Aihe: Ave, Popeda, morituri te salutant!
1 2 3 4 576 77 78 79 80
Rocking Rolling Man
21.07.2025 00:45:53 (muokattu 21.07.2025 12:22:18)
Pate on näemmä huomioinut Costellon Vain elämää -ohjelmassa tehdyn puoliksi humoristisen lausahduksen alkuaikojen Popedan huonoudesta:

"Myönnettäköön, että asiaan vaikutti omalla laillaan myös se, kun kuultiin eräältä taholta möläytys, että tämä bändi olisi ollut aikoinaan huono. Se loukkasi mua todella paljon etenkin Arwon ja Ilarin puolesta. Anteeksi kielenkäyttöni, mutta silloin ajattelin, että v***u mehän näytetään."

Kaaoszinen haastattelusta: https://kaaoszine.fi/popedan-kultti … t-ja-kokoonpanon-takaisin-lavoille/
Geneerisen rock- ja metallimusiikin kuuntelija
juici
21.07.2025 09:09:40

Rocking Rolling Man: Pate on näemmä huomioinut Costellon Vain elämää -ohjelmassa tehdyn puoliksi humoristisen lausahduksen alkuaikojen Popedan huonoudesta.

Voihan olla, että Costello tarkoitti, että bändi oli hänen liittymishetkellä huono. Sehän on kerrottu Ilikeesti Kiitää -kirjassakin kuinka Costello meni katsomaan nelimiehistä Popedaa (Pate-Arwo-Jykä-Kaitsu) eikä lavalla tapahtunut yhtään mitään.

Huonosti asetetulla sanavalinnalla on suuri merkitys eli jos sanoo "alkuaikojen Popeda oli huono" niin silloin toki dumaa ne kolmen ekan levyn aikakauden.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
sirdickyj
21.07.2025 09:55:17
juici: Voihan olla, että Costello tarkoitti, että bändi oli hänen liittymishetkellä huono. Sehän on kerrottu Ilikeesti Kiitää -kirjassakin kuinka Costello meni katsomaan nelimiehistä Popedaa (Pate-Arwo-Jykä-Kaitsu) eikä lavalla tapahtunut yhtään mitään.

Huonosti asetetulla sanavalinnalla on suuri merkitys eli jos sanoo "alkuaikojen Popeda oli huono" niin silloin toki dumaa ne kolmen ekan levyn aikakauden.

Nomutta eihän se kauheen hyväkään ollut se silloinen Popeda.
moikki
21.07.2025 10:15:13 (muokattu 21.07.2025 10:17:21)
Kyllähän se Costi on ollut se kantava voima jo 80-luvulta asti bändissä. Olisi bändi varmaan jo loppunut 80-luvulla ilman Costia. Patekin tämän kyllä varmasti tietää mutta jokin taitaa hieman hiertää kengissä..

Edit: Eikös se Mikkonenkin ollut Costille näreissään biiseistä ja lopetti käytännössä itse biisien tekemisen. En ihan varmaksi muista enää kuinka kuvio meni mutta kirjassa siitä oli juttua.
sirdickyj
21.07.2025 10:27:16
moikki: Kyllähän se Costi on ollut se kantava voima jo 80-luvulta asti bändissä. Olisi bändi varmaan jo loppunut 80-luvulla ilman Costia. Patekin tämän kyllä varmasti tietää mutta jokin taitaa hieman hiertää kengissä..

Edit: Eikös se Mikkonenkin ollut Costille näreissään biiseistä ja lopetti käytännössä itse biisien tekemisen. En ihan varmaksi muista enää kuinka kuvio meni mutta kirjassa siitä oli juttua.

Niinhän se on että bändi olis loppunut jo kauan sitten ilman Costia. On hänestä sit mitä mieltä tahansa hahmona.

On helppoa muistella jotain tommosta reilu 40 vuotta sitten ollutta ryhmää.jotenkin hienona juttuna jne.

Fakta on että jos soittohommat ei ole kiinnostanut niin sitten ne ei ole kiinnostanut, ja sen aikaa kun ne ei ole kiinnostanut, on joku (=Costi ja muu ryhmä Costin johdolla) kantanut soihtua.

Jos Popeda olisi loppunut tohon muka-hienoon Raswaa Koneeseen-aikakauteen tai vaikka Mikkosen poismenoon, niin mitään tollasia Raswaa Koneeseen vol2 keikkoja ei olisi. Ilman Pooedan livebändinä rakentamaa mainetta juuri kukaan ei kaipaisi n.s.vanhoja aikoja. Kaikki kunnia siis myös niille ajoille, mutta myöhempien aikojen Popeda on tehnyt myös Mustajärvestä sen mitä se on tehnyt, ja paljon on muu bändi saanut kestää siinä rinnalla. Etenkin Costi. Ihan pelkkä alkoholistin kanssa toimiminen on jo aika paljon.
moikki
21.07.2025 11:21:20
sirdickyj: Niinhän se on että bändi olis loppunut jo kauan sitten ilman Costia. On hänestä sit mitä mieltä tahansa hahmona.

On helppoa muistella jotain tommosta reilu 40 vuotta sitten ollutta ryhmää.jotenkin hienona juttuna jne.

Fakta on että jos soittohommat ei ole kiinnostanut niin sitten ne ei ole kiinnostanut, ja sen aikaa kun ne ei ole kiinnostanut, on joku (=Costi ja muu ryhmä Costin johdolla) kantanut soihtua.

Jos Popeda olisi loppunut tohon muka-hienoon Raswaa Koneeseen-aikakauteen tai vaikka Mikkosen poismenoon, niin mitään tollasia Raswaa Koneeseen vol2 keikkoja ei olisi. Ilman Pooedan livebändinä rakentamaa mainetta juuri kukaan ei kaipaisi n.s.vanhoja aikoja. Kaikki kunnia siis myös niille ajoille, mutta myöhempien aikojen Popeda on tehnyt myös Mustajärvestä sen mitä se on tehnyt, ja paljon on muu bändi saanut kestää siinä rinnalla. Etenkin Costi. Ihan pelkkä alkoholistin kanssa toimiminen on jo aika paljon.

Ns. hittibiisejähän ei ollut ennen Costia. Taitaa eka oikeasti suositumpi kappale olla kaasua ja sekin on Costin kynästä.
juici
21.07.2025 11:54:46

moikki: Kyllähän se Costi on ollut se kantava voima jo 80-luvulta asti bändissä. Olisi bändi varmaan jo loppunut 80-luvulla ilman Costia. Patekin tämän kyllä varmasti tietää mutta jokin taitaa hieman hiertää kengissä..

Kuuma kesä -biisiin oli sekä Mikkosella että Mustajärvellä teksti. Hautamäki valitsi Paten tekstin "jos me halutaan hitti tehdä". Mikkonen kivahti "jos paskalla myydään kultalevyjä, mä lopetan biisien tekemisen".
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
sirdickyj
21.07.2025 14:12:31 (muokattu 21.07.2025 14:13:46)
juici: Kuuma kesä -biisiin oli sekä Mikkosella että Mustajärvellä teksti. Hautamäki valitsi Paten tekstin "jos me halutaan hitti tehdä". Mikkonen kivahti "jos paskalla myydään kultalevyjä, mä lopetan biisien tekemisen".

Niinhän hän sitten lopettikin.

Jännästi Mustajörvi ei siitä ole loukkaantunut että hånen teksitään sanottin paskaksi. Koska tekstiähän se Mikkonen siiinä arvosteli.
sirdickyj
21.07.2025 14:15:45
moikki: Ns. hittibiisejähän ei ollut ennen Costia. Taitaa eka oikeasti suositumpi kappale olla kaasua ja sekin on Costin kynästä.

Kaasua-levy joo teki Popedan tunnetuksi. Muistan kun se tuli kun olin ylästeella ja gimmatkin osti lätyn ja tiesi Popedan.

Itse diggasin kyllä Raswaa Koneeseen-lättyäkin, hienoja biisejä.

Mauno soittaa stereoo, Palkksoturiksi Nuubiaan jne.
sirdickyj
21.07.2025 14:18:28
moikki: Ns. hittibiisejähän ei ollut ennen Costia. Taitaa eka oikeasti suositumpi kappale olla kaasua ja sekin on Costin kynästä.

Kaasua-levy joo teki Popedan tunnetuksi. Muistan kun se tuli kun olin ylästeella ja gimmatkin osti lätyn ja tiesi Popedan.

Itse diggasin kyllä Raswaa Koneeseen-lättyäkin, hienoja biisejä.

Mauno soittaa stereoo, Palkksoturiksi Nuubiaan jne.

Eiku Mauno onkin jo aiemmin....
sinep70
21.07.2025 17:00:19 (muokattu 21.07.2025 17:01:25)
sirdickyj: Kaasua-levy joo teki Popedan tunnetuksi. Muistan kun se tuli kun olin ylästeella ja gimmatkin osti lätyn ja tiesi Popedan.

Sama juttu. Katsottiin musatunnilla Popedan liveä, olisiko ollut Kaivopuisto. Kaasua kolahti kuin metrin halko. Muijat tosiaan tykkäs kans. Maidenista ja Priestistä ne ei tykännyt.
sormunen
21.07.2025 17:28:54 (muokattu 21.07.2025 17:29:56)
sirdickyj: Kaasua-levy joo teki Popedan tunnetuksi.

Kaasua oli kyllä levy, joka lunasti odotukset ja enemmänkin. Se sitten jäikin Popedan parhaaksi.

Se oli hyvä levy siksi, että siinä oli tasapainossa Popedan alkuaikojen älykäs ja anarkistinen kabareemaisuus ja sitten Costellon mukanaan tuoma hardrock. Tosin keikoilla Costello ei pitänyt sitä musikaalista tasoa niinkään yllä, vaan sitä virkaa toimitti Safka.

Safka takasi sen, että keikat olivat musiikillisesti kovaa kamaa, Costello toi hardrockjyrän ja muu Popeda kabareen. Siinä oli keitos, joka toimi. Sen levyn jälkeen onkin ollut hieman karrikoiden tasaista alamäkeä Costellon saadessa enemmän ja enemmän valtaa ja sen mukaisesti bändistä on hauskuus ja yllätyksellisyys karissut ja tilalle on tullut loppumattoman tylsä hardrocktamppaus. Tällä vuosituhannella bändi on ollut jo suorastaan surkea.

Mutta Peppone oli kova levy ja sitä edeltäneetkin kestävät biisi kerrallaan -kuuntelua. Ja on sen jälkeenkin tullut pari radiosoittoa kestävää biisiä.
sinep70
21.07.2025 17:46:05
sormunen: Tällä vuosituhannella bändi on ollut jo suorastaan surkea.

Mitä levyihin tulee, tykkäsin kyllä Häkää!-levystä. Keikoilla Kemppisen ja Rautajoen aikakaudella kävin paljon. Osa kovia, rankkoja keikkoja,osassa huomasi Paten kännäyksen.
Pinewood
21.07.2025 18:03:56
juici: Kuuma kesä -biisiin oli sekä Mikkosella että Mustajärvellä teksti. Hautamäki valitsi Paten tekstin "jos me halutaan hitti tehdä". Mikkonen kivahti "jos paskalla myydään kultalevyjä, mä lopetan biisien tekemisen".

Onkos sitä toista tekstiä ollut missään esillä - saati esitetty? Olisi kiva kuulla. Patehan voisi vetää sen niin omalla ryhmällään.
dixi19
21.07.2025 18:24:01

Olen hyvin satunnainen kuuntelija, mutta niiden ilmeisimpien biisien ohella myös mm. Moottoripäästä olen pitänyt aina ja sillä Just!-levyllä muutenkin on aika hyviä juttuja - siis jos mietitään noita tuoreempia julkaisuja. Mutta en muista kyllä lukeneeni siitä kai oikein missään mitään julkaisuvuotensa jälkeen. Pidetäänkö sitä fanien keskuudessa jo aivan joutavana kamana?
anomus.com
sirdickyj
21.07.2025 18:54:11
dixi19: Olen hyvin satunnainen kuuntelija, mutta niiden ilmeisimpien biisien ohella myös mm. Moottoripäästä olen pitänyt aina ja sillä Just!-levyllä muutenkin on aika hyviä juttuja - siis jos mietitään noita tuoreempia julkaisuja. Mutta en muista kyllä lukeneeni siitä kai oikein missään mitään julkaisuvuotensa jälkeen. Pidetäänkö sitä fanien keskuudessa jo aivan joutavana kamana?

