The 1 05.07.2025 01:49:03 | |
---|
Mutta hyvää kesää kaikille ja kireitä siimoja PS katselkaa Tanskalainen maajussi ohjelmaa minä ainakin katselen ja kuuntelen . |
Kefiiri 05.07.2025 20:21:08 | |
---|
The 1: Mutta hyvää kesää kaikille ja kireitä siimoja PS katselkaa Tanskalainen maajussi ohjelmaa minä ainakin katselen ja kuuntelen . Hyvää kesää itsellesi myös! En ole musiikin asiantuntija. |
Ukko 06.07.2025 11:27:42 | |
---|
Kefiiri: Hyvää kesää itsellesi myös! Syksyä kohti tässä ollaan menossa jo kovaa vauhtia : / COVS jäsen nro 6 |
Kefiiri 06.07.2025 11:37:39 (muokattu 06.07.2025 11:37:56) | |
---|
Syksy alkaa juhannuksesta, ja siltä se tällä kertaa tosiaan tuntuukin : / En ole musiikin asiantuntija. |
Sir Roger 06.07.2025 15:26:25 | |
---|
Hienoa kun ei ole niin kuuma ja virkistävä kesäsade! "Harmony is when you find two note that love another." |
Sir Roger 08.07.2025 15:58:53 | |
---|
Unet on kummallisia.. taas viimeyönä uni mikä palaa aina uudestaan, eräs ihminen ja kesä, tuntuu niin todelliselta, mutta herätessä ymmärtää ettei sitä ole enää, eikä mahdollista saavuttaa, aikaa kulunut ja ihmiset muuttuneet. Silti kaipuu on.. hulluako vai ei? "Harmony is when you find two note that love another." |
Ukko 09.07.2025 10:40:08 | |
---|
Sir Roger: Unet on kummallisia. Minä näen toisinaan painajaisia, eli olen unessa jälleen työelämässä. Herätessä ei oikein haluaisi nukahtaa uudellen pelossa, jos se painajainen vaikka toistuisi : ( COVS jäsen nro 6 |
Kefiiri 10.07.2025 17:00:15 | |
---|
Mä näen välillä unta että kesäloma on loppu ja pitäisi mennä kouluun. Tajuan että olen aika vanhakin, enkä yhtään tiedä mihin kouluun ja minne olen menossa. Koko tilanne tuntuu hyvin hankalalta. Erittäin helpottavaa herätä ja tajuta että ei tarvitsekaan mennä kouluun :) En ole musiikin asiantuntija. |
rintapek 10.07.2025 17:56:15 | |
---|
Mulle taas kävi just semmoinen "tän täytyy olla unta - miksi en herää" -ilmiö. Mulla alkoi loma ja ensimmäiselle lomapäivälle lauantaina oli sovittu saunailta lapsuuskavereiden kanssa. Aamulla heräsin ja totesin, että on lauantai enkä ole duunissa joten tää on unta ja kohta varmasti herään. Lähdin matkaan ja matkalla käväisin äitimuorin luona. Äidillä oli eläviä viherkasveja. Äitimuorillani ei ole viherkasveja. Ja jos on niin ne eivät elä niin kauaa että niitä kukaan ehtisi näkemään. Olin tässä vaiheessa jo varma, että aamulla alkanut uni siis jatkuu. Pääsin perille ja kavereita oli jo paikalla ja vauhdissa ja huomasin erään vannoutuneen viini-/lonkeromiehen juomavalikoiman koostuvan kolmosoluesta ja DrPepperistä. Olen tuntenut kaverit vuodesta -74 enkä ole koskaan nähnyt hänen juovan olutta, mistään DrPepperistä puhumattakaan. Kävin sitten vilkaisemassa saunaa ja huomasin, että kukaan ei ollut laittanut sitä lämpiämään. Tuumin vaan, että unessa tosiaan kaikki on näköjään mahdollista. Kun sauna sit oli lämmin niin kaverit jäivät vetämään kolmatta kierrosta lihapullia... ikäänkuin olisivat lopettaneet saunomisen jolloin olin satavarma siitä, että olen aamusta asti nähnyt unta. Enkä ole ihan varma olenko vieläkään hereillä koska tää oli viime lauantaina ja tässä unessani mulla on vielä kaksi viikkoa lomaa jäljellä. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Sir Roger 10.07.2025 20:15:06 | |
---|
Heh, hauska kuulla muidenkin unia, melkoisia sitten ollu.. :D "Harmony is when you find two note that love another." |
The 1 11.07.2025 00:42:22 | |
---|
Minun uneeni liittyy aina että jokin on hukassa joku on vienyt kamat . |
Lennu 11.07.2025 11:42:17 | |
---|
Kefiiri: Mä näen välillä unta että kesäloma on loppu ja pitäisi mennä kouluun. Tajuan että olen aika vanhakin, enkä yhtään tiedä mihin kouluun ja minne olen menossa. Koko tilanne tuntuu hyvin hankalalta. Erittäin helpottavaa herätä ja tajuta että ei tarvitsekaan mennä kouluun :) Ihminen voi valita ikuisen kesäloman :) |
Sir Roger 11.07.2025 15:35:20 | |
---|
Lennu: Ihminen voi valita ikuisen kesäloman :) Eikös se loma tunnu Lomalta vasta kun on 11 kk raatanu? "Harmony is when you find two note that love another." |
+27,4 ja pitäs autoa siivota.. "Harmony is when you find two note that love another." |
Sir Roger 14.07.2025 19:23:35 | |
---|
"Harmony is when you find two note that love another." |
Sir Roger 18.07.2025 15:01:43 (muokattu 18.07.2025 15:04:03) | |
---|
Suht'hyvin tarjennu viime aikoina.. Reiska Laine kertoi Jazzien alkuajoista, ekat -66 lava Kirjurinluodon nykyisen uimarannan kohdalla. Oli jokin kirkollinen pyhäviikonloppu kun porilaisilla muusikoilla ei voinut olla tanssikeikkoja, ei saanut tanssia. Porin kaupungilta oli saatu lupa kun lupavirastossa ei tiedetty mitä jazz on? Kaksi poliisia seurasi tilaisuutta penkkirivien takana ja oli määrätty, ettei yleisö saa nousta seisomaan eikä millään tavalla liikkua musiikintafdissa. Oli määrätty, että tilaisuus päättyy välittömästi jos sellaista tapahtuu! "Harmony is when you find two note that love another." |
Anonymous-jazz 24.07.2025 01:32:49 | |
---|
Sir Roger: Kaksi poliisia seurasi tilaisuutta penkkirivien takana ja oli määrätty, ettei yleisö saa nousta seisomaan eikä millään tavalla liikkua musiikintafdissa. Oli määrätty, että tilaisuus päättyy välittömästi jos sellaista tapahtuu! Eli jazz-yleisön oli oltava kuin kirkossa "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Sir Roger 24.07.2025 21:29:23 | |
---|
Anonymous-jazz: Eli jazz-yleisön oli oltava kuin kirkossa Kuinkahan pitkään näitä päiviä oli jolloin ei tansseja järjestetty, jotenkin hämärästi muistaisin eika pitkään vielä, olisiko ollut 80 -luvullakin vielä? "Harmony is when you find two note that love another." |
WanhaWetäjä 25.07.2025 11:25:06 | |
---|
Sir Roger: Kuinkahan pitkään näitä päiviä oli jolloin ei tansseja järjestetty, jotenkin hämärästi muistaisin eika pitkään vielä, olisiko ollut 80 -luvullakin vielä? On ollut vielä 80-luvulla, pari omaa kokemusta on, erikoisin Iisalmesta, vuosi 80 tai 81, ravintolassa sai soittaa mutta ei tanssia, olimme liikenteessä solistibandilla tuolloin ja pidimme siis "konsertin" kapakassa. Voin muistaa väärin ajan mutta eräällä toisella bandilla saimme liksat myös siltä päivältä kun pääsiäisen aikaan yksi keikka peruuntui tanssikiellon takia eli ei tarvinut edes konserttia pitää, vuosi oli 82 tai 83. Kyseessä normi trio forrester, mesta taisi olla silloin kolmen illan eli ke, pe ja la. Jos tuo tanssikielto jatkui vielä niin tuon jälkeen ei omalle kohdalle sattunut vastaavia tilanteita vaan ne kieltopäivät jäivät soittajien palkattomiksi vapaapäiviksi ja myös viihteellä käyvä jengi tottui pikkuhiljaa siihen että se yksi päivä pääsiäisen aikaan on ns kuollut tanssi/ravintolaviihteen osalta. Pääsiäinen ei perinteisesti ole ollut kiivainta tanssiaikaa, sillä pitkäperjantaina ja pääsiäissunnuntaina oli vuosikymmenien ajan voimassa tanssikielto. Kieltoa höllennettiin vuosina 1984 ja 1999, mutta kokonaan huvikielto poistui vasta tasan 20 vuotta sitten. Googlen kertomaa eli vasta 2002 kielto on poistunut kokonaan, (ylläoleva on vuodelta 2022) aika yllättävä tieto. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
rintapek 25.07.2025 12:38:41 | |
---|
Ei ihan liity tanssikieltoon, mut muistan ysäriltä keikan jossa haittaripartion piti vetämän päivätilaisuudessa ns. viihdemusiikkia, kyseessä ei ollut varsinaisesti tanssit. Saatiin vahvistukseksi ammattireiska klarinetin kanssa jolle oli tullut uskonnollinen valaistuminen, joka ei kuitenkaan estänyt häntä soittamasta, paitsi tansseissa. soitettiin keikka mut etukäteen sanottiin tilaajalle, et viihdemusiikkina menee mut jos siellä aletaan tanssia, niin klarinetisti laittaa pillit pussiin ja poistuu ja sitä myötä tilattu viihdemusiikki muuttuu haittaripartion peruskamaan. Keikan jälkeen järkkäri sanoi, et perhana kun jossain vaiheessa teki mieli alkaa siirtelemään pöytiä, et väki pääsis vähän tanssimaan, mut ei me haluttu, et klarinetisti häipyy. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |