyillä, joilla kappaleiden pääsäveltäjänä toimi Halonen. Olen epävireisyydelle hyvin herkkä, mutta enpä muista moista tarkoituksellista ongelmaa levyiltä havainneeni. Näin se taitaa aurinkolippakaudella olla. Esim. Rentun ruusu -albumin nimikappaleella kitaroita soittavat sekä Björninen että Jarmo Nikku "Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone" |
Kefiiri 13.02.2024 15:53:31 | |
---|
Alfons Åberg: Näin se taitaa aurinkolippakaudella olla. Esim. Rentun ruusu -albumin nimikappaleella kitaroita soittavat sekä Björninen että Jarmo Nikku Olivathan kitarat kuulemma Captain Beefheartinkin levyillä keskenään kevyessä epiksessä soinnin elävöittämiseksi. Ammattilaisten "epävire" lienee sen verran hienosyistä ettei sitä äkkiseltään havaitse ollenkaan :D En ole musiikin asiantuntija. |
mikaman 14.02.2024 01:04:53 (muokattu 14.02.2024 02:34:36) | |
---|
Kefiiri: Ammattilaisten "epävire" lienee sen verran hienosyistä ettei sitä äkkiseltään havaitse ollenkaan :D https://www.youtube.com/watch?v=_nZrT6ix_bsTuossa yllä Paten kappale. Rumpalin käskettiin soittamaan: "kuin umpikännissä, ja väärän bändin treeneissä tms.". Lopputulos kyllä vastaa tehtävänantoa. Lisäksi haitsutelineeseen tms. on kiinnitetty vanha peltiämpäri. https://www.youtube.com/watch?v=plrlfV2AYuMTässä Popedan biisissä bändi soittaa umpi-kännissä. Paten laulu on äänitetty ainoastaan selvänä. Pieni ot, mutta liittyi aiheeseen. Popedahan on soittanut keikoilla Irwinin taustayhtyeenä. Monet paikalliset humppabändit myös, ja Turos Hevi Geen porukkaa myös. |
Alfons Åberg 14.02.2024 07:33:06 | |
---|
Kefiiri: Olivathan kitarat kuulemma Captain Beefheartinkin levyillä keskenään kevyessä epiksessä soinnin elävöittämiseksi. Onhan näitä esimerkkejä maailmalla vaikka kuinka. Neil Young laittoi Nils Lofgrenin pianon ääreen, kun oli kitaristina "liian hyvä" After the gold rushin yleisilmeeseen. "Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone" |
mikaman 14.02.2024 14:50:39 (muokattu 14.02.2024 15:04:16) | |
---|
Alfons Åberg: Onhan näitä esimerkkejä maailmalla vaikka kuinka. Neil Young laittoi Nils Lofgrenin pianon ääreen, kun oli kitaristina "liian hyvä" After the gold rushin yleisilmeeseen. Joo, ja kaikista koomisinta, että mä en huomannut mitään "huonoa" tuossa rumpuraidassa kun itse kuuntelin. Vasta jälkeen päin selvisi, että on soitettu "kuin kännissä". Sitten tajusin tahallisen virheen. Meni ihan täydestä mulle aluksi. https://www.youtube.com/watch?v=_nZrT6ix_bs (Pate: Vanhus ja laiva). |
Alfons Åberg 12.11.2024 16:20:49 | |
---|
St. Pauli ja Reeperbahn -albumin päätöskappele "Pieni iltasatu" Tämä on ehkä muuhun tuotantoon verrattuna poikkeava kappale. Onko Irwinillä muita tällaisia musique concréte -henkisiä teoksia? Vessajono: "No siis yheksän kertaa kymmenestähän kyse on jostain omia pieruja haistelevasta jazz- tai taidemusaelitismistä tai sit jostain vessassa korvalappustereoilla äänitetystä 90-luvun norjasuhinasta." |
Epämuusikko 13.11.2024 14:02:39 | |
---|
Alfons Åberg: Onhan näitä esimerkkejä maailmalla vaikka kuinka. Neil Young laittoi Nils Lofgrenin pianon ääreen, kun oli kitaristina "liian hyvä" After the gold rushin yleisilmeeseen. Ei sinänsä Neil Youngin "kitarointia" kuulleena yllätä. heh. Aiheeseen: Salorasta kertova biisi Irwiniltä best. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Milkop 13.11.2024 21:55:47 | |
---|
Epämuusikko: Ei sinänsä Neil Youngin "kitarointia" kuulleena yllätä. heh. Omaan musiikkiinsa riittävän hyvä soittaja ja varsinkin akkarin kanssa paikallaan. heh. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Epämuusikko 14.11.2024 11:52:29 | |
---|
Milkop: Omaan musiikkiinsa riittävän hyvä soittaja ja varsinkin akkarin kanssa paikallaan. heh. Heh. ei virheitä elämässä LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Robanhood 16.11.2024 11:35:58 | |
---|
Mitä mieltä Irwinin uudesta biisistä? Irwin Goodman - Rentun Bailando https://www.youtube.com/watch?v=2aA9aijC0SM Toi kertsi jää kyllä päähän väkisin. Erikoista että tää löytyy myös Spotifysta. Kukahan siitä nostaa hillot? |
Prophet 17.11.2024 00:35:04 (muokattu 17.11.2024 00:36:02) | |
---|
|
Prophet 28.03.2025 13:49:16 | |
---|
|
|