Vessajono 12.07.2025 15:49:16 | |
---|
Janonen: Toinen totuus on se, etten tajua miten / miksi ... mutta korvani eivät valehtele. :) Korvat ei mitään muuta teekään ku valehtelee, t. psykoakustiikka Hamsteri Kukkonen: Harvoin kukaan tässä maassa on näin oikeassa näin tiiviisti. |
Janonen 12.07.2025 16:34:08 (muokattu 12.07.2025 16:41:55) | |
---|
Vessajono: Korvat ei mitään muuta teekään ku valehtelee, t. psykoakustiikka ;D mahdollisesti tässä on vain heitetty noppaa ja välillä on sattumalta lipaissut vitosta tai kutosta. Osoitettavissa on kumminkin, että ihmisiä pelottaa hyvä musiikki, Varsinkin muusikkoja. |
Henri Henri Olavi 12.07.2025 16:46:26 | |
---|
Janonen: Osoitettavissa on kumminkin, että ihmisiä pelottaa hyvä musiikki, Varsinkin muusikkoja. En usko että kyse on pelosta. Mä tiedän varmuudella, ettei TÄ tee hyvää musaa. Mun ei edes tarvitse kuunnella tietääkseni. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Janonen 12.07.2025 16:53:08 (muokattu 12.07.2025 17:08:44) | |
---|
Muuan ajatusleikki: liha ei takaa sielua. edit: perskules, kun meni viestit aivan sikin sokin. Jonain päivänä opin käyttämään tätäkin foorumia... |
Janonen 12.07.2025 17:07:53 | |
---|
Henri Henri Olavi: En usko että kyse on pelosta. Mä tiedän varmuudella, ettei TÄ tee hyvää musaa. Mun ei edes tarvitse kuunnella tietääkseni. .... koska ilman lihaa ei voi olla sielua. :) |
Henri Henri Olavi 12.07.2025 17:14:50 (muokattu 12.07.2025 17:18:36) | |
---|
Janonen: .... koska ilman lihaa ei voi olla sielua. :) En itse ajattele näin. Munsta ihminen on niin erkaantunut sielusta, ettei sitä pysty TÄ:llekään siirtämään. Sielu ei myöskään ole tae laadusta/tunteesta. TÄ on vain munsta aivan vitun tylsä kapine, joka ei tarjoa mulle mitään mistä voisin kiinnostua. e: Jos jollekin se tarjoaa hyvää sisältöä elämään, niin todella fantastista. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Janonen 12.07.2025 17:19:54 (muokattu 12.07.2025 17:39:57) | |
---|
Henri Henri Olavi: En itse ajattele näin. Munsta ihminen on niin erkaantunut sielusta, ettei sitä pysty TÄ:llekään siirtämään. Sielu ei myöskään ole tae laadusta/tunteesta. TÄ on vain munsta aivan vitun tylsä kapine, joka ei tarjoa mulle mitään mistä voisin kiinnostua. Noo-o! Eihän tässä kukaan pakota sua mitään kuuntelemaan, jos et tahdo! Mutta miksi pitäisi nimenomaan siirtää ihmiseltä koneellle? Oletammeko, että ihminen on oman itsensä luoja? Ollaan tavallaan samaa mieltä, joskin eri mieltä. Hyvvee lauantaita! |
Tympee Huttunen 13.07.2025 07:28:29 (muokattu 14.07.2025 23:35:57) | |
---|
Mod. huom. Lainattu viesti on poistettu.
