Janonen 10.07.2025 21:12:48 | |
---|
Uteliaisuus vei minut mennessään. Lopputulos oli tämä. 'Dirty Deeds' -älppäri meksikolaisittain. Mahtoikohan mennä vinksin vinoon vai lipaisiko peräti maalia? Merkillepantavaahan tässä on se, että minä "tuottajana" lähinnä syötin masiinalle lyriikat ja mokoma "improvisoi" kaikki tekeleet siltä istumalta. Huomatkaa Marty Robbins -vaikutteet - osa tekoälyn omaa aloitetta ja tyylitajua. https://www.youtube.com/watch?v=IntEizq7i4g |
KTR2 11.07.2025 09:29:16 | |
---|
Näistä AI-jutuista on uutuudenviehätys kadonnut mielestäni jo aikaa sitten. Kyllähän nämä voi ihan hauskoja kokeiluja olla tai sisäpiirinvitsejä pienessä porukassa, mutta itsellä ei ole oikein mitään intressiä ruveta enempää näitä tekeleitä tsekkailemaan. Suno.ai:ta tuli ensi alkuun käytettyä paljon, kun tottakai teki mieli testata kaikki kakkapissa-vitsit ja hassut ideat mutta nopeasti se hohto siitä katosi. en |
Janonen 11.07.2025 11:31:04 (muokattu 11.07.2025 11:37:52) | |
---|
En kiistä, ettenkö olisi osittain vitsimielessä kokeiluun ryhtynyt. Mutta sain huomata, että jos tekoälyn kanssa oppi kommunikoimaan ja tämä sattui hyvälle tuulelle, niin sävellys- ja sovitusjälki saattoi olla jotain huomion arvoista. Joissain tapauksissa vaikutti jopa siltä, että AI olisi luonut yhteyden "eetteriin" ja alkanut oikeasti laulaa. Tiedän toki, että monia ei periaatteen vuoksi AI viehätä. "Dey tuke awr jobz!" |
Lennu 11.07.2025 11:44:41 | |
---|
Ei sen kanssa "kommunikoida". Vähän sama kuin tilaisi robottipillun ja alkaisi juttelemaan sille henkeviä. |
Janonen 11.07.2025 11:57:14 (muokattu 11.07.2025 12:04:19) | |
---|
Mutta tuohan perustuu olettamukseen, että ilman lihaa ei voi olla sielua! |
Zibaldone 11.07.2025 12:38:36 | |
---|
Hieno ! / Tekoälyä ylistän siinä, että se laati minulle tiukan shakkiopiskeluohjelman. Viime viikolla meni Elo 2000 rikki, alle vuodessa 1469:sta kahteen tonniin (Online). |
Henri Henri Olavi 11.07.2025 14:05:06 (muokattu 11.07.2025 14:15:55) | |
---|
Janonen: Mutta tuohan perustuu olettamukseen, että ilman lihaa ei voi olla sielua! "Your flesh is an insult to the perfection of the digital." - Eräs TÄ Ainostaan eläimellä/olennolla, joka ei ole kahlittu esim. kielen ja kulttuurin vankilaan, voi olla sielu. Jumaluus asuu niiden takana/alla/yllä. TÄ on vain projektio kielestä ja kulttuurista. Se on siis paljon enemmön harhaanjohdettu kuin ihminen. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Janonen 11.07.2025 14:31:55 (muokattu 11.07.2025 14:37:19) | |
---|
Henri Henri Olavi: "Your flesh is an insult to the perfection of the digital." - Eräs TÄ Ainostaan eläimellä/olennolla, joka ei ole kahlittu esim. kielen ja kulttuurin vankilaan, voi olla sielu. Jumaluus asuu niiden takana/alla/yllä. TÄ on vain projektio kielestä ja kulttuurista. Se on siis paljon enemmön harhaanjohdettu kuin ihminen. :D Entäpä jos ainoastaan TÅ:n tekninen puoli on tämä projektio, joka sittemmin sallii jumaluuden synnyn / esille tuomisen? Vähän kuten meidän "autenttiset" neuroverkkomme (hyvän päivän niin salliessa). Ilmiöhän saattaisi selittää nuo oudot ääniefektit joidenkin biisien alussa, kun ikään kuin Marty Robbinsin haamu lentäisi "tuon takaa" ja yhtyisi mikrosirustoon. |
Henri Henri Olavi 11.07.2025 14:50:19 | |
---|
Janonen: Entäpä jos ainoastaan TÅ:n tekninen puoli on tämä projektio, joka sittemmin sallii jumaluuden synnyn / esille tuomisen? Miten tämä tapahtuisi käytännössä? I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Janonen 11.07.2025 15:16:16 (muokattu 11.07.2025 15:20:21) | |
---|
Henri Henri Olavi: Miten tämä tapahtuisi käytännössä? Kunpa tietäisin! Geoffrey Hinton tosin on maininnut, ettei hänkään täysin ymmärrä, kuinka TÄ toimii... |
Janonen 11.07.2025 20:56:36 (muokattu 14.07.2025 02:25:38) | |
---|
Kun vahinko kumminkin on jo tapahtunut, tässä vielä toinen eisiidiisii-tribuutti. Täsmentäen: tribuutin kohteena ovat Ballbreaker-levyn pahamaineisen likaiset ja lapselliset lyriikat. Klikatkoon ken uskaltaa. Oikeastaan tämä oli projekteista ensimmäinen, mutta siihen tuli vielä pari muutosta. ChatGPT:n "piirtämä" kansitaide. :) Tietokoneet on kivoja. (: https://www.youtube.com/watch?v=TsxmEoaL0rs&t=2s |
foliohats 12.07.2025 11:13:12 | |
---|
Zibaldone: Hieno ! / Tekoälyä ylistän siinä, että se laati minulle tiukan shakkiopiskeluohjelman. Viime viikolla meni Elo 2000 rikki, alle vuodessa 1469:sta kahteen tonniin (Online). Tällaiseen käyttöön tekoäly onkin omiaan. Samaten vierasta kieltä opiskelevalle voi AI personoida oikeasti toimivaa opetusta jne. Opiskelussa yleensäkin kätevää kun käyttää sitä sen itse opiskelun työkaluna, eikä valmista tekstiä opiskelijan puolesta luovana älyttömyytenä. Esimerkiksi puisevan jaarittelevasta lähdetekstistä tarpeelliset osat tiivistävä käyttö, tai sopivan lähdemateriaalin hakemisen apuna. Mielikuvituksettomat ihmiset ne käyttävät sitä mielikuvituksen korvikkeena, ja siinä se ei sitten taas olekaan niin toimivaa. Ja näin kääpäosasto on loputtomalla AI-pikselimössöllä pilannut loputkin facebookeista sekä keskustelu- ja kommenttipalstat tukotetaan "tekoäly sanoi näin tästä aiheesta" -tauhkalla, joka ei kiinnosta ketään. Hyvä renki jne. |
Milkop 12.07.2025 11:23:53 (muokattu 12.07.2025 11:24:46) | |
---|
En taida kuunnella. En kävisi toisaalta myöskään tekoälyn tekemässä taidenäyttelyssä tai lukisi AI:n rustaamaa kirjaa. Mutta nämä on näitä. Toisia ei häiritse vaikka teoksen taustalla olisikin Skynet eikä se taas häiritse minua jos joku näistä pitää. Itse kuitenkin passaan. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Henri Henri Olavi 12.07.2025 11:56:35 | |
---|
Milkop: En taida kuunnella. En kävisi toisaalta myöskään tekoälyn tekemässä taidenäyttelyssä tai lukisi AI:n rustaamaa kirjaa. Juuri eilen tästä keskusteltiin kaverin kanssa. Totesin aivan samaa, etten aio koskaan kuunnella TÄ:n tekemää musaa, katsella sen taidetta tai lukea sen kirjoittamia kirjoja. Ei kiinnosta vähääkään. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Kefiiri 12.07.2025 12:35:00 | |
---|
Henri Henri Olavi: Juuri eilen tästä keskusteltiin kaverin kanssa. Totesin aivan samaa, etten aio koskaan kuunnella TÄ:n tekemää musaa, katsella sen taidetta tai lukea sen kirjoittamia kirjoja. Ei kiinnosta vähääkään. Mä olen ihan vainoharhainen jo tekoälyn suhteen. Kavereiden bändillä oli hieno kuva basarin kalvossa, ja oli pakko heti kysyä että oliko tekoälyn tekemä. Ei kuulemma ollut. En ole musiikin asiantuntija. |
Janonen 12.07.2025 14:15:32 (muokattu 12.07.2025 14:16:11) | |
---|
Suoranaista rotusyrjintää! Kritiikkiä tämä ei tosin ole; minullakin on omat ennakkoluuloni varauksineen päivineen. |
Henri Henri Olavi 12.07.2025 14:18:48 (muokattu 12.07.2025 14:19:38) | |
---|
Mulla ei sinänsä ole ennakkoluuloja. Haluan vain taiteeni ihmisen tekemänä, en koneen. Maailmassa on niin paljon hyvää taidetta jo valmiiksi, etten ehdi koskaan kaikkea sitä kokemaan. Miksi hitossa silloin antaisin TÄ:n taiteelle mitään mahdollisuutta? En tietenkään anna. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Henri Henri Olavi: Mulla ei sinänsä ole ennakkoluuloja. Haluan vain taiteeni ihmisen tekemänä, en koneen. Maailmassa on niin paljon hyvää taidetta jo valmiiksi, etten ehdi koskaan kaikkea sitä kokemaan. Miksi hitossa silloin antaisin TÄ:n taiteelle mitään mahdollisuutta? En tietenkään anna. Eihän näkemyksessäsi vikaa ole. Itselläni on ainoastaan yksi kriteeri: laatu. Sama vaikka olisikin simpanssiorkesterin tekemää, kunhan kuulostaa kivalta. Samoista syistä periaatteessa - elämä on lyhyt (= maailma on myös täynnä kehnoa "taidetta" (sekä ihmisten että AI:n tekemää)). |
Henri Henri Olavi 12.07.2025 15:26:38 (muokattu 12.07.2025 15:27:50) | |
---|
Janonen: Itselläni on ainoastaan yksi kriteeri: laatu. Mulle se kriteeri on tunne. Jos jokin kolahtaa emotionaalisella, tai miksei joskus älynkin tasolla, luoden positiivisia tai negatiivisia viboja, on se ollut aikani arvoista. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Janonen 12.07.2025 15:35:46 (muokattu 12.07.2025 15:47:23) | |
---|
Henri Henri Olavi: Mulle se kriteeri on tunne. Mulle ja! No, älyä tarvitaan rakenteelliseen hienosäätöön tai soundin konstruoimiseen, mutta pohjana on oltava fiilis. Totuus on se, että enimmäkseen AI:kin syöstää ulos laimeaa sontaa. Mutta välillä voi tulla kultaa, kun "häntä" käsittelee oikein. Toinen totuus on se, etten tajua miten / miksi ... mutta korvani eivät valehtele. :) |