rosberg 14.05.2025 17:32:50 | |
---|
irrottaa sen piirilevyn ja tinaimurin kanssa imaisee vanhat tinat pois. Uusi osa kolvaten tilalle ja avot sie. Ei ole mitenkään vaikeaa tai vaarallista. Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää. |
Nelisormimangusti 14.05.2025 18:08:54 | |
---|
Mulla lakkasi Zeklerin kypäräkuulokkeet kuulumasta. Oletan, että imuroidessa puupurua letku on osunut kuppiin ja staattinen sähkö tehnyt tehtävänsä. Valo syttyy kun laturinpiuhan laittaa kiinni, mutta mitään muuta ei tapahdu mistään. Ovatko entiset vai voiko jotenkin ehjätä? https://muusikoiden.net/beta.php |
ranchero 06.06.2025 19:02:25 | |
---|
Tietäisikö joku vinkata henkilöä joka korjaa digi mixereitä Soundcraft ui 16 kyseessä. vai kannattaako noita korjata jos maksaa esim puolet uuden hinnasta (550€) - Tänks I cried because I had no shoes - until I met a man who had no feet ~ Ed Von Gravecape |
teejk 26.06.2025 07:32:11 | |
---|
Danelectro Honeytone. Profiilin takana pari kuvaa piirilevystä. Paiskasin lattialle, niin vehje mykkeni. Tai oikeastaan alkoi yhtäjaksoisesti nakuttamaan. Googletuksen perusteella ilmeisesti hyvinkin herkkä laitos osumille kasaamistavasta johtuen. Oma amatöörianalyysini on, että ongelmana on potikoiden maadoitus? Aluksi metallistrippi oli vielä kokonaan kiinni, mutta kun hiukan asiaa ihmettelin (vääntelin), niin häntä lähti kokonaan piirilevystä irti. Välilä sain vääntelemällä laitteen hiljenemään, mutta en ehtinyt testata, tuleeko tervettä ääntä ulos. Mites tätä kannattais lähteä ratkomaan? Yritänkö juottaa piuhan tuohon metallinauhaan ja toisen pään johonkin muualle, minne? Hiukan jo testailin paikkaa, mutta en mä näistä oikein ymmärrä. Täällä jotain infoa, jossa ehdotetaan D3 diodin toista päätä, mutta piirilevy on erilainen: https://www.angelfire.com/music/harmonica/honeytone.html Uusihan ei kovinkaan paljon maksa, mutta en nyt vaan ostamisen ilosta siihen vielä viittisi lähteä. |
Aamuhaamu 26.06.2025 16:10:36 | |
---|
Itse kolvailisin potikoiden maadotukset uusiksi vaikka sisääntulojakin maapuolelle ja ryhtyisin uudelleen lämmittelemään kondensaattoreiden kolvauksia + vähän tuoretta tinaa jos siltä näyttää. teejk: Danelectro Honeytone. Profiilin takana pari kuvaa piirilevystä. Paiskasin lattialle, niin vehje mykkeni. Tai oikeastaan alkoi yhtäjaksoisesti nakuttamaan. Googletuksen perusteella ilmeisesti hyvinkin herkkä laitos osumille kasaamistavasta johtuen. Oma amatöörianalyysini on, että ongelmana on potikoiden maadoitus? Aluksi metallistrippi oli vielä kokonaan kiinni, mutta kun hiukan asiaa ihmettelin (vääntelin), niin häntä lähti kokonaan piirilevystä irti. Välilä sain vääntelemällä laitteen hiljenemään, mutta en ehtinyt testata, tuleeko tervettä ääntä ulos. Mites tätä kannattais lähteä ratkomaan? Yritänkö juottaa piuhan tuohon metallinauhaan ja toisen pään johonkin muualle, minne? Hiukan jo testailin paikkaa, mutta en mä näistä oikein ymmärrä. Täällä jotain infoa, jossa ehdotetaan D3 diodin toista päätä, mutta piirilevy on erilainen: https://www.angelfire.com/music/harmonica/honeytone.html Uusihan ei kovinkaan paljon maksa, mutta en nyt vaan ostamisen ilosta siihen vielä viittisi lähteä.Niih. |
teejk 26.06.2025 21:12:34 | |
---|
Aamuhaamu: Itse kolvailisin potikoiden maadotukset uusiksi vaikka sisääntulojakin maapuolelle ja ryhtyisin uudelleen lämmittelemään kondensaattoreiden kolvauksia + vähän tuoretta tinaa jos siltä näyttää. No persana tohon jakkiin mä sitä maata jo ehdin yrittääkin, mutta en saanut toivottua tulosta. Yritän uudestaan. Mun käsitys on, että kuvassa näkyvä jakin ylin nasta on se, mihin täytyy sihdata. |
Penasol 04.07.2025 19:53:14 (muokattu 04.07.2025 20:58:15) | |
---|
Vahvistimesta kuuluu tavanomainen hurina kun sisääntulopiuhan päätä koskettaa. Vahvistin siis reagoi. Kun piuhan laittaa kitaraan, ei ääntä kuitenkaan tule pihalle. Volaa ja gainia laittaessa tulee hurinoita, joihin vahvistimen äänenvärisäädöt vaikuttavat jonkin verran. Kitaran sähköt toimivat toisella vahvistimella. Samoin piuha. Onko ajatuksia? Olen tosissani enkä hyväksy huumoria. |
Penasol: Onko ajatuksia? Oletko kokeillut ohittaa efektisilmukan kaapelilla? |
Penasol 04.07.2025 20:49:52 | |
---|
ituvirtanen: Oletko kokeillut ohittaa efektisilmukan kaapelilla? Ei ole efektisilmukkaa. Olen tosissani enkä hyväksy huumoria. |
ituvirtanen 04.07.2025 21:47:37 (muokattu 04.07.2025 21:47:53) | |
---|
Penasol: Ei ole efektisilmukkaa. Mikä rauta? Olisin voinut jättää turhan kommentin pois, jos vahvistimen tyyppi olisi ollut tiedossa. Onko kuulokeliitäntää? Pre/power-lenkkiä? |
Penasol 04.07.2025 21:50:55 (muokattu 04.07.2025 22:04:02) | |
---|
ituvirtanen: Mikä rauta? Olisin voinut jättää turhan kommentin pois, jos vahvistimen tyyppi olisi ollut tiedossa. Onko kuulokeliitäntää? Pre/power-lenkkiä? En osaa sanoa mikä vahvistin. Laitan vehkeestä enemmän juttua lähipäivinä. Transistorivahvistin, jotain 1970-80-lukua. Ei ole kuulokeliitäntää, ei pre/post-juttuja. Mutta kuten sanoin, piuhan pään koskettaminen sormella aiheuttaa hurinaa kuten toimivassa vahvistimessa. Sisääntulosta pääsee siis kaiuttimelle saakka signaalia. Olen tosissani enkä hyväksy huumoria. |