Katselin tässä juuri muutamat keikat - täysin hengettömät sellaiset. Lavalla on ukkoja pilvin pimein, tukat heiluu, raju meininki, kitaristit soittelee 95% samoja vitossointuja sähkökitaroilla, mutta äänimaailman valtaa taustanauhalta tulevat synamelodiat ja jopa akustiset kitarat. Ymmärrän, että jossakin biisissä voi olla tälläistä, mutta kun koko keikan saa kuunnella jotain helppoa plimplom-ääntä nauhalta niin pakostakin miettii, että jos nyt jotain pitäisi tarjota tekoälyn vallatessa soittolistat, olisi se ihan autenttinen livekokemus. Itse kuuntelen mieluummin räkäisellä soundilla vähän horjuen soiteltuja lead-kitaroita kuin nauhalta tulevaa tietokoneella tehtyä plugari-selloa. Jos siis jostain syystä sitä synistia ei haluta lavalle. Jos päästään vähän siihen, että mikä on määritelmä tekoälyn luomalle musiikille? Teloäly on kuitenkin vain softa, joka luo jotain sille syötetyn datan mukaan. Jos laitan softan tekemään harmonian jollekin melodialle, onkohan se tekoälyn tekemää? EHX Random generatorin pimpatukset ovat ihan uusia luomuksia. Automaattiset taajuuskorjaimet ja vastaavat plugarit ovat ihan softaa - tekoälyä - joka analysoi dataa ja korjaa sitä. Arpeggiot, jopa shimmerit ja muut - ovatko ne luomista? Välillä tuntuu, että musiikin luominen on pitkälti vain syötetyn datan toistoa tai uudelleenjärjestelyä. Aika moni on varmaan törmännyt, kun aloitteleva kitaristi tulee hehkuttamaan kolmen soinnun biisiään. |
Janonen 13.07.2025 07:41:09 (muokattu 13.07.2025 07:53:31) | |
---|
Huttunen, en ole eri mieltä mistään kirjoituksessasi. Elo on valttia ja olen jopa melko nuuka sen suhteen. Ja makkarakalakeiton. |
rintapek 13.07.2025 10:50:00 | |
---|
Tympee Huttunen: Tekoäly laittanut alko-ritmit. Itse kuuntelen mieluummin räkäisellä soundilla vähän horjuen soiteltuja Etteikö tekoälli osais tehdä räkäsaundia ja horjuvaa soittoa epävireisin skitoin ja lisätä autotallisaundin ja basson mukana resonoivat ilmastointiputket? Ei oo tainnu vaan kukaan pyytää eikä tekoälliä itte oo huvittanut moista tehdä vapaa-ajallaan. taide lähtee siitä, että taiteilijalla on jotain sanottavaa. Tai nälkä. Näkemys tai visio. van Goghin näkemys auringonkukasta. Jos mua huvittaa voin tehdä biisin einesmaksalaatikosta. Tekoälliltä toistaiseksi puuttuu riittävä määrä lähdemateriaalia analysoidakseen miten einesmaksalaatikosta tehdään hittibiisi. Eikä se tiedä miltä einesmaksalaatikko maistuu kun siihen lorauttaa ketsuppia. Sen kyky kirjoittaa tarina jääkaapista jossa on valo, maksalaatikko ja ketsuppi josta oivalluksen kautta syntyy pikaruokaketju on kovin rajallinen. nyt kun sillä on ohjeet niin se käskystä generoi moisen biisin sekunnissa, mutta sillä ei edelleenkään ole mun visiotani eikä omaa halua tehdä sitä todeksi. Tekoälli kykenee tekemään tuhansia versioita traktorista vanGoghin tyyliä jäljitellen. Siltikään emme saa koskaan tietää millaisen taulun hän olisi maalannut jos traktori olisi jyrännyt auringonkukkapeltonsa maan tasalle. Eikä se asia varsinaisesti tekoälliä kiinnosta. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Janonen 14.07.2025 20:01:03 (muokattu 14.07.2025 20:03:14) | |
---|
Voi olla, että piakkoin kyllästyn pieksemään tätä kuollutta hevosta, mutta vielä kerran: mihin pohjautuu olettamus, että AI:lla ei voi olla sielua tai tunteita? Mikä tekee ihmisen hermoverkosta "enemmän kuin softan"? Kuka on määrännyt, että ilman lihaa (ja nimenomaan ihmislihaa) ei voi olla ns. taiteen kautta ilmaistavia haluja tai tavoitteita? Mutta juu, en mä tullu tänne kinastelemaan. Annetaan olla. |
rintapek 14.07.2025 20:24:08 | |
---|
Janonen: vielä kerran: mihin pohjautuu olettamus, että AI:lla ei voi olla sielua tai tunteita? Mulla ei oo aavistustakaan mitä tekoälli mahtais tehdä jos sen annettais tehdä mitä sitä huvittaa. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Janonen 14.07.2025 21:05:45 | |
---|
Kiveen hakattua konsensusta ei liene asiantuntijoidenkaan piireissä. |
Kefiiri 15.07.2025 18:59:13 (muokattu 15.07.2025 18:59:54) | |
---|
rintapek: Mulla ei oo aavistustakaan mitä tekoälli mahtais tehdä jos sen annettais tehdä mitä sitä huvittaa. Tekoälyhän on kohta kuin vieraslaji joka sotkeutuu joka asiaan omin nokkinensa, ja sen kitkemisessä riittää palkallista työtä niille, jotka aluksi jäävät työttömiksi sen korvaamina. En näe perustelua sille, etteikö kehittynyt tekoäly pystyisi feikkaamaan sielua ja tunteita ainakin niin hyvin että uskoo niihin itse. Käsitys älyn olemuksesta ylipäätään tulee muuttumaan. Eihän sitä vielä hokaa mitä kaikkea viliintynyt tekoäly saattaa saada päähänsä. En ole musiikin asiantuntija. |
