Kivijalka Maanantaina 09:53:11 | |
---|
Omistan Fenderin ja kaikki on hyvin. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
rosberg Maanantaina 09:54:38 | |
---|
Tosi outoa jos Teemu siirtyy Gibson-leiriin, mutta Mustosen Taavetti määrää. Kevyttä menoa kaipaavalle suosittelen Melody Makeria. Osia alkaa pikkuhiljaa tippua postista kotiin ja sain punnittua uhrin - vm 2009 - se on 2735g. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
rosberg Maanantaina 09:55:28 | |
---|
Kivijalka: Omistan Fenderin ja kaikki on hyvin. Omistan kolme Fenderin custom shoppia ja kaikki on hyvin. Tehdaspelejä on ollut rutkasti ja silloin asiat eivät olleet niin auvoisasti. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
Kivijalka Maanantaina 09:58:14 | |
---|
rosberg: Omistan kolme Fenderin custom shoppia ja kaikki on hyvin. Tehdaspelejä on ollut rutkasti ja silloin asiat eivät olleet niin auvoisasti. Itse omistan tällä hetkellä Fenderin soittojakkaran. Epäilen että siinä on käytetty aika vähän nitrolakkaa. :/ Kitarapuolelta sitten löytyy useampi Charvel-kitara jotka kai luetaan Fendereiksi näinä päivinä myöskin: Jimmie Hendricksonin henki ottaa ohjat soittaessa. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
msalama Maanantaina 11:07:37 | |
---|
Mä omistan jokusen Gibsoninkin, ja kaikki on parhain päin. Gibson muuten pysyi aina nitrolakassa, tosin ovat kuulemma vuosien varrella lisänneet siihen enenevässä määrin kaikenlaisia muovikomponentteja sitkoisuutta ja kimmoisuutta parantamaan. Ei ole nitrokaan niin kuin ennen... Tuuttiin tää tehtiin, CTS:n 500K:n ruukut ja aniliiniväri takaisin! Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
p130 Maanantaina 11:17:53 | |
---|
msalama: Ei ole nitrokaan niin kuin ennen... Taitaa olla muutos enimmäkseen ympäristö- ja työturvallisuussyistä johtuva. Maailma pelastuu ja diu kärsii :/ Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
rosberg Maanantaina 11:31:23 | |
---|
msalama: Mä omistan jokusen Gibsoninkin, ja kaikki on parhain päin. Gibson muuten pysyi aina nitrolakassa, tosin ovat kuulemma vuosien varrella lisänneet siihen enenevässä määrin kaikenlaisia muovikomponentteja sitkoisuutta ja kimmoisuutta parantamaan. Ei ole nitrokaan niin kuin ennen... Mulla oli joku AVRI-tele mites se oli, oliko siinä polyfilleri alla ja nitro päällä - todella vintaget speksit. Tosiaan joissain uusimmissa Gibsoneissa on kyllä tosi jouluomenainen se lakka päällä, sellanen Jonagoldi. 2011 vuoden Studiossa (satin) taas niin ohut että tsaija-jaija ja alla ei ole mitään filleriä. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
BigPapa Maanantaina 11:33:21 (muokattu maanantaina 11:57:18) | |
---|
|
rosberg Maanantaina 11:38:57 | |
---|
BigPapa: Tämän Stratocasterin myötä totesin sellaisen asian. asioiden ollakseen hyvin ei Fenderin välttämättä tarvitse olla Custom Shop ollakseen aivan yhtä hyvä kuin hyvin Custom Shop Cunetto Fender Stratocaster. Fender 40th Anniversary Stratocaster 1994 ja siinähän on nitro lakkaus joka ei ole krakeloitunut. https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5357.jpg https://www.fuzzfaced.net/fender-40th-anniversary-stratocaster.html https://www.fuzzfaced.net/40th-anniversary-stratocaster.html Toi on hieno, mutta onhan se jo 30v vanhakin. Fenkku puskee nykyään kaikkea ihmeellistä pihalle Fender-merkin alla ja tällainen puristi ei sellaisesta lämpene. Tällainen maksukykyinen aikuinen hakee sellaista kuin "cläpällä,keeffillä, henkalla tai peitsillä" ja saa sen sijaan jotain mitä joku influensseri himoitsee. Ja mulla on ollut stratoja ihan tarpeeksi. Jopa artist-series on ihan perseilyä. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
BigPapa Maanantaina 12:05:24 (muokattu maanantaina 12:05:43) | |
---|
|
rosberg: https://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_music_city_sp._wr.htm Hieno Marauder olisi nyt iskussa. 500 / väri tehty. Täähän voi olla harvinaisuuskin. Jaaha, tuohan on melkein kuin viime kesänä kunnostamani faijan vanha vm. 1975 Marauder... https://postimg.cc/0KNP1gqv Pleksi oli tuosta jakin ympäriltä rikki, ja koska toi oli jo joskus 80-luvulla modattu talla-humbuckerille, niin eihän sopivaa mistään saanut. Joten piirtelin CADilla uuden tuplahumpparipleksin ja yksi paja sen mulle jyrsi customina. Mikit on kiinalaisen FLEORin PAF-kopiot. Jos tuolla joku (jälkikasvusta) alkaa tosissaan joskus soittaa niin tilalle voi vaihtaa jotkut muut tarvittaessa. Alkuperäisen Marauder-kaulamikin ja tallassa olleen Mighty Miten myin Reverbissä jenkeille, ja jäin niiden ansiosta koko savotasta kohtuudella voitolle. Vasenkätisenä vaikea sanoa, mutta vaikuttaisi mielestäni ihan OK kitaralta. Mikkien korvia pitäisi kyllä vähän ehkä taittaa että mätsäisi kielten kulmaan. |
fox Maanantaina 16:31:43 | |
---|
aon: Vasenkätisenä vaikea sanoa, mutta vaikuttaisi mielestäni ihan OK kitaralta. Mikkien korvia pitäisi kyllä vähän ehkä taittaa että mätsäisi kielten kulmaan. Laita sinne mikin alle vaikka jostain jumppamatosta pari palasta että mikin takareuna vähän nousee.. Sillä konstilla saa helpommalla kielten suuntaiseksi. Nuo vekkulit japanialaiset tekivät tuon homman sillä, että mikrohvooni on kehyksessä kolmella ruuvilla. |
p130 Maanantaina 17:05:50 | |
---|
fox: Nuo vekkulit japanialaiset tekivät tuon homman sillä, että mikrohvooni on kehyksessä kolmella ruuvilla. Onhan se Marauderin alkuperäisissä mikeissäkin kolmella. Vähän eri tyyliin tosin, kuin ainakin mulla ensimmäisenä mieleen tulevassa japanilaisessa toteutuksessa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
mpekkanen Maanantaina 17:11:58 | |
---|
|
BigPapa Maanantaina 17:13:13 (muokattu maanantaina 17:32:28) | |
---|
|
Tympee Huttunen Maanantaina 17:35:44 (muokattu maanantaina 17:36:20) | |
---|
mpekkanen: Laitetaanpas tänne myös linkkiä. Gibson Les Paul LPJ + gigbag 470€. https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/27286341 Hintaisekseen varsin näppärä peli. Joskus yhdessä kivijalassa tuommoista kokeilin. Siinä edullinen ja hienosti riisuttu kaikesta ylimääräisestä. Mikkien väri on jotenkin vaan ristiriidassa kaikkeen, mutta nehän voi vaihtaa. e: tai eihän se ristiidassa ole, mutta hienompiakin olisi. |
mpekkanen Maanantaina 17:46:48 (muokattu maanantaina 17:51:45) | |
---|
Tympee Huttunen: Siinä edullinen ja hienosti riisuttu kaikesta ylimääräisestä. Mikkien väri on jotenkin vaan ristiriidassa kaikkeen, mutta nehän voi vaihtaa. e: tai eihän se ristiidassa ole, mutta hienompiakin olisi. Joo, joskus on näistä Gibsoneista semmoista puhetta, että vain hammaslääkäreillä on varaa niihin, niin sillä laitoin tuon linkin, että ei ne kaikki Gibsonit ole niin kalliita. Tuollaista kokeilin joskus Jyväskylän Musikantissa, tosin oli cherry värinen, niin itse yllätyin positiivisesti, että oli ihan asiallinen kitara. Vai kävikö mulla silloin hyvä tuuri, en tiedä. Minusta se oli kumminkin hintaisekseen varsin hyvä soitin. Toki riisuttu kaikesta ylimääräisestä, mutta eihän se mitään haittaa. E: Olis nuo mikit minustakin paremman näköiset jos olisi ns tavallisen näköiset, eikä tuollaiset EMG näköiset. 490R ja 498T on kyllä soundillisesti ihan hyvät mikit. Minä ainakin tykkään. |
BigPapa Maanantaina 17:50:45 (muokattu maanantaina 18:03:21) | |
---|
Oscars guitarsilla on mielenkiintoisia vermeitä. Laitan tämänkin vaikkei Gibson olekaan, hiukan Les Paul Junioria/Rickenbackeria ulkoisesti muistuttava Dan Armstrong. https://www.oscarguitars.se/en/soli … y-74-serial-4482-beg-stockholm.html "It features a Honduran Mahogany body, which is reminiscent of a 50s Les Paul Jr. Dans favorite guitar. The neck is also Honduran Mahogany, while the fretboard is Rosewood." Eikä pöllömpi tämä D'Angelico myöskään. https://www.oscarguitars.se/en/soli … elico-by-vestax-nysd-9-natural.html Made in Japan by Vestax, including original hardcase, not to be confused with the current Korean issue, one of the wings surrounding the vase on the upper part of the headstock appears to have once been knocked off, but has been expertly repaired and touched up, also two minor touched up areas on each side of the fingerboard near the nut (possible wear from a guitar hanger?), otherwise it's in excellent condition, plays great with low action and a straight neck |
fox Maanantaina 17:51:29 | |
---|
p130: Onhan se Marauderin alkuperäisissä mikeissäkin kolmella. Vähän eri tyyliin tosin, kuin ainakin mulla ensimmäisenä mieleen tulevassa japanilaisessa toteutuksessa. Oli, mutta tuossa aon:nin Marauderissa oli jälkiasennetut humpparit, joten siksvarten.. ;) Onhan tuossa S-1 skebassakin korkeudensäätö- kuin myös se kolmas eli tilt-ruuvi jolla saa tuota mikkiä kielten suuntaan näppärästi. Kattelin noita Papan linkittämiä Marauder-kuvia, näkyy että tuossa yhdessä on se mikkien blend siinä potikoiden välissä eikä etusarvessa, vissiin vähän vuoden (tai valmistus"batchin") välillä ollut vaihteluita? En sitä yhtä kuvaa sen paremmin klikannut että mikä oli tilanne, oliko "tehtaan jäljiltä" vaiko modaus.. |
BigPapa Maanantaina 18:18:25 (muokattu maanantaina 18:19:57) | |
---|
|