Onhan siellä esim. Entisedtä Pois-ralli, kyllä kulkee.

Tohtori Mustajärveä on bändi soitellut, jännästi Ollinkin aikana.
sirdickyj
21.07.2025 18:58:28
sormunen: Kaasua oli kyllä levy, joka lunasti odotukset ja enemmänkin. Se sitten jäikin Popedan parhaaksi.

Se oli hyvä levy siksi, että siinä oli tasapainossa Popedan alkuaikojen älykäs ja anarkistinen kabareemaisuus ja sitten Costellon mukanaan tuoma hardrock. Tosin keikoilla Costello ei pitänyt sitä musikaalista tasoa niinkään yllä, vaan sitä virkaa toimitti Safka.

Safka takasi sen, että keikat olivat musiikillisesti kovaa kamaa, Costello toi hardrockjyrän ja muu Popeda kabareen. Siinä oli keitos, joka toimi. Sen levyn jälkeen onkin ollut hieman karrikoiden tasaista alamäkeä Costellon saadessa enemmän ja enemmän valtaa ja sen mukaisesti bändistä on hauskuus ja yllätyksellisyys karissut ja tilalle on tullut loppumattoman tylsä hardrocktamppaus. Tällä vuosituhannella bändi on ollut jo suorastaan surkea.

Mutta Peppone oli kova levy ja sitä edeltäneetkin kestävät biisi kerrallaan -kuuntelua. Ja on sen jälkeenkin tullut pari radiosoittoa kestävää biisiä.

Eikö sun mielestä Popeda ole siis tiukka liverykmentti vaan suorastaan huono? Vai tqrkotatko musiikillisia tuotoksia?

Minusta Popedan kohdalla noi 2 asiaa voi erottaa toisistaan.

Mutta ymmärrän pointin kyllä. Onhan se sellasta yksioikoista. Itse ihailen kuitenkin sitä että.bändi kuulostaa Bändiltä.
HotWheels
21.07.2025 22:22:50
sirdickyj: Eikö sun mielestä Popeda ole siis tiukka liverykmentti vaan suorastaan huono? Vai tqrkotatko musiikillisia tuotoksia?

Minusta Popedan kohdalla noi 2 asiaa voi erottaa toisistaan.

Mutta ymmärrän pointin kyllä. Onhan se sellasta yksioikoista. Itse ihailen kuitenkin sitä että.bändi kuulostaa Bändiltä.

Nimenomaan näin. Popeda on aina ollut ennen kaikkea livebändi ja nykykunnossaankin erittäin hyvä sellainen ja todellakin kuulostaa bändiltä livenä.
Levyt taas on jäänyt ainakin minulla paljolti hyvin vähälle kuuntelulle, lukuunottamatta aikaa jotain 80-87. Ei oo valoo tais olla viimeisiä, jota tuli jonkin verran silloin aikanaan luukutettua.
sirdickyj
21.07.2025 22:36:44
HotWheels: Nimenomaan näin. Popeda on aina ollut ennen kaikkea livebändi ja nykykunnossaankin erittäin hyvä sellainen ja todellakin kuulostaa bändiltä livenä.
Levyt taas on jäänyt ainakin minulla paljolti hyvin vähälle kuuntelulle, lukuunottamatta aikaa jotain 80-87. Ei oo valoo tais olla viimeisiä, jota tuli jonkin verran silloin aikanaan luukutettua.

Onhan siellä yksittäisiä ralleja vuosien varrelta.

Punaista ja makeaa, Repe ja Lissu, Tahdotko mut tosiaan, Tohtori Mustajårvi, Kersantti Karoliina, Elän itselleni, Aino jne.

Mutta jotenkin vaikea ajatella että.jonkun mielestä.bändi olisi jotenkin huono bändi. Sanoisin ettäPopedan jälkeen, sillon ku Pauli oli siinä, oli harvassa ne bändit jotka lauteille voi mennä härmlandiassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)