Aihe: Vapaamuotoista keskustelua kitaroista
1 2 3 4 545 46 47 48 49 50 51
mpekkanen
12.07.2025 00:03:01
gotthard: Ajattelin tilata Kiinasta kitaran. Ihan vaan mielenkiinnosta. Les Paulin näköisen soittimen joka näyttää hyvältä kuvissa. Siinä ei myyntikuivien mukaan lue GIBSON. Oletteko muut tilanneet? Onko mitä mahdollisesti odotettavissa tullikohtelun suhteen?
Maksaahan se 340eur eli tullit ja alvit peritään mutta onko tullut muuta jurputusta?

Siis en ymmärrä miksi tuollaista venäläistä rulettia kannattaa edes miettiä? Mulla on ollut muutama kiinalainen kitara ja enää semmoisia ei tule. Joukossa on ollut Epiphonea ja esim Gretschiä.
Nauhat ovat nousseet otelaudalla, huono satula, huonot virityskoneet, kaula kiero, puu niin pehmoista ettei normaalit ruuvit pysy kiinni jne ongelmia.
340€ on niin paljon rahaa, että sillä saa jo soittimen. Miksi ostaa arpa sillä hinnalla?
gotthard
12.07.2025 09:30:18
mpekkanen: Siis en ymmärrä miksi tuollaista venäläistä rulettia kannattaa edes miettiä? Mulla on ollut muutama kiinalainen kitara ja enää semmoisia ei tule. Joukossa on ollut Epiphonea ja esim Gretschiä.
Nauhat ovat nousseet otelaudalla, huono satula, huonot virityskoneet, kaula kiero, puu niin pehmoista ettei normaalit ruuvit pysy kiinni jne ongelmia.
340€ on niin paljon rahaa, että sillä saa jo soittimen. Miksi ostaa arpa sillä hinnalla?

Minulla on jo noin 10 laatukitaraa. Tämä on siis hupi kokeilu eikä tuo raha ole minulla iso.
Facebookin chibson ryhmän mukaan suuri osa tilaajista on saanut siitä hyvän soittimen pienillä tai isommilla muutoksilla.
Mutta tämä ei ollut keskustelun tarkoitus vaan kysyä jos jollakin täällä olisi kokemuksia näistä.
Unelmia ja toimistohommia
rheinone
12.07.2025 13:30:25 (muokattu 12.07.2025 14:04:29)
gotthard: Minulla on jo noin 10 laatukitaraa. Tämä on siis hupi kokeilu eikä tuo raha ole minulla iso.
Facebookin chibson ryhmän mukaan suuri osa tilaajista on saanut siitä hyvän soittimen pienillä tai isommilla muutoksilla.
Mutta tämä ei ollut keskustelun tarkoitus vaan kysyä jos jollakin täällä olisi kokemuksia näistä.

Reilu kymmenen vuotta sitten m.netissä oli kimppatilauksiakin, joissa tuli rutkasti kopioita, Wolf?, Kiinasta. Luulis, että joku dadan tyyppi olisi ollut mukana.

Kurkkaa "Kimppatilaus"-huoneesta. Tosin vanhaa tietoahan se jo on.

E. ...tai paa pikaviestiä jäsenelle Twinkle.

Ihan mielenkiinnosta, mikä on motiivisi? Itsekin olen viehättynyt kaikenlaisista älyttömistäkin kokeiluista.
"There's plenty good money to be made; Supplying the army with the tools of the trade."
fox
12.07.2025 15:03:39

rheinone: Reilu kymmenen vuotta sitten m.netissä oli kimppatilauksiakin, joissa tuli rutkasti kopioita, Wolf?, Kiinasta. Luulis, että joku dadan tyyppi olisi ollut mukana.

Ne oli kyllä Korean poikien.. ;) Mulla on profiilissa muutama "artikkeli" parista mallista, mm. 12-kielinen lankku doublecutti tuli hommattua. Noi Wolfit ei likimainkaan olleet " Ghibsoneita". Kyllähän noita parikin "oikeaa" jälleenmyyjääkin tuolta hommaili. Ihan käypäsiä BHK:n mikkejäkin noissa, muutamakin brändi noita käyttää vissiin tänäkin päivänä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
gotthard
12.07.2025 15:21:30
rheinone:

Ihan mielenkiinnosta, mikä on motiivisi? Itsekin olen viehättynyt kaikenlaisista älyttömistäkin kokeiluista.