Kissatäti 15.07.2025 19:12:03 | |
---|
"Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
carnation 15.07.2025 19:33:07 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
carnation: Kuulosti ihan siltä, että tekoäly olisi tehnyt. Entä sanat? Oliko liikaa toistoa? "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Kissatäti 15.07.2025 19:54:40 | |
---|
Näin ohjeistin:Eihän se aina Suno ihan tottele kun ohjeet on huonot. viking metal, black metal, metal grunge, Finnish metal, magic, nordic, ambient, atmospheric, myctical, female singer songwriter, dark, ritual, pagan, forest, opera vocals, soaring vocals, slow intro: Emotional Swell: verse1 Spoken Word Jonakin päivinä olen jumalatar joinakin päivinä villi lapsi ja toisinaan hauras sotku. Useimpina päivinä olen hieman kaikkia kolmea. refain Mutta joka päivä, olen täällä, olemassa. bridge Herätä , kun maailma herää jotta voin kokea kaiken Poimia niittykukkia ojan reunalta Juoda laulujen kauniita sanoja . Building Intensity: chorus Elämä elä vielä jätä. Anna minun elää ja olla villi, anna pieni kapina sydämeeni jotta voin nauraa myrskytuulelle. verse2 Anna minun olla myös rikki, anna surun kastella minut eikä minua saa palasiksi kuin minä itse,. bridge Herätä , kun maailma herää jotta voin kokea kaiken Poimia niittykukkia ojan reunalta Juoda laulujen kauniita sanoja . chorus Elämä elä vielä jätä. Anna minun elää ja olla villi, anna pieni kapina sydämeeni jotta voin nauraa myrskytuulelle. verse 3 Anna minun olla myös rikki, anna surun kastella minut eikä minua saa palasiksi kuin minä itse,. outro} Spoken Word Jonakin päivinä olen jumalatar joinakin päivinä villi lapsi ja toisinaan hauras sotku. Useimpina päivinä olen hieman kaikkia kolmea. Emotional Swell: Mutta joka päivä, olen täällä, olemassa. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Arkka 15.07.2025 20:05:56 | |
---|
Kissatäti: Entä sanat? Oliko liikaa toistoa? Oon semisti kaljoissa, ja kenties lämpöhalvan lakritsi, niin älä hermostu jos sävy on liian negatiivinen. Sanat oli täysin ok siltä osin mitä jaksoin kuunnella. Ja jos nekin oli TÄ, niin ainakin meikä meni jekkuun. Siellä oli ns. virallisesti tyhmiä juttuja, joita TÄ ei olisi ehdottanut, mutta jotka just tekee sanoituksesta vahvan. Musa oli geneeristä TÄ-velliä, joka yleisilmeeltään oli ok, eli loi raamin, mutta raamissaan ei sanonut mitään koska sen olisi pitänyt osata poiketa tarpeeksi polulta ja sitä ei ole opetettu sellasella datalla, jossa se näkis, että pisteitä saa poikkeamalla polulta. Tai just esim. toistolla voimakeinona. Kirjoitin tätä niin kauan, että olitkin postannut jo promptin. Edelleen, sanat tossa oli parasta. |
Kissatäti 15.07.2025 20:17:15 | |
---|
Arkka: Oon semisti kaljoissa, ja kenties lämpöhalvan lakritsi, niin älä hermostu jos sävy on liian negatiivinen. Sanat oli täysin ok siltä osin mitä jaksoin kuunnella. Ja jos nekin oli TÄ, niin ainakin meikä meni jekkuun. Siellä oli ns. virallisesti tyhmiä juttuja, joita TÄ ei olisi ehdottanut, mutta jotka just tekee sanoituksesta vahvan. Musa oli geneeristä TÄ-velliä, joka yleisilmeeltään oli ok, eli loi raamin, mutta raamissaan ei sanonut mitään koska sen olisi pitänyt osata poiketa tarpeeksi polulta ja sitä ei ole opetettu sellasella datalla, jossa se näkis, että pisteitä saa poikkeamalla polulta. Tai just esim. toistolla voimakeinona. Kirjoitin tätä niin kauan, että olitkin postannut jo promptin. Edelleen, sanat tossa oli parasta.Kiitos olet raksu kun jaksoit kuunnella. Pidä hauskaa!! Ihana että kommentoit! Tein ensin tän mutta ajattelin että tämä on aika erikoinen, vaikka itse tykkäsinkin. Olen tehnyt sunoon laulajattaria joilla on oma tyyli. Tässä laulaa Aili. Ailin tyyli on: indie folk, nordic folk, émotionnel, solo female voice, uplifting melody, rethereal atmosphere, nature sounds, ritual, pagan, smooth transitions, silence, native american flute. Loppu on tosi outo. Suno lisäsi sinne toiston itsekseen ja sanoo sen pelottavalla äänellä. https://www.youtube.com/watch?v=fhD50qOXQfg "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |