PHS666 Keskiviikkona 20:29:44 | |
---|
bedlam: Olen tietenkin, kuinka niin? Onhan siellä nyt helvetin hyviä piisejä. "Diupadaupa ja törtöröö." ~ Laulava Kylätohtori |
bedlam Keskiviikkona 20:35:10 (muokattu keskiviikkona 20:39:32) | |
---|
PHS666: Onhan siellä nyt helvetin hyviä piisejä. Okei, ei ole sellaista tullut itselle vastaan. En toki kovin montaa biisiä ole kuullut. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Henri Henri Olavi Keskiviikkona 21:44:59 | |
---|
PHS666: Etkö muka ole kuullut yhtään piisiä Ozzyn kahdelta ekalta levyltä? Ainoat Ozzyn levyt joissa on ideaa, ovat ekat kolme. En tiedä miksi, mutta muut ei toimi. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Henri Henri Olavi Keskiviikkona 21:46:27 | |
---|
mpekkanen: Ehkä olen sitten yksin mielipiteeni kanssa, mutta parasta jälkeä Ozzy on tehnyt Sabbathin kanssa Olen samaa mieltä. Sanoisin itse kuitenkin toisinpäin, eli Black Sabbath tehnyt Ozzyn kanssa. Ozzy ei olisi yhtään mitään, jos ei olisi ollut Black Sabbathia. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
mpekkanen Keskiviikkona 21:54:36 | |
---|
Henri Henri Olavi: Olen samaa mieltä. Sanoisin itse kuitenkin toisinpäin, eli Black Sabbath tehnyt Ozzyn kanssa. Ozzy ei olisi yhtään mitään, jos ei olisi ollut Black Sabbathia. Joo, toki. Ilman Sabbathia ei olisi mitään soolouraa tai muutakaan. |
Henri Henri Olavi Keskiviikkona 21:59:41 (muokattu keskiviikkona 21:59:55) | |
---|
mpekkanen: Joo, toki. Ilman Sabbathia ei olisi mitään soolouraa tai muutakaan. Ja sitten taas ilman Ozzya ei olisi Black Sabbathilla kovimpia levyjään. I know my own nation best. That's why I despise it the most. And I know and love my own people too, the swine. I'm a patriot. A dangerous man. -Edward Abbey |
Dirtyh Keskiviikkona 22:10:43 | |
---|
Äkkiseltään luulisi, että jos laulun virettä korjailee "useamman sävelaskeleen" niin olisi ihan älyttömän kuuloista, kun eiköhän se sitten souda muutenkin joka suuntaan koko ajan. Ennemmin sitten ovat liimanneet siihen joskus aiemmin äänitetyn vokaaliraidan päälle. |
mpekkanen Keskiviikkona 22:11:18 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ja sitten taas ilman Ozzya ei olisi Black Sabbathilla kovimpia levyjään. Mulle rakkain levy on Mob Rules, mutta heti sen jälkeen tulee viisi ekaa Sabbath levyä. Muita en sitten kuuntele, jos ei lasketa muutamaa irtobiisiä. |
valtoi Keskiviikkona 22:21:53 | |
---|
valtoi: Wylden kanssa tehdyt ekat 3 levyä IMO Ozzyn soolotuotannon vahvimmat kokonaisuudet. Erinomainen veto siirtyä pois siitä ummehtuneesta neo-klassisesta hard rockista jota veivasi Jake e Leen kanssa pari levyä. Aihetta jatkaakseni se on sitten eri asia, että onko noiden No Rest-Ozzmosis levyjen hyvyys Wylden ansiota vai että kun ko. levyillä oli monenlaisia muitakin seppiä (Lemmy, Butler, Daisley, Purdell jne) hoitamassa säveltämistä. Wylden oma tuotanto on ysärin jälkeen ollut melko mielikuvituksetonta vaikkakin ihan kelvon uran on tehnyt. Viikonlopun keikan lämppäreistä mieleenpainuvimmat esitykset oli Mastodonin Supernaut ja Lamb of Godin Children of the Grave. Itse päätähden/tähtien vetoja katsoessa silmät kostuivat, eipä ole vastaavaa aiemmin käynyt saatika että streamin välityksellä! |
Welho-77 Torstaina 07:34:43 | |
---|
mpekkanen: Ehkä olen sitten yksin mielipiteeni kanssa, mutta parasta jälkeä Ozzy on tehnyt Sabbathin kanssa ja sitten on soolotuotanto huonontunut melko tasaisesti. Soolotuotannosta Rhoadsin aika paras ja sitten Jake E Lee. Näitä Wylden aikaisia levyjä en edes jaksa kuunnella, muutamaa yksittäistä biisiä poislukien. Totta kai Randyn kanssa tehdyt ovat parhaat. Mutta Itse koen noi jotenkin eri kitaristien aikakausina. Jotenkin en osaa silleen verrata. Vähän sama kun, että tykkään Maiden Virtual-albumista, mutta se on jotenkin eri aikakausi ja ihan eri juttu kuin vaikka Piece of mind. Vähän sama kuin, että onko Porsche 911 parempi kuin MB Sprinter. Ne on jotenkin niin eri juttuja. Long live the King of Mercy. |
Flash Torstaina 09:21:45 | |
---|
Ainoa kelvollinen kokonaan ilman Daisleytä tehty Ozzyn levy on Ozzmosis. Siitä voi vetää kaikenlaisia johtopäätöksiä. Ozzmosiksella oli sitten läjäpäin ammattilaisia väsäämässä niitä biisejä. https://www.thewrongcarband.com/ |
Regalis Apertura Torstaina 09:42:45 | |
---|
Flash: Ainoa kelvollinen kokonaan ilman Daisleytä tehty Ozzyn levy on Ozzmosis. Siitä voi vetää kaikenlaisia johtopäätöksiä. Ozzmosiksella oli sitten läjäpäin ammattilaisia väsäämässä niitä biisejä. Ozzyn mielestä em. levy kuulosti jo syntyessään oudolta sekä kiireessä tehdyltä (johtuen tuottajasta/mixaajasta?) ja jossain haastiksessa sanoikin harkitsevansa sen uudelleen miksausta. Saas nähdä toteutuuko tuo ikinä? |
Regalis Apertura Torstaina 09:49:56 (muokattu torstaina 09:51:30) | |
---|
Welho-77: Totta kai Randyn kanssa tehdyt ovat parhaat. Mutta Itse koen noi jotenkin eri kitaristien aikakausina. Jotenkin en osaa silleen verrata. Vähän sama kun, että tykkään Maiden Virtual-albumista, mutta se on jotenkin eri aikakausi ja ihan eri juttu kuin vaikka Piece of mind. Vähän sama kuin, että onko Porsche 911 parempi kuin MB Sprinter. Ne on jotenkin niin eri juttuja. Samaa mieltä mitä noihin kitaristivertauksiin tulee... Randyn/Jaken/Zakkin/Gusin aikojen vertailu on vähän samaa kuin verrata omenaa ja appelsiinia keskenään. Jokaisella oli omanlaisensa tyyli ja riippunee ihan kuulijasta miellyttääkö joku noista omaa korvaa vai eikö. Jos ei niin sitten voi kuunnella sitä "paremman" kitaristin aikaista kamaa ja jättää muut pois (jos niin tiukkaa linjaa joku haluaa vetää). Ihan niin kranttu en itse sentään ole;) |
Welho-77 Torstaina 10:08:14 | |
---|
Flash: Ainoa kelvollinen kokonaan ilman Daisleytä tehty Ozzyn levy on Ozzmosis. Siitä voi vetää kaikenlaisia johtopäätöksiä. Ozzmosiksella oli sitten läjäpäin ammattilaisia väsäämässä niitä biisejä. Eikö muuten Steve Vai:kin ollut sillä levyllä. Perry Mason ja I Just want you on mun mielestä tosi hyviä Ozzy-biisejä, mutta muuten ei oikeen lähde. Vaikka ko.levy oli varmaan kolmen ekan ozzy-levyn joukossa itselle, eli sinänsä pitäisi lähteä vähän paremmin. Ei muutkaan biisit huonoja ole, mutta ei silleen tykkejä. Voin kuvitella, että aikamoinen pettymys ollut faneille silloin aikoinaan. Long live the King of Mercy. |
Tympee Huttunen Torstaina 10:33:11 | |
---|
Welho-77: Eikö muuten Steve Vai:kin ollut sillä levyllä. Perry Mason ja I Just want you on mun mielestä tosi hyviä Ozzy-biisejä, mutta muuten ei oikeen lähde. Vaikka ko.levy oli varmaan kolmen ekan ozzy-levyn joukossa itselle, eli sinänsä pitäisi lähteä vähän paremmin. Ei muutkaan biisit huonoja ole, mutta ei silleen tykkejä. Voin kuvitella, että aikamoinen pettymys ollut faneille silloin aikoinaan. Mun mielestä aika selkeä jatkumo No More Tearsille, joka pitkälti huuhtoi ne kasarirokit. |
krautio Torstaina 10:53:00 | |
---|
Ozzmosis oli sekavaa aikaa, koska sitä alettiin tuottamaan No More Tearsin jatko-osaksi. Sitten tuli flanellipaitaheebo ja homma piti aloittaa enemmän tai vähemmän alusta. Levy olisi alunperin soundannut enemmän stadionrokilta kaikuineen , mutta grungen vuoksi lopputulos oli riisuttu ja kuiva. Tästä löytyy hyvin dokumenttia ja ääninäytettä netin kätköistä. Harmillisesti levy jäi myynnillisesti flopiksi, vaikka itse siitä kovasti tykkäänkin (tykkäsin jo ilmestyessään.) Hey Ho, Let's Go! |
Welho-77 Torstaina 11:00:43 (muokattu torstaina 11:07:09) | |
---|
Tympee Huttunen: Mun mielestä aika selkeä jatkumo No More Tearsille, joka pitkälti huuhtoi ne kasarirokit. No varmaan jatkumoa joo. Mutta laatu nyt ei ihan samaa tasoa. No more tears on hittiä hitin perään. edit. np. Road to nowhere Long live the King of Mercy. |
Regalis Apertura Eilen 09:29:44 (muokattu eilen 09:31:20) | |
---|
krautio: Ozzmosis oli sekavaa aikaa, koska sitä alettiin tuottamaan No More Tearsin jatko-osaksi. Sitten tuli flanellipaitaheebo ja homma piti aloittaa enemmän tai vähemmän alusta. Levy olisi alunperin soundannut enemmän stadionrokilta kaikuineen , mutta grungen vuoksi lopputulos oli riisuttu ja kuiva. Tästä löytyy hyvin dokumenttia ja ääninäytettä netin kätköistä. Harmillisesti levy jäi myynnillisesti flopiksi, vaikka itse siitä kovasti tykkäänkin (tykkäsin jo ilmestyessään.) Jaa enpä tullutkaan ajatelleeksi tuota grungen vaikutusta asiaan... Jostakin haastiksesta ymv. käsitin että levyn teossa oli jotenkin pidetty kiirettä (levy-yhtiö painosti?) ja miksaus olisi tehty "kiireessä". Oliko sitten joku deadline lyöty lukkoon levy-yhtiön toimesta liian aikaisin? Varmaan kuviteltiin että siitä tulisi automaagisesti No More Tearsin tapainen hittilevy kun soundimaailma olisi "ajan hengen mukainen". |
Sabbathologist Eilen 12:25:11 | |
---|
Voi olla että nykytekniikalla saadaan sekin kuulostamaan paremmalta (no ainakin vähemmän demomaiselta kuin alkuperäinen oli)... What the f*uck's wrong with demonic?! Pommes frites mit Cayennepfeffer und Sojasoße. Verrdamt gut und verrdamt ungesund! Unterschrift#2 Mies se tulee naisestakin, vaan ei tyhjännaurajasta! |
Sabbathologist: What the f*uck's wrong with demonic?! ihan sitä demomaisuutta tarkoitin en demoNImaisuutta... |