Ihan pelkästään mielenkiinto että saako siitä kelpo soittimen helposti. Siellähän on ihan törkeän hienoja malleja siis ulkonäöltään. Mainoskuvissa ei ole merkkilogoja mutta ainakin noissa fb kuvissa ovat näköjään laittaneet esim Gibson logot joka ei ole hyvä juttu koska en tiedä nappaako Suomen tulli kiinni niihin sen takia. Ne näyttää hyvin viimeistellyiltä. Tuntuisi oudolta jos kiinalainen tekee sellaisat kuraa että sitä ei voi fikstata kuntoon. Eli tyyliin juurikin että kaula on kiero tai kaularauta ei toimi. Ei kai ne halua pilata mainettaan vaan myyd' enemän kitaroita. Kaikki muuhan suuunilleen onkin fiksattavissa. Jos soitin tunuuu hyvältä niin laittaa siihen kunnon sähköt virittimet ja potikat. Plaanauttaa nauhat.
Ja lopulta jos ei vaan onnistu niin saahan siitä hienon seinäkoristeen. 400 eurolla ei mitään kummoista taideteostakaan saa.
Unelmia ja toimistohommia
rheinone
12.07.2025 15:50:20 (muokattu 12.07.2025 16:09:55)
gotthard: Ihan pelkästään mielenkiinto että saako siitä kelpo soittimen helposti. Siellähän on ihan törkeän hienoja malleja siis ulkonäöltään. Mainoskuvissa ei ole merkkilogoja mutta ainakin noissa fb kuvissa ovat näköjään laittaneet esim Gibson logot joka ei ole hyvä juttu koska en tiedä nappaako Suomen tulli kiinni niihin sen takia. Ne näyttää hyvin viimeistellyiltä. Tuntuisi oudolta jos kiinalainen tekee sellaisat kuraa että sitä ei voi fikstata kuntoon. Eli tyyliin juurikin että kaula on kiero tai kaularauta ei toimi. Ei kai ne halua pilata mainettaan vaan myyd' enemän kitaroita. Kaikki muuhan suuunilleen onkin fiksattavissa. Jos soitin tunuuu hyvältä niin laittaa siihen kunnon sähköt virittimet ja potikat. Plaanauttaa nauhat.
Ja lopulta jos ei vaan onnistu niin saahan siitä hienon seinäkoristeen. 400 eurolla ei mitään kummoista taideteostakaan saa.

Ymmärrän. Tommonen kokeilu mullakin oli mielessä jokunen vuosi sitten. Toteutin sen vaan käytetyillä Kiinassa valmistetuilla soittimilla.

- McNultyn kommentti
"Tietämättä sen tarkemmin... voi olla soittokelpoinen peli, voi olla ihan onneton rimpula." on täyttä asiaa.
- Suoraan Kiinasta tai jopa Koreasta tilaamalla sieltä saattaa saapua spekseiltään lähes minkälainen tahansa soitin. Se selviää hienosti foxin ansiokkaista Wolf-artikkeleista.

Mutta entäs takuu... Hmmm? Sitä kannattaa funtsia, kun T-kaupasta saa edullista kiinalaista tavaraa 36 kk:n takuulla.
"There's plenty good money to be made; Supplying the army with the tools of the trade."
rheinone
12.07.2025 16:51:09
Täytyy nostaa hattua Thomannin reklamaatioprosessin toimivuudelle.
- Totesin Kiinassa valmistetun Dual-levysoittimen vialliseksi.
- Soitto Thomannin (suomenkieliseen!) asiakaspalveluun. Siellä kirjasivat palautukseni ja lähettivät palautusohjeet ja DHL:n lapun valmiiksi täytettynä sähköpostiini.
- Lapun kanssa Postiin ja ilmainen lähetys takaisin Saksaan.
- Rahat tuli tilille lähes välittömästi paketin saavuttua perille.

Ikinä ei oo mikään palautus ollut näin vaivatonta ja sujuvaa!
McNulty
12.07.2025 18:40:20
Käyttääkö dadassa kukaan 10-52 kielisarjaa sähkiksessä? Mulla olisi 6kpl tarpeettomiksi jääneitä Rotosoundin Roto Blues 10-52 settejä. Voisin hukata halvalla. Mukaan saa 12kpl Dunlop Max Grip 0.88mm lärpyttimiä.
moving in stereo
mpekkanen
12.07.2025 20:48:57 (muokattu 12.07.2025 21:15:43)
gotthard: Minulla on jo noin 10 laatukitaraa. Tämä on siis hupi kokeilu eikä tuo raha ole minulla iso.

No on sulle ainakin sanottu, ettei se kiinalaisen kitaran ostaminen ole ehkä kuitenkaan se järkevin ratkaisu. Mikit, talla , nauhat ja virityskoneet ja satulan jos joutuu uusimaan, niin siitä tulee kallis paukku.
Vaikka laatukitaroita on jo ennestään, niin en näe syytä hankkia mitään paskaa, mutta jos olet jo kantasi päättänyt, niin kai se on sitten Kiinasta kitara tilattava.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/20027213
Linkissä Gibsonin mainio LP Tribute 800€, johon ei tarvitse vaihtaa mitään osia ja homma toimii.
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/26298608
Tässä on Korealainen läpirunkoinen B.C. Rich Mockingbird 400€, joka on varsinkin hintaansa nähden todella hyvä soitin.

Mulla on ollut 4 kpl kiinalaisia Sunsmile kopiokitaroita, Epiphone ja Gretsch. Kaikki nuo oli huonoja soittimia ja vikoja oli monessa soittimessa useita. Kaikkia ongelmia ei voinut edes jälkeenpäin korjata. Mm pehmoista puuta, jolle ei ole jälkikäteen paljoa tehtävissä.
TheMurno
13.07.2025 11:29:59
McNulty: Käyttääkö dadassa kukaan 10-52 kielisarjaa sähkiksessä? Mulla olisi 6kpl tarpeettomiksi jääneitä Rotosoundin Roto Blues 10-52 settejä. Voisin hukata halvalla. Mukaan saa 12kpl Dunlop Max Grip 0.88mm lärpyttimiä.

Mä käytän, mutta Elixirejä.
Jeszse
13.07.2025 13:56:54
TheMurno: Mä käytän, mutta Elixirejä.

Mäkin, mutta daddarioo.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
rheinone
14.07.2025 14:59:33
Näin unta, jossa Santulla oli laivastonsininen Epiphone valkoisella bindingilla, mustalla raudalla ja melodymaker-tyylisellä lavalla. Body oli jotenkin gretschin singlecutin oloinen. Kiinassa kuulemma oli valmistettu.
mpekkanen
14.07.2025 16:13:49
McNulty
14.07.2025 17:58:07
mpekkanen: https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/27286341

Gibson LPJ +gigbag 470€.

Vintage Burst? :D
Olisiko Vintage Brown?
moving in stereo
fox
14.07.2025 18:44:57

McNulty: Vintage Burst? :D
Olisiko Vintage Brown?

Tai ihan vaan "walnut" elikkä "WN" ??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
rheinone
14.07.2025 18:50:16
fox: Tai ihan vaan "walnut" elikkä "WN" ??

Tai sitte "faded chocolate", onko jo mainittu?
Puavali
14.07.2025 19:10:11
fox: Tai ihan vaan "walnut" elikkä "WN" ??

Semmoin se on minun silmään. Onko nuo mikit muovikuoriset vai...
rheinone
14.07.2025 19:50:35
Puavali: Kai sitä oli mustia kromikuoria olemassa.

Mustat peltikuoret taisivat olla pop silloin 2013.
Puavali
14.07.2025 20:53:07
rheinone: Mustat peltikuoret taisivat olla pop silloin 2013.

Jöö, mustat raudat kitaroissa oli suosijossa joskus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)