rheinone 07.07.2025 19:28:24 (muokattu 07.07.2025 19:30:03) | |
---|
"There's plenty good money to be made;
Supplying the army with the tools of the trade." |
mpekkanen 07.07.2025 21:33:13 | |
---|
Kefiiri: Rupesin eilen kokeeksi kuuntelemaan Texas Floodia ja sehän on ihan ameriikan herkkuva. Jopa tuo lauluääni, jota olen aina vierastanut, kuulostaa ihan tolkulliselta. Nyt kun kuuntelee miten artikuloidusti Vaughan soittaa alkaa tajuta miksi levystä niin innostuttiin. Olen ollut sitä mieltä että veljeensä verrattuna SRV on rytmisesti yksioikoinen tyhjän ruiluttelija. Vasta nyt alan hoksata mistä hänen touhussaan on kysymys. Mun mielestä tuossa Texas Floodilla on se komppiryhmä aika hyvä ja liian paljon jengi keskittyy siihen pelkkään kitaraan. Jos siinä soittais ACDC tyylinen basisti ja rumpali, niin ei se SRV:n kanssa toimis, vaikka ACDC on ihan toimivaa kamaa sekin. Mulla tökkii SRV:ssä se että muistan kun kasarilla alkoi olemaan joka paikassa näitä stratolla soittavia pikkutähtiä, joille SRV oli Henkan kanssa joku jumala. Joka pikku baarissa oli näitä tyyppejä, joilla buutsit, hapsutakki ja stetson. Se alkoi jotenkin kyllästyttämään, vaikka eihän se SRV:n vika ollut että hänen pukeutusmistyyliäkin porukka kopioi. |
Kefiiri 07.07.2025 22:37:20 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
p130 07.07.2025 22:53:23 (muokattu 07.07.2025 22:54:26) | |
---|
Kefiiri: Texas Floodin kanteen kiinnitin huomiota vasta nyt. On kuin tekoälyn piirtämä strato. Aika huolestuttavasti törröttää kaularaudan bullettikin keskellä lapaa :D https://www.srvofficial.com/news/sr … -inducted-into-grammy-hall-of-fame/ Ei siinä taida bulletia ollakaan, joku vanhempi strato, aika suurpiirteisesti piirretty kyllä. Jos siis muistan oikein, en pistä juuri nyt sanoja "Texas flood" hakukoneeseen enkä tarkista. Tulisi vain huonoja uutisia. E: Olihan se siellä linkin takana, kun selasi. Mun laiskuutta. Kielenohjain? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Kefiiri 07.07.2025 23:10:30 | |
---|
p130: Ei siinä taida bulletia ollakaan, joku vanhempi strato, aika suurpiirteisesti piirretty kyllä. Jos siis muistan oikein, en pistä juuri nyt sanoja "Texas flood" hakukoneeseen enkä tarkista. Tulisi vain huonoja uutisia. E: Olihan se siellä linkin takana, kun selasi. Mun laiskuutta. Kielenohjain? Kyllä se mun mielestä on vaan höpsösti väärään paikkaan piirretty bulletti. Nauhojen paikatkin ovat otelaudassa semmoiset että skaala ei kitaralla soittaessa taida olla perus pentatoninen ;D En ole musiikin asiantuntija. |
p130 07.07.2025 23:12:41 | |
---|
Kefiiri: Kyllä se mun mielestä on vaan höpsösti väärään paikkaan piirretty bulletti. Nauhojen paikatkin ovat otelaudassa semmoiset että skaala ei kitaralla soittaessa taida olla perus pentatoninen ;D Voi olla, voi olla olematta. Tekoälyn tekeleelle kieltämättä näyttää. Aikaansa edellä? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Kefiiri 07.07.2025 23:18:04 (muokattu 07.07.2025 23:29:57) | |
---|
p130: Voi olla, voi olla olematta. Tekoälyn tekeleelle kieltämättä näyttää. Aikaansa edellä? Aikaansa edellä on taiteilija ollut. Nykytekoälyn tekemissä kitaroissa nauhamerkit ovat aina missä sattuu. Se huvittaa ja vähän ärsyttääkin, tosikko kun olen. Esim. kohdassa 6:30 "Jimillä" on dotseja ihan rivissä ja monilla soittajilla siitä eteenpäin on erikoiset otelautamerkinnät. https://www.youtube.com/watch?v=HMW … ist=RDHMWb9PrKWfo&start_radio=1 En ole musiikin asiantuntija. |
BigPapa 07.07.2025 23:53:47 (muokattu tiistaina 00:10:08) | |
---|
Ei siinä mitään bullettia ole, joku kielen ohjaimen tapainen siihen hahmoteltu, niinkuin nuissa 50/60 lukuihen stratoissa oli, ei tuossakaan ole mitään epäselvää, |
Kefiiri Tiistaina 07:09:44 (muokattu tiistaina 07:17:03) | |
---|
BigPapa: Ei siinä mitään bullettia ole, joku kielen ohjaimen tapainen siihen hahmoteltu, niinkuin nuissa 50/60 lukuihen stratoissa oli, ei tuossakaan ole mitään epäselvää, Oli siinä epäselvää kun ei ollut oikeaa levyn kantta mistä katsoa. Te turjakkeet olette ihan oikeassa, siinä on kielenohjain ja siitä lankeava varjo, jotka minun silmääni näyttivät venähtäneeltä bulletilta. Mietinkin että onko SRV:llä ollut mallina käytetyssä kuvassa tosiaan 70-luvun strato, ja että miten hän on hyväksynyt noin kömpelösti piirretyn kitaran. Mutta kielenohjain varjoineenhan siinä tosiaan onkin. Sama kuin niissä kitaran mikeissä, luulin että sinne on piirretty nelikulmaiset, kuorelliset humbuckerit mutta sehän onkin yksikelaisen mikin varjo mikä sen vaikutelman tekee :D Nämä asiat ovat epäilemättä aivan selkeitä kun katselee kuvaa levyn kannesta eikä netistä. Pahoittelut vänkäyksestä! Edit: googlasin vielä ja levyn kannén mallina olleessa kuvassa kitara kuulemma on Tokai Springy Sound. https://www.groundguitar.com/stevie … s-tokai-springy-sound-stratocaster/ En ole musiikin asiantuntija. |
Hauskasti juurikin tuossa toksussa oleva bullet on jäänyt piirroksesta pois, kieltenohjain sen sijaan ei. Itsekin aikoinaan olin pitkään siinä käsityksessä, että kansikuvan stratossa olisi kaulahumppari, vaan levyn napattuaan huomasi virheen. Hassusti sitä 30 x 30 cm pahvikannesta näkeekin selkeämmin asiat. Harmi vaan, että tuota levyä harvemmin jaksaa kuunnella. Liikasaturaatio SRV:n jalanjäljissä hiihtävää eturauhasbluesia tullut sittemmin vastaan, joten mennyt maku sellaisesta tuhat nuottia tahtiin -ylisoittamisesta. Ennemmin kuuntelee sitten niitä yhtä nuottia puoli minuuttia lypsäviä kitaristeja, vaikka eihän se esikuvan vika ole mitä seuraajat pilaavat. |
BigPapa Tiistaina 22:08:29 (muokattu tiistaina 22:18:25) | |
---|
|
foliohats Keskiviikkona 11:04:45 | |
---|
Ah, aivan. Ois tarvinnut olla lp-kokoiseksi printattuna tuo aiemman linkin kuva että olisi huomannut :P |
BigPapa Eilen 23:58:21 | |
---